Dipidolor

piritramide

Pijn (algemeen) (7 meningen)
Hernia (2 meningen)
Artrose (1 mening)
Sarcoïdose (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)

Tramadol (782 meningen)
Oxycodon (268 meningen)
OxyContin (236 meningen)
Zaldiar (220 meningen)
Fentanyl (102 meningen)

17-05-2019

Pijn (algemeen)

Het medicijn werd mij tweemaal toegediend om de hevige pijn te onderdrukken tgv een zware chirurgische ingreep (enkelartrodese en fibula resectie). De pijn verminderde snel (na een kwartiertje, halfuurtje) daar waar andere pijnstillers niet efficiënt bleven.
17-02-2019

Lage rugpijn

De Dipidolor neemt de pijn goed weg Samen met de hulpverlening IM-injectie gegeven Dankbaar dat mijn specialist dit voorschreef. Het afbouwen was ook geen probleem. De pijn is nu weg.
21-03-2018

Pijn (algemeen)

Gekregen na keizersnede. Werking prima, alleen wat me verbaasde is dat ik nog jaren later regelmatig dikke jeukende plekken kon krijgen bij de infuus plek (op mijn buik). Idioot: ik kan geen passende reden voor het gebruik selecteren. Dosering ed weet ik helaas niet.
12-09-2016

Artrose

Dipi heeft altijd wel al geholpen in extreme pijn. Heb het al meermaals voorgeschreven gekregen en nooit echt geklaagd. Juist als je moe bent en dan nog een dipi krijgt krijg je het gevoel dat je doodgaat. Angst en etc, maar geen zorgen je gaat zeker niet dood tenzij je toch iets hebt wat in de bijsluiter staat vermeld. Maar sowieso word je gecontroleerd zeker als het voor[lees meer...] thuis met controle verpleging is. het enige nadeel is dat als u chirurg niet aanwezig is of het is een weekend en je belt een dokter van wacht en je zegt dat je Dipidolor in huis hebt liggen. Ze mij weigeren te helpen om mijn pijn terwijl ik wel medische toelating papier heb en bewijs van de arts die het voorschreef
19-03-2015

Complicatie na operatie

Na een operatie aan mijn voet kreeg ik in eerste instantie een morfine pomp op mijn infuus aangesloten. Daarvan werd ik erg misselijk en kreeg ik bovendien jeuk over mijn hele lichaam. Snel werd de morfine vervangen door dipidolor. Aan het infuus zat een pompje dat ik zelf kon bedienen. Ik was nog steeds misselijk, maar dit was prima te handelen. Ik hoefde niet meer te bra[lees meer...]ken en de pijn zakte duidelijk naar de achtergrond.
05-03-2015

Hernia

Eind sept 2013 een acute Hernia, wat doe je dan, bellen en je krijgt medicatie, wetende dat ik slecht tegen diclofinac, tramal, kan, en toch van de pijn af wil of beperken, heb ik in eerste instantie gekozen voor Zaldiar, na 3 dagen was het compleet raak, braken ect. Aan de Ventoniel pleisters(morfine) wat kan een mens beroert zijn van die troep zeg onvoorstelbaar. De neur[lees meer...]oloog was er direct uit en zette mij op de Dipidolor 2x daags 20mg/ml IM(intermusculiar) de thuiszorg spuit dit, woepie ja dan ben je echt van je pijn af, en na 1 dag kots misselijk, braken dosis verlaagt naar 2x dgs 15mg/ml dit ging perfect, heb dit gebruikt tot de operatie had ook een pijnpoli met dipi, deze heb ik 1x gebruikt m'n pijn was weg door de operatie, daarna direct af gaan bouwen met de dipi na zo'n periode wilde ik persoonlijk afbouwen had geen behoefte aan een coltturcky. Als je zoals ik allergie's bent voor NSAID remmers heb je weinig keuze meer. Het heeft super gewerkt. Helaas zit ik sinds 2 januari 2015 weer aan de dipidolor ivm heftige pijnen na een borst verwijdering en het terug plaatsen van een protégé, heb ik vreselijk veel bindweefsel vorming die de protégé en kapsel totaal aan tasten en ik krom loop van de pijn al mee dan een half jaar, de plastisch chirurg heeft besloten om mij op de dipidolor te zetten tot aan de operatie die hopelijk niet meer lang opzich laat wachten. Momenteel komen ze van de thuiszorg 2x dgs 10mg/ml per keer IM spuiten, subcutaan begin ik ECHT NIET aan, wat een pijn heb ik daar van ondervonden nooit meer!! De pijn is nu dragelijk en wacht op de datum van operatie, daarna hoop ik weer spoedig af te kunnen bouwen, de bijwerkingen vind ik niet echt joffel....veel spontane zweet aanvallen, blok gevoel op mijn maag, obstipatie(dit los ik op door vezels en chiazaad te gebruiken in mijn activa) en goed te drinken. Ben zeer te vreden over de medicatie!!!
29-09-2014

Pijn (algemeen)

Datum 29-09-2014 18:10 Mijn vrouw - gediagnotiseerd als fybromialgi-patient ( wat zegt een naam), neemt vanaf 2005 dipidolor: zij spuit zichzelf tot 3 à 4 maal per dag in met alleen maar goede ervaringen Bij haar werd er gezegd door de meeste dokters dat dit medicijn haar niet zou kunnen helpen. Ze heeft echter geen last van bijwerkingen (en dat gedurende reeds neg[lees meer...]en jaar ...) (soms wat vermoeid maar wie zegt dat dit daarvan komt. Eenmaal je jezelf weet in te spuiten, is dat helemaal niet erg... Tot daar het mooie gedeelte! Ik moet er nog bij vertellen dat het de huisarts zelf is die de medicijnen voorschreef, en dus ook de medicatie opvolgt. Kortelings is hij echter voor een commissie moeten verschijnen die het voorschrijf-gedrag nagaat en hoe dikwijls dit medicijn voorgeschreven werd, blijkbaar te veel volgens deze commissie en de huisarts heeft nu het verbod gekregen dit medicijn voor te schrijven. Bij ons (in België) bestaat niet zoals als de narcotica-controle en dus het enige wat ze kan doen is naar één van de multidisciplinaire pijnklinieken gaan, waarvan de meesten onder leiding van een psychiater staan. Deze ervaring heeft ze in 1996 al meegemaakt (Pellenberg - Van Houdenhove) en wenst ze niet meer te ondergaan: we zitten dus helemaal vast en ik vrees dat dit tot euthanasie kan leiden .... Hopen dat er vanuit één of andere hoek toch nog een oplossing komt ... heeft er iemand, zelfs in Nederland, een mogelijke oplossing. (misschien moeten we ons tot nederlander laten nationaliseren ... maar dat geeft geen oplossing op korte tijd! (Red; emailadres verwijderd ivm privacy en werkwijze van deze site. Reageren kan door een reactie te plaatsen onder deze ervaring. Mvg, MijnMedicijn )
19-09-2014

Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)

23-01-2014

Sarcoïdose

Ik heb sedert mei 1993 een vastgestelde chronische polyneuropatie en amyotrofie, gevolgd door diverse operaties Tijdens de vaststellingsperiode nam ik meerdere pijnstillers: druppels Valtran op of onder de tong (in het begin op een lepeltje aftellen!), later zijn er andere bijgekomen, waaronder temgesic sublingualis. Vanaf de vaststelling werd eindelijk aanvaard dat ik on[lees meer...]houdbare pijn had en vooral pijnstoten. Daar ik snel achteruitging kwam er dagelijks een verpleegster thuis, die mij de injectie gaf in combinatie met bovenstaande medicatie. Daar de pijn niet te bedwingen was en ik al meer dan 6 weken ziekenhuis erop had, heeft men de dosis naar 2, dan 3 en nu naar 4 ampullen per dag gebracht, daar ik drie zeer pijnlijke aandoeningen heb. Soms moet ik nog wel eens de dokter roepen bij een hevige opstoot! De bijwerkingen bij mij waren licht misselijk, slaperig en zweten, tijdens de eerste weken. Ik ben nooit suf, slaperig, etc...meer. Sommige dokters probeerden hardnekkig mij te overtuigen dat het medicijn niet zou werken, maar niets is minder waar! Ik heb geen enkele bijwerking, maar de pijn is in combinatie met durogesic pleisters tot een draaglijk niveau gestild! Ik met wel elk jaar voor de narcoticawet op controle, na al die jaren... Toch heb ik in deze periode op 45 en 49 jaar nog 2 babies gekregen, waarvoor ik op drie dagen met de dipidolor stopte en bij hevige pijn slechts valtran druppels innam, doch zeer weinig! Een psychologische invloed inzake het accepteren van de pijn is inderdaad waar, maar je krijgt niet altijd (in mijn geval een gegeerde baby) een langdurige oplossing om pijn te blijven hebben. Ik heb de kinderen borstvoeding gegeven en ben dan na het stoppen van de BV weer met dipidolor herbegonnen (ook tussen de twee zwangerschappen). Het wordt jammer genoeg niet graag voorgeschreven, je moet jezelf subcutane leren inspuiten, wil je niet steeds verpleging of dokter afwachten, met hoge medische kosten erbij. Jezelf inspuiten is totaal niet eng, zeker niet met een fijne subcutane naald. Een voordeel hiervan is: geen maagpijn en een vlugge werking bij doorbraakpijn te hebben. Sedert gisteren is (in Belgie) de toelevering even stopgezet??!! hopelijk niet voor altijd, want het is een zeer efficiente pijnstiller! Van Tramadol (contramal, dolzam...) ben ik twee keer in anafylactische shock geweest, de eerste keer bijna een uur, de tweede keer meer dan 5 uur! Na zolang ziek te zijn en ernstige pijn te hebben kan ik alleen maar aanraden: proberen met meerdere medicijnen en in samenspraak met een arts een geschikte combinatie trachten te vinden. Ik heb een dragelijk leven nu en kan genieten van mijn op de rand gekregen kinderen!
06-02-2013

Dipidolor (piritramide)

In 2008 heb ik een maagoperatie ondergaan. Na afloop werd via het infuus dipidolor gespoten. De reactie hierop was erg verontrustend. Mijn ademhaling viel weg. Snel werd ik terug naar de OK gereden om opnieuw geïntubeerd te worden. Nadat ik weer zelfstandig kon ademhalen, bleef mijn bloeddruk angstvallig laag. Toen ik weer bij was, bleef ik nog steeds wegvallen, dit duurde[lees meer...] dagen. Het heeft een paar dagen geduurd voordat ik weer normale waardes had. Men heeft mij toen geadviseerd om nooit meer Dipidolor te gebruiken, aangezien mijn reactie behoorlijk was. Nou ben ik afgelopen januari geopereerd, voor- en achterwandplastiek. In alle eerdere gesprekken had ik aangegeven dat ik geen dipidolor wou ivm heftige reacties. Helaas voor mij trof ik iemand die dit alles terzijde schoof en me ondanks alles dipidolor spoot. Gevolg: bijkomen verliep moeizaam en mijn bloeddruk was angstvallend laag. Ik ben 2 dagen behoorlijk ziek geweest. !! Laat men eens goed luisteren naar de patienten en het dossier goed bestuderen. Zulke nalatigheden kunnen fout aflopen !!
01-01-2013

Dipidolor (piritramide)

Zelf heb ik na een operatie dipidolor geïnjecteerd gekregen tegen de pijn. Ik kon nog net op het belletje drukken omdat ik duizelig werd en buiten kennis raakte. Ik kwam weer bij kennis terwijl een arts me (zachtjes) in mijn gezicht sloeg en mijn naam riep. Ben daarna echt beroerd geweest. Ik mag dit middel daarom nooit meer hebben en heb dit ook in mijn agenda geschreven.
11-08-2012

Dipidolor (piritramide)

Ik ben de 9e geopereerd aan mijn been omdat deze 20 graden naar binnen stond door een auto ongeluk. Dit is mijn laatste operatie en lig op dit moment aan de pijnpomp met Dipidolor. Als ik vaker druk word ik er erg duf van en vallen mijn ogen dicht van de slaap. Soms is dt wel fijn maar niet als ik bezoek heb. Ik heb wel veel minder pijn en mag 1 x in de 6 minuten drukken o[lees meer...]p de pomp.
03-08-2012

Dipidolor (piritramide)

ik heb met een acute pancreatitus in de intensive care gelegen met een pijnpomp dipi!! Ik heb ondanks mijn zeer ernstige ziekte geen pijn gehad tijdens mijn verblijf. Ik ben een ontzettende voorstander van dit medicatie omdat ik me geen moment slecht heb gevoelt. Vanaf het moment van de pijnpomp. Wel wat last van lolligheid en veel geslapen hierdoor, maar dit maakte mijn [lees meer...]tijd op de IC een stuk aangenaamder!! Als ik ooit weer ziek ben, weet ik zeker dat ik deze pijnpomp wil!!
13-02-2012

Dipidolor (piritramide)

Mijn ervaring met dit middel is redelijk positief, T.A.V. "pijn bestrijding". Ik had heel veel pijn aan mijn neus en neusholte na de operatie en deze pijn is heel intens en moeilijk uit te leggen (neusholte links was totaal versteend). Na mijn operatie verbleef ik op de i.c unit, hier gebeurde veel dingen om mij heen, en als je veel pijn hebt word je gek van alle pie[lees meer...]pjes, snoeren draden en controles van jezelf en die van anderen. Na enkele uren verblijf (6) en 4 paracetamol kreeg ik een injectie met dit middel. In de bovenbeen werd het in de spier gespoten. 80 mg. Na ongeveer 30 minuten merkte ik verschil, de pijn werd dragelijker en ik doezelde soms even weg. Nadeel: De volgende dag had ik een raar gevoel van angst en was mijn draai compleet kwijt. Ik voelde me erg ongemakkelijk. Ik ben gestopt met dit middel en heb alleen nog maar paracetamol ingenomen. Ook kon ik moeilijk naar het toilet, plassen leek een enorme klus en dit moet iedere 8 uur op de i.c. unit.
03-02-2012

Borstkanker

Ik heb na de operatie Dipidolor een paar keer in het infuus gekregen. Ik had daarna, toen ik weer een beetje tot mijn positieven was gekomen, om de haverklap het gevoel weg te raken; de ene keer langer dan de andere en soms midden in een gesprek met mijn bezoek. Echt geen prettige ervaring! 'k Was ook misselijk met gevolgen. Er is mij verteld, dat 9 op de 10 Dipidolor kunn[lees meer...]en hebben; laat ik nou die 10de zijn! Ik heb nu het advies gekregen in de toekomst aan te geven, dat ik dit medicijn niet kan verdragen .
17-01-2012

Dipidolor (piritramide)

Opgenomen in het ziekenhuis vanwege een behoorlijke ontsteking aan mijn been na een kijkoperatie. Ondragelijk veel pijn. Epidurale pijnbestrijding icm paracetamol werkt onvoldoende. Nu 4 dipi gehad van 20 mg en het begint eindelijk effect te hebben. De pijn is enigzinds uit te houden nu.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum