Reactie op vaccinatie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor reactie op vaccinatie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
COVID-19 Vaccine Moderna 2 2
2,5
Comirnaty (Pfizer-BioNTech) 2 2
COVID-19 Vaccine AstraZeneca 1 4
DTP-vaccin 1 3
Twinrix Adult 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: reactie op vaccinatie

COVID-19 Vaccine Moderna

02-12-2022 | Vrouw | 69
Reactie op vaccinatie
2x Pfizer gekregen. Daarna 3 x booster net Moderna. Bij Pfizer was ik enkele dagen koortsig, misselijk en duizelig. Bij Moderna alles veel heftiger. Ik had een maand lang brainfog. De bijwerkingen worden steeds ernstiger per vaccinatie. Ik heb in het verleden chemotherapie gehad voor borstkanker. De bijwerkingen van de chemotherapie waren beter te verdragen dan de vaccina[lees meer...]ties van Moderna. Ik gebruik al 23 jaar afweeronderdrukkende middelen en wil graag de mogelijkheid om voor Pfizer te kiezen. Moderna neem ik nooit meer.

COVID-19 Vaccine Moderna

15-10-2022 | Man | 46
Reactie op vaccinatie
Hoge koorts, zeer moe , diarree. , neiging flauwvallen. Pfizer eerder niks geen last . Nooit geen boosterprik weer

Comirnaty (Pfizer-BioNTech)

17-11-2021 | Vrouw | 36
Reactie op vaccinatie
Ik heb op 18 juli 2021 mijn tweede vaccinatie gehad en sindsdien vreselijk belastende pijn op de prikplek die steeds erger wordt.

Comirnaty (Pfizer-BioNTech)

23-10-2021 | Man | 28
Reactie op vaccinatie
Ik heb onlangs veel twijfelen ook maar de gok genomen om mij te laten vaccineren. Wetend dat ik altijd slecht reageer op medicaties. Het prikje heb ik niet gevoeld. De eerste uren nergens last van. Tot ik de eerste nacht met knallende hoofdpijn wakker werd en nat van het zweet. Mijn lichaam was extreem moe en flink koortsig. Nu 3 dagen verder is de koorts weg maar de gew[lees meer...]richtspijn voornamelijk in ellebogen, rugwervels, heupen.. Dit had ik niet verwacht van een vaccin en ik twijfel om de 2e prik te doeb. Ik als fit persoon en nooit ziek heb op dit moment het uithoudingsvermogen van een opa. En ik vraag me sterk af of ik niet een enorme verkeerde keuze heb gemaakt en gewoon had moeten luisteren naar mijn onderbuik gevoel.

COVID-19 Vaccine AstraZeneca

27-05-2021 | Vrouw | 37
COVID-19 vectorvaccin
Reactie op vaccinatie
Zes uur na eerste vaccinatie toediening hoge koorts gekregen, 39,5C°. Deze koorts heeft anderhalve dag aangehouden. Was weg van de één op het andere moment. Zeer pijnlijke arm. Aantal nachten niet op mijn zij kunnen slapen. Wekenlang kon ik met mijn ogen dicht exact de plaats aanduiden waar het vaccin gezet was.

DTP-vaccin

04-02-2017 | Vrouw | 23
difterie-/ tetanus-/ poliovaccin
Reactie op vaccinatie
Gisteren de DTP vaccinatie gehaald voor mijn vakantie naar Egypte over 2 weken. Voor het zetten vroeg de arts nog of ik links of rechtshandig was. (Ik ben linkshandig dus ze zette hem in mijn rechter arm) Hierdoor wist ik dat ik er wel eens last van zou kunnen krijgen. De eerste 12 uur verliepen eigenlijk pijnloos en zonder last. Maar toen begon het goed zeer te doen. Ko[lees meer...]n slecht slapen, en ben nog een keer met koorts wakker geworden. Nu 1 dag later heb ik een heel naar en pijnlijk gevoel in mijn arm, schouder en oksel. Voel me slap en verkouden en ben aan de diarree. We gaan wel zien wat de komende dagen nog komt.

Twinrix Adult

21-11-2014 | Vrouw | 37
hepatitis A+B-vaccin
Reactie op vaccinatie
Ik zou dit vaccin HONDERD PROCENT AFRADEN! Helemaal als je het niet écht nodig hebt. Lees alsjeblieft eerst de bijsluiter van de fabrikant zelf (goed googlen!) en maak dan pas een afweging. Er wordt makkelijk over vaccins gedaan - ik was me vroeger ook niet van de nadelen bewust - maar er kleven behoorlijk heftige, zeldzame bijwerkingen aan Twinrix. Ik las zelfs MS (!) als[lees meer...] zeldzame bijwerking in de bijsluiter staan. Zelf ben ik bijna vijf maanden doodziek geweest na dit vaccin. Ik ben kilo's afgevallen en dit allemaal van een 'onschuldig' prikje dat ik nam voor een reis. Na de eerste prik had ik overigens geen klachten. Na het herhaalvaccin/ de booster, afgelopen juli, startte de ellende echter. Vanaf de eerste nacht kreeg ik enorme pijn in mijn maag en slokdarm. Een aantal dagen later werd ik wakker en realiseerde me dat ik door duizelingen niet meer op kon staan. Ook kon ik mijn ogen niet meer focussen en zag ik in mijn rechteroog onscherp. Ik ben 37 en nooit één dag ziek geweest (los van een griepje). Nu voelde ik me echter een wrak, want de weken erop volgden spiertrillingen, zwarte vlekjes en een soort sneeuw in mijn gezichtsveld, een piep in beide oren en vreselijke pijn in mijn buik. Een ongeruste huisarts verwees me naar de neuroloog die me heeft doorgelicht. Ook is mijn bloed uitvoerig getest. Gelukkig ben ik nu, bijna vijf maanden na dato, eindelijk bijna klachtvrij. Ik ben echter enorm geschrokken en wil iedereen voor een dergelijke ervaring behoeden. Het hepatitis B vaccin schijnt een grotere aanslag te kunnen zijn op je systeem dan Hep A vaccin dus bepaal van tevoren of je het wel nodig hebt, want de arts geeft je 0 voorlichting. Zelfs voor het nemen van een aspirientje of de pil word je beter voorgelicht!