Bestaat uit:
Aids (5)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor HIV

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: HIV

Stribild

13-07-2023 | Man | 66
HIV
Al een wat ouder medicijn. Nooit bijwerkingen gehad

Genvoya

13-07-2023 | Man | 66
HIV
Na Stribild al jaren geleden overgestapt op Genvoya. Geen bijwerkingen, behalve dat ik extreme vetaangroei op mijn borst en mijn buikvet heb. Ook moeilijk om af te vallen. Wel leuke dromen, geen nachtmerries...

Delstrigo

02-04-2023 | Man | 47
doravirine / lamivudine / tenofovir disoproxil
HIV
Een heel goed medicijn. Het begin hiermee is erg wennen. Een paar bijwerkingen zijn erg vervelend, maar deze worden minder door langer gebruik. Luister bij start van dit medicijn goed naar je lichaam.

17-01-2023 | Man | 23
HIV
Gebruik het als PREP maar is simpelweg onbruikbaar gezien de ernstige bijwerkingen (extreme misselijkheid en buikpijn hele dag door)

09-07-2022 | Man | 57
HIV
Na mijn acute HIV besmetting eind december ben ik al begin januari gestart met de medicatie. Binnen een maand van zeer hoog (> 5.000.000) naar een paar duizend. En na 3 maanden n=n. Biktarvy werkt blijkbaar goed bij mij.

Temazepam

31-08-2021 | Man | 25
temazepam
Gekocht online. perfect

Androgel

31-07-2021 | Man | 43
testosteron
HIV
Na 12 jaar HIV was mijn testosteron niveau afgedaald naar gemiddeld 9. 3 keer prikken bij de huisarts 's ochtends tussen 8 en 10 over een periode van 3 maanden. Ik zat thuis met algemene vermoeidheid, depri, pijn in de spieren, geen sexdrive, kortom alle klachten bij laag test. Huisarts heeft me doorverwezen naar Andros Kliniek en daar bleek ik een test van 6,7 te hebben. [lees meer...]Overige bloedwaardes goed, geen prostaatklachten of afwijkingen. Gebruik nu 3 dagen Androgel (2 pompjes van ongeveer 20 mg). Binnen een dag voelde ik me meteen beter en krachtiger. Wel vage klachten zoals hoofdpijn (wat ik nooi heb), opgejaagdheid en duizelig. Na 3 dagen is de duizelig inmiddels weg. Ik zal na 3 maanden opnieuw een update geven nadat mijn test opnieuw gemeten is.

Genvoya

14-05-2021 | Man | 57

14-04-2021 | Man | 37
HIV
Ik ben overgestapt van Triumeq naar Bictarvy omdat ik waarschijnlijk neerslachtig werd van Triumeq, maar dat had destijds ook veroorzaakt kunnen worden door andere aspecten. Tevreden met Bictarvy. Heel af en toe ben ik even na het opstaan misselijk en moet dan overgeven maar dat is misschien eens in de drie weken. Ik blijf Bictarvy gebruiken omdat het waarschijnlijklijk de[lees meer...] minst schadelijke remmer is. Klein pilletje, makkelijk in te nemen.

14-02-2021 | Man | 51
HIV
voorgeschiedenis sinds 2012 therapie: Kivexa & Viramune. Deze therapie stopgezet ivm voortdurende lichte huidklachten. Half januari begonnen met Biktarvy. 1 kleine pil 1 x daags. Superhandig. de eerste 2 weken last van matige misselijkheid, oprispingen de gehele dag, en sterke bandhoofdpijn. Misselijkheid en oprispingen weg na 2 weken. Slecht kunnen urineren, moet veel p[lees meer...]ersen. Stemmingswisselingen werden per week meer en meer. (hele dag achtbaan gevoel). Eind derde week niet meer vol te houden en begon al met dubbele tong te praten op een dag na het opstaan. meteen gestopt en terug "tijdelijk" op oude. Na paar dagen voelde ik me meteen weer stukken beter. Stemmingswisselingen verdwenen. Bandhoofdpijn bijna weg. Urineren weer normaal. Ik vermoed dat ik tegen 1 van de stoffen niet goed kan. Overleg binnenkort met arts.

25-08-2020 | Man | 32
HIV
Ik ben HIV negatief en als Prep dit in te nemen is het prima om te voorkomen dat je besmet raakt. Echter gebruik ik het alleen bij mogelijk toekomstig risico, ik heb anders te veel bijwerkingen die ik niet wens. Verkregen als Prep, echter bij inname ben ik vermoeid krijg hoofdpijn en icm mijn sport niet echt een aanrader.

11-04-2020 | Man | 41
HIV
Historie: Stribild -> Genvoya, van Genvoya nooit geen klachten gehad en zeer goed medicijn, nu 2 jaar Biktarvy na vermoeden dat de cobicistat nierstenen kon veroorzaken en dat is de reden van de switch. Van Genvoya nooit geen bijwerkingen gehad dan alleen iets de eerste dag. Biktarvy geen lichamelijk klachten gehad, geen hoofdpijn, na 2 weken kreeg ik suicidale gedachten, [lees meer...]dit is slechts een tijdelijke bijwerking van Biktarvy geweest en ben over deze tablet net zo tevreden als over Genvoya.

19-09-2019 | Man | 27
HIV
Ik ben door een vreselijke periode van 3 weken gegaan met Biktarvy. Begonnen met deze medicatie omdat het een nieuwe combinatie is en 'minder schadelijk' zou zijn voor je nieren en andere organen op langere termijn. Vol goede moed begonnen maar ik ben uiteindelijk door een hel gegaan! Aan de orde van de dag was enorm veel gasvorming in de darmen. Heel onprettig. Als er gas[lees meer...] ontsnapte stonk dit egt verschrikkelijk! Ook had ik tijdens het slapen hele zieke nachtmerries. Heel 'donker'. Ik sliep heel onrustig en als ik wakker werd (veel eerder dan normaal) leek het net alsof ik helemaal niet geslapen had. Op internet heb ik slechte reviews van mensen gelezen die deze symptomen ook kregen. Sommigen zeiden dat dit na 2 weken voorbij was. Dus ik volle moed doorgezet. Maar in week 3 kon ik lichamelijk en geestelijk niet meer. De druppel die de emmer deed overlopen was het feit dat de spierpijn icm spierzwakte groter werd en de andere symptomen bleven hetzelfde. Ik ben weer terug bij mijn oude regime. Er zijn veel mensen waarbij Biktarvy goed werkt zonder bijwerkingen, maar bij mij werkte het dus niet. Ik zou mensen willen adviseren om echt te luisteren naar zijn of haar lichaam. Elk lichaam is anders. 6 jaar HIV positief en still staying strong. Ga alsjeblieft niet met de pakken neerzitten en geniet van elk moment!

07-08-2019 | Man | 24
HIV
Na mijn HIV positief uitslag gelijk gestart met dit medicijn , Bijna tot geen bijwerkingen gelukkig

Descovy

06-07-2019 | Man | 43
emtricitabine/​tenofoviralafenamide
HIV
Dit middel werd voorgeschreven icm Issentres en ipv Truvada. Ik merkte geen bijwerkingen. Prima middel dat minder belastend is dan Truvada zou zijn. Bovendien is het pilletje kleiner. Je HOEFT er niet bij te eten, maar dit is wel aan te raden voor de maag. Geen beestjes, vreemde dromen of gemoedswisselingen toegeschreven aan dit middel. Het is betrouwbaar en werkt.

Isentress

06-07-2019 | Man | 43
raltegravir
HIV
Dit was het eerste medicijn dat mij werd voorgeschreven. Eerst icm Truvada, later met Descovy, omdat dit minder belastend zou zijn voor organen. Groot voordeel vond ik dat je er niet bij HOEFT te eten. Het is beter om het niet op de nuchtere maag te slikken. Ik slikte eerst 2x per dag 1 tablet. Sinds vorig jaar is dat omgezet naar 1x per dag 2 tabletten. Ik heb toen wel ex[lees meer...]tra mijn bloedspiegel laten testen. Het is een zeer betrouwbare combi die het lichaam niet meer dan nodig belast. Ik voel me over het algemeen gewoon goed en heb geen last van bijwerkingen. Wel slaap ik lichter, wat ook door leeftijd kan komen of andere factoren. Ook heb ik rugklachten, maar die had ik ook al voor gebruik van het medicijn. Ik ben dus tevreden met deze combi

21-05-2019 | Man | 63
HIV
Gebruik Biktarvy na constatering van HIV. Eerst met antibiotica, later alleen Biktarvy. Werkt goed. Voel me goed, kan alles weer doen, ben fit.

Odefsey

21-02-2019 | Man | 48
rilprivirine/emtricitabine/tenofovir
HIV
Eerste 2 weken lichte hoofdpijn en slecht slapen en nachtmerries, dit verdween zeer snel. Na 2,5 maand Viril Load ondetecteerbaar.

07-02-2019 | Man | 60
HIV
Heel efficient en makkelijk te gebruiken. Steeds ondetecteerbaar tijdens 6 maandelijkse opvolging

25-01-2019 | Man | 60
HIV
Ik dit medicijnen op 7 November 2018.ik had in het begin beetje hoofdpijn , koude handen maar geen probleem met slapen en diaree na 4 week terug naar mijn internist voor control resultaat was goed. Volgende control in maart 2019. Tot nu toe geen zwaar bijwerken

18-01-2019 | Man | 35
HIV
ik gebruik dit medicijn nu ongeveer +/- 2 a 3 jaar totaal neem het iedere avond in rond 23:30 en heb totaal nergens geen last van heb nog nooit problemen gehad of ondervonden van medicijn. enige wat ik had dat ik direct na aantal maanden al ondetectable was dus mijn 'viral load' was totaal niet meer meetbaar dus ik kon geen andere mensen meer besmetten wat voor mij toch w[lees meer...]el meest belangrijkste was om medicijnen nam omdat ik toen ik het kreeg me er totaal niet op had ingelezen of had voorbereid op hiv dus dacht altijd dat ik ten dode was opgeschreven wat tegenwoordig gelukkig niet meer zo hoeft te zijn mits je je op tijd laat testen en je op tijd begint met je medicijnen.

15-01-2019 | Man | 26
HIV
In april 2014 is er bij mij HIV geconstateerd. In september 2014 begonnen met Triumeq vanwege de eenvoud; 1 pil per dag en je hoeft er niet bij te eten. Mijn viral load was bij de eerste controle in het ziekenhuis al ondecteerbaar. De pil nam ik elke dag om 19:00 uur 's avonds in. Lichamelijk had ik vooral de eerste paar dagen het gevoel dat ik erg vermoeid was en op elk m[lees meer...]oment flauw kon vallen. Doorgezet en zeker 3,5 jaar vrijwel geen klachten ondervonden. Tot een halfjaar geleden (+/-Juli 2018) kreeg ik een soort 'waas' rondom mijn hoofd( hier kom straks op terug). Ik kreeg daarbij een neerslachtig gevoel en had ik last van depressieve gevoelens. Ook kreeg ik last van paniekaanvallen. In die periode ben ik naar een psycholoog gegaan en heb ik veel gesprekken gehad met verpleegkundigen en mijn internist van het ziekenhuis. In samenhang besloten om over te stappen op andere combinatie; Descovy en Raltegravir. Een aantal weken na de overstap merkte ik al verschil. Deze 'waas' rondom mijn hoofd verdween geleidelijk. Ik kon weer fris en helder kan nadenken. Momenteel ben ik blij dat ik ben overgestapt. Ik heb minder last van psychologische klachten. Lichamelijke klachten van deze nieuwe combinatie is hetzelfde als bij andere combinatie. Geen duidelijk verschil.

14-01-2019 | Vrouw | 46
HIV
Enige bijwerking die ik af en toe heb is misselijkheid. Vervelend, maar als dat het enige is. Verder was het virus snel ondetecteerbaar.

12-01-2019 | Man | 51
HIV
Sinds september gebruik ik Triumeq. Na drie weken ondecteerbaar. Geen bijwerkingen tot nu toe. Ben er heel blij mee. Weerstand was in september 290, nu al 430.

Isentress

21-12-2018 | Man | 37
raltegravir

21-12-2018 | Man | 37
HIV
Na bijna 2 jaar andere medicatie te hebben gebruikt (Triumeq, geen succes ivm heftige bijwerkingen) en daarna lange tijd Isentress+Descovy (succesvol en prettig maar 3 pillen) op aanraden specialist het nieuwe medicijn Bictarvy gaan gebruiken. Eerste gebruik 2 weken geleden en ik voel me meer vermoeid, dat ik soms wel de dag wil doorslapen. Lusteloosheid. Ik vermoed dat di[lees meer...]t betrokken kan worden op dit nieuwe medicijn. Sinds enkele dagen (dus vanaf de 2e week gebruik), heftige diarree, zeer dun (waterig) en in snelle intervals, wat dus erg hinderlijk is op werk en wanneer ik onderweg ben. Ik zal het nog een aantal dagen aankijken maar overweeg een directe switch terug naar mijn oude regime.

06-04-2018 | Man | 41
HIV
Begonnen met een viral load van 1 miljoen en 35 cd4. Ondanks dat ik geen klachten had van hiv was ik er ernstig aan toe. Eerste periode geen bijwerkingen. Na twee maanden ondetecteerbaar en cd4 110. Helaas had de hiv toch schade achter gelaten in de vorm van Burkitts. Diagnose eind feb 2016. Triumeq blijven gebruiken tijdens chemo. Remissie sinds aug 2016. Daarna k[lees meer...]lommen mijn cd4 waardes bij elke check up. Maar begonnen ook de bijwerkingen. Ik had al last van “dromen in HD” maar steeds vaker lag ik ook uren wakker of sliep ik heel licht. Doodmoe gedurende de dag en steeds somberder. Ik had het gevoel dat ik me de dag door MOEST slepen, terwijl ik liever op de bank ging liggen. Gelukkig ben ik blijven trainen, ondanks uitputtende moeheid. Na sporten voelde ik me beter, alsof ik werd schoongespoeld. De klachten wijde ik aan chemo moeheid. Ik verwachtte dat deze met de tijd weg zouden gaan. Klachten namen alleen maar toe. Ik voelde me bijna niet meer in staat om te werken, laat staan mijn bed uit te komen. Na uitvoerig overleg met mijn internist en research van mijn kant besloten om Genvoya te proberen. Ik slik het nu ruim een week en er is een wereld voor me open gegaan. Ik slaap weer, ben actief, vrolijk, energie. Ik voel me weer mezelf. Kortom; prima medicijn om snel te herstellen na diagnose, maar hou de bijwerkingen in de gaten. Een revieuw hieronder heeft het over “langzaam slopen” en ik kan dat vol overgave beamen. Ik hoop dat ik Triumeq nooit meer hoef te nemen.

Tivicay

17-02-2018 | Man | 25
dolutegravir

Abacavir

11-01-2018 | Man | 43
abacavir
HIV
Ik ben net een week gestart, dus wil proberen de eerste 6 weken vol te houden. Mijn probleem van nierfalen door truvada lijkt snel op te lossen. Ik word vermoeid en behoorlijk duizelig van de medicijnen, slechte concentratie, beetje wous.

11-01-2018 | Man | 43
HIV
Mijn creatine liep terug, zo bleek uit mijn bloedonderzoek. Daardoor kreeg ik wat irritatie pijn aan mijn nieren. Ik heb 13 jaar truvada geslikt samen met issentres. En zonder bijwerkingen naar alle te vredenheid. Het alternatie welke ik nu slik is abacavir/lamivudine. Deze kent veel bijwerkingen zoals duizeligheid. Dat schijnt naar 6 weken minder te worden.