Champix

varenicline

Wellbutrin XR (437 meningen)
Methadon (83 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (36 meningen)

Champix, met werkzame stof varenicline

Arjen Walstra (26-04-2013)

09-10-2019

Stoppen met roken

20 jaar gerookt (klein pakje daags) Nu bijna 3 weken dat ik Champix gebruik, waarvan 1.5 week rookvrij. Mijn persoonlijk ervaring: positief: neemt de drang om te roken enorm af met alle fijne gevolgen van dien (reuk en smaak komen terug, fitter gevoel, je dierbaren die trots zijn, je ruikt zelf aangenamer voor anderen, niet meer afhankelijk van die idiote sigaret (lich[lees meer...]amelijk en geestelijk), terug ontbijten (wat ik vroeger niet deed) doordat inname tablet op een vollere maag de misselijkheid reduceert. negatief: slapen wordt lastiger (veel dromen, veel wakker worden, waardoor bij het opstaan je een "moe"gevoel ervaart. Misselijkheid vooral vroeg in de morgen , een half uur na inname tablet. Af en toe wat hartsteken (niet dagelijks en van korte duur). Volgens mijn omgeving even rustig, maar bij vlagen een iet wat agressiever gedrag (sneller de neiging om uit te vliegen).
29-09-2019

Stoppen met roken

Nu 2 weken helemaal gestopt met roken. Heeft mij heel erg goed geholpen. Na twee dagen rookte ik al de helft minder dan normaal. De vijfde dag beetje stekend gevoel bij mijn hartstreek. Heb besloten om niet te verhogen naar 1 mg en niet door te roken. Op de 6e dag gestopt met roken dus en nog wel 2x per dag een halve ingenomen. Op dag 8 helemaal gestopt met die pillen. I[lees meer...]k wilde kijken of ik het zonder kon en dat lukt helemaal goed, want ik merk geen verschil. Wel moet ik melden, dat ik er 100 procent achter het stoppen met roken sta. Ik was er al klaar mee. Hoesten de hele dag . En dit is nu allemaal over en weg. Ik voel met geweldig en heb meer energie. Ik ga echt ook nooit meer beginnen. Na 30 jaar is het voor mij genoeg. Wel wil ik nog even zeggen, dat dit middel bij iedereen anders werkt. Mijn man moest het helaas stoppen i.v.m ernstige bijwerkingen. Maar doet het op eigen kracht verder. Succes allemaal.
31-08-2019

Rookverslaving

Angst voor stoppen met roken. Met champix is het me 100 % mee gevallen. Wel veel dromen. Misselijkheid te voorkomen om tegelijk met eten in te nemen. 3 maanden gebruikt. Tot nu toe is de drang naar een shaggie beheersbaar! 37 jaar gerookt en 18 stuks per dag! Echt aanrader om champix te gebruiken!
30-08-2019

Stoppen met roken

Man, 57 jaar, 40 jaar gerookt (pakje per dag). Ik ben 1 juni jl. begonnen met Champix en ga ‘de kuur’ beeindigen per 1 september as. (Einde kuur). Heb niet meer gerookt vanaf de 1e week van juni. Moet helaas moeheid, concentratieverlies en depressiviteit bevestigen vanaf medio juli. Dit zijn toch erg vervelende bijwerkingen ! Starters: stoppen met roken gaat lukken ma[lees meer...]ar houd hier rekening mee.
20-08-2019

Stoppen met roken

Heb zelf wat ADHD gedrag en gevoel dat gebruik daar ook positief effect op heeft. Is aanzienlijk rustiger in mijn hoofd. Ben erg blij. Rook niet meer. Af en toe wat onrustig en voel neiging naar sigaret. Moet dan tijd even laten werken en verdwijnt dan.
12-08-2019

Stoppen met roken

Werkt goed gebruik 2 weken. Maar onwijs misselijk wel 22uur per dag. En echt heeeel erg. Hoofdpijn. Traag, erg moe kan de hele dag slapen. Geen energie. Kan amper spelen met de kinderen. Ben teruggetrokken. Slechte concentratie en sloom. Werk 100% en onregelmatig maar dat is ook alles. Droge mond.
04-08-2019

Stoppen met roken

Binnen no-time last van stemmingswisselingen, toen gestopt met Champix, maar helaas werkt het effect nog even door waardoor ik nu 2 maanden na het stoppen zwaar depressief ben en suïcidaal .
29-05-2019

Stoppen met roken

Toen ik begon met champix, had ik nog twijfels of ik het echt wilde. Kon me nog moeilijk voorstellen dat ik echt zonder het sigaretje zou kunnen. Eenmaal begonnen met champix, kreeg ik steeds minder zin in een sigaret en ging stoppen zo makkelijk. Geen moment gehad dat ik echt twijfelde om nog een sigaretje op te steken. De bijwerkingen ervaarde ik enigzins ook als posi[lees meer...]tief. Ja, ik werd ook misselijk, maar daardoor werd ik bij het idee aan een sigaret, nog misselijker. Ik had dat dus ergens ook wel nodig. Ik sliep juist prima, droomde meer, maar leuke dromen. Terwijl ik dus juist een twijfelende stopper was, ben ik nu overtuigd nooit meer te roken. Die stress en planning van wanneer je weer kunt roken, die lucht. Ze zeggen het vaker, maar als je zelf rookt heb je echt niet door hoe je stinkt. Ik raad het iedereen aan!
27-05-2019

Stoppen met roken

Nu 38 en na 21 jaar roken (ongeveer 26 per dag) tijd om te stoppen. Had er zelf weinig hoop op dat het zou gaan lukken maar het begin is er. Ik gebruik Champix bijna twee weken en het verlangen naar een sigaret is al een stuk kleiner. Nog niet helemaal weg. Hopelijk lukt het binnen nu en nog een keer twee weken.
23-05-2019

Stoppen met roken

Ondertussen zit ik in de 4e week met het slikken van Champix, en ben ruim 2 weken gestopt met roken. Laat ik voor op stellen dat het inderdaad een goed medicijn is om te stoppen met roken. Het verminderd de drang wat het makkelijker maakt om te stoppen. Van te voren had ik veel opgezocht online en schrok van de bijwerkingen. Echter dacht ik, het zal wel mee vallen. Eenmaa[lees meer...]l begonnen bleek dat het helemaal niet mee viel. Naast de gebruikelijke stemmingswisselingen (die je ook zal hebben zonder de medicatie als je stopt met roken gok ik), heb ik ook heel veel last gehad van misselijkheid, overgeven (beide zowel 's ochtends als 's avonds na het innemen van de pil), moeilijke stoelgang, hoofdpijn, zweten, bovengemiddeld emotioneel, enorme honger en zelfs 2 dagen enorme paniekaanvallen gehad. Vooral bij die paniekaanvallen begon ik te twijfelen of dit nou echt is wat ik wil, maar toch door gezet en gelukkig was het van korte duur. Ik ben dus wel geschrokken van de bijwerkingen en zou het niet aanraden als je niet stevig in je schoenen staat en je omgeving geen rekening met je kan houden.

Stoppen met roken

Na 42 jaar gerookt te hebben was het tijd voor een serieuze poging om te stoppen met roken. Via de HA begonnen met Champix op 9 april 2019 en op 28 april ben ik gestopt met champix vanwege 24/7 hoodfdpijn......maar ik rook nog steeds niet. Zonder de champix had ik het zelf niet gered, gewoon even een duwtje in de rug....voor de rest nergens geen last van gehad. Het i[lees meer...]s elke dag moeilijk en een strijd om niet te roken....maar dit keer heb ik de controle en niet het sigaretje.....zou het iedereen aanbevelen

Stoppen met roken

Al jaren een verstokte roker, na diverse pogingen nu proberen te stoppen met behulp van champix... Nadat ik 16 dagen geleden ben begonnen met het innemen van de tabletten, is vandaag dan de dag... Gisterenavond mijn (hopelijk voorgoed) laatste sigaret in genomen. Die trouwens nergens naar smaakte en waar ik al vanaf het begin van de behandeling al misselijk van werd. Op[lees meer...] dit moment heb ik zin in een sigaret, maar de gedachte er aan maakt mij misselijk. Makkelijker vol te houden dus...

Stoppen met roken

Ik ben vanaf 1 april rookvrij😃 of te wel, vandaag een maand! Van de allereerste pil werd ik lichtelijk high, was best wel grappig. Toen ik door ging slikken naar de 1mg merkte ik dat ik soms niet meer uit mijn woorden kwam, maar ook dit vond ik niet erg. Verder heb ik geen last van bijwerkingen. Het lijkt wel alsof er een addertje onder het gras zit, zo gemakkelijk gaat[lees meer...] het mij af. Dat stemmetje die je wel eens kunt hebben van ik moet roken, die heb ik de hele maand nog niet gehad! Beter gezegd ik ben de hele sigaretten vergeten😁 als ik dit eerder had geweten, was ik allang gestopt met behulp van de champix😃
27-04-2019

Stoppen met roken

Tot 2 uur na inname misselijk en braakneigingen, Hartkloppingen, agressief. Agressie hoor ik ook erg vaak van andere gebruikers.
21-04-2019

Stoppen met roken

Na 29 jaar te roken(3 pakjes zware shag per week) heb ik de huisarts geraadpleegd wat te doen, die schreef mij Champix voor. De eerste week (0.5 mg) ging nog wel maar voelde direkt al dat ik last kreeg van benauwdheid en lichtelijk zere keel. 2de week beduidend minder zin in een sigaret en na week 4 blijven steken op dit niveau, na 3 trekjes uitdrukken, vaak geen zin om o[lees meer...]p te steken enz. Waar ik beduidend veel problemen mee heb is dat ik de zere keel heb en benauwdheid, maar daardoor ook veel hoest en continu een loopneus heb en nauwelijks mijn nachtrust krijg wat dus negatieve invloed heeft op mijn werkzaamheden als internationaal chauffeur. Dus de neiging om te stoppen met Champix is erg groot!
18-04-2019

Stoppen met roken

De eerste dag al geen trek meer aan een sigaret. Vijfde dag gestopt. Ik slik nu ruim vijf weken champix en ben nog steeds misselijk na een uur na inname. Na anderhalf uur is dat over maar blijft vervelend. Dokter adviseert een maagbeschermer en helpt wel iets. Voor de rest totaal geen trek om te roken. Wel af en toe een momentje dat ik iets mis maar is na een paar second[lees meer...]en over. Hoop echt dat het op de lange termijn ook lukt zonder medicatie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum