lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-01-2017

Temazepam (temazepam)

Mijn ervaring is niet echt goed met dit middel. Ik moest mijn nacht bijhouden op papier. Hier dag 1 van inname: Nacht 1 16 januari : Het is inmiddels 00:39, me lichaam is nu nog onrustiger dan ooit. heb hem om 22:32 ingenomen en ben nu nog wakker, me ademhaling is zwaar, ik barst in tranen uit voor niets; 01:18 weer wakker; 02:23 weer wakker geworden; 04:27 weer wakker g[lees meer...]eworden, nog steeds onrustige ademhaling en zweten; 05:43 weer wakker...; 07:17 weer wakker, heel angstig, 08:32 weer wakker. 09:21 wakker.
11-01-2017

Temazepam (temazepam)

Ik lijd aan slapeloosheid, maar reageer nogal heftig op medicatie, dus gebruik ik dit het liefst zo weinig mogelijk. Echter dit middel werkt erg goed bij mij omdat ik deze zeer onregelmatig (1x per week gemiddeld) gebruik. Ik heb echter wel 20mg nodig voor het gewenste effect van 'kunnen doorslapen'. Ik gebruik overigens liever Temazepam in tabletvorm omdat ik vegetariër b[lees meer...]en (de capsules zijn van gelatine) maar deze zijn al lange tijd niet verkrijgbaar bij de apotheek. Hopelijk komen ze vroeg of laat toch weer binnen. Verder vind ik de tragere werking van de tabletjes ook prettiger. Een capsule overvalt mij wat meer. Maar goed, dat is natuurlijk mijn individuele ervaring :-)
22-12-2016

Temazepam (temazepam)

Last van slapeloosheid ten gevolge van een zware burn-out. Was heel de dag angstig en opgejaagd en kon dan savonds niet slapen, hoogstens een uurtje lichte slaap. Dit breekt je echt op (de dag erna ben je nog beroerder) dus terwijl ik bezig was met cognitieve therapie en acupunctuur heb ik deze tabletten gebruikt om op energie te komen. Het is een soort nep-slaap die niet [lees meer...]zo fijn voelt als echte slaap. Daarnaast is het erg verslavend. Ik was na 2 weken "verslaafd" in totaal heb ik ze 5 maanden gebruikt. Inclusief afbouwen de laatste 2,5 maand. Dit was goed te doen, vooral in de zomerperiode. Geen horrorverhaal gelukkig. Ik pak er nu af en toe eentje als ik alleen thuis slaap (vind ik moeilijk).
06-12-2016

Temazepam (temazepam)

Ik kreeg temazepam vanwege slapeloosheid. Het werkte zeer goed, 30 tot 45 minuten na inname sliep ik. Ik had eerst weinig energie overdag omdat ik weinig sliep, maar ondanks dat ik wel goed ging slapen door de temazepam, kreeg ik niet meer energie. Toch was het wel lekker om niet de hele nacht wakker liggend in bed door te brengen.
07-11-2016

Temazepam (temazepam)

Ik heb 10mg gekregen tegen slapeloosheid. Het middel werkt na ongeveer 30 minuten bij mij. Dan slaap ik de hele dag door. De volgende dag wel last van hoofpijn, misselijkheid en slaperigheid.
03-08-2016

Temazepam (temazepam)

Ik heb meer dan een jaar geleden ze gekregen, omdat ik niet in slaap viel. Mijn huisarts gebeld en had alles al geprobeerd, toen nam ik er 1 en was dan na 20 in slaap gevallen. Nu heb ik ze opnieuw gevraagd, omdat ik erg laat pas in slaap val, maar slik er nu 2 van 10 mg, omdat als ik er 1 neem na een uur moet plassen en dan kan ik niet in slaap vallen meer. Nu ik er op di[lees meer...]t moment er 2 slik heb ik ook wel dat ik naar de wc moet, maar kan daarna gewoon weer verder slapen.
31-07-2016

Temazepam (temazepam)

Op advies van de huisarts gestart met Temazepam omdat dit middel mij meer ontspannen laat ontwaken dan Diazepam (wat mij slaperig hield tot ver in de ochtend). Zeer tevreden over het gebruiksgemak. Ik neem het alleen als ik weet dat ik weer toe ben aan een goede nachtrust. Omdat ik vaak mijn bed uitmoet voor mijn man die hulpbehoevend is. Soms is dan een goede nachtrust ge[lees meer...]en overbodige luxe. Niet verslaafd omdat ik eens in de drie weken een heel tablet slik.
26-07-2016

Bovenmatige slaperigheid

Pagina 1 van 7

Mirena (1937) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (398) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!