ziekte

Trekken van tand of kies

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trekken van tand of kies

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trekken van tand of kies

Bocasan

31-05-2020 | Vrouw | 47
natriumperboraat
Trekken van tand of kies
Bocasan was een goed en gebruiksvriendelijk product. Jammer dat het niet meer wordt gemaakt. Er is wel een drogist of apotheek die een vergelijkbaar product maakt en verkoopt, bikasan.

Septanest

19-03-2020 | Vrouw | 53
articaine / epinefrine
Trekken van tand of kies
Nadat ik Septanest ingespoten heb gekregen, kreeg ik een week later vreselijke last van angst- en paniekaanvallen die maanden hebben geduurd. Was zeer heftig.

19-09-2019 | Vrouw | 40
Trekken van tand of kies
Na verwijderen van twee kiezen dit middel voorgeschreven gekregen. Smaak verdween of was raar, wonden ernstig ontstoken, gehemelte branderig, Verkleuring gebit en tong zwart, groeven in tanden. Door zeer ernstige ontstekingen van de wonden een antibiotica kuur gekregen. Werd maar niet beter alleen erger. Dit rot middel gestaakt en wonderlijk werden de wonden rustiger. God[lees meer...]zijdank want arts herkende deze vorm van ontstekingen ook niet. Let goed op bij mij is het van kwaad tot erger geworden.

08-08-2019 | Vrouw | 63
Trekken van tand of kies
Na het trekken van een kies ( met daaronder een ontsteking) kreeg ik van de kaakchirurg een voorbedrukt reclame- recept. Met het spoelen ben ik netjes begonnen, helemaal conform de gebruiksaanwijzing. Wat een bocht is dat! Pijn aan de binnenkant van de wang, droge mond en droge tong. Ik ga hiermee stoppen, want dit kan de bedoeling toch niet zijn .

08-06-2019 | Man | 27
Trekken van tand of kies
Wijsheidskiezen laten trekken, Ibuprofen 600mg 3x per dag voorgeschreven. Het hielp vrij goed tegen de pijn, maar na de derde dag erg veel last van bijwerkingen: koorts, hoofdpijn, stijve spieren in nek en rug, vermoeidheid, slechte nachtrust. Ik stop er gelijk mee.. dan liever kaakpijn any time of the day!

26-05-2019 | Vrouw | 59
Trekken van tand of kies
Op advies van implantoloog ivm trekken kies/kroon en voorbereidingen voor een implantaat. Zou ik 2 weken 2 maal daags moeten spoelen gedurende de periode dat de hechtingen in mijn mond zitten. De vierde dag mee gestopt. Was niet meer vol te houden!!

Amoxicilline / Clavulaanzuur

08-05-2019 | Man | 68
Trekken van tand of kies
na drie dagen een dikke opgezwollen tong. Pijnlijke keel en uitslag.

15-04-2019 | Man | 27
Trekken van tand of kies
Dit middel voorgeschreven gekregen een aantal jaar geleden door de mondhygiënist. Nu gebruik ik het weer na een verwijdering van een verstandskies door de kaakchirurg. Het klopt dat het middel een prikkelend gevoel op de tong geeft en dat je smaak daardoor achteruit kan gaan. Dit lost vanzelf op als je stopt met het middel te gebruiken! Het middel is effectief als hulp[lees meer...]middel voor het geval je niet goed kan poetsen of als extra spoelmiddel voor als je een periode een wat slechtere mondhygiëne hebt.

25-11-2018 | Vrouw | 47
Trekken van tand of kies
Vreselijk ervaring bij de tandarts. Dus aan de antibiotica uit voorzorg. Op dag 2 al last van mijn slokdarm en maag. In overleg met de apotheek aan de omeprazol 20 Mg 1x daags. Maar nu op dag 4, durf ik ze niet meer in te nemen. Gister avond ingenomen on 21.00, nu smirgens nog steeds kadt van slokdarm. Brandende pijn, misselijk, gevoel dat alles blijft hangen, misselijk[lees meer...], kokhalzen, boeren .. wat een ellende dit spul

31-10-2018 | Man | 43
Trekken van tand of kies
Als je tintelingen of jeuk in je handen voelt vlak na inname ga gelijk naar dokter/eerste hulp Ik moest er vier tegelijk innemen 1,5 uur voor het trekken van kiezen. toen ik in de wachtruimte zat bij de tandarts begon de binnenkant van mijn handen te tintelen en werden rood. 10 minuten later zat ik helemaal onder de rode vlekken en met witte dikke plekken in het midden.[lees meer...] toen zsm naar de huisartsenpost gereden

Naproxen

26-10-2018 | Vrouw | 47
naproxen
Trekken van tand of kies
Na trekken van verstandskies zakjes Naproxenpoeder meegekregen van kaakchirurg. Na een uur na inname van 1 zakje begonnen de bijwerkingen: niet-bewegende objecten kwamen in beweging, boomtakken kwamen op me af, stoeptegels rezen op uit de straat, huizen bewogen etc. De pijn was ook weg, dat wel. Heel rare ‘trip’... Nooit meer gebruikt, paracetamol heeft geen bijwerkingen e[lees meer...]n helpt ook (genoeg).

Augmentin

16-10-2018 | Man | 55
Trekken van tand of kies
Met veel pijn had ik 's maandags een afspraak bij de tandarts en de tand moest getrokken worden, maar er zat een infectie ter hoogte van de wortel. Dus kreeg ik eerst een voorschrift voor Augmetin antibiotica. (Eigenlijk had ik dit niet mogen voorgeschreven krijgen, want ik ben allergisch voor penicilline). Na het beginnen nemen op maandagmiddag was de pijn direct verdwen[lees meer...]en en ook dinsdag heb ik geen pijn meer gehad. Maar vanaf woensdag was de pijn terug. Mogelijke bijwerking: Ik heb ook ernstige hoofdpijn gehad. Vrijdag is dan toch mijn tand getrokken en dit is verschrikkelijk pijnlijk geweest. Nu vier dagen later heb ik door de infectie nog steeds pijn aan mijn kaakbeen, maar de hoofdpijn is nu wel bijna over.

07-08-2018 | Man | 17
Trekken van tand of kies
Het Ibuprofen granulaat hielp ontzettend tegen de pijn na het trekken van mijn verstandskies. De enige nadelen zijn de smaak die redelijk vies is en de onduidelijkheid die ik ervoer over het toebereiden (bijv. is er nergens een hoeveelheid water aangegeven om het granulaat in op te lossen, je moet maar wat proberen). Al in al aan te bevelen.

Pyralvex

10-03-2018 | Man | 55
rheum/salicylzuur
Trekken van tand of kies
Na het extraheren van een grote molaar in de onderkaak kreeg ik na twee dagen intoenemende mate last van kaakpijn, beginnende uitstraling naar hoofdpijn. Omdat ik dry socket vermoed, en paracetamol met coffeine niet effectief is, plan de campagne gemaakt. Combinatie van ) spoelen met een antibacteriële mondwater vooral in de socket, 2) Diclofenac (ontstekingsremmer en pijn[lees meer...]bestrijding, bv Voltaren) en 3) socket aanstippen met pyralvex (natuurlijke bacterie dodend). Kaakpijn neemt ontmiddelijk af. Denk dag of drie voort te zetten.

26-02-2018 | Vrouw | 45
Trekken van tand of kies
Na bijna een week brufen (en paracetamol) gebruikt te hebben ivm kiespijn en trekken kies, begon mijn hoofd heel zwaar te voelen, energieloos. Daarna begon het depressieve gevoel en de enotionele labiliteit. Direct gestopt met dit medicijn

04-11-2017 | Vrouw | 37
Trekken van tand of kies
Bij het plaatsen van een implantaat is mij voor een week dit antibioticum voorgeschreven. Tijdens het slikken nergens last van gehad, twee dagen na het beëindigen van de kuur zie ik er uit als een gevlekte panter.... sla de volgende keer amoxicilline over....

25-08-2017 | Vrouw | 21
Trekken van tand of kies
In het begin werkte ibuprofen 400 mg erg goed. Maar na een week werd de pijn erger (weet nog niet waarom). Je kan het dan in combinatie nemen met paracetamol, dat werkte uiteindelijk ook niet meer, dus het hangt echt af van hoeveel pijn je hebt. Neem het voor de zekerheid ook met eten, het beste is zuivel.

28-07-2017 | Vrouw | 24
Trekken van tand of kies
Kreeg dit voorgeschreven na het trekken van mijn laatste 2 wijsheidstanden. Zoals hier verteld branderig gevoel in mond en op tong direct na gebruik. Tot mijn afgrijzen gemerkt dat er bruine randen op mijn tanden te zien zijn, en dat mijn tanden een algemene grauwe geelbruine kleur gekregen hebben. Ik ben doodsbang dat dit niet meer weggaat ... Mijn tanden zijn overgevoeli[lees meer...]g, kan bijna niets eten. Heb meer last hiervan dan van de ingreep zelf. Product heeft blijkbaar niet de juiste bacteriën gedood; kreeg al een ontsteking na een dag. Had ik maar dit forum eerder gezien ...

Amoxicilline / Clavulaanzuur

23-07-2017 | Vrouw | 30
Trekken van tand of kies
Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen na het trekken van een kies met ontsteking eronder. Na verloop van tijd werd ik een beetje kribbiger en mijn weerstand begon hard te zakken. Uiteindelijk kreeg de Candida Albicans gistbacterie de overhand en kreeg ik last van blaren op mijn tong en vaginale schimmels. Helaas, het heeft voor mijn gevoel weinig effect gehad.

10-05-2017 | Vrouw | 26
Trekken van tand of kies
Deze zakjes voorgeschreven door zowel de kaakchirurg als de tandarts. (Verstandskiezen verwijderd) De smaak is goed te doen, en ze zijn makkelijk in te nemen. Het helpt heel erg goed tegen de pijn. Zowel deze keer als de vorige keren dat ik deze zakjes heb gebruikt geen last van bijwerkingen gehad.

25-03-2017 | Man | 56
Trekken van tand of kies
Wat vind ik dit een gif! 3 u na inname overgeven. Daarna diarree en koorts. 4 dagen ziek geweest. Dat dit wordt voorgeschreven

04-03-2017 | Man | 33
Trekken van tand of kies
1 Wijsheidstand getrokken. Dit product werkt even goed als Hextril, maar heeft het voordeel dat je je smaak behoudt en dat niet alles wat je eet smerig proeft!

Hextril

04-03-2017 | Man | 33
hexetidine
Trekken van tand of kies
1 Wijsheidstand getrokken. De reden waarom ik dit product kocht is omdat deze fles wat kleiner is dan Perio Aid. Maar met Perio Aid had ik nooit de bijwerkingen die ik nu heb... Na Hextril 2 keer te hebben gebruikt ben ik alsnog een fles Perio Aid gaan halen, want ik heb geen zin om deze smerige smaak nog een week (zolang moet ik nog mondspoeling gebruiken) in mijn mond te[lees meer...] hebben...

Gum Mondreiniging

07-12-2016 | Vrouw | 56
Trekken van tand of kies
Heel tevreden over GUM Paroex 0,12% chlorhexidine digluconate dat de tandarts heeft meegegeven na het trekken van een kies. Nu 5 dagen gebruikt, geen enkele bijwerking. Nog nooit zo'n frisse adem gehad! Ik overweeg het "gewone" mondwater te bestellen.

28-11-2016 | Vrouw | 64
Trekken van tand of kies
Omdat ik een allergie heb, heeft de Kaakchirurg dit voorgeschreven, maar ik denk dat ik hier ook allergisch voor ben. Vind het raar dat er geen merk opstaat. Het zijn blauwe capsules. Bijwerkingen: Hevige pijn op de borst, buik, schouder en rug. Keelklachten, jeuk, veel ontlasting en blaas problemen. Ik wil de kuur niet afmaken en ga de huisarts bellen dat ik teveel pijn e[lees meer...]r van ondervind en ben bang voor een darm perforatie of erger.

Naproxen

26-10-2016 | Vrouw | 40
naproxen
Trekken van tand of kies
Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg en een paar jaar geleden ontstekingen laten weghalen bij kaakchirurg. Beide keren naproxen voorgeschreven gekregen en beide keren ben ik fluitend de eerste dagen doorgekomen. Totaal geen pijn gehad en ook geen enkele bijwerking. Beide keren had ik vooraf last van ontstekingen, ook in geval van de verstandskies. Na de ingrepen voe[lees meer...]lde ik me beide keren fitter dan ooit en geloof echt dat dit komt door de combinatie van een goede kaakchirurg en een goede ontstekingsremmer/pijnstiller!

Claritromycine

16-10-2016 | Vrouw | 43
claritromycine
Trekken van tand of kies
Mijn tandarts had mij na een flinke ingreep Amoxicilline voorgeschreven voor 7 dagen. voelde de eerste dag al meteen uitslag op mijn lichaam. werd alleen maar erger tot opzwellingen van mijn gezicht en oksels etc. ondraaglijke jeuk in mijn lichaam. het lijkt net of er mieren door mijn lichaam krioelen. vreselijk gewoon. ben vandaag na 3 dagen dit ingenomen te hebben naar h[lees meer...]uisartsenpost gegaan, omdat het weekend is en kreeg dus claritromycine voorgeschreven. het zou zeker mijn jeuk weghalen. wat voor mij natuurlijk het belangrijkste is, maar helaas. Alle bijwerkingen zijn nu nog heviger. het is nu midden in de nacht en ik word letterlijk stapelgek van de jeuk. de zwellingen zijn nu nog erger. weet iemand alsjeblieft wat ik tegen die jeuk kan doen...........

01-08-2016 | Vrouw | 47
Trekken van tand of kies
Verstandskies getrokken. Welke moeilijk te verwijderen was en ivm bloedverdunners en kans op infectiegevaar een kuur gekregen. Ik ben allergisch voor Amoxicilline en heb daarom deze gekregen.

04-06-2016 | Vrouw | 45
Trekken van tand of kies
De derde dag kreeg ik na inname ineens enorm veel pijn in de borststreek, werd ik kortademig en moest ik na een tijdje overgeven. Op de bijsluiter is hiervan niets terug te vinden. Ik was eigenlijk Dalacin voorgeschreven door de specialist, maar de apotheker gaf mij Clindamycine (wit product) en beweert dat dit hetzelfde is. Ik denk eraan mijn behandeling te stoppen als ik[lees meer...] zie welke invloed dit product heeft op slokdarm, maag en darmflora.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2360)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1808)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (958)