Bestaat uit:
Prostatitis (8)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor prostaatontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
3,4
Tamsulosine capsules 2 4
Monuril 1 5
Cedax 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: prostaatontsteking

17-02-2024 | Man | 68
Prostaatontsteking

buikpijn duizeligheid acute hoofdpijn misselijkheid verlies van eetlust

Ik nam dit product(2 tab/dag) gedurende een paar dagen, maar na die twee dagen kwamen de plansbuien weer en een branderig gevoel tijdens en na het plassen.Ik vind het product niet aangewezen voor de aandoening(werkt niet snel genoeg)Nu moet ik een 1 tablet per dag van nemen en afwachten.

13-02-2024 | Man | 68
Prostaatontsteking

duizeligheid buikpijn misselijkheid wazig in het hoofd

Ik heb de medicatie nu een week genomen en krijg weer last van veel plassen . Ik moet nu van de huisarts nog 1 tablet per dag nemen en afwachten. De eerste weet ging het prima met plassen!

30-09-2023 | Man | 71
Prostaatontsteking
Na 1 dosis intraveneus op spoed, nadien in pilvorm thuis. Zéér pijnlijk en frequent wateren beterde na een dag of 4, zoals voorspeld door de spoedarts. Maar ik las (zelf) op de bijsluiter dat er eigenlijk een contra-indicatie is met 'Sotalol', wat ik neem tegen hartkloppingen. Ik voelde me ongerust en na contact met cardioloog ander antibioticum gevraagd aan uroloog. Dat [lees meer...]werd dan nog 2,5 weken Amixiclav, 3 g per dag... Ik merk echter nu (30 september) nog steeds, 2 maanden na de spoedopname (3 augustus) nog steeds zichtproblemen en achillespees, voorheen nooit last gehad van beide kwalen. Deze bijwerkingen staan niet op de Amoxiclaf-bijsluiter... Dus ik vermoed Levofoxacine als oorzaak, temeer daar ik lees dat dat màànden kan nawerken!

04-08-2023 | Man | 38
Prostaatontsteking
De medicatie werkt effectief, maar de pijn die je erbij krijgt aan pezen en gewrichten is onmenselijk. Ik geraak amper een trap op, van gehurkte stand recht staan moet ik mij optrekken omdat het anders niet lukt. mijn schouders zitten helemaal vast hierdoor. en de pijn blijft nog maanden aanhouden na de laatste inname...

08-04-2023 | Man | 38
Prostaatontsteking
Na 5 dagen te hebben geslikt werd ik heel misselijk en beroerd dag erna had ik 38.8 gr koorts en voelde me heel beroerd na 5 dage niks meer hebben te geslikt ben ik er nog zwak van echt een rotzooi dit

08-12-2022 | Man | 49
Prostaatontsteking
Dit moeten nemen vanwege een prostaatontsteking. Ik ben begonnen met 1 per dag, na de 2e inname ernstig versnelde bloeddruk, viel flauw en had de meest bizarre levendige nachtmerries. Na 3 uur wakker geworden, was er goed ziek van. De dokter gesproken die zei dat dit het enige medicijn was voor mijn aandoening. Dus ipv 1 hele per dag 2 halve. Ik heb hierbij xanax genomen g[lees meer...]ezien ik ook depressief van het medicijn werd. Het is wel zeer effectief tegen de ontsteking. Binnen 3 dagen was alle pijn weg. Maar na 2 weken begon mijn Achillespees pijn te doen. Lopen is lastig vanwege pijn in mijn benen.. Ik hoop dat de last bij mijn benen niet al te lang duurt. Vreemd want die klacht begon 2 dagen nadat de kuur was afgelopen... Ik hoop deze antibiotica nooit meer te hoeven nemen. Conclusie : tegen de ontsteking helpt het geweldig, maar helaas zitten er inderdaad behoorlijk zware bijwerkingen aan vast.

29-09-2021 | Man | 38
Prostaatontsteking
hallo ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen voor een prostaat/urineweg infectie. De eerste dagen ging het goed maar hoelanger ik het inneem hoe vermoeider ik me voel heb ook spierpijn vooral in mijn benen nu het is niet zeker dat dit door het medicijn komt of door de infectie die ik door maak maar het wijst richting het medicijn omdat ik daarvoor geen last ha[lees meer...]d. Ben nu op dag 10 en moet het nog 10dagen innemen omdat het licht branderig gevoel bij het plassen er nog steeds is en de verkleuring van mijn prostaatvocht nog gedeeltelijk aanwezig is. Maar dit zou normaal zijn voor prostaat ontstekingen dat de medicatie langer genomen moet worden. Verder heb ik ook nog steeds de doffe pijn in mijn onderbuik.

23-09-2021 | Man | 76
Prostaatontsteking
Ik heb prostatitis, aangezien ik een intolerantie heb opgebouwd met veel gebruik van Amoxilline helpt deze antibiotoca niet meer evenals Amoxilline/clavulaanzuur, om deze reden kreeg ik de Ciprofloxacine 500 mg, wat ik kreeg voor bijwerkingen was verschrikkelijk, buiten dat ik hartpatient ben en het hart nog maar matig pompt door hartritme stoornissen na een hart infarct[lees meer...] kreeg ik last van een enorm geluid in mijn hoofd en kon ook niet meer slapen, de pijn van de ontsteking waar ik dit medicijn voor kreeg veranderde niet daarbij kreeg ik hevige kramp in beide benen. ik ben inmiddels gestaakt met dit medicijn, de arts van de spoedeisende hulp vond het maar vreemd en reageerde niet op mijn klacht, dus morgen maar mijn huisarts bellen want ik ga hier niet mee verder.

28-08-2021 | Man | 57
Prostaatontsteking
Mijn mening na 2 dagen bij blaasontsteking zou wegkunnen. Ben doorgegaan met ciproflaxine. Bijwerkingen vond ik op zich wel meevallen. Wat wel lang duurde voordat het iets deed en minder over te spreken ben is de werking ervan. Na een dag of drie vier begon de ontsteking iets te verminderen en na bijna 2 weken (maak de 15 daagse kuur wel af) is het nu bijna weg. Of ik nog[lees meer...] klachten na gebruik krijg zoals anderen weet ik nog niet. Ik twijfel of dit wel aan te raden is bij prostaatontsteking. De werking duurt te lang en krijt de ontsteking maar moeizaam weg.

16-08-2021 | Man | 51
Prostaatontsteking
Op een dag begin augustus 2020 had ik last van mijn onderbuik. Uiteindelijk plas laten onderzoek en was een blaasontsteking. De blaasontsteking was na later onderzoek wel verdwenen maar de pijn onder in mijn buik niet. Helaas heb ik mij 3x door de huisarts naar huis laten sturen (dat het niks medisch was). Uiteindelijk erg klaar mee met de zeer vervelende pijn en verwijzin[lees meer...]g naar de Uroloog gekregen. Ik zat nog niet op de stoel of hij zei al dat het een prostaatontsteking was. Deze is erg lastig te bestrijden. De eerste kuur (1 pil per dag) heeft nauwelijks geholpen. Daarna kwam de pijn in alle hevigheid terug. Nog voordat ik de belafspraak had met de Uroloog, heb ik hem gebeld en direct een nieuwe kuur gekregen. Hiermee werd de pijn minder en zelfs op momenten helemaal weg. We zijn dan bijna een jaar verder. Onlangs de belafspraak gehad en gezegd dat het bij vlagen terugkomt. Om dit te onderdrukken heb ik een kuur gekregen en kan ik bij pijn een aantal dag slikken. Dat lijkt wel te helpen. Ik doe elke ochtend mijn bekkenbodem en onderrug oefeningen. Voorlopig lijk ik er nog niet vanaf te zijn. Het is wel redelijk onder controle. Ter info: de Uroloog heeft via een camera gekeken en de prostaat was rood. // de pijn zit bij mij dus niet aan mijn aarskant . Dat doet allemaal geen pijn. Bij mij dus echt onder in de buik. Het is een zeer lastige aandoening. Je wordt er op zijn tijd echt moedeloos van.

12-05-2021 | Man | 75
Prostaatontsteking
Dit middel is zeer effectief, geeft snel opluchting bij plasproblemen met koorts. Geen bijwerkingen zoals maag/darmklachten o.i.d. Na enkele dagen wel hardlijvigheid zodat een laxeermiddel onvermijdelijk wordt. Het geneesmiddel werkt fantastisch goed.

26-11-2020 | Man | 25
Prostaatontsteking
Kreeg deze medicijnen in de hoop dat het de klachten zou verminderen. Helaas heeft het niet geholpen en heb ik nu een constante piep in mijn oren die niet meer weggaat.

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
Dit middel heeft mij van de wal in t schip geholpen, klachten verminderden totaal niet, andere klachten traden heftig op huiduitslag, moeheid Voelde me echt ziek, heb dagen in bed gelegen, troebele urine, rode urine, donkere urine koorts/ verhoging

29-09-2019 | Man | 33
Prostaatontsteking
Even een kanttekening bij alle negatieve verhalen: uiteraard zijn het vooral de mensen met een slechte ervaring die de moeite nemen om hier een review te schrijven. Dit gezegd is dit een antibioticum met een aantal mogelijk gevaarlijke bijwerking die permanente schade kunnen toebrengen. Ik sta er versteld van hoeveel mensen horrorverhalen schrijven, maar dan ondertussen ge[lees meer...]woon door zijn gegaan met hun kuur of pas op dag 10 aan de bel trekken. Ik raad aan dat je als je dit medicijn echt moet gebruiken (en het wordt veel voorgeschreven en gaat vaak goed), dat je extra alert bent op beginnende symptomen van de ernstigste bijwerkingen. Zelf ben ik na 3 van de 28 pillen overgestapt op een ander antibioticum nadat ik zo’n zes verschillende bijwerkingen kreeg (die echter nog niet de kans hadden heel erg te worden).

12-08-2019 | Man | 28
Prostaatontsteking
Eerste dag meteen niet meer kunnen ademen en kon niets meer horen. Meteen naar spoed moete gaan met verhoogde hartslag. Overgeschakeld naar andere antibiotica. Klachten waren wel al na 1 dag verminderd.

31-05-2018 | Man | 30
Prostaatontsteking
Kuur gekregen ivm prostaatontsteking. Eerste 3 dagen geen last van bijwerkingen. Na de 3e dag, misselijk. Ook weinig eetlust hierdoor en een vieze metaalsmaak in de mond. Ook een beetje dizzy. Alsof je niet helemaal op de wereld bent. Ook knetterende hoofdpijn. Echt rotzooi! Nog nooit zo ellendig gevoeld van een kuur.

20-04-2018 | Man | 42
Prostaatontsteking
Diverse keren voorgeschreven gekregen voor terugkerende prostaat infectie. In eerste instantie leek ik dit medicijn goed te tolereren, mar bij terugkerend gebruik barstte er een e bom 7 maanden NA de laatste kuur. De beschadiging begint bij de eerste pil. Cipro is een chemo drug en beschadigt je DNA. Ernstige bijwerkingen worden afgedaan als zelden voorkomend, maar veel pa[lees meer...]tienten worden volledige misgediagnotiseerd als het mis gaat doordat de klachten tot vele maanden later nog kunnen ontstaan. Ik werd opgenomen hart ritme stoornissen, knieen in enkele dagen volledig kapot (kraakbeen, pezen), brandend hete lava door mijn aders. Neuropathie over hele lijf. In vind dit GEVAARLIJKE drugs. STAY AWAY FROM IT. Mijn leven is over. Ik ben nu 2 jaar post flox. Ik kan weer lopen, maar nog steeds zeer ernstige pijnen centraal zenuw stelsel / wervel kolom, hart problemen enz. Je bent gewaarschuwd!!

02-04-2017 | Man | 56
Prostaatontsteking
Ik kreeg een kuur voor 10 dagen. En ben deze op woensdag ochtend gestart. Aanvankelijk verliep de kuur zonder problemen. In een paar dagen werd de pijn van de ontsteking minder en verdween. Ook de drang om, om de 5 minuten te plassen, verdween. Op de achtste dag van de kuur kreeg ik tijdens een wandeling spierpijn in mijn rug en schouders. Ook was ik niet instaat mijn gebr[lees meer...]uikelijke tempo te lopen. (Conditieverlies) Na thuiskomst van de wandeling ben ik direct naar bed gegaan. 2 - 3 Uur later smaakte het eten niet en ik was ook misselijk. Weinig gegeten, wel gewoon de medicatie genomen. Weer een paar uur in bed doorgebracht en uiteindelijk mijn eten eruit gegooid (braken). Waarna ik mijn temperatuur heb opgenomen (37.7°C.). Door een paracetamol te nemen de symptomen onderdrukt en een redelijke nachtrust gehad. Op de negende dag voelde ik me niet fit genoeg om een lange afstand auto te rijden. Dat heeft mijn ernstig zieke vrouw moeten doen. Paracetamol genomen en na enkele uren was ik zelf weer fit genoeg om dat van haar over te nemen. Echter om 11 uur 's ochtends zat ik helemaal onder de rode prikkelende jeukende uitslag. Om de zelfbeheersing om niet te krabben niet te verliezen paracetamol genomen. 's avonds had ik 38.6°C. De nacht naar de tiende dag was een ramp. Veel last van de bijwerkingen gehad en zo lusteloos dat ik pas na een uur de energie had om de verlichtende paracetamol te pakken. 's Ochtends nog opgestaan en ontbeten en de medicatie gebruikt met paracetamol. Op het laatste moment besloten om toch de lange rit met de auto niet te doen en thuis te blijven. 3 Uur geslapen en volgende paracetamol genomen. Daarna ca. 3 uur in een hoek gelegen waarna de energie langzaam terugkomt. Een paar uur te laat volgens het schema toch nog de laatste tablet ingenomen. Ik was het ZO ZAT die bijwerkingen. Gelukkig heeft de laatste tablet het terugkomen van de energie niet belemmert. En ook de misselijkheid bleef weg. Op de elfde dag was ik weer fit genoeg om een lange afstand te sturen. Ik schrijf dit op de twaalfde dag en op de dertiende dag ga ik mijn conditie beproeven. Ben zo blij dat ik van die Prostatitis af ben. En die rode huid begint ook al minder te worden. Dan zal eerdaags de jeuk ook wel verdwijnen.

19-10-2016 | Man | 55
Prostaatontsteking
Voorgeschreven gekregen voor niet bacteriele chronische prostatitis, omdat ik last heb vanaf 2015 van na orgasmes te hebben gekregen, een verkrampt gevoel richting prostaat. Dit middel kreeg ik althans eerst xatral en later dit middel alfuzosine om die verkramping tegen te gaan en dat helpt wel, verlichting dus. Mijn probleem begon al in 1990 midden in de nacht dat ik het [lees meer...]gevoel had gebeten te zijn door de kat in mijn rechter zaadbal, vanaf die tijd problemen gehad na orgasmes, pijn in rechter zaadbal en uitstraling naar rechterzij. Heb vele jaren gelopen bij het VU ziekenhuis bij een prof. Maar ze konden niks vinden, prof. Zat met zijn handen in zijn haar, misschien een ontsteking geweest die niet meer te achter halen is, antibiotica gehad, tens, blaasonderzoek, darmonderzoek, weefsel uit de prostaat genomen, xatral gehad, urine onderzoek. Niks gevonden, mocht eigenlijk niet meer komen, ze wisten het niet meer. Slik nu dus alfuzosine elke dag, 1,5 jaar nu, heb nu ineens dat ik mijn plas niet meer kon ophouden misschien van de kou, piste in mijn broek, nog nooit eerder gebeurt. Misschien een effect van dit middel, we zullen zien, gaat nu weer gewoon. Moet ook nog onderzoeken of er een verschil is toen ze me van Xatral overlieten gaan naar alfuzosine door de apotheek, waarschijnlijk omdat het goedkoper is.

Tamsulosine capsules

11-08-2016 | Man | 46
tamsulozine
Prostaatontsteking
Werkt zeer goed tegen pijn/klachten die ik had/heb (chemische prostaatontsteking). Soms op een dag 2x 0,4 mg tegen pijn, meestal door alcoholconsumptie vorige dag. Bijwerkingen zeer belastend (duizeligheid geen ejaculatie). Vind mezelf nog te jong voor de bijwerkingen (46), maar minder erg dan de pijn die ik had.

25-06-2016 | Man | 78
Prostaatontsteking
Helaas wordt ik bijna elk jaar geconfronteerd met 2 x p/jaar een prostaat/blaasontsteking Een kuur van 20 ciprofloxacine tabl. van 500 MG is telkens nodig om me er van af te helpen. Vlg. de huisarts en uroloog is er verder niets aan te doen. Het is wel heel vervelend. Omdat e.e.a. met een grote regelmaat terugkeert heeft de Uroloog me op voorhand een kuur meegegeven. T[lees meer...]ijdige opstart met de kuur bespaart me veel pijn en verdere nare verschijnselen

15-01-2016 | Man | 53
Prostaatontsteking
Na een gebruik van drie weken heb ik de positieve ervaring dat de pijn bij het plassen snel was verdwenen. Bij een tussentijds consult heeft mijn huisarts mij geadviseerd om de 30 tabletten op te maken. Ondanks de bijwerkingen van dit medicijn ben ik van plan om zijn advies op te volgen. In de bijsluiter staan een aantal bijwerkingen waarvan ik vermoed dat deze op mij van [lees meer...]toepassing zijn. Ik heb voornamelijk last van duizeligheid, vooral bij het snel opstaan. Last van zware bovenbenen en een tintelend gevoel in mijn gehele been. Tenslotte ervaar ik een gevoel van 'algehele malaise' zoals genoemd in de lijst van bijwerkingen die soms voorkomen (1:100).

19-11-2015 | Man | 68
Prostaatontsteking
Het middel is effectief. De pijn, zowel bij het plassen, als permanent, is vrijwel verdwenen. Ook de incontinentie is sterk verminderd. Maar nog steeds bloed in de urine. Gaat kennelijk langer duren

21-09-2015 | Man | 45
Prostaatontsteking
ik heb dit middel twee weken geslikt, was blij dat de kuur over was, want ik heb veel bijwerkingen gehad. De eerste paar dagen dacht ik nog "dit gaat goed", maar toen werd ik duizelig. Dat gebeurde nog een paar keer, maar werd niet erger op zich, wat wel steeds erger werd was de enorme vermoeidheid, zweten, hoofdpijn en hartkloppingen. Ik kon echt nauwelijks nog iets doen [lees meer...]aan het eind van de kuur, een paardenmiddel wat mij betreft. De pillen zijn wat lastig door te slikken, toch deed ik dat liever dan ze apart oplossen, want ze zijn erg vies van smaak.

09-09-2015 | Man | 57
Prostaatontsteking
4wk voorgeschreven. Na een wk gestopt. Kon niet meer eten. Veel pijn middenrif maar elke dag meer en heviger maagzuur

19-07-2015 | Man | 55
Prostaatontsteking
Branderig pijn bij het plassen is gelukkig over, maar branderig gevoel tijdens klaarkomen is erger + snel moe en suf, weinig kracht en gevoel van flauwvallen.

08-05-2015 | Man | 59
Prostaatontsteking
werk uitstekend, niks geen klachten. Ben er blij mee dat het bestaat, prostaatontsteking volledig weg, 14 dagen kuur.

Cedax

29-04-2015 | Man | 55
ceftibuten
Prostaatontsteking
Ik heb een chronische prostatitis al minsten 15 jaar, ben zwaar vergiftigd met de Fluoroquinolone, Avelox en Tarivid. Tot nu is Cedax het beste antibiotica en velligste die ik heb gehad! ben bijna genezen, maar na een kuur van 30 dagen moet ik er mee stoppen kan niet meer aan - de laatste week heb zeer hoog bloeddruk 110/180, mijn lichaam zeg me: stop. Helaas heb ik hog[lees meer...]e bloeddruk en tachycardie al meer dan 20 jaar, dus het ligt aan mij, ik ben zekere dat andere patiënt die een korte kuur zullen nemen, zullen zeer goed mee geholpen zijn. ben zeer tevreden over deze medicijn. vriendelijk groet, A.T

05-03-2015 | Man | 55
Prostaatontsteking
neem het middel nu ca 7-8 dagen en ben erg slap en moe ! Ik was wandelen en na en half uur moest ik gaan zitten ....helemaal leeg ...bah !!