Amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Blaasontsteking (27 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (16 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (386 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

Amoxicilline, meest voorgeschreven antibiotica

Arjen Walstra (25-04-2013)

11-11-2018

Kaakontsteking

Donderdag 18-10 stukje tandvlees weggesneden door tandarts ter voorbereiding van herstel afgebroken stukje kies; Vrijdag-Zaterdag zwelling en pijnlijk gevoel; Zondag dikke wang en dik aan onderzijde kaak; Maandagochtend 22-10 eerst bezoek huisarts en daarna tandarts: Ontsteking/infectie. Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 antibioticakuur voorgeschreven + Naproxen voor de p[lees meer...]ijn; Woensdag 24-10 begon de Amoxicilline pas te werken, Zondag 28-10 begon de zwelling af te nemen. Vandaag 11-11 begint gevoel pas terug te komen aan voorzijde mond/kin (door zwelling was zenuw bekneld) zwelling is bijna verdwenen.
09-10-2018

Kaakontsteking

Beste, Enorme bijwerkingen van dit medicijn. Na een wortelkanaalbehandeling die fout ging doordat de tandarts niet de juiste lengte vijltjes had heb ik een week met vreselijke pijn gelopen. Uiteindelijk diende ik alvorens bij het Endo centrum Utrecht De Endo afgemaakt zou worden Amoxicilline slikken. De kuur afgemaakt en en de Endo af laten maken. De dag nadat ik de laatst[lees meer...]e pil nam begon de ellende!! Vreselijke jeuk met opeens opkomende rode vlekken op de huid over het gehele lichaam. De jeuk komt van binnenuit en er is niets tegen te doen en duurt nu al 14 dagen. Soms is het 1 dag wat minder maar ik ben hopeloos. De andere bijwerking is namelijk ernstige hoofdpijn en pijn die vanuit het borstbeen (maag of slokdarm??) oploopt naar de onderkaak en een enorm beklemmende krampen die niet uit te houden zijn. Kwam uiteindelijk op de eerste hulp terecht en die gaf mij een spuitje doordat hij zei dat ik duidelijk allergisch was voor dit middel. Het spuitje hielp 1 dag en daarna kwam de jeuk en pijn op de borst en tussen de schouderbladen en onderkaak weer terug!! In alle hevigheid. Uiteindelijk weer op de eerste hulp beland en opgenomen. Hier dachten ze dat ik hartfalen had maar dit bleek niet zo te zijn en weer weggestuurd. Nu tot op de dag van vandaag nog steeds in de zelfde situatie!! Ben hopeloos. Jeukaanvallen en pijn komen en gaan de gehele dag door. Ik kan niet slapen en niet werken. Help!!! Wat nu??? 14e dag. Ik ga morgen maar eens met dat Endo centrum bellen. Hoop op een oplossing. Groet, Johan
14-09-2018

Kaakontsteking

Werkte pas echt na twee dagen en na vijf dagen voelde ik pas echt niks meer en kon ik voor het eerst weer normaal eten. inname ging moeizaam tabletten lossen niet goed op in het water
26-11-2017

Kaakontsteking

Ik had een kaakontsteking gekregen vanwege een kies (helmaal achterin, nummer 31) die er uit moest. De specialist schreef Amoxicilline (500mg) voor, wat ik 2 dagen voor de behandeling moest innemen, en de kuur afmaken, wat ik vanmorgen heb gedaan. Ik ben meer vermoeid geweest dan normaal, en ik heb sinds een paar dagen onverklaarbare spierpijn (onder-rug en bovenbenen)[lees meer...].
21-04-2017

Kaakontsteking

Voorgeschreven gekregen voor mijn kaakontsteking. Tijdens het gebruik geen last gehad van bijwerkingen, tot de laatste dag, overal huidaanslag. Maar dan ook overal, dikke rode plekken en vreselijke jeuk. De ontsteking is weg, maar de huiduitslag (netelroos) is twee weken na stoppen van de kuur nog steeds niet weg, vreselijk nooit meer deze antibiotica.
23-03-2017

Kaakontsteking

Van de tandarts voorgeschreven gekregen vanwege kaakontsteking. Kies is ondertussen getrokken en weinig last; zit twee dagen na afbreken kuur echter nog steeds met ernstige darmklachten en kan niet werken. Wat een paardenmiddel! Never again voor mij.
29-12-2016

Kaakontsteking

geen last meer van mijn kaakontsteking. Nu erg veel last van de bijwerkingen: netelroos, schimmelinfectie, dikke ogen.
17-06-2016

Kaakontsteking

Na een wortelkanaalbehandeling en vervolgens een ontsteking in mijn kaak, kreeg ik een kuur van 5 dagen Amoxicilline voorgeschreven, enkele uren na inname van de eerste pil kreeg ik al licht last van mijn keel, de dag erna was ik duizelig, dit leek alleen maar erger te worden ondertussen kwam ook hoofdpijn opzetten die een paar uur later veranderde in Migraine. Van ellende[lees meer...] die dag heel vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend een tijd last gehad van hartkloppingen. Na overleg met mijn huisarts gisteren de kuur gestopt. Nu nog erger keelpijn, maar de duizelingen en hartkloppingen zijn gelukkig verdwenen. Ik hoop ook snel van de keelpijn af te komen. Nog nooit zo een last gehad van mijn keel als nu.
17-05-2016

Kaakontsteking

Heb na de wortelkanaalbehandeling en zenuwontsteking gekregen: heel veel en deels heftige bijwerkingen - hartkloppingen, drukkende hoofdpijn, hevige pijnlijke buik/darm krampen, lichaamstemperatuurverhoging (37,2-37,4), duizeligheid, slaperigheid, misselijkheid, verminderde eetlust, droge mond. Hopelijk, helpt dit middel. Mijn eerdere ervaring was slecht - na twee weken ge[lees meer...]bruik tegen keelontsteking, de infectie is teruggekomen en met een andere antibiotica geholpen.
21-03-2016

Kaakontsteking

Ontsteking opgetreden onder kies. Gezwollen kaak/kies. Gelijk het middel voorgeschreven gehad van de tandarts. De eerste dag leken de pijnklachten alleen maar toe te nemen. Op dag 2 nam het al aanzienlijk af. Middelmatige bijwerkingen als diarree, moeheid, hartkloppingen en niet fit voelen maar liever dat dan de enorme pijn.
01-03-2016

Kaakontsteking

Een kuur van een week gedaan, nu 2e week na de afloop nog niet hersteld. Het middel is effectief, maar misschien erger dan de kwaal. Ik had de kies gelijk moeten laten trekken zonder de kuur. Brandend maagzuur, verstopping afgewisseld met diarree, moeheid, griepgevoel, malaise ivm schimmelinfectie, depressiviteit omdat de antidepressiva op de 3e dag van de kuur stopten met[lees meer...] werken.
27-06-2015

Kaakontsteking

Ik slik het nu een week. De eerste dagen was ik wat draaierig, en ik meende dat het door de pijnstillers kwam, hetgeen niet het geval is. De onsteking was met 3 dagen weg. Gisteren mijn tand getrokken, en moet ik nog een week. Gaat eigenlijk probleemloos, behalve dat slikken van die pillen, die blijven behoorlijk in je keel hangen, maar dat heb ik met meerdere medicijnen.
12-09-2014

Kaakontsteking

Na mijn zoektocht naar eventuele bijwerkingen met dit middel, kwam ik op deze site terecht. Het lezen van de verhalen deed mij huiveren Amoxicilline te gebruiken, maar de kaak ontsteking (onder een kies), was te pijnlijk om niets te doen. Binnen een dag gebruik va 3 pillen van 500 mg p/s verminderde de pijn, binnen de voorgeschreven termijn van 7 dagen was de ontstekin[lees meer...]g blijvend weg. Ik heb totaal GEEN bijwerkingen ervaren, helemaal niets. Laat je niet bang maken, en gebruik het indien voorgeschreven en handel pas als er iets mis gaat, is mijn advies.
19-11-2013

Kaakontsteking

Ik liep al een paar dagen met pijn in mijn kaak. Dit bleek een ontsteking van een wortel te zijn, dus ik kreeg Amoxicilline voor een week als kuur. De ontsteking verdween en na de kuur was er nog steeds niks aan de hand. Maar na 3-4 dagen gestopt te zijn begon de ellende: jeuk die steeds ergens anders terug kwam en bulten gaf als je ging krabben. Ik naar de dokter, die gaf[lees meer...] mij Desloratadine Actavis. Daar ik liever geen pillen slik en ik dag 1 geen verbetering had, ben ik daar dus weer mee gestopt. De jeuk werd steeds erger en dus toch maar weer die pillen ingenomen voor 4 dagen. Toen leek het weg te zijn. Het is nu een maand geleden dat ik stopte met de antibiotica, maar de jeuk is er toch weer/nog. Én ik heb dikke bulten onder mijn voeten en in mijn handen die te pas en te onpas komen en gaan. Vandaag toch maar weer begonnen met die pilletjes van de dokter.... wat een troep die Amixilline! NOOIT MEER!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum