ziekte

Oxycodon 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: niersteen / -stenen

14-08-2019

Niersteen / -stenen

Als pijnstiller tegen de pijn van nierstenen twee maal een prik in mijn been gekregen. Deze werkt goed. Daarnaast zetpillen (100 mg). Dat was een drama.. De darmpijn was minstens zo erg als de pijn van de nierstenen. Ik hield niets meer binnen, spugen en ontlastingsincontinentie. Overgestapt op morfine.
25-06-2019

Chloortalidon (chloortalidon)
Niersteen / -stenen

sinds een maand of 4 gebruik ik chloortalidon 25 mg. Ik kreeg eerst lichte haaruitval wat nu een ernstiger vorm aanneemt... Lees het niet als bijwerking in de bijsluiter daarom mijn vraag: heeft iemand er ook last van?
04-05-2019

Silodyx (silodosine)
Niersteen / -stenen

Voorgeschreven gekregen om niersteen makkelijker door ureter te laten passeren. Zeer veel bijwerkingen, waaronder zeer slechte nachtrust (o.a. keelpijn, verstopte neus, slapeloosheid). Na 2 dagen gestopt.
08-04-2017

Niersteen / -stenen

Gebruik dit middel om de niersteen uit te plassen, heb een hartspierziekte. Hartkloppingen worden erger, niet fijn.
30-01-2016

Tramadol (tramadol)
Niersteen / -stenen

Eerst Diclofenac gekregen, maar werkt matig. Nu Tramadol, kan nu voor het eerst weer een normale nacht slapen.
30-09-2015

Niersteen / -stenen

Geen zaadlozing meer en zicht (zien) ging achteruit. Wazig zien.
24-09-2015

Niersteen / -stenen

Vanwege een waarschijnlijk vastzittend niersteentje in de urineleider gebruikt. Na 7 dagen was het gevoel van dat prikkende steentje verdwenen.
17-03-2015

Niersteen / -stenen

Geen bijwerkingen... En pijn nier stuwen ook stukken minder. Goed merk!!
17-03-2015

Niersteen / -stenen

Na deze zetpil kon ik niks meer. Alleen maar moe. En enorm misselijk. En hele dagen slapen. Ik herkende dit totaal niet met enkele jaren terug. Bleek toen een ander merk zetpil te hebben gehad. Dus na moeite met apotheek toch weer overgegaan naar ander merk dan die van centrafarm. en ik voelde me stukken beter. Dus voor mij eigenlijk liever niks meer van centrafarm. Helaas[lees meer...] is dit het enige merk dat mijn ziekenfonds vergoed. Rare wereld leven we. Recept op medische noodzaak doet wonderen. Vreemd. En apotheek blijft maar zeggen dat het geen bijwerkingen zijn.
15-02-2015

Niersteen / -stenen

Qua pijnstilling deed het medicijn zijn werk goed; ca. 30 minuten na het slikken begon het bij mij te werken, en dan was ik in de meeste gevallen een aantal uren pijnvrij of had ik nog lichte pijn. De eerste tijd nam ik slechts twee/drie keer per week één tablet, maar naarmate mijn nierklachten erger werden, ging ik frequenter slikken. In eerste instantie zonder extreme bi[lees meer...]jwerkingen; mijn huid jeukte af en toe her en der, maar verder geen heftige uitslag o.i.d. De laatste twee weken van mijn Diclofenac-periode slikte ik twee tabletten van 50 mg per dag, en dat is tweederde van de maximaal toegestane hoeveelheid. Op een middag kreeg ik jeukende vlekken en bulten in mijn nek en gezicht, die na verloop van tijd weer wegtrokken. Diezelfde avond, nadat ik weer een tablet had geslikt, kreeg ik opnieuw vlekken en bulten in mijn gezicht en nek. Toen ik vervolgens in bed lag spreidden de bulten en vlekken zich uit over mijn rug, buik, armen, handen en bovenbenen. Alles jeukte en brandde als een gek, en mijn handen waren gezwollen. Het bleek een hevige netelroos-aanval te zijn. Ik ben meteen gestopt met het gebruik van het middel, en heb in overleg met mijn huisarts een andere (niet NSAID) pijnstiller gekregen. Na beeindiging van het gebruik van de Diclofenac waren de klachten binnen twee dagen volledig verdwenen. Voor mij dus geen Diclofenac en aanverwante pijnstillers meer.
01-08-2014

Oxycodon (oxycodon)
Niersteen / -stenen

De positieve werking: Het werkt snel, wat erg wenselijk is voor mensen met niersteen-aanvallen. Je kan weer snel functioneren en je normaal bewegen. Spierspanning werkt namelijk niet in het voordeel van niersteen-aanvallen. Negatieve werkingen: Het zorgt voor flinke sufheid in ieder geval... Kijk uit met obstipatie, de drang om naar het toilet te gaan wordt heel er[lees meer...]g verminderd en in combinatie met heftig zweten kan dat erg vervelend worden. Jeuk is extreem in mijn geval; zorg dat je te alle tijden een icepack o.i.d. hebt om de jeuk te temmen, anders krab je je ongemerkt helemaal open. Jeuk is vaak erger dan pijn, dus onderschat het niet! De drang om te bewegen is ook groot, zelfs met nierstenen heb je het gevoel dat je de hele wereld aankan, maar neem het advies maar aan dat je tòch rustig aan moet doen. Mijn ervaringen hierboven zijn gebaseerd op mijn lijf en het medicijn zal anders werken op een ander persoon.
19-06-2014

Niersteen / -stenen

Ik gebruik het nu drie dagen en wordt er duizelig en slap van ik denk dat ik er mee ga stoppen
25-04-2014

Niersteen / -stenen

Begin van de week opgenomen via eerste hulp met helse pijn door niersteen koliek. Na 1 dag opname de steen gelukkig via de natuurlijke weg geloosd. Thuis doorgaan met tamsulosine, merk niet veel van de werking maar juist wel van de 'bij-werkingen', ontzettend gevoel van zwakte, zweterig (koud), misselijk en algehele ellende. Dagje gestopt en problemen nemen af. Weer gestar[lees meer...]t en direct weer last, extreem zwak/slap, zelfs een trap oplopen is al te veel. Vanmiddag overleg met uroloog, hopelijk kan ik ermee stoppen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1680)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)