ziekte

Kaakontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor kaakontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: kaakontsteking

12-03-2021 | Vrouw | 38
Kaakontsteking
Vanwege pijn in de onderkaak door een ontsteking kreeg ik Amoxicilline voorgeschreven van de tandarts, voor 7 dagen. Door de ervaringen die ik hier las was ik nogal huiverig van tevoren. Toch ben ik eraan begonnen. Tijdens de kuur kreeg ik de eerste 2 dagen flinke last van hoofdpijn. De derde dag was dit weg. De klachten in mijn kaak leken héél langzaam te verminderen. Ik[lees meer...] heb de kuur afgemaakt en twee dagen na de kuur kreeg ik overal huiduitslag. Kleine rode vlekjes overal m.u.v. rug en gezicht. Soms jeukte het ook. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en die gaf aan dat dit een reactie op het antibioticum is en na een paar dagen, mogelijk weken, zou verdwijnen. Dat klopte, nu bijna een week later, is de uitslag bijna weg. Huisartsassistente gaf aan dat wanneer er na een volgende kuur weer uitslag optreedt, het misschien beter is dit antibioticum niet meer te gebruiken. De klachten in mijn kaak zijn nu weer net zo hevig terug als voor de kuur. Dus helaas ben ik er niks mee opgeschoten.

15-02-2021 | Vrouw | 30
Kaakontsteking
Ik heb deze pillen nu 10 dagen geslikt 3 maal per dag 2 tabletten. Ik ervaar meteen na inname erge maagpjjn en duizeligheid ik heb de kuur afgemaakt en ben vandaag klaar. De pijn is iets afgenomen maar ik voel wel nog iets zitten wat niet prettig voelt. Volgend tandarts kan dit niet.

14-01-2021 | Vrouw | 31
Kaakontsteking
Ik kreeg een kuur voor 7 dagen in combinatie met naproxen. Na de 5e dag merkte ik dat de ontsteking een beetje bij beetje afnam. Ik kreeg keelpijn in combinatie met aften. Hele mond, keel en tong welteverstaan. Ik kan sindsdien mijn mond amper open doen, niet praten, eten of drinken. Daarnaast hele erge buikkrampen gehad. Ik probeer sindsdien dagelijks toch met moeite prob[lees meer...]iotica en wat drinken binnen te krijgen. Ik vraag me af of dit een allergische reactie is of eerder dat mijn weerstand naar de klote is!

Augmentin

28-08-2020 | Vrouw | 61
amoxicilline / clavulaanzuur
Kaakontsteking
Met angst dit middel genomen door alle bijwerkingen die je overal leest. Gisteren laatste pil genomen en het is me 100% meegevallen. Dag 3 hoofdpijn maar die was te behandelen Met paracetamol en verder lichte jeuk over hele lichaam. Na paar dagen merkte je dat de ontsteking afnam en nu eerste dag zonder pillen kan ik echt zeggen dat het weg is en de pillen goed geholpen h[lees meer...]ebben. Ik had “gehoopt” op diarree, maar zelfs die is uitgebleven

27-07-2020 | Vrouw | 42
Kaakontsteking
Na heftige ontstekingspijnen uiteindelijk een ab kuur gekregen. Deze ging na ongeveer 3 a 4 dagen werken. De klachten werden een stuk minder en waren uit te houden. Geen enkele bijwerking gehad.

Tramadol

29-04-2020 | Vrouw | 45
tramadol
Kaakontsteking
Goede pijnstiller ook als toevoeging bij andere anti reuma medicatie en pijnklachten, een half opiaat als NSAID

29-04-2020 | Vrouw | 45
Kaakontsteking
Helpt effectief en goed, teruggrijpend op de oude anti biotica. Combinatie ammoxiciline en clavulaanzuur werkt effectief en zeer snel

28-04-2020 | Man | 56
Kaakontsteking na kaakoperatie

13-03-2020 | Vrouw | 55
Kaakontsteking
Kreeg dit voorgeschreven vanwege abces in bovenkaak. Werkte binnen een dag, infectie was na 5 dagen verdwenen

13-03-2020 | Vrouw | 55
Kaakontsteking
Positieve ervaring. Zowel links als rechts in bovenkaak flinke ontsteking die uitstraalt naar oogkas en oor. Ben in afwachting van extractie, maar eerst moest ontsteking weg. Medicijn is heel effectief, de pijn op de kiezen rondom en tandvlees was na een dag afgenomen. Ontsteking binnen 4 dagen weg. Bijwerkingen zijn erg vervelend, ben voortdurend misselijk met vieze [lees meer...]metaalsmaak in de mond. Maar die bijwerkingen zijn veel beter te verdragen dan een echt bijzonder pijnlijke kaakontsteking. Je slikt dit spul niet voor je plezier natuurlijk.

Metronidazol

09-01-2020 | Vrouw | 50
metronidazol
Kaakontsteking
door een onstoken kies kreeg ik een kaakonsteking. de tandarts schreef mij antibiotica voor, maar die hielp niet. Hij heeft er toen metronizadol bij gedaan. deze sloeg ook niet meteen aan, maar uiteindelijk wel. Ik was wat huiverig voor de vele bijwerkingen die ik hier gelezen had, maar heb persoonlijk geen enkele bijwerking ervaren. ik was vooral blij dat de ontsteking m[lees meer...]inder werd. Misschien scheelt het ook dat ik verder in goede gezondheid ben.

03-11-2019 | Man | 61
Kaakontsteking
Mijn tandarts vond het nodig een extractie te doen op geïnfecteerd weefsel en te hechten, de tand daarvoor gaf ook al een zenuwprobleem en ze gaf toe dat ze ook daar niet zeker was van wat ze uitgevoerd had. Resultaat, verschrikkelijk abces, kloppende onhoudbare pijn, losse tanden van de etter... Na één nacht clindamycine was het al véél beter maar toch werkt het niet dat [lees meer...]bleek uit latere rx, ik moest het wel combineren met diclofenac. Ik omschrijf clindamycine als rattengif, het is onverantwoord dat je dit thuis moet nemen, gezien de ernst en frequentie van de bijwerkingen. Bij mij was de pijn zo hevig dat ik niet begrijp dat men mij niet hospitaliseerde, vooral ik ben alleenstaande en heb tal van ernstige ziektes, zoals COPD. Wat mij stoorde is dat niemand het nodig achtte een foto te nemen, je zou ook kunnen zeggen een bloedafname. Dat is pas later gebeurd en ik verlies dus al mijn tanden. Wat een abces moest behandelen en ontsteking van het kaakgewricht richtte meer schade aan dan ik gevreesd had. Uit de handel nemen die rommel.

Perio-Aid Mondreiniging

22-07-2019 | Vrouw | 70
mondverzorging
Kaakontsteking
Wegens kaakontsteking Perio Aid 0,12% gebruikt. Na twee dagen gespoeld te hebben kreeg ik een enorme oorspeekselklier ontsteking. Harde bal onder mijn oorlel tot in de hals. Kom niets eten of drinken vanwege de enorme pijn. Duurde even voordat ik in de gaten had dat dit door Perio Aid gebruik zou kunnen komen. Hier dus maar gauw mee gestopt. Hoop dat dit na stoppen sne[lees meer...]l overgaat. Als iemand ook deze bijwerking heeft gehad, hoor ik graag hoelang het duurt voordat het overgegaan is. Groet Lucie

Ibuprofen

18-07-2019 | Vrouw | 49
ibuprofen
Kaakontsteking
Na mijn wortelpuntbehandelind ibuprofen gekregen, heef effectief tegen de pijn, maar vanaf dag drie last van misselijkheid en draaierigheid. Ga nu maar kijken of paracetamol inmiddels afdoende is. Ik slik zelden pijnstillers en kan er wellicht wat minder goed tegen.

Ibuprofen

19-06-2019 | Vrouw | 49
ibuprofen
Kaakontsteking
Vreselijke maagpijn en diaree gekregen door ibuprofen. Ik kreeg er echt een kwaal bij! Duizelig en heel moe en futloos. En griepachtige gevoelens.

05-06-2019 | Vrouw | 45
Kaakontsteking
Na 2 dagen slikken klachten amper afgenomen van de kaak ontsteking . Zieker van het medicijn Moest direct stoppen vd tandarts en doorgeven aan huisarts

01-04-2019 | Vrouw | 28
Kaakontsteking
Door een complicatie na een wortelkanaalbehandelig was de ontsteking doorgetrokken naar mijn kaak. Ik had erg veel last van drukkende pijn. De pijn was op de 2e dag aanzienlijk minder. Na dag 5 is de ontsteking zo goed als verdwenen. In tegenstelling tot de meesten heb ik geen bijwerkingen gehad.

11-11-2018 | Man | 51
Kaakontsteking
Donderdag 18-10 stukje tandvlees weggesneden door tandarts ter voorbereiding van herstel afgebroken stukje kies; Vrijdag-Zaterdag zwelling en pijnlijk gevoel; Zondag dikke wang en dik aan onderzijde kaak; Maandagochtend 22-10 eerst bezoek huisarts en daarna tandarts: Ontsteking/infectie. Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 antibioticakuur voorgeschreven + Naproxen voor de p[lees meer...]ijn; Woensdag 24-10 begon de Amoxicilline pas te werken, Zondag 28-10 begon de zwelling af te nemen. Vandaag 11-11 begint gevoel pas terug te komen aan voorzijde mond/kin (door zwelling was zenuw bekneld) zwelling is bijna verdwenen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

24-10-2018 | Vrouw | 63
amoxicilline / clavulaanzuur
Kaakontsteking
Tintelingen en zeer vermoeid gevoel in de armen en benen, nare hoofdpijn. Oorsuizen. tintelende tong. onaangenaam gevoel over het hele lichaam,

09-10-2018 | Man | 55
Kaakontsteking
Beste, Enorme bijwerkingen van dit medicijn. Na een wortelkanaalbehandeling die fout ging doordat de tandarts niet de juiste lengte vijltjes had heb ik een week met vreselijke pijn gelopen. Uiteindelijk diende ik alvorens bij het Endo centrum Utrecht De Endo afgemaakt zou worden Amoxicilline slikken. De kuur afgemaakt en en de Endo af laten maken. De dag nadat ik de laatst[lees meer...]e pil nam begon de ellende!! Vreselijke jeuk met opeens opkomende rode vlekken op de huid over het gehele lichaam. De jeuk komt van binnenuit en er is niets tegen te doen en duurt nu al 14 dagen. Soms is het 1 dag wat minder maar ik ben hopeloos. De andere bijwerking is namelijk ernstige hoofdpijn en pijn die vanuit het borstbeen (maag of slokdarm??) oploopt naar de onderkaak en een enorm beklemmende krampen die niet uit te houden zijn. Kwam uiteindelijk op de eerste hulp terecht en die gaf mij een spuitje doordat hij zei dat ik duidelijk allergisch was voor dit middel. Het spuitje hielp 1 dag en daarna kwam de jeuk en pijn op de borst en tussen de schouderbladen en onderkaak weer terug!! In alle hevigheid. Uiteindelijk weer op de eerste hulp beland en opgenomen. Hier dachten ze dat ik hartfalen had maar dit bleek niet zo te zijn en weer weggestuurd. Nu tot op de dag van vandaag nog steeds in de zelfde situatie!! Ben hopeloos. Jeukaanvallen en pijn komen en gaan de gehele dag door. Ik kan niet slapen en niet werken. Help!!! Wat nu??? 14e dag. Ik ga morgen maar eens met dat Endo centrum bellen. Hoop op een oplossing. Groet, Johan

14-09-2018 | Vrouw | 19
Kaakontsteking
Werkte pas echt na twee dagen en na vijf dagen voelde ik pas echt niks meer en kon ik voor het eerst weer normaal eten. inname ging moeizaam tabletten lossen niet goed op in het water

06-07-2018 | Man | 47
Kaakontsteking
Voorgeschreven door kaakchirurg. Na de eerste tablet al maagpijn. Na 1,5 dag pijn niet meer te houden, is diarree bij gekomen. Lig hele nacht wakker van de pijn. Nu gestopt met slikken, op zoek naar equivalent.

16-03-2018 | Vrouw | 69
Kaakontsteking
Na vijf dagen gebruik, dus kuur afgemaakt, kreeg ik enorme jeuk over werkelijk mijn hele lijf, behlve mijn gezicht. Er was op buik en rug bijna geen wit plekje meer te ontdekken. Zeer veel jeuk, heb twee nachtne ondanks slaaptabletten niet kunnen slapen. Gisteren van arts daarvoor aerius 5mg tablet gekregen. Zelfs na twee dagen nog niet uit te houden, ik smeer alles in me[lees meer...]t mentholpoeder. Daarbij krijg ik zonder dat ik het voel ontlasting in mijn broek en als ik moet -lassen heb ik bijna geen tijd om broek omlaag te doen. Bij algemene tevredenheid moet er bij mij 0 gezet worden, maar dta lukt hier niet.

29-01-2018 | Vrouw | 41
Kaakontsteking
Gedurende kuur geen bijwerkingen dit begon 2 dagen na kuur beginnende met jeukende en rode oorschelpen. Daarna bultjes vervolgens gewrichtsontsteking voeten en handen polsen en tenslotte opgezette handen en hevige jeuk. Over gehele lichaam Weer later hevige rug en maagpijn en jeukend irriterende mond tong. Alles wat kan heb ik dus ook op me bordje en kan zeggen daar wordt[lees meer...] je echt niet vrolijk van. Nu cetrezine voorgeschreven gekregen resultaat moet zich nog uitwijzen. Dus na geen ammoxicicline kan deze ook de ijskast in.

26-11-2017 | Man | 48
Kaakontsteking
Ik had een kaakontsteking gekregen vanwege een kies (helmaal achterin, nummer 31) die er uit moest. De specialist schreef Amoxicilline (500mg) voor, wat ik 2 dagen voor de behandeling moest innemen, en de kuur afmaken, wat ik vanmorgen heb gedaan. Ik ben meer vermoeid geweest dan normaal, en ik heb sinds een paar dagen onverklaarbare spierpijn (onder-rug en bovenbenen)[lees meer...].

Metronidazol

27-05-2017 | Man | 41
metronidazol
Kaakontsteking
Voorgeschreven gekregen ivm beginnende kaakonsteking na wortelkanaal behandeling. Na twee dagen effect duidelijk merkbaar na vijf dagen onsteking verdwenen. Geen enkele last van bijwerkingen gehad. Heb me strikt aan het onthouden van alcohol gehouden, hoe lastig ook, maar deze bijwerkingen lijken zeer serieus te zijn.

21-04-2017 | Vrouw | 34
Kaakontsteking
Voorgeschreven gekregen voor mijn kaakontsteking. Tijdens het gebruik geen last gehad van bijwerkingen, tot de laatste dag, overal huidaanslag. Maar dan ook overal, dikke rode plekken en vreselijke jeuk. De ontsteking is weg, maar de huiduitslag (netelroos) is twee weken na stoppen van de kuur nog steeds niet weg, vreselijk nooit meer deze antibiotica.

23-03-2017 | Man | 54
Kaakontsteking
Van de tandarts voorgeschreven gekregen vanwege kaakontsteking. Kies is ondertussen getrokken en weinig last; zit twee dagen na afbreken kuur echter nog steeds met ernstige darmklachten en kan niet werken. Wat een paardenmiddel! Never again voor mij.

29-12-2016 | Vrouw | 46
Kaakontsteking
geen last meer van mijn kaakontsteking. Nu erg veel last van de bijwerkingen: netelroos, schimmelinfectie, dikke ogen.

31-07-2016 | Man | 62
Kaakontsteking
Ben vrijdag j.l bij de tandarts spoeddienst geweest (eigen tandarts met vakantie), i.v.m. kiespijn in de onderkaak. Ze hebben een foto gemaakt en daar op was te zien dat er een flinke ontsteking zat onder de 2 achterste kieswortels. Oorzaak, een opening langs de oude vulling van de achterste kies, bacteriële infectie via de kies, verder gegaan door de wortels en zenuwen to[lees meer...]t in de kaak. Kreeg een kuur Clindamycine 300 mg voorgeschreven voor 7 dagen, 4 x daags. De pijn nam direct dezelfde dag af en tot nu toe lijkt de medicatie z'n werk goed te doen. Toen ik het recept ontving, werd mij meegedeeld dat het diarree kan veroorzaken, doordat ook goede darm bacteriën het lootje leggen door de medicatie. Ben direct bij de supermarkt langs gegaan en heb 2 pakken Yakult (rood) opgehaald. Drink direct na iedere maaltijd hier een halve of hele van op, een halve is voor mij op de 3e dag genoeg. Heb totaal geen last gehad van diarree en heb een normale ontlasting. Ik zorg er wel voor, dat ik de medicatie minstens 1- 1,5 uur voor elke eetbeurt inneem, anders heeft de Yakult ook veel minder effect.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2608)
Depressie (2099)
Angst & paniekstoornis (2046)
Hoge bloeddruk (1488)
Blaasontsteking (1069)