Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor niersteen / -stenen

Tramadol

05-04-2024 | Man | 75
tramadol

Lichte hoofdpijn

Heftige koliekpijn bij iets in/met mijn linkernier wordt zeer effectief onderdrukt. Een zeer lichte hoofdpijn weegt niet op tegen dit positieve effect. Ik beperk de inname zo veel als mogelijk, met een maximum van 3x daags.

23-05-2023 | Vrouw | 19
Niersteen / -stenen
Mijn dochter heeft nierstenen,en moest tamsulosine caps.1x per dag nemen. 1ste 2dagen hartkloppingen, zweten,gevoel flauw te vallen( vooral snachts) meteen gestopt. Nevenwerkingen zijn te zwaar . De uroloog had op zen minst mogen verwittigen voor de mogelijke bijwerkingen. Dochter is 19jaar en weegt maar 44kg. Ze was door het beven zelfs niet meer in staat om met de auto [lees meer...]te rijden.

Indapamide

07-05-2023 | Vrouw | 69
indapamide
Niersteen / -stenen
Na inname moest ik er echt niet xtra van plassen. Wel droge ogenen keel… hartkloppingen en na inname van ongeveer 1 maand in de nacht bij opstaan flauwgevallen…gapende wond in mijn hoofd met ziekenwagen naar spoed… hoofdwonde genaaid, hartmonitor….bloeddruk was veel te laag…..nu gestopt met inname en wacht op andere medicatie…..

Oxycodon

30-03-2023 | Vrouw | 36
oxycodon
Niersteen / -stenen
Ik heb al een jaar last van gal stenen, operatie duurt zo lang voor ik aan de beurt ben, huisarts geeft me helaas veel te weinig voor wat ik nodig ben.

Dipidolor

18-11-2022 | Vrouw | 33
piritramide
Niersteen / -stenen
Helaas regelmatig last van niercrissisen door kolieken door nierstenen. Diclofenac en dafalgan werken maar zeer kort. Dipidolor is een effectief en relatief langdurig medicijn. De pijn was zo enkele uren veel minder of soms gewoon weg. Enige nadeel is dat mijn speekselproductie afneemt. Eten gaat dus niet zonder mijn eten weg te spoelen met water. Ook moet ik braken va[lees meer...]n dipi en de spier waar ze de spuit toedienen is ook enige tijd stijf. Dit heeft toch enkele weken aangehouden. Diclofenac IM is ook venijnig, maar dipi is net nog iets heviger. Over algemeen tevreden van de pijnstiller. Doet goed zijn werk en neem de bijwerkingen er wel bij.

Buscopan tabletten/zetpillen

15-10-2022 | Vrouw | 45
butylscopolamine
Niersteen / -stenen
Werkt goed, mits je het in de acute fase proactief gebruikt. Dus niet wachten totdat de pijn weer komt opzetten maar tijdens de eerste dagen (waarop een niersteen nog passeert via de urineleider) steevast gebruiken rond gezette tijden, bij voorkeur met een pijnstiller (ik kreeg diclofenac). Enige nadeel vind ik bij de zetpillen dat de verpakking (van een soort stug alu[lees meer...]minium folie) moeilijk open te krijgen is. Met name voor mensen met een gevoelige/kwetsbare huid (ik lijd aan Ehlers Danlos Syndroom) is dat echt een kriem omdat de huid van mijn vingertoppen dus open wordt gesneden tijdens het openen van de verpakking van zo'n zetpil. Dus dan maar een schaar mee op het toilet.

21-05-2022 | Vrouw | 42
Niersteen / -stenen
Kreeg diclofenac voor pijnbestrijding van niersteen, heeft totaal niet geholpen.

Instanyl

29-01-2022 | Vrouw | 33
fentanyl intranasaal
Niersteen / -stenen
Ik gebruik dit sinds vorige jaar maart ook ik zit vaak zonder omdat de dosering niet klopt. Ik ben op van het strijden bij me huisarts en apotheek omdat dit wel de enige middel is wat werkt voor mij. Als iemand mij zou kunnen helpen dan heel graag 😥

Vesomni

14-04-2020 | Man | 58
tamsulosine/solifenacine
Niersteen / -stenen
In afwachting van niersteenverwijdering, voorlopig een dubbel-J katherer gehad. Hierdoor veel plasdrang. Om dit te verminderen deze Vesomni gehad. Na 1 week gestopt, ik merkt geen verbetering. Integendeel ik kreeg last met de ontlasting, erg moeizame stoelgang + daar ik last had/ heb van vervelende ontstekingen bij mijn gebit merkte ik telkens een opleving hiervan zodra i[lees meer...]k de pillen ging slikken. Of dat er mee te maken had weet ik niet, in ieder geval stond er in de bijsluiter iets over problemen met gebit.... 1 x een week geprobeerd en darna nog 2 dagen ingenomen, prompt weer moeizame stoelgang. Bij mij geen succes in ieder geval

27-02-2020 | Man | 27
Niersteen / -stenen
Een dikke 2 weken geleden begonnen met deze pillen. Sinds 3 / 4 dagen zijn al de meeste van deze symptomen begonnen. Ik moet het medicijn nemen voor een niersteen te kunnen uitplassen. Op dit moment heb ik liever dat ze de steen gewoon uithalen want dit gevoel is echt heel ambetant. Ik ga vanaf morgen het medicijn gewoon niet meer nemen en kijken of dat de symptomen vermi[lees meer...]ndert.

14-08-2019 | Vrouw | 38
Niersteen / -stenen
Als pijnstiller tegen de pijn van nierstenen twee maal een prik in mijn been gekregen. Deze werkt goed. Daarnaast zetpillen (100 mg). Dat was een drama.. De darmpijn was minstens zo erg als de pijn van de nierstenen. Ik hield niets meer binnen, spugen en ontlastingsincontinentie. Overgestapt op morfine.

Chloortalidon

25-06-2019 | Vrouw | 64
chloortalidon
Niersteen / -stenen
sinds een maand of 4 gebruik ik chloortalidon 25 mg. Ik kreeg eerst lichte haaruitval wat nu een ernstiger vorm aanneemt... Lees het niet als bijwerking in de bijsluiter daarom mijn vraag: heeft iemand er ook last van?

Silodyx

04-05-2019 | Man | 55
silodosine
Niersteen / -stenen
Voorgeschreven gekregen om niersteen makkelijker door ureter te laten passeren. Zeer veel bijwerkingen, waaronder zeer slechte nachtrust (o.a. keelpijn, verstopte neus, slapeloosheid). Na 2 dagen gestopt.

08-04-2017 | Vrouw | 41
Niersteen / -stenen
Gebruik dit middel om de niersteen uit te plassen, heb een hartspierziekte. Hartkloppingen worden erger, niet fijn.

Tramadol

30-01-2016 | Man | 42
tramadol
Niersteen / -stenen
Eerst Diclofenac gekregen, maar werkt matig. Nu Tramadol, kan nu voor het eerst weer een normale nacht slapen.

30-09-2015 | Man | 61
Niersteen / -stenen
Geen zaadlozing meer en zicht (zien) ging achteruit. Wazig zien.

24-09-2015 | Vrouw | 59
Niersteen / -stenen
Vanwege een waarschijnlijk vastzittend niersteentje in de urineleider gebruikt. Na 7 dagen was het gevoel van dat prikkende steentje verdwenen.

17-03-2015 | Vrouw | 40
Niersteen / -stenen
Geen bijwerkingen... En pijn nier stuwen ook stukken minder. Goed merk!!

17-03-2015 | Vrouw | 40
Niersteen / -stenen
Na deze zetpil kon ik niks meer. Alleen maar moe. En enorm misselijk. En hele dagen slapen. Ik herkende dit totaal niet met enkele jaren terug. Bleek toen een ander merk zetpil te hebben gehad. Dus na moeite met apotheek toch weer overgegaan naar ander merk dan die van centrafarm. en ik voelde me stukken beter. Dus voor mij eigenlijk liever niks meer van centrafarm. Helaas[lees meer...] is dit het enige merk dat mijn ziekenfonds vergoed. Rare wereld leven we. Recept op medische noodzaak doet wonderen. Vreemd. En apotheek blijft maar zeggen dat het geen bijwerkingen zijn.

15-02-2015 | Vrouw | 45
Niersteen / -stenen
Qua pijnstilling deed het medicijn zijn werk goed; ca. 30 minuten na het slikken begon het bij mij te werken, en dan was ik in de meeste gevallen een aantal uren pijnvrij of had ik nog lichte pijn. De eerste tijd nam ik slechts twee/drie keer per week één tablet, maar naarmate mijn nierklachten erger werden, ging ik frequenter slikken. In eerste instantie zonder extreme bi[lees meer...]jwerkingen; mijn huid jeukte af en toe her en der, maar verder geen heftige uitslag o.i.d. De laatste twee weken van mijn Diclofenac-periode slikte ik twee tabletten van 50 mg per dag, en dat is tweederde van de maximaal toegestane hoeveelheid. Op een middag kreeg ik jeukende vlekken en bulten in mijn nek en gezicht, die na verloop van tijd weer wegtrokken. Diezelfde avond, nadat ik weer een tablet had geslikt, kreeg ik opnieuw vlekken en bulten in mijn gezicht en nek. Toen ik vervolgens in bed lag spreidden de bulten en vlekken zich uit over mijn rug, buik, armen, handen en bovenbenen. Alles jeukte en brandde als een gek, en mijn handen waren gezwollen. Het bleek een hevige netelroos-aanval te zijn. Ik ben meteen gestopt met het gebruik van het middel, en heb in overleg met mijn huisarts een andere (niet NSAID) pijnstiller gekregen. Na beeindiging van het gebruik van de Diclofenac waren de klachten binnen twee dagen volledig verdwenen. Voor mij dus geen Diclofenac en aanverwante pijnstillers meer.

Oxycodon

01-08-2014 | Man | 39
oxycodon
Niersteen / -stenen
De positieve werking: Het werkt snel, wat erg wenselijk is voor mensen met niersteen-aanvallen. Je kan weer snel functioneren en je normaal bewegen. Spierspanning werkt namelijk niet in het voordeel van niersteen-aanvallen. Negatieve werkingen: Het zorgt voor flinke sufheid in ieder geval... Kijk uit met obstipatie, de drang om naar het toilet te gaan wordt heel er[lees meer...]g verminderd en in combinatie met heftig zweten kan dat erg vervelend worden. Jeuk is extreem in mijn geval; zorg dat je te alle tijden een icepack o.i.d. hebt om de jeuk te temmen, anders krab je je ongemerkt helemaal open. Jeuk is vaak erger dan pijn, dus onderschat het niet! De drang om te bewegen is ook groot, zelfs met nierstenen heb je het gevoel dat je de hele wereld aankan, maar neem het advies maar aan dat je tòch rustig aan moet doen. Mijn ervaringen hierboven zijn gebaseerd op mijn lijf en het medicijn zal anders werken op een ander persoon.

19-06-2014 | Man | 35
Niersteen / -stenen
Ik gebruik het nu drie dagen en wordt er duizelig en slap van ik denk dat ik er mee ga stoppen

25-04-2014 | Man | 34
Niersteen / -stenen
Begin van de week opgenomen via eerste hulp met helse pijn door niersteen koliek. Na 1 dag opname de steen gelukkig via de natuurlijke weg geloosd. Thuis doorgaan met tamsulosine, merk niet veel van de werking maar juist wel van de 'bij-werkingen', ontzettend gevoel van zwakte, zweterig (koud), misselijk en algehele ellende. Dagje gestopt en problemen nemen af. Weer gestar[lees meer...]t en direct weer last, extreem zwak/slap, zelfs een trap oplopen is al te veel. Vanmiddag overleg met uroloog, hopelijk kan ik ermee stoppen.