ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (54)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Desmoxan 5 5
Wellbutrin XR 3 3,33333333333333
3,33333333333333
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

12-09-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Het is een kuur van 6-8 weken. Met een hoge dagelijkse startdosering en een inname-schema (voor afbouw). De 4e of 5e dag smaakte mijn tabak nergens meer naar (en geen effect van nicotine meer). Waardoor het makkelijker was om het roken te laten, maar ook minder snel in verleiding kwam om "op zwak momentje" terug te vallen. Mijn eetlust werd ook niet versterkt, waardoor ik[lees meer...] ook niet ben aangekomen. Zeer tevreden over Tabex! Jammer dat hier in Nederland een duurder middel (Champix) de voorkeur heeft en m.i. daardoor in Nederland Tabex niet "legaal", dus niet vergoed wordt. (In meeste Europese landen is Tabex wel legaal, dus voldoet het aan de veiligheidseisen. NB: Ik gebruikte gelijktijdig ook Quetiapine (50mg), Clonazepan(0,5) en Clomipramine (50mg) per dag en heb geen wissel-of bijwerkingen

04-09-2022 | Man | 67
Stoppen met roken
Verschrikkelijke brandplekken van de pleisters

Nicotinell

28-08-2022 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Erg tevreden, geen behoefte aan een sigaret.

28-08-2022 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
Prima middel maar niet voor mij. Gestopt met champix na 9 weken omdat de bijwerkingen steeds gekker werden. Die zelfde week alweer hunkeren naar sigaretten.

22-08-2022 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Bij de 21 mcg veel last van buikpijn en pijn in de maag. Overgestapt naar 14 mcg. Nog steeds hetzelfde verhaal. Het mar even voor lief nemen.

15-08-2022 | Man | 57
Stoppen met roken
Hielp bijzonder goed om de fysieke ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, maar had voor mij te veel bijwerkingen Rode irritatie plekken op de huid met veel jeuk en dat bleef dagen door gaan, soms tot 2 weken per plek waar een pleister gezeten had. Huid werd ook droog en schilferig en zwol op Na 6 weken over naar stap 2 van de pleisters, 14 mg, maar geen verbetering. P[lees meer...]aar dagen later gestopt. Pleisters bleven ook zeer slecht zitten.

11-08-2022 | Man | 60
Stoppen met roken
Het nadeel is dat je verslaafd blijft aan nicotine. Dus naderhand ben ik weer gaan roken.

11-08-2022 | Man | 60
Stoppen met roken
Inmiddels al 3 jaar gestopt, het was voor mij een "wondemiddel". De eerste paar weken rook je ook met 2 pillen. Daarna smaakt de sigaret niet meer, en maak je de kuur van 3 maanden af. Hierna ben je niet meer verslaafd aan nicotine. Wel grappige dromen.

06-08-2022 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Zeer slechte ervaringen mee. Voorgeschreven gekregen via ZoHealthy, dit naam kunnen ze ook beter schrappen. Na een vragenlijstje kreeg ik de pillen thuisgestuurd via een coach. Eerste paar dagen gingen redelijk daarna begon ik last te krijgen van krampen en trillingen. Tweede week was een hel, ongelooflijk nerveuse trekjes die ik normaal niet had en autorijden ging gewoon[lees meer...] niet meer. Op mijn werk enorm prikkelbaar en begon slecht te slapen en vreemde gedachtes te ontwikkelen. Mijn huisarts verwees mij door naar mijn coach maar die wist er niet 1-2-3 raad mee, ik vraag mij af of deze mensen wel een medische opleiding hebben gehad. Uiteindelijk bij de weekendarts terechtgekomen die behoorlijk schrok en mij direct heeft geholpen en aangeraden heeft te stoppen. Via haar moest ik vernemen dat het middel eigenlijk een anti-depressivum is en dat er heel veel bijwerkingen gemeld worden. Als ik dit allemaal had geweten was ik er nooit aan begonnen. Nu 2 maanden verder slaap ik nog steeds slecht, autorijden kan wel weer maar de vreemde gedachtes die ik nooit had steken af en toe de kop op. Inmiddels gestopt met Niquitin en veel doorzettingsvermogen.

04-08-2022 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
Wonderpillen! Ben na 2 weken helemaal van het roken af! Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar, moe, droge mond en gekke dromen.

