ibuprofen

Hoofdpijn (12 meningen)
Kiespijn (11 meningen)
Artrose (10 meningen)
Pijn (algemeen) (8 meningen)
Reumatoïde artritis (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Hernia (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

21-07-2020 | Vrouw | 25
Trekken van tand of kies
Na het verwijderen van mijn kiezen ibu bruiszakjes 600mg meegekregen als pijnstiller. Omdat de pijn minder meteen afnam bleef ik het slikken, dat had ik beter niet kunnen doen. Ik had vanaf dag 2 enorme maagklachten, ontzettende misselijkheid en geen eetlust. Zelfs na het stoppen van inname heeft het nog dagen geduurd voordat dat over was. Voor mij echt nooit meer!! Ik hou[lees meer...]d het wel bij paracetamol

08-06-2019 | Man | 27
Trekken van tand of kies
Wijsheidskiezen laten trekken, Ibuprofen 600mg 3x per dag voorgeschreven. Het hielp vrij goed tegen de pijn