varenicline

Wellbutrin XR (489 meningen)
Methadon (93 meningen)
NiQuitin (52 meningen)
Zyban (50 meningen)
Naltrexon (41 meningen)

02-03-2021 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Perfect middel om je te helpen stoppen met roken. Wel steeds eten voor je het neemt want anders zeer misselijk! Ik nam zelf maar halve dosis want ik had er zeer merkwaardige dromen van šŸ˜… Met de helft van de dagelijkse dosis was het voor mij perfect. Ik raad dit middel echt aan, zeker aan verstokte rokers! De craving naar sigaretten is echt weg. Uiteraard zal het altijd a[lees meer...]fhangen van je eigen karakter of je terug een sigaret opsteekt... maar Champix kan wel zorgen om de 1e grote stap te zetten, dwz het effectieve stoppen. Persoonlijk was ik heel bang voor dit moment, maar Champix maakt dit eigenlijk makkelijk. Je vergeet dat je zin hebt in een sigaret, heel raar, maar wel heel effectief.

01-03-2021 | Vrouw | 30
Rookverslaving
Ik ben gestopt na 7 dagen met de startverpakking. Ik had gepland om later te stoppen maar smaakte niet meer. Eet zeker voor je het pilletje neemt anders echt misselijk en zelf overgeven. Na 8 weken ben ik van 2x 1 mg gehalveerd naar 2x 0,5 mg. Verdraag ik beter. Wel bij afbouw enorme hoofdpijn gekregen. Het stoppen ging vlot ook al rookte ik meer dan 20 sigaretten per dag.[lees meer...] Zorg dat je bij moeilijke momenten een back up hebt. En denk aan de positieve dingen van het stoppen. Mijn smaak en geur is veel verbeterd plus ik moest puf gebruiken omdat ik asmatisch werd. Nu 7 weken gestopt en ik gebruik al 4 weken die puf niet meer. Mijn chronisch gehoest is volledig weg. Dat zorgt dat je wil volhouden. Gedachten dwalen nog vaak af naar roken maar direct afkappen werkt enorm goed. Ik zou nooit gestopt zijn zonder champix. Het heeft me een zekerder gevoel dat ik het kan. Maar als je niet echt wil stoppen zal champix ook niet werken.

01-03-2021 | Vrouw | 43
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Nu 2 weken champix erop zitten en 7 dagen gestopt. 3x gesmokkeld en 1 trekje genomen in de avond. Afgezien van de bijwerkingen zeker de moeite waard om het hiermee te proberen. Ik merk nu wel dat ik nog steeds last heb op bepaalde momenten om geen sigaret te hebben. Het zin hebben in een peukie heb ik nog steeds, ik hoop dat dat ook snel verdwijnt!

18-02-2021 | Man | 29
Stoppen met roken
Ik was in de eerste week van de kuur zoals het advies was door gaan roken. Ik merkte dat de sigaretten niet heel erg goed meer smaakten echter naarmate je meer stuks ging roken ging de nare smaak wat meer weg. Ik kreeg al snel nare dromen snachts maar dat vind ik nog te overzien.. op de 12e dag van de kuur was ik gestopt met roken. Ik had er wel wat meer van verwacht want [lees meer...]vooral de 1e en de 2e dag was afzien. Zin in een sigaret had ik nogsteeds (ik had circa 19 sigaretten per dag gerookt voor ongeveer 10 jaar). Ik had en heb soms last van mijn darmen na een champix geslikt te hebben en heel soms voel ik mij ook wat depressief/niet happy na inname. De klachten zijn wel wat heviger geworden na verhoging naar 2 keer 1 mg. Maar al met al is het nog wel te overzien. Ik zit nu al bijna op dag 7 en nog altijd niet gerookt. Ik merk wel dat het nu vooral de gewoontes zijn waar ik tegenaanloop (na het eten roken, bij koffie drinken roken etc). Champix is geen wondermiddel je moet echt soms even doorbikkelen als je zin hebt om te roken. Al met al denk ik wel dat Champix tot dusver wel enige effect heeft tegen de drang naar een sigaret. Zorg voor heel veel afleiding of begeef je bij een (grote) anti-roker geef ik als tip mee.

04-02-2021 | Man | 34
Stoppen met roken
20 jaar al een roker van 20 tot 25 per dag. Maandag ochtend begonnen met een 0.5 mg tablet. Maandag avond 23:00 mijn laatste sigaret roken voor het slapen gaan DACHT IK. GADVERDAMME wat was die hijs vies, ik ging zo wat over mn nek. Het is nu donderdag nog steeds op 0.5 mg en ik heb in alle tijd geen behoefte aan een sigaret gehad. Ook niet aan gedacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen helemaal niets

28-01-2021 | Man | 45
Stoppen met roken
Na ruim 30 jaar gerookt te hebben (25 a 30 sigaretten /zware shaggies per dag) nu 3 maanden helemaal gestopt met roken. Voordat ik met aan de kuur begon , ben ik 3 weken van te voren zelf het roken gaan afbouwen. ;week 1 , 20 sigaretten per dag, week 2 ,10 per dag , week 3 , 5 per dag . Toen met de Champix kuur begonnen . De eerste 2 weken van de kuur mag je nog roken[lees meer...], ik rookte toen maximaal 3 per dag . Week 3 van de kuur ,echt stoppen ! Ik dacht dat dit moeilijk ging worden maar dat viel reuze mee ! De medicatie neemt echt de zin naar een sigaret weg ,dat merk je gewoon . Bijwerkingen : Alleen een beetje droge mond extra water drinken en wat vreemde dromen , niet onaangenaam of nachtmerries maar hele werkelijke dromen . Gestopt met de kuur . Merk wel dat na 3 maanden ik af en toe nog snak naar een sigaret(Wat ik tijdens de kuur helemaal niet had). Heb om die reden nog wat champix pilletjes bewaard maar het moment ebt ook weer snel weg dus tot nu toe geen 1 in hoeven nemen . Succes allemaal met stoppen !!

05-01-2021 | Man | 63
Stoppen met roken
Het werkte erg goed. Ik ben na 8 weken de dosis gaan halveren. Dat ging goed. Nu helemaal ermee gestopt. Dat gaat moeilijk, ik lijk wel een beetje verslaaft aan champix. Nu neem ik soms, als het moeilijk gaat 1 mg champix. Dat gaat goed, ik voel me binnen een half uur dan een stuk lekkerder. Maar ik hoop wel dat ik er uiteindelijk van af kom.

09-12-2020 | Vrouw | 54
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Na 40 jaar gerookt te hebben , beslist om te stoppen met de hulp van champix . Ik ben nu al 2 maanden rookvrij en voel mij supergoed !! 2 tabletten per dag zijn wel te veel voor mij , ik voel mij heel opgeblazen en ongemakkelijk.. Nu neem ik 1 per dag na het ontbijt en heb dan een half uurtje een beetje een misselijk gevoel en dan is het voorbij ..ik zou het iedereen aanra[lees meer...]den !!

08-12-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Dit is de 3e keer dat ik ben gestopt met roken met hulp van Champix. Het middel werkt erg goed, en is makkelijk in gebruik. Nadeel vind ik de nieuwe grotere verpakkingen. Nu is het moeilijker om de verpakking discreet ergens te bewaren. Ben nu 2,5 maand met roken gestopt en vandaag begonnen met het afbouwen, dus nog maar een halve tablet in de ochtend en een halve in de[lees meer...] avond. Nooit innemen op de nuchtere maag, hier word je erg misselijk van!De bijsluiter pas lezen na het gebruik, want kan ontmoedigend werken als je het van te voren leest. In het begin had ik inderdaad levendige dromen, nu nergens last meer van. De bijwerkingen zijn minimaal en geen probleem, ik ben weer van het roken af, nu definitief! heb wat gezondheidsklachten gehad die me er toe dwongen om weer te stoppen. Ik ben eerder gestopt maar ook bewust weer begonnen met roken, ik miste het ritueel, de momentjes voor jezelf.

20-11-2020 | Man | 60
Stoppen met roken
ik lees alle ervaringen en ik herken geen enkele bijwerking, ik ben 13 jaar geleden met Champix gestopt en bij mij was het alsof je het lichtknopje uitdoet, nooit meer trek gehad, nooit meer gerookt en na 14 dagen compleet van het roken af , en ik rookte 1,5 tot 2 pakjes malboro per dag. geen enkele vorn van bijwerkingen gehad, niets ook geen droomen

15-11-2020 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Na meerdere stoppogingen, waarvan enkelen met behulp van Champix nu vijf dagen niet gerookt. De bijwerkingen van Champix zijn afschuwelijk. Knallende hoofdpijn, nare dromen, pijn en mijn buik en de hele dag misselijk en duizelig. Af en toe zo erg dat ik bijna val. Ik sta nu voor de keuze om nog even met Champix door te gaan en de hoeveelheid te verminderen. Ik wil echt van[lees meer...] het roken af maar eigenlijk niet met behulp van deze drugs.

06-11-2020 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Na 10 jaar roken ong pakje per dag ben ik gestart met champix. In de 2e week ben ik gestart met 2 tabletten per dag, 1 ochtend en 1 avond. Ik voelde me gewoon goed, de sigaretten smaakte ook eigenlijk nog best goed, alleen af en toe wat viezere hijsjes .p(Ik gebruik zowiezo al inslapers, dus ik slaap ook goed) Op de woensdag in de 2e week ben ik savonds heel ziek gewo[lees meer...]rden na een sigaret. Vermoedelijk heb ik ook de inslapers overgegeven. Die nacht heb ik amper geslapen en de volgende dag was ik echt een zombie op het werk, geen concentratie, moeilijk scherpstellen op de pc, geĆÆrriteerd, heel somber en down. (Wss de combi slaaptekort + champix) Ik durfde ook niet te roken op het werk omdat ik bang was ziek te worden. Die avond heb ik nog wel gerookt thuis, toen voelde ik me wel prima. Dit was overigens mijn laatste sigaret. Doordat ik me somber en down gevoeld heb heb ik de dosering verlaagd. (Dit is nu een week geleden) en ik slik maar 1 tablet, alleen in de ochtend. Ik voel me weer heel goed en ook geen drang naar een sigaret. Af en toe komt het in me op uit gewoonte maar ik ben te trots om eraan toe te geven, en eigenlijk heb ik er ook helemaal geen behoefte aan. Dus voor wie zich heel rot voelt tijdens de kuur, overleg met je ondersteuner en verlaag de dosering, misschien dat dat bij jou ook werkt!!

02-11-2020 | Vrouw | 67
Stoppen met roken
Ik rookte meer dan een pakje per dag en wegens het plaatsen van tandimplantaten was ik verplicht om te stoppen. Het ging heel vlotjes. Tijdens de proefversie rookte ik al veel minder en toen ik moest beginnen met 'echt' te stoppen kon ik al geen sigaret meer ruiken of zien. Ik heb maar Ć©Ć©n blister gebruikt en was al afgekickt. Tot hiertoe, na tien jaar, ben ik nog steeds r[lees meer...]ookvrij en heb helemaal geen behoefte meer aan roken integendeel. Voor mij een aanrader.

02-11-2020 | Vrouw | 24

01-11-2020 | Man | 33
Stoppen met roken
Heel fijn medicijn. Wel relatief veel bijwerkingen waarvan vermoeidheid, concentratieverlies en het levensechte dromen de ergste zijn. Verder een wondermiddel voor een verstokte roker (30+ sigaretten per dag / 20 jaar lang gerookt) als ik. In de eerste week rookte ik nog slechts 3 sigaretten per dag, en in de tweede week moeiteloos gestopt.

26-10-2020 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
De opbouwperiode super na dag 3 al geen behoefte meer maar op advies van de begeleiding door blijven roken totdat de opbouwfase klaar was en ik op de 'normale' dosering zat. Helaas ging na mate de opbouw t roken steeds minder tegen staan, al werd de behoefte weinig tot niet. Vanaf dag 10 ellende, verdrietig depressieve klachten vaak wakker en ondanks dat ik gestopt was w[lees meer...]eer gaan roken. Nu in overleg terug naar 2x per dag 0,5 mg of zelfs 1x per dag en dan stoppen met roken op karakter. Opzich werkt t medicijn prima waarvoor t bedoeld is alleen heb im teveel last van de negatieve effecten

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum