Ramipril/Hydrochloorthiazide

Hartritmestoornissen (1 mening)
Hartklachten (0 meningen)

12-04-2019

Ramipril/Hydrochloorthiazide (ramipril / hydrochloorthiazide)

De fabrikant van mijn Triatec is Sanofi maar die staat helaas niet in uw lijst, dus heb ik maar een andere ingevuld
08-09-2017

Hypertensie door zwangerschap

Dit middel gekregen ivm hoge bloeddruk ontstaan in zwangerschap nu 7 jaar geleden. Bloeddruk daalde niet na bevalling dus moest het blijven gebruiken. Sindsdien steeds vage klachten zoals vermoeidheid, spierpijn, tintelend doof gevoel in voet, haaruitval, geen cyclus meer, rare vlekken op huid, duizelig, afwezig gevoel, slecht zien... deze klachten worden steeds erger en i[lees meer...]k wil eigenlijk stoppen met dit middel omdat de bijwerkingen erger zijn dan de bloeddruk. Volgende week overleg met huisarts. Deze wuift mijn klachten steeds weg ,maar ik ben het nu spuugzat.
17-10-2015

Hypertensie

29-09-2015

Ramipril/Hydrochloorthiazide (ramipril / hydrochloorthiazide)

In 2013 in het ziekenhuis gelegen met hoge bloeddruk. Medicijnen ingesteld op hoge bloeddruk met o.a. Metoprolol 47,5 mg Ramipril 5 mg. Amlodipine 5 mg. Ace 12,5 mg Hierna de bloeddruk weer onder controle soms nog wel eens uitschieters. Wel zelf regelmatig de bloeddruk controleren.
08-07-2015

Ramipril/Hydrochloorthiazide (ramipril / hydrochloorthiazide)

Voor het afgelopen halfjaar heb ik Ramipril HTC 1 jaar niet gebruikt en daarvoor bijna 7 jaar wel, zonder enig probleem. Sinds mijn hergebruik vanaf begin dit jaar heel vervelende droge hoest, afgewisseld met slijmhoest; gewichtsverlies en verminderde eetlust, algehele vermoeidheid en lusteloosheid, verminderd libido. Gisteren in overleg met huisarts besloten om voorlopig [lees meer...]te stoppen met Ramipril en wonderbaarlijk: vandaag pas één hoestje gehad. Nu nog te vroeg voor oordeel over andere symptomen maar de hoest was het meest irritant in het dagelijks functioneren dus ik ben al heel tevreden met het snelle resultaat op dat punt.
04-05-2012

Ramipril/Hydrochloorthiazide (ramipril / hydrochloorthiazide)

Ik slik in verband met mijn hoge bloeddruk sinds 2006 al het medicijn Ramipril. In combinatie met Hydrochloorthyazide sinds 2009 elke dag. Heb in verhevigde vorm een nare kriebelhoest wat zich vooral 's morgens voordoet. Ik heb sterk de indruk dat dit ontstaan is door het gebruik van Ramipril, immers: het staat op de bijsluiter vermeld als bijwerking! Kan geen ochtend[lees meer...] meer zonder hoesten, keelschrapen. Komt van zeer diep! Heel hinderlijk. Ook ben ik gaan snurken sinds het gebruik van dit medicijn. Arts haalt zijn schouders op, maar ik vind het zelf zeer lastig dat ik altijd mijn keel moet schrapen en niet kan stoppen hiermeer. Het is verhevigd de laatste tijd. Ook heb ik vrijwel geen libido meer. Ik ben vrouw, 61 jaar en fulltime werkend in het onderwijs. Ben benieuwd of er meer mensen dit verschijnsel herkennen van Ramipril.
25-09-2011

Hogebloeddruk

geen enkele baat bij dit middel en samen met de metoprolol is het nog veel erger geworden.
22-01-2011

Hartritme

08-04-2010
Vrouw

Voor de hoge bloeddruk

sinds ik die medicijnen gebruik ben ik denk ik wel 10 kilo aangekomen. Het zijn eigen plastabletten, maar ik drink best wel veel en hoef maar weinig naar het toilet. Ik heb ook een hele dikke maag; is niet normaal, ik moet bijna elke maand nieuwe kleren kopen. Ik gebruik ook thyrax duo, bloedverdunners en simvastine 20 a. Kan iemand mij vertellen (reageren) of die pillen g[lees meer...]ewichtstoename gaan geven? Dat zou ik erg fijn vinden

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum