lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

09-03-2014
Man (58) - Tinnitus

Tevredenheid over:
Ik gebruik af en toe Temazepam pch 20 mg om in slaap te komen, dit i.v.m. oorsuizen (Tinnitus) Sinds 2003 gebruikte ik regelmatig Dormicum hiervoor (voorgeschreven door toenmalig huisarts). Vanwege werkomstandigheden nam enkele jaren geleden het oorsuizen flink toe. Mijn nieuwe huisarts verbood mij onmiddelijk nog Dormicum (is voor palliatieve patienten!) in te nemen, e[lees meer...]n schreef mij dus Temazepam 20 mg voor. Bij mij werkt het ongeveer 8 uur, maar als ik gelijk op bed ga liggen duurt het soms een uur voordat ik in slaap raak. Het beste is om een half uurtje na het innemen nog wat bezig te zijn. 's Morgens weet ik soms niet meer hoe ik in bed ben gekomen, en kan dan heel de dag niet veel aan mijn hoofd verdragen. Het nadeel van het gebruik is ook, dat ik de eerstvolgende nacht niet in slaap kan komen. (zonder Temazepam gebruik!) Ik bemerk ook dat, waarschijnlijk door langdurig gebruik, o.a. de armspieren wat verzwakken. Dus is het belangrijk om o.a. aan fitness/ zwemmen te doen.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

08-01-2014
Man (29) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Gisteren voor het eerst 1 capsule van 10mg temazepam geprobeerd. na anderhalve maand bijna niet te slapen 2 tot max 4 uur per nacht had ik het gevoel dat ik niet anders kon. begon uitgeput te raken, maar toch als ik weer in bed lag voelde me hoofd helder en wilde de slaap niet komen. ik kon ongeveer 45 min na inname slapen kan me niet eens goed herinneren dat ik moe w[lees meer...]erd. wat dat betreft dus zeer positief. heb ongeveer een uur of 7 kunnen slapen. toen ik wakker werd voelde ik mij wel erg moe en een tikketje suf nu een uur later begint het langzaam weg te trekken. heb me voorgenomen 1 pil per week te nemen. geen flauw idee of dit realistisch is. ben ook zeer benieuwd hoe ik mij voel als ik vannacht niet kan slapen.

03-12-2013
Vrouw (44)

Tevredenheid over:
Temazepam helpt een paar maanden, dan bouw ik het af, meestal 2 tot 4 weken zonder. Dan start ik het gebruik weer op.

11-10-2013
Vrouw (31) - Stress

Tevredenheid over:
Hallo iedereen raar om mijn verhaal zo te doen, maar wil het toch kwijt en misschien dat anderen dit ook meemaken. Ik ben 31jr en een vrouw en ik gebruik nu ongeveer 4 mnd 10 mg temazepam en gebruik het tegen alle regels in overdag. En het werkt prima voor mij. Ik heb ook geen bijwerkingen en heb zoveel energie erdoor en mijn libido is ook weer helemaal terug. Ik heb met[lees meer...] het 2de al heel lang last. Ook heb ik geen behoefte om meer te nemen. Door stress door mijn oude werkgever heb ik op advies van mijn huisarts dit voorgeschreven gekregen met de bedoeling om dit voor het slapen te gebruiken, maar doordat ik zoveel stress had en wel goed sliep ben ik het overdag gaan gebruiken en ik voel me er stukken beter door dan al die jaren voorheen. Ik ben van mezelf een heel rustig persoon en mijn bloeddruk is zo laag dat zelfs de huisarts zei dat als ik zo doorga dat ik nooit hoge bloeddruk zal krijgen. Maar voor mijn gevoel mis ik bepaalde stofjes wat mijn oude huisarts ook een keer heeft gezegd wat temazepam weer aanvult. Ik heb echt alleen maar positieve dingen te melden ik ben niet suf, heb meer libido, kan beter functioneren overdag, slaap goed en ik ben vrolijker. Ook kan ik beter nadenken over alles. Ik wil ook niet dat men denkt door mijn bericht dat dit een wondermiddel is want medicijnen werken op ieder lichaam anders, maar misschien dat iemand dit ook ervaart
1 Reactie

Reactie:

Hoi, Toevallig was ik aan het googelen of er nog meerdere zijn. Maar ik herken het helemaal! Ik kan het alleen pas na mijn werktijd innemen, want ik merk wel dat ik iets slomer ben. Waarschijnlijk heb jij maar 10mg, ik heb alleen 20mg . Gr

Datum 24-11-2013 20:25

29-09-2013
Man (49) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Door spanning en stress, en door wisseldiensten, ook nachtdiensten, ging ik steeds slechter slapen. Op het laatst helemaal niet meer. Met heel veel pijn en moeite 10 stuks Temazepam 10 mg gekregen. Werkt bij mij prima. Ik slaap op zijn minst 6 uur achter elkaar, dat is me jaren niet gelukt. Het feit dat ik ze in huis heb, wil soms ook wel helpen. Jammer dat artsen er moe[lees meer...]ilijk over doen om slaapmedicatie voor te schrijven. Een tijd lang slecht of helemaal niet slapen lijkt me ook niet bevorderlijk voor je gezondheid. Eens zal die slaappil komen die niet verslavend werkt. Trouwens, ik gebruik niet elke dag Temazepam. Gemiddeld 1 tablet in de 10 dagen.

03-09-2013
Man (62)

Tevredenheid over:
Ik neem voor ik slapen ga een capsule van 20 mg. Ik slaap heerlijk en 7 tot 8 uur. Ik heb geen bij werkingen en ben overdag fit en kan dan goed mijn werk doen. ik gebruik het medicijn nu 3 maanden en ik ben blij dat ik weer goed kan slapen.

20-05-2013
Vrouw (18) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Na twee jaar aanhoudend slecht te slapen en na al het andere te hebben geprobeerd (pillen met valeriaan, melatonine, bachbloesem, warme melk, douchen, sporten, yoga), kreeg ik temazepam 10 mg voorgeschreven. Het lijkt niet te werken, tot ik maar weer uit bed ga en merk dat ik wel duizelig ben. Slapen wil echter niet; pas als ik er een paracetamol bij neem lijkt het effect [lees meer...]te hebben. Dan slaap ik wel zo'n zes uur achter elkaar, maar zoals bij de andere meningen al staat, werkt het een beetje verslavend, dus ik zoek liever verder naar iets wat me ook op de lange termijn kan helpen, zodat ik misschien uiteindelijk weer zelfstandig goed kan slapen.

12-05-2013
Man (47) - Pijn (algemeen)

Tevredenheid over:
Ik gebruik het nu al een aantal jaar en het werkt bij mij zeer goed maar weet wel dat het erg verslavend werkt en je er moeilijk van af kunt komen , heb er vaak aan gedacht te minderen en afbouwen tot 0 maar de stap is moeilijk , verder geen bijwerkingen of dufheid , zou fijn zijn als ik zonder dit spul gewoon in slaap zou vallen maar helaas is dat lastig IVM pijnklachten [lees meer...]in de schouder

11-05-2013
Vrouw (53) - Acne/puistjes

Tevredenheid over:
Ik slaap er heerlijk op en voel mij zeer uitgerust na gebruik. ik gebruik het na mijn nachtdienst om goed te slapen overdag en af en toe om weer eens goed te slapen in mijn nachterlijke opvliegerstijd.Ik vraag wel om tabletten en neem dan een halfje Ik mij er zeer van bewust dat het verslavend kan worden waardoor ik het met beleid gebruik maar voor mij werkt het uitsekend

09-05-2013
Vrouw (60) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Gebruik nu al enige jaren 10 mg. Temazepam en ben er zeer tevreden over. Ik heb gelukkig geen bijwerkingen en val na een half uurtje in slaap. Jarenlang heb ik te kampen gehad met slapeloosheid dus voor mij is dit een uitstekend middel. Ik gebruik het bijna elke nacht en de 10 mg. helpt nog steeds prima.

15-04-2013
Man (50) - Slaaploosheid...
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Heb neurofeedback geprobeerd,dat blijkt goed te helpen,slapen ging beter,door me langdurige,jaren slaaploosheid,em medicatie,is een sessie van 20 niet voldoende,kosten total 1800 euro,waar ik 1000 euro zelf heb betaald.Gegarandeerd mensen,als ik weer goed bij kas zit,ga ik het direct weer doen.Ben overtuigd dat daardoor slapen beter gaat en geen medicatie meer nodig heb da[lees meer...]ardoor.

28-03-2013
Vrouw (52) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Op eigen verzoek, vorige jaar april, slaapmedicatie voorgeschreven gekregen. Al snel trad er gewenning op en had ik een steeds hogere dosering nodig. Dit liep volledig uit de hand en eind 2012, slikte ik temazepam ook overdag. Toen ik zelf wilde stoppen, kreeg ik ernstige onthoudingsverschijnselen: Totale slapeloosheid, angst-en paniekaanvallen, overgevoelig voor licht en [lees meer...]geluid, spiercontracties, afwisselend hevig transiperen en klappertandend van de kou. Nadat ik drie dagen door een hel gegaan ben, heb ik een overdosis genomen en ben in het ziekenhuis terecht gekomen. De overdosis heb ik niet genomen omdat ik bewust een eind aan mijn leven wilde maken, maar in een ernstige paniekaanval, radeloosheid en omdat ik geen enkele realiteitszin meer had. Via de crisisdienst bij verslavingszorg terecht gekomen en begin januari met zeer goede professionele begeleiding met afbouw begonnen en sinds vorige week geen benzo's meer. Ter ondersteuning en om onderliggende depressie, 50 mg. Valdoxan voorgeschreven gekregen. Valdoxan werkt bij mij erg goed, sloeg snel aan. Benzodiazepine's zijn uitermate verslavend en het is vreselijk moeilijk om ervan af te komen. De kans op een terugval in gebruik is levenslang heel hoog, dus altijd alert blijven en meteen aangeven en hulp vragen bij dreigende terugval. Kortom, als je al verslavinsgevoelig bent, nooit dergelijke medicijnen gebruiken. In andere gevallen, hooguit twee weken en altijd onder goede begeleiding. Symptomen dat het fout gaat, zijn heel makkelijk herkenbaar: steeds meer nodig hebben om het zelfde effect te bereiken, gebruik beheerst continu je gedachten en paniek slaat toe als de bodem van de voorraad in zicht is; sjoemelen met recepten, huisarts én anderen in je omgeving misleiden, liegen en bedriegen. Voor mij een levensgevaarlijk middel, voor veel anderen waarschijnlijk ook. Als je al langer dan een maand gebruikt, moet je je serieus gaan afvragen of je nog wel zonder kunt en als je jezelf voor de gek houdt met drogredenen, heb je een ernstig probleem, wat zonder professionele hulp waarschijnlijk niet verholpen kan worden. Cruciaal is echter dat je zelf erkent dat je verslaafd bent. Een erg moeilijke stap, maar een enorme opluchting, de schaamte voorbij en realiseer je dat verslaving voorkomt onder alle lagen van de bevolking. Vaak ligt er bij verslaving een onderliggend probleem aan ten grondslag; persoonlijkheidsstoornis, pathologische oorzaak, trauma, erfelijkheid. Ik word inmiddels onderzocht op ADD. Mijn conclusie: zoek naar de oorzaak en pak die aan. Symptoombestrijding is geen oplossing en vergroot op termijn het probleem.

16-03-2013
Vrouw (59) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Het was een zwaar jaar, vader, moeder schoonzusje overlijden in 2012 met tussenpozen van twee maanden. Als troost voor mijn man en mij een weekje vakantie. Maar door de drukte en stress kon ik niet slapen. Temazepam gaan gebruiken, 20mg, Ik was totaal van de wereld dus dat ging goed dacht ik. In de vakantie kreeg ik een ontsteking aan mijn hand, zeer pijnlijk. Ben toen Di[lees meer...]clofenac erbij gaan slikken. Om nu een lang verhaal kort te maken.......hierdoor kwam ik in een ziekenhuis terecht met een ernstige hartritmestoornissen. Ook had ik na 14 dagen gebruik van temazepam al zeer ernstige afkickverschijnselen, zoals overal beschreven staat, een hel. Ik ben hierdoor genezen van mijn gebruik. Lieve mensen weg met die troep.........het verpest je leven meer dan alles. Voor slaapproblemen zijn zoveel andere therapieën , kijk daar eerst na, maak niet de zelfde fout als ik. Sterkte.

06-02-2013
Vrouw (20) - Depressie

14-01-2013
Man (24) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
ik gebruik ongeveer 2 a 3 keer in de week een een temazepam 10mg, val lekker duf in slaap en heb niet dat ik midden in de nacht wakker word ofzo,word gewoon wakker als de wekker gaat,wel een beetje duf nog, maar kan gewoon aan het werk daarna.en heb overdag geen last meer van piekeren!,mijn advies aan jullie is:probeer gewoon eerst te slapen zonder temazepam,als na een uur[lees meer...] niet wil neem dan pas 1.en ga dan niet 2 te doen want je lichaam went snel aan dat spul,en verslaafd aan temazepam kan je worden,maar dat ligt dan vooral aan jezelf....

06-12-2012
Man (40) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Ik neem al vanaf augustus 2011 Temazepam en heb al meerdere pogingen gedaan om de dosering af te bouwen maar het is inderdaad niet makkelijk om het gebruik van Temazepam te stoppen ik neem gewoon 1 tablet per dag en slaap ook goed terwijl ik voor dat ik met Temazepam begon last had van slapeloosheid ik sliep hooguit 3 a 4 uurtjes per nacht en was klaarwakker ik neem nu gew[lees meer...]oon 1 tablet per dag maar ik heb ook al dagen gehad dat ik er 3 tegelijk innam en gewoon klaarwakker ben ik ga nu een volgende poging wagen om het gebruik van Temazepam af te bouwen alhoewel ik zeggen moet het is inderdaad een middel wat snel went en je lichaam vraagt steeds meer waardoor het gewoon steeds lastiger wordt om het gebruik te minderen!

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum