Methyldopa Tabletten

Lonnoten (2 meningen)

19-02-2019

Methyldopa Tabletten (methyldopa)
Hoge bloeddruk door zwangerschap

Ivm zwangerschap hoge bloedruk dit medicijn gekregen Binnen ander halve dag klachten als duizelig en hartkloppingen stemmings wisselingen je naar twee dagen namen de klachten iets af Helaad twee weken later dosis moeten verhogen Toen was echt hek van de dam Ik werdt extreem angstig duizelig en leek verwijderd van de wereld meteen dosering verminderd en klachten name[lees meer...]n binnen 24 uur af
21-05-2017

Methyldopa Tabletten (methyldopa)
Hypertensie door zwangerschap

Het medicijn gebruik ik nog niet lang, maar de bijwerkingen vind ik erg vervelend. Ik ben het medicijn gaan gebruiken op aanraden van de gynaecoloog i.v.m hoge bloeddruk. Sinds ik het medicijn gebruik (aan het begin van de 30e week van mijn zwangerschap)is de bloeddruk gedaald maar voel ik mij slechter. Aanvankelijk doorliep ik de zwangerschap met vrij weinig klachten maar[lees meer...] sinds ik deze medicatie slik niet meer. Ik ben vrijwel de gehele dag door erg vermoeid, zou wel de hele dag kunnen slapen. Daarnaast heb ik sindsdien af en toe last van flinke hartkloppingen, onrust en voel ik mij soms ook slap. Daarnaast heb ik meer last van nachtmerries.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum