ziekte

Reactie op vaccinatie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor reactie op vaccinatie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
DTP-vaccin 1 3
Twinrix Adult 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: reactie op vaccinatie

04-02-2017

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)
Reactie op vaccinatie

Gisteren de DTP vaccinatie gehaald voor mijn vakantie naar Egypte over 2 weken. Voor het zetten vroeg de arts nog of ik links of rechtshandig was. (Ik ben linkshandig dus ze zette hem in mijn rechter arm) Hierdoor wist ik dat ik er wel eens last van zou kunnen krijgen. De eerste 12 uur verliepen eigenlijk pijnloos en zonder last. Maar toen begon het goed zeer te doen. Ko[lees meer...]n slecht slapen, en ben nog een keer met koorts wakker geworden. Nu 1 dag later heb ik een heel naar en pijnlijk gevoel in mijn arm, schouder en oksel. Voel me slap en verkouden en ben aan de diarree. We gaan wel zien wat de komende dagen nog komt.
21-11-2014

Twinrix Adult (hepatitis A+B-vaccin)
Reactie op vaccinatie

Ik zou dit vaccin HONDERD PROCENT AFRADEN! Helemaal als je het niet écht nodig hebt. Lees alsjeblieft eerst de bijsluiter van de fabrikant zelf (goed googlen!) en maak dan pas een afweging. Er wordt makkelijk over vaccins gedaan - ik was me vroeger ook niet van de nadelen bewust - maar er kleven behoorlijk heftige, zeldzame bijwerkingen aan Twinrix. Ik las zelfs MS (!) als[lees meer...] zeldzame bijwerking in de bijsluiter staan. Zelf ben ik bijna vijf maanden doodziek geweest na dit vaccin. Ik ben kilo's afgevallen en dit allemaal van een 'onschuldig' prikje dat ik nam voor een reis. Na de eerste prik had ik overigens geen klachten. Na het herhaalvaccin/ de booster, afgelopen juli, startte de ellende echter. Vanaf de eerste nacht kreeg ik enorme pijn in mijn maag en slokdarm. Een aantal dagen later werd ik wakker en realiseerde me dat ik door duizelingen niet meer op kon staan. Ook kon ik mijn ogen niet meer focussen en zag ik in mijn rechteroog onscherp. Ik ben 37 en nooit één dag ziek geweest (los van een griepje). Nu voelde ik me echter een wrak, want de weken erop volgden spiertrillingen, zwarte vlekjes en een soort sneeuw in mijn gezichtsveld, een piep in beide oren en vreselijke pijn in mijn buik. Een ongeruste huisarts verwees me naar de neuroloog die me heeft doorgelicht. Ook is mijn bloed uitvoerig getest. Gelukkig ben ik nu, bijna vijf maanden na dato, eindelijk bijna klachtvrij. Ik ben echter enorm geschrokken en wil iedereen voor een dergelijke ervaring behoeden. Het hepatitis B vaccin schijnt een grotere aanslag te kunnen zijn op je systeem dan Hep A vaccin dus bepaal van tevoren of je het wel nodig hebt, want de arts geeft je 0 voorlichting. Zelfs voor het nemen van een aspirientje of de pil word je beter voorgelicht!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2214)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1672)
Hoge bloeddruk (1274)
Acne/puistjes (886)