26-07-2022 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Al 40 jaar een roker, laatste jaren een zware roker. Ik was het zat, last van mijn longen, hoesten, kortademig enz. dus aan de pleisters want cold turkey voel je je 3 dagen super beroerd en had ik geen trek in. In 2020 ook succesvol en zonder enige moeite d.m.v. NiQuitin gestopt tot er iets heftigs gebeurde en ik na horten en stoten weer begon met roken. Nu dan weer gest[lees meer...]opt met pleisters. Ik had eerst Nicotinelle, maar daar kreeg ik onverdraaglijke jeuk & uitslag van en trok zelfs een keer mijn huid kapot ermee wat 2 weken duurde eer het genezen was. Hier met Niquitin geen last van. Voordeel van Nicotinelle is dat je die er af kunt halen en terug plakken, met NiQuitin gaat dat niet. Ze blijven prima zitten bij mij. TIP VOOR MENSEN: Ik plak ze altijd op mijn bil, de dag erna op de andere bil, dag daarna wat hoger of lager dan de vorige keer. Hier zit relatief veel vet voorbij op je armen en geeft geen enkele last.Niet plakken waar de huid dunner is (binnenarm of been en zeker niet op de buik. Dichtbij hart lijkt me ook niet handig). TIP2: 's nachts er af halen anders slaap je voor geen meter. En je rookt tenslotte 's nachts ook niet. Het helpt perfect, mits je de gewoonteverslaving de baas kunt blijven. Ik had binnen 1 week al meer lucht, vieze smaak 's ochtends is heel snel weg, hoesten wordt ook al snel minder (niet maanden, maar dagen). Na 2 maanden stoppen op een workshop "OHM" chanten, normaal kon ik dat maar heel kort. Nu was iedereen al uitgechant en ik had nog lucht over! IK, die zo'n zware roker was!! Dat was zo'n heerlijk gevoel! En niet meer piepen, hijgend op de fiets etc. Echt verbaasd hoe snel mijn longen zich herstelden. Top dat deze pleisters er zijn. Zeer tevreden. Ik ga er nu dan ook weer voor.

30-06-2022 | Vrouw | 52
Stoppen met roken
Wat een geweldig middel! Ik heb het ooit eerder met champix, onder begeleiding van de huisarts, getracht te stoppen echter na 2 weken werd ik echt hondsberoerd van de champix en kreeg allerlei klachten en 100,- lichter! Ik ben accuut gestopt met de champix met als gevolg dat ik ook weer, tegen beter weten in, de sigaret oppakte en weer ging roken. Een jaar later tegen [lees meer...]Tabex aangelopen. Na 5 dagen dacht ik dat ik waterstof aan het roken was. De nicotine deed dus totaal NIETS! ik proefde helemaal niets van de sigaret en het smaakte ook nog eens anders, niet prettig in ieder geval dus stoppen ging me vrij makkelijk af. Niet te verklaren maar het gebeurde wel. Nu al 4 maanden gestopt, ik heb overigens de kuur niet eens geheel afgemaakt want ook die ene pil die ik dan nog moest nemen vergat ik ook op den duur. Ik kan het iedereen aan bevelen, en voor de kosten hoef je het niet te laten, 3 pakjes sigaretten niet roken en je hebt het er al uit!! Ik ben er zo blij mee. Ook al heb ik natuurlijk af en toe nog wel eens zo'n gedachte op bepaalde momenten (vooral als ik uit ben met alcohol) dan bedenk ik me ook dat ik echt geen zin heb dit hele traject nog een keer te doen, dat ik altijd weer spijt heb en dat die eerste sigaret altijd smerig is! en daarbij, als je even 2 minuten die gedachten laat rond gaan, dan gaat die net zo snel weer weg als dat hij kwam. Heel veel succes iedereen!!!

11-06-2022 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Sinds ik ze gebruik maagpijn,wordt er wakker van s,nachts

23-05-2022 | Man | 55
Stoppen met roken
Aangezien Champix (wat ik I het verleden succesvol heb gebracht) al ongeveer een jaar niet leverbaar is Tabex geprobeerd. Mijns inziens werkt Tabex beter en met minder bijwerkingen dan Tabex. Ik droom wel iets vaker en intensiever, vind ik geen probleem, ik droom graag, zelfs nachtmerries vind ik leuk (nog niet gehad sinds ik met Tabex ben begonnen). De aandrang momenten k[lees meer...]omen minder voor en duren veel korter dan met Champix, Zyban wil ik niet eens in deze vergelijking meenemen, zou naar mijn mening geen stoppen met roken medicijn genoemd mogen worden. Heel vreemd dat Tabex in Nederland niet verkocht mag worden, is dat soms omdat het door een niet westerse fabrikant gemaakt wordt of is het dat omdat Tabex een beetje tė goed werkt?

05-05-2022 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Nu ruim een jaar geleden gestopt met behulp van Tabex. Mijn man ook. Tabex werkt gewoon heel goed, maar je moet wel echt willen stoppen en consequent slikken. Geen bijwerkingen muv heel levendig dromen (was eigenlijk wel leuk). Mijn man had daar weer geen last van. Ik raad het iedereen aan.

Nortrilen

29-04-2022 | Vrouw | 47
nortriptyline
Stoppen met roken
Vol enthousiasme begonnen want ik wilde stoppen met roken. De eerste twee dagen was ik moe, afwezig, vlak maar was het goed te doen. Na 2 dagen zat mijn nek, hals en gezicht onder de rode bulten en vlekken. Die avond maar niet genomen en de ochtend erna werd ik wakker en was alles knalrood en brandend. Mijn hele gezicht, hoofdhuid, borst en rug zaten onder de rode jeukende[lees meer...] vlekken. Helaas voor mij dus niet te doen. Wat een ellende!

Nortrilen

19-04-2022 | Vrouw | 56
nortriptyline
Stoppen met roken
Werkt supergoed. Ik had geen behoefte aan roken. Was vaak zelfs vergeten dat ik gestopt was met roken

19-04-2022 | Man | 50
Stoppen met roken
35 jaar gerookt en begon diverse lichamelijke klachten te vertonen. Reuma, longproblemen en verstopte ader lies. Alle artsen adviseerden stoppen met roken. Eerder diverse pogingen maar niks werkte. Via internet zyban tegen gekomen en veel gelezen. Naar de huisarts en praktijkondersteuner gesproken. Zyban besteld en volgens deze ondersteuner zou het 2 weken duren voordat ze[lees meer...] binnen waren en dus afspraak gemaakt over 2 weken. Medicijnen kwamen echter 2 dagen later met uitgebreid gebruiksaanwijzing. 6 dagen 1 pil ingenomen en dat ging goed. Rustig in mijn hoofd, koffie smaakte niet meer zo lekker en sigaretten waren net lucht. Na 6 dagen overgegaan op 2 tabletten. Dezelfde dag waren mijn sigaretten op en wilde ze ook niet meer kopen. Drie dagen daarna begonnen de bijwerkingen. Angststoornissen, depressief, geen zin meer in het leven, neerslachtig en meest vervelende slapeloosheid. Het leek wel of ik een propeller in mijn hoofd had. Gelijk gestopt met dit medicijn. Heb nu 8 dagen niet gerookt en ook geen zin. Hoop het vol te houden. Het werkt wel maar bijwerkingen zijn ondraaglijk.

27-03-2022 | Vrouw | 21
Stoppen met roken
Ik ben heel erg tevreden over de nicotine pleisters, hiervoor 3 stoppogingen gedaan en ik kon het gewoon niet hoe graag ik ook wilde. Ik had echt last van afkickverschijnselen, met de pleisters heb ik geen last van afkickverschijnselen. Het is nu de mentale verslaving, maar ik kan nu makkelijk nee zeggen als iemand mij een sigaret aanbied war voorheen gewoon echt niet lukt[lees meer...]e. Wel heb ik last sinds de pleisters van de meest rare dromen en jeukt hij de eerste 30 minuten na opplakken, maar die neem ik dan maar voor lief! Ik ben blij wat eindelijk is het me gelukt om te stoppen met roken!

24-02-2022 | Vrouw | 18
Stoppen met roken
Ik slik het nu 3 dagen na 3 dagen gestopt met roken. Me sigaret smaakte toch niet meer nu volhouden!

05-02-2022 | Man | 32
Stoppen met roken
Wat een rot spul joh. Vol goede moed begonnen met het slikken van deze troep om te stoppen met roken. Na 6 dagen 1 pil per dag te hebben geslikt overgegaan tot 2 per dag.. op maandag begonnen met 2, op woensdag begon ik kleine jeukende bultjes te krijgen op m'n rechter onderarm. Huisarts zei dat ik het even moest aankijken, als t donderdag ochtend erger zou zijn dan moest [lees meer...]ik stoppen. Donderdag een halve pil geslikt. We zijn nu dik anderhalve week verder en m'n hele lijf zit onder de rode extreem jeukende vlekken. Het lijkt verdacht veel op netelroos. Wat een gezeik joh. Tyfus spul. Ik slaap al dik een week niet meer en heb mij zelfs moeten ziek melden van werk.. ik raad sterk af dit spul te gebruiken! Doe t niet! Ik ben ondertussen zonder zyban gestopt met roken, cold turkey. Nu 7 dagen zonder sigaret!

05-02-2022 | Man | 53
Stoppen met roken
Afgelopen donderdag 3 febr. gestart met 1 tablet zyban in de ochtend dus nu drie dagen geleden. Ik merk nog niets maar wel dat ik voor mijn gevoel nu meer rook als voorheen. Ik hoop heel erg dat dit medicijn mijn ''wondermiddel'' is om te stoppen want ik wil het heel erg graag. Wat ik wel merk is dat ik het steeds meer vind stinken, maar de smaak is er wel nog en dus hel[lees meer...]aas dat ik merk dat ik nu na drie dagen meer rook. Iemand hier ook last van?

Nicotinell

23-01-2022 | Man | 50
Stoppen met roken
Er zit Aspartaam in. Krijg ik altijd hoofdpijn van twee dagen lang.

11-01-2022 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
Gestopt met roken op dezelfde dag dat ik startte met Champix. Na 1 week 0.5mg en 2 weken 1mg zat ik in een flinke depressie. Huilend de POH gebeld of ik ajb mag stoppen zonder afbouwen, daarna ging het snel beter. Maar na 6 maanden ben ik nog steeds prikkelbaar en is de hormoonbalans nog steeds verstoord.

21-12-2021 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
Wil zo graag stoppen met roken, voor het eerst gelukt met Champix, door emoties in familiekring toch weer gaan roken. Nu is het niet meer verkrijgbaar.. Toen las ik het een en ander over Tabex op internet. Heb recent Tabex uit Tabex shop Duitsland ontvangen, blijkt een zwart doosje met (Bulgaars of Russische) letters Sopharma. Geen bijsluiter. Enigszins verbaasd dat het ni[lees meer...]et het blauwe doosje is zoals op de foto. Ik heb gelezen dat Eric via facebook (Tabex stoppen met roken) in Bulgarije woont en bij hem zou je de blauwe doosjes (de echte) kunnen bestellen. Wist ik toen nog niet. Hoe weet ik nu dat ik geen oplichtersrommel slik? Opdat je er misschien ziek van kan worden? Er wordt voor gewaarschuwd. Heeft iemand ook bij Tabex shop.com besteld? Ben nu op dag 3 met zwarte doosje en sigaretten smaken anders/vies.. heb er nog maar 4 op in de avond! (van 35 sig./dag) . Werkt volgens mij wel. (RED mijnmedicijn.nl: ter info volgens LAREB: Tabex is in Nederland een illegaal medicijn dat te koop is via het internet. Zonder begeleiding van een arts kan het gebruik van Tabex gevaarlijk zijn.)

07-12-2021 | Man | 72
Stoppen met roken
Geweldig , was 50 jaar roker . pleisters, acunpuntuur, en laserpen geprobeerd .Met tabex nauwelijks ontwennings verschijnselen . ben ik nu 7 weken rookvrij en af en toe nog wel moeite hoor ,maar dan neem ik nog 1 of 2 tabletjes per dag. Ben er super blij mee !

30-11-2021 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Accuunctuur, alan carr, therapiesessie, zyban twee keer, cold turkey, nicotine kauwgum. Niks werkte. Tabex gekocht omdat de Champix waarmee ik wilde stoppen via de huisarts niet leverbaar was en ik oerse wilde stoppen. Fantastisch. Vanaf dag 5 gestopt en geen sigaret meer aangeraakr, het doet me niks. De sigaretten die ik nog rookte na start van de tabletjes smaakten pre[lees meer...]cies als altijd, niet anders zials bij Zybzn. Maar ik hoefde ze gewoon niet meer. Wel veel aan gedacht nog maar gewoon niet meer belangrijk. Ik geb geen enkele bijwerking ondervonden 👍

19-11-2021 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
Al vrij snel leeg ik last van spasmen maar dacht dat dit door mijn spierziekte kwam. Na 2 weken verschrikkelijk veel pijn trok mijn linker been krom door de verhoogde spierspanning . Later gekeken en spasmen en verhoogde spierspanning waren bij werkingen. Helaas 6 jaar later nog steeds last van en een been dat ik niet meer kan bewegen. Voor mij nooit meer Champix

18-11-2021 | Man | 41
Stoppen met roken
Hoewel ik het niet verwacht had werkt dit wel heel goed. Ik ben eerder ook gestopt, maar met Champix. Ik dacht dat Niquitin niet zou kunnen tippen aan Champix, maar ben er zeer tevreden. Pleister doet wat hij moet doen, nicotineverslaving is weg. Ik denk nog wel aan sigaretten na het eten bijvoorbeeld maar kan makkelijk NEE zeggen.

15-11-2021 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik ben met Zyban begonnen om te stoppen met roken. Ik slik het nu een week en mijn zin in roken word inderdaad minder. Helaas ervaar ik wel veel bijwerkingen. Ik voel mij niet mezelf. ik ben nerveus, suf, ik ben niet vooruit te branden, voel me depri, last van mijn darmen, ik zie wazig (vooral van dichtbij), ik voel me zeer ongemakkelijk als ik met mensen praat. Ik wil h[lees meer...]eel graag stoppen met roken, maar deze bijwerkingen ga ik niet volhouden. Ik werk op een kinderdagverblijf en ik wil daar scherp zijn. Dus ik stop met Zyban en ik ga wachten tot Champix weer leverbaar is. Gelukkig werkt Zyban wel voor heel veel andere mensen. Ik heb altijd snel last van bijwerkingen helaaaaas...

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2802)
Angst & paniekstoornis (2266)
Depressie (2257)
Hoge bloeddruk (1618)