ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (54)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Desmoxan 5 5
Wellbutrin XR 3 3,33333333333333
3,33333333333333
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

30-11-2021 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Accuunctuur, alan carr, therapiesessie, zyban twee keer, cold turkey, nicotine kauwgum. Niks werkte. Tabex gekocht omdat de Champix waarmee ik wilde stoppen via de huisarts niet leverbaar was en ik oerse wilde stoppen. Fantastisch. Vanaf dag 5 gestopt en geen sigaret meer aangeraakr, het doet me niks. De sigaretten die ik nog rookte na start van de tabletjes smaakten pre[lees meer...]cies als altijd, niet anders zials bij Zybzn. Maar ik hoefde ze gewoon niet meer. Wel veel aan gedacht nog maar gewoon niet meer belangrijk. Ik geb geen enkele bijwerking ondervonden 👍

19-11-2021 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
Al vrij snel leeg ik last van spasmen maar dacht dat dit door mijn spierziekte kwam. Na 2 weken verschrikkelijk veel pijn trok mijn linker been krom door de verhoogde spierspanning . Later gekeken en spasmen en verhoogde spierspanning waren bij werkingen. Helaas 6 jaar later nog steeds last van en een been dat ik niet meer kan bewegen. Voor mij nooit meer Champix

NiQuitin

18-11-2021 | Man | 41
Stoppen met roken
Hoewel ik het niet verwacht had werkt dit wel heel goed. Ik ben eerder ook gestopt, maar met Champix. Ik dacht dat Niquitin niet zou kunnen tippen aan Champix, maar ben er zeer tevreden. Pleister doet wat hij moet doen, nicotineverslaving is weg. Ik denk nog wel aan sigaretten na het eten bijvoorbeeld maar kan makkelijk NEE zeggen.

15-11-2021 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik ben met Zyban begonnen om te stoppen met roken. Ik slik het nu een week en mijn zin in roken word inderdaad minder. Helaas ervaar ik wel veel bijwerkingen. Ik voel mij niet mezelf. ik ben nerveus, suf, ik ben niet vooruit te branden, voel me depri, last van mijn darmen, ik zie wazig (vooral van dichtbij), ik voel me zeer ongemakkelijk als ik met mensen praat. Ik wil h[lees meer...]eel graag stoppen met roken, maar deze bijwerkingen ga ik niet volhouden. Ik werk op een kinderdagverblijf en ik wil daar scherp zijn. Dus ik stop met Zyban en ik ga wachten tot Champix weer leverbaar is. Gelukkig werkt Zyban wel voor heel veel andere mensen. Ik heb altijd snel last van bijwerkingen helaaaaas...

11-11-2021 | Man | 50
Stoppen met roken
Eerst 6 dagen 1 tablet van 150mg, daarna 2 tabletten per dag. Vanaf woensdag in de 2e week per direct gestopt met roken en daarna geen sigaret meer aangeraakt en ook geen behoefte meer

02-11-2021 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
rookte 1 pakje van 50 gram zware shag per dag. is meer dan 60 sigaretten zware shag. Ben er al na 7 dagen afgekomen. Het vergt wel ook eigen inzet.

Nicorette

29-10-2021 | Vrouw | 49
Stoppen met roken
Nicorette menthol mintspray werkt wel goed, maar ik gebruik het ook veel te veel en dat is echt een dure ongezonde hobby. Ook heb ik het idee dat m'n hart nuet zo vrolijk wordt van al die nicotine. Daarom ben ik nu op zoek naar een goede mondspray om van de nicotine af te komen.. en zo blijf je bezig Maar ik rook niet meer! Nicotinekauwgom was de pest voor m'n tandvlee[lees meer...]s, dat was geen succes.

27-10-2021 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Helaas nu niet leverbaar, dus gebruik ik nu Zyban.

27-10-2021 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Na 3,5 week 1x dagelijks 150 mg Zyban, kreeg ik heel vervelende jeuk. Overigens zonder enige moeite gestopt met roken en nog steeds. Het doet wel zijn werk! Toevallig was ik, toen de jeuk begon, op vakantie in het buitenland. Eerst dacht ik als mogelijke oorzaak aan bedwantsen, daarna aan de zon of de wasmiddel van de handdoeken. Daarna dacht ik aan mogelijke bijwerkingen[lees meer...] van Zyban. Een hooikoorts-tablet liet de jeuk verdwijnen (die heb ik altijd mee op vakantie, gaat allergische reactie tegen van welke oorzaak dan ook, ook een aanrader overigens bij wespensteken en irritante muggenbulten) en na een uur is de jeuk weg. 1 hooikoortstablet werkt opvallend genoeg precies twee dagen en dan begint de jeuk weer en dan neem ik weer een hooikoortstablet. Ik denk dat ik nog 1 week op deze manier doorga en dan stop ik met beide, allergie bouwt zich toch op. Zonder hooikoorstablet is de jeuk -veroorzaakt door zeer waarschijnlijk Zyban- niet vol te houden. Nu ik eraan denk heb ook last van pijn op de borst, het is het borstbeen of misschien de slokdarm/maag. Maar daar heb ik vaker last van door stress en te veel achter de computer werken. Ook had ik al jaren in periodes, elke ochtend jeukende handpalmen en dit verschijnsel is momenteel ook erger en is een voorbode van de jeuk, met name jeuk aan de hoofdhuid, oren, nek, schouders en onderrug, niet op mijn benen of armen. Misschien verergert Zyban de zwakke punten in de zenuwen. Het is kiezen tussen 2 kwaden, maar dan heeft Zyban met hooikoortstabletten toch (een aantal weken, niet de hele kuur) de voorkeur. Voordat ik met Zyban begon heb ik er goed over nagedacht over de mogelijke bijwerkingen en heb nooit last gehad van depressies. Als ik dat wel had gehad was ik er niet aan begonnen. Ik raad eerst Champix aan (is nu niet verkrijgbaar en werkt -ik spreek uit ervaring- net zo goed) en daarna Zyban (mits geen psychische problemen in het verleden) boven stoppen zonder medicijnen.

Nortrilen

25-10-2021 | Vrouw | 55
nortriptyline
Stoppen met roken
Mijn man en ik zijn samen begonnen met Nortriptyline begonnen . We rookte veel 10e dag 6 oktober gestopt . Bijna 3 weken er van af vind zelfs roken vies nu, mijn man heeft totaal geen behoefte aan roken. We zijn al vaker gestopt met roken maar toch weer begonnen. We sliepen slecht zweten kort af tegen elkaar. En nu niks ik kan zelfs beter slapen we lopen veel. Blij hoe ik[lees meer...] me voel rustig wel droge mond maar word beter nu. Zou het mensen aanraden die echt willen stoppen dit medicijn gebruiken. Ik ben er blij mee en mijn man ook. Aline

24-10-2021 | Man | 27
Stoppen met roken
Mee begonnen, 2 weken gebruikt en moest stoppen omdat ik een zelfmoord poging had gedaan. Deze bijwerking komt zelden voor maar helaas wel bij mij. Zelf nooit last gehad van suïcidale gedachtens maar echt akelig. Heel ziek er van geworden en paar keer flauw gevallen. Het werkt goed maar de bijwerkingen zijn te erg

Nortrilen

09-10-2021 | Vrouw | 55
nortriptyline
Stoppen met roken
Hallo Ik gebruik samen met mijn man Nortriptyline voor stoppen met roken. 1e dag tot en 3e dag 1 tablet 25 mg. 4e tot 7 dag 2x smorgens daarna elke morgen 3x. We zijn er aan begonnen en 9e dag gestopt. Geen bijwerkingen , wat ik en mijn man 1e keer wel hadden. Toen zijn we uit ons zelf gestopt en vaak op de tenen getrapt. Dat is juist met medicijn die we nu slikken nie[lees meer...]t het geval. We voelen ons goed geen behoefte aan roken. Dus ja zou het aanraden en ik kan weer beter slapen ben rustiger en mijn man ook. We zijn nu meer aan wandelen en genieten van de natuur.

29-09-2021 | Vrouw | 66
Stoppen met roken
ik wil stoppen met roken omdat het een verslaving is ben dinsdag begonnen met zyban ik moet zeggen je merkt het meteen had geen neiging meer voor een sigaret te nemen maar tegen de avond als het medicijn begint uit te werken dan ben ik wel op zoek naar een sigaret vandaag maar 4 sigaretten gerookt vanaf maandag begin ik met 2x1 tablet zyban ik hoop dat ik dan helemaal er [lees meer...]vanaf blijf en anderen mensen geen last meer van rook hebben hoeveel mensen hebben zuurstof en wil al dat leed besparen ik merk wel dat ik niet moe ben dat geeft wel een fijn gevoel verder heb ik geen bijwerkingen of komt dat nog die bijwerkingen

Wellbutrin XR

25-09-2021 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Venfalaxine is boosdoener een hel om te stoppen.alleen gelukt met taperingsstrips van apotheek regenboog.succes door ervaringen venfalaxine angst voor welburitonna drie dagen ga ik stoppen.voel me afgeremd in positieve gedachten.

15-09-2021 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Beste allemaal, Na vele mislukte pogingen begonnen met groene Tabex en zit nu op de 3e dag van inname. Ik merk absoluut niet dat de smaak van sigaretten veranderd zijn of dat ik minder rook. Waar ik veel last van heb is vurige, hardnekkige jeuk. Het is zo extreem dat ik bijna alles openkrab. Iemand daar ervaring mee? Daarnaast vraag ik me dus af of ik verder moet gaan m[lees meer...]et Tabex..

14-09-2021 | Vrouw | 39
Stoppen met roken
Mensen die misselijk worden van champix, ik heb dat ook, maar niet als je s'ochtends yoghurt of kwark eet. (Ik maak vaak smoothie) Bij alle andere dingen wel kotsmisselijk na het innemen van champix.

04-09-2021 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Champix valt bij mij zwaar op de maag ik ben echt een uur lang misselijk en niet lekker. Kan het sochtends dus niet te snel nemen na het eten dan geef ik ervan over. Vlagen van duizelingen. Het heeft mij wel geholpen te stoppen wat het waard maakt maar het is zulk chemisch spul dat ik blij ben niet meer te hoeven slikken

23-08-2021 | Vrouw | 52
Stoppen met roken
Doordat de Zyban nog in de kast lagen ben ik daarmee begonnen. Ik heb ze 2 weken gebruikt omdat ik hartkloppingen kreeg. Maar nu 12 jaar later ben ik dankzij Zyban nog steeds gestopt met roken. Dus ik ben blij dat ik ze geslikt heb.

11-08-2021 | Man | 38
Stoppen met roken
Ik ben al meerdere keren gestopt met andere hulpmiddelen, maar Tabex zorgt er bij mij voor dat de sigaret na een paar dagen steeds minder lekker wordt zodat je eigenlijk 'vanzelf' wil stoppen. Ook zijn de ontwenningsverschijnselen aanzienlijk minder. Kunst van het stoppen is ook na een aantal weken/maanden niet weer af en toe te willen roken, want voor je het weet zit je w[lees meer...]eer op je oude 'niveau'. Enige bijwerking van tabex die ik heb ervaren is dat je wat lichter slaapt en vreemde dromen krijgt. Dit is vooral de eerste week.

22-07-2021 | Vrouw | 69
Stoppen met roken
Van 60 sigaretten per dag naar 0! Na 50 jaar zwaar roken niet verwacht dat ik ooit kon stoppen, maar met champix is dit toch gelukt. Kuur gehad voor 3 maanden, maar laatste verpakking niet eens hoeven aanspreken. Ik ben er nu 4 maanden vanaf. Behalve idiote dromen geen bijwerkingen gehad

18-07-2021 | Man | 53
Stoppen met roken
Zalig. Anderhalve maand rookvrij. Ik ben begonnen met het starterspakket. Op de 14de dag ben ik gestopt met rokken. Ik rookte voordien 20 stuks pe dag. Na 3 dagen het medicijn te hebben ingenomen rookte ik nog 3 sigaretten per dag (na de maaltijd). Zalig gevoel. Sims heb ik nog zin, maar deze zin naar … verdwijnt snel. Ik moest het al veel vroeger gedaan hebben. Twee[lees meer...] bijwerkingen : Absurde dromen en wat slapere stoelgang. Aanrader! M.

13-07-2021 | Man | 64
Stoppen met roken
Ik ben 64 en rookte sinds m’n 14e. In de tijd dat de schooljuf nog in de klas rookte… Ik denk over die gehele periode gemiddeld 25 sigaretten per dag. Volledig verslaafd. Acupunctuur, pleisters, geleidelijk minderen… niets hielp, ik kreeg het niet voor elkaar dat stoppen, terwijl ik ‘t zo graag wilde. Na een toevallige tip van een kennis begonnen met champix. Ben nu 4 weke[lees meer...]n op weg met de kuur en 2 weken gestopt. Nul, niets! Geweldig! De bijwerkingen neem ik graag op de koop toe. Inmiddels neem ik 1 tablet per dag ipv 2 tabletten. Gaat prima. Ben voor de veiligheid wel voorlopig gestopt met koffie en ik drink geen druppel alcohol (ook al voor deze kuur). Ik voel me nu al fitter en overweeg te starten met 2 x per week sportschool en een dagelijkse wandeling van 30 min. Dit gaat me nu lukken, blij dat ik deze stap heb genomen.

Nicotinell

08-07-2021 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Mijn trek in een sigaret is fel verbeterd, alleen s'avonds heb ik het er nog moeilijk mee.

08-07-2021 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Ik gebruik de Champix nu 3 weken lang, de eerste 2 weken met de startverpakking gestart eerste week 0,5 mg en tweede week 1 mg. Merkte dat de eerste week nergens last van had betreft bijwerkingen. Het begon allemaal in de tweede week wanneer ik 2x 1mg per dag innam. Dromen werden heftiger, kreeg paniek aanvallen, tintelingen over m'n hele lichaam. Dit hield meestal maar he[lees meer...]el even aan en verdween weer. Zelf ben ik pas de tweede week helemaal gestopt met roken en zat zonder Champix (moest besteld worden) dit kan er natuurlijk ook mee te maken hebben gehad. I do'nt know. Ben nu drie weken gestopt en merk dat ik snel geïrriteerd raak. Sinds dat ik de champix weer neem geen paniek aanvallen meer wel nog rare dromen, voel me heel druk in m'n hoofd maar verder valt het mee.

30-06-2021 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
Dit middel voorgeschreven gekregen om te stoppen met roken. Na 1 week was ik al gestopt omdat ik kotsmisselijk werd na een sigaret. Na 2 weken onmiddellijk moeten stoppen van de huisarts. De champix werkte zodanig op mijn zenuwstelsel dat ik in een depressie aan het gaan was. Ik voelde de moed in mn schoenen zakken, huilde vaak voor niks en had in niks zin behalve in bed [lees meer...]blijven. De dokter was er op tijd bij. Helaas, want het middel werkte meer dan super

28-06-2021 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Ik heb de zyban voorgeschreven omdat champix voor onbepaalde tijd niet beschikbaar is. Ik moet zeggen ja ik word er wat suf van maar overal vooral heel blij. Nu heb ik wat onderzoek gedaan en blijkt dat zyban op dopamine werkt in tegenstelling tot bijv prozac. Ik ben nog niet gestopt met roken maar de zin neemt wel al enorm af.

21-06-2021 | Man | 30
Stoppen met roken
Vaker gestopt met Champix en iedere keer in de tweede week. Ook weer vaker begonnen, want de verleiding met een drankje op een zomerse dag in het park werd groter, maar nu weer een poging. Je merkt in de tweede week dat de sigaret je misselijk maakt. De sigaret is dan geen beloning meer, want de stofjes in de Champix gaan op dezelfde receptoren zitten als nicotine. De nico[lees meer...]tine komt dan niet binnen en geeft geen belonend effect. In de tweede week een stop-dag en vervolgens gewoon geen sigaret meer aangeraakt. De zin naar een sigaret blijft wel, maar wordt makkelijker. De gekke dromen vind ik prachtig, maar de eerste pil in de ochtend (voornamelijk van de 1 mg) maakt mij misselijk. Innemen op een iets gevulde maag helpt ontzettend. Het spul werkt goed.

10-06-2021 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Eindelijk gestopt met champix, als ik dit had geweten dan had ik het jaren eerder gebruikt. Geweldig middel, was bang voor de bijwerkingen maar op ietwat levendige dromen er niks mee van doen gehad. Een anti roker zal ik nooit worden,maar dat ik gestopt ben mag gerust een wonder heten.

NiQuitin

09-06-2021 | Vrouw | 70
Stoppen met roken
Ze plakken dus niet maar ik heb dat opgelost door er steeds een rolletje pleister bij te kopen. Drie (!) stroken pleister plak ik over de niquitin heen en dan blijft die wél zitten.

05-06-2021 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Geen moeite om met roken te stoppen. Geen behoefte aan vervanging. Ik ben nu 6 weken gestopt met roken en sinds een paar dagen overgegaan naar één keer per dag 1mgr. Slaappatroon is nog niet als vanouds, maar wel beter! Geen onrustige dromen meer. Voor mij is dit oké en goed vol te houden. Ben blij dat ik gestopt ben met roken. Als ik eerder op de hoogte was van dit mid[lees meer...]del en de effectiviteit, was ik graag eerder gestopt. In het verleden eerder gestopt met behulp van pleisters.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2660)
Depressie (2151)
Angst & paniekstoornis (2111)
Hoge bloeddruk (1530)
Blaasontsteking (1111)