Nicotinell

nicotine

Stoppen met roken (12 meningen)

30-12-2018

Nicotinell (nicotine)

Toen heb hierboven aangegeven dat ik een hulpmiddel om te stoppen met roken heb gebruikt maar dat heb ik gedaan omdat mijn post anders niet geaccepteerd wordt. Toen ik 14 jaar oud was ben ik begonnen met roken. Ik ben nu 66 jaar oud en rookte een pakje per dag. Sinds 10 november gestopt met roken zonder enige hulp. Gewoon na een sigaret na het avondeten gezegd "nu is he[lees meer...]t genoeg, ik stop". Sindsdien heb ik geen sigaret meer aangeraakt. En ik heb ook helemaal geen behoefte meer om te roken al rookt mijn vrouw nog wel. Ik had niet verwacht dat het zo gemakkelijk zou zijn om zonder enige hulp of hulpmiddelen te stoppen maar je moet het echt willen.... nee je moet het ECHT WILLEN. Nu ben ik bezig om mijn vrouw te overtuigen dat het mogelijk is om te stoppen.
18-10-2018

Stoppen met roken

Fenominaal. Nu bijna 3 jaar geleden. Ik droom dat ik me te pletter rook en soms moet ik tijdens het wakker zijn expliciet even goed nadenken of ik nou nog steeds een roker ben. Is wat vervelend maar ach als ik in mn slaap de ene na de ander blijf opsteken vind ik het fantastisch. Zolang ik qua roken maar NOOIT MEER een asbak nodig zal hebben. Asbakken wil ik alleen nog geb[lees meer...]ruike bij het 3 d kaarten maken om die papiertjes van die dubbelzijdige plakkertjes in te doen zodat de tafel een beetje schoon blijft. Champix heeft NIKS gedaan. Maar die nicotine pleisters kan ik echt aanraden. Maar denk eraan het lukt sowieso alleen met de juiste mindset en een paar stevige kopige ballen die van geen ophouden weten. Maar talloze positive effecten na het stoppen dat elk jaar steeds meer worden maar zeker ook al op de korte termijn. En bij het halen van je doel krijg je een behoorlijke boost van zelfvertrouwen en succes ervaring wat hartstikke goed voor je is en vooral als je al heel erg onzeker ben en geen eigenwaarde hebt (dit heeft mij om die redenen ook heel goed gedaan). Het helpt misschien om tijdens bijv een stevige griep van 2 weken te beginnen als je toch al te beroerd bent om je bent uit te klauteren. Dan lig je 2 weken goed uit te zieken met elke dag zo'n pleister en zodra je beter bent heb je de allerergste periode al achter de rug
27-04-2017

Stoppen met roken

Ben begonnen met de nicotine pleisters van nicotinell, gemaakt door firma Novartis. Was begonnen met 7 Mg pleister, deze was echter te weinig ivm ontwenningsverschijnselen, vandaar ze het verhoogd hebben naar 14 Mg pleister. Deze doet het echter zeer goed en ben er zeer tevreden mee, heb niet meer doen roken, heb er zelfs geen zin in. Deze gebruik ik in combinatie met ni[lees meer...]cotinell zuigtabletten ook van Novartis fabrikant van 2 Mg 3 x daags. Doe het hier zeer goed op, wil ook totaal helemaal niet meer gaan roken, omdat ik mij hier zeer goed bij voel.
26-02-2017

Stoppen met roken

Gaat naar mijn mening gemakkelijk met je gewoontes afleren en afleiding zoeken.
19-08-2016

Stoppen met roken

Voor mij niet ideale oplossing. Na dag vier zeer ernstige aanval van galbulten gekregen, eerst antyhystamine medicatie gehad van arts werkte niet. Nu prednison kuur, nooit meer nicotinel pleisters voor mij. Ggaan als ik beter ben voor de zuigtabletjes.
07-09-2015

Stoppen met roken

Nu bijna een jaar met succes gestopt met roken dankzij Nicotinell zuigtabletjes. Eerst nog 2 mg, snel daarna 1 mg. Behalve kostbaar (circa 9/10 strips van 12 tabletten per week kost zo'n 35,-) kreeg ik ook steeds meer bijwerkingen. Heel snel nadat tablet op was kreeg ik weer ontwenningsverschijnselen, waardoor ik bijna aan één stuk tabletjes nam. Gevolgen: zweertjes in de [lees meer...]mond, opgezwollen buik en gasvorming, droge jeukende ogen, huiduitslag in de vorm van eczeem-plekjes, extreme haaruitval, snel ouder wordend gezicht, gebitsproblemen (grauwer worden tanden), bloedarmoede, hartkloppingen, stemmingswisselingen. Verschillende keren geprobeerd om te stoppen, zonder succes. Sinds vandaag maar weer een poging wagen. Ernstige ontwenningsverschijnselen! Stoppen met roken is in mijn herinnering makkelijker dan stoppen met tabletjes! Nicotinell helpt dus echt met stoppen met roken, maar wees heel voorzichtig dat je er niet een nieuwe verslaving van krijgt!
13-10-2014

Rookverslaving

Gestopt met nicotinepleisters te plakken, 's morgens. Weinig behoefte gevoel aan roken overdag. Bij gezellige avonden meer, maar goed in de hand te houden. Vanwege slecht inslapen deed in de pleisters een uurtje voor het slapen gaan af. Na 1 kleine maand begon ik de pleisters te vergeten 's morgens, waardoor ik merkte dat de behoefte aan een nicotineboost steeds minder ste[lees meer...]rk werd. Pleisters en lang steeds wat later geplakt en daarna weggelaten.
10-10-2014

Stoppen met roken

Ik gebruik de Nicotinell zuigtabletten nu bijna twee weken en ben er zeer over te spreken. Heb totaal geen behoefte aan een sigaret en ben toch 40 jaar een stevige roker geweest. Mijn verwachting is dan ook groot en ik hoop dat het zo zal doorgaan, ook als ik straks ga afbouwen.
16-02-2013

Stoppen met roken

Ik wilde zo snel mogelijk stoppen met roken. Ik rook nu bijna 20 jaar en was het beu. Als ik nu zin krijg in een sigaret neem ik een kauwgom. Dit is een geweldige oplossing.
04-11-2012

Stoppen met roken

de pleister blijft bij mij goed zitten, en heb geen echte behoefte in een sigaret.
22-10-2012

Nicotinell (nicotine)

Twee dagen heb ik Nicotinell zuigtabletten gebruikt. Ik kreeg enorme hartkloppingen, erg duizelig en jeukbulten over het gehele lichaam. Bij de dokter geweest voor antihystaminetabletten.
28-08-2012

Stoppen met roken

De nicotinepleisters hielpen prima, zolang ik ze bleef gebruiken. Wel raakte mijn huid geirriteerd en moest ik vaak van plakplek wisselen. Maar je verslaving aan nicotine wordt in stand gehouden, de pleisters zijn ook duur en zodra je niet meer plakt, ga je weer roken.
15-12-2011

Nicotinell (nicotine)

De 21mg p/24u pleister is voor mij wat aan de grote kant en plakt niet de hele 24 uur goed, deze heb ik dus met een andere pleister op zijn plaats laten zitten. De 14mg p/24u is kleiner van formaat en daardoor makkelijker in het blijven zitten verder is de stap zeer licht voelbaar maar je wil stoppen met roken of niet!
29-10-2011

Stoppen met roken

te weinig effect van de nicorette daarom overgestapt op champix
01-12-2010
Man

Stoppen met roken

stoppen met roken is moeilijk. de pleisters zorgen er voor dat je geen behoefte hebt maar zorg er voor dat je wat te doen hebt op de momenten dat je zou willen gaan roken

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum