Prostatitis

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Prostaatontsteking (38)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor prostatitis

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Ciprofloxacine 4 4
2,25
Alfuzosine Tabletten 2 3
Monuril 1 5
Tamsulosine capsules 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: prostatitis

Monuril

27-07-2020 | Man | 61
fosfomycine
Prostatitis
Heb al aantal jaren last van prostatitis, om de zoveel tijd komt het weer terug. Het uit zich als een blaasinfectie, heb al een aantal medicijnen hiertegen gehad, oa een antibioticum welke ik een maand lang moest slikken. De laatste keren kreeg ik Monuril. Na de eerste keer was de infectie zeer snel weer terug. Kreeg toen het advies om een dubbele dosis Monuril te gebruike[lees meer...]n, dus 2 maal 3000 mgr. Dat gaat hartstikke goed, doorgaans de volgende dag al van de blaasklachten af. Alleen de bijwerking op het maag/darm gestel die duren wat langer en zijn de ene keer erger dan de ander. Diarree en een vervelend vol gevoel in/op de maag Daarnaast ook hitte opleving vanuit het lichaam, plots vreselijk transpireren zonder dat temperatuursverhoging aantoonbaar is. Bijwerkingen laatste keer erger dan de keren daarvoor. Positief blijft dat het zo goed helpt en maar als 2 zakjes oplosbaar poeder ingenomen moet worden. Maar gezien de impact van de bijwerkingen de volgende keer een eenmalige dosis proberen of een geheel ander medicijn.

Alfuzosine Tabletten

21-10-2016 | Man | 55
alfuzosine
Prostatitis
Is er verschil in ervaring? Alfusozie van het merk Sandoz. En xatral ??? Wie heeft er ervaring mee?

05-07-2015 | Man | 59
Prostatitis
Heb door het hele lichaam geprik na inname van ciproflaxacine is een naar gevoel lijkt wel enigszins te helpen misschien ipv 2 1 per dag? vreemd van broertje levoflaxacine geen last?

Alfuzosine Tabletten

28-03-2015 | Man | 57
alfuzosine
Prostatitis
Voorgeschreven gekregen voor niet bacteriele chronische prostatitis samen met een antibioticum. Dat laatste is dus eigenlijk nutteloos. Maar over de a blokkers zoals afluzosine las ik een opmerkelijk artikel waarin wordt gesteld dat op basis van verantwoord onderzoek a blokkers net zo goed werken als placebo's. Zie voor meer informatie en voor andere behandelmethoden dit [lees meer...]artikel: http://www.harvardprostateknowledge.org/treating-prostatitis-any-cause-for-optimism Zelf heb ik een bloedhekel aan de bijwerkingen van afluzosine. ik heb het eerder al een keer gebruikt en alles zo'n beetje gehad wat er aan bijwerkingen kan zijn. Hoofdpijn, slechter zien, vaag onprettig gevoel, droge neus 's nachts, enz.

Tamsulosine capsules

15-01-2015 | Man | 45
tamsulozine
Prostatitis
Ik slik dit medicijn vanwege chronische prostatitis. Ik kan heel moeilijk plassen hierdoor. De vorige uroloog gaf mij jarenlang diverse anti-biotica. De nieuwe uroloog gaf mij zeer langdurig dit medicijn. Hierdoor kan ik meestal wel goed plassen. Soms nog steeds met bloed in mijn urine en "klonten". Dit komt door de prostatitis. Ik heb er veel te lang mee gelopen voordat i[lees meer...]k met bloed plassen naar de h.a. ging. Dat levert grote problemen op. Op dit moment is het relatief rustig. Ik plas nog wel eens bloed, maar niet meer wekelijks. Dit medicijn zorgt ervoor dat de plasbuis minder gespannen is en dat je daardoor beter kunt plassen. Wel is het zo, dat ik geen zaad meer kan produceren. Het zaad gaat direct mijn blaas in. Verder heb ik geen bijwerkingen van dit medicijn.

24-12-2014 | Man | 22
Prostatitis
Moe bij m'n Ciprofloxacine kuur en lichte stijfheid in voeten en handen. Verder effectief tegen m'n prostatitis, ben blij dat het bestaat!

09-12-2013 | Man | 46
Prostatitis
Monsterlijk middel; wat een verwoestend effect op mijn leven. De acute prostaatontsteking is aardig weg, maar kreeg vlak na de kuur overal pijn in pezen en gewrichten, nu ook botten lijkt het. Moeizaam lopen, polsen zeer pijnlijk net als hielen en knieën. Ben nauwelijks nog mobiel en kan niks met mijn handen omdat polsen totaal ontstoken zijn. krijg nu medicijnen daartegen[lees meer...], huisarts gaat uit van acute reuma door dit medicijn. Nooit gebruiken!

13-09-2013 | Man | 45
Prostatitis
Werking tegen prostatitis snel. Koorts na 1 dag fors lager, pijn verminderde snel. Heb kuur van 10 dagen gekregen. Ruim 1 week na einde kuur ineens venijnige pijn in pols en daarna in hielen: pezen ontstoken. Lopen lastig, arm niet te gebruiken. Slik nu Ibuprofen maar helpt slechts gedeeltelijk, dus terug naar huisarts voor andere pillen vrees ik. Weinig geruststellende [lees meer...]ervaringen hier, als t even kan dit AB niet slikken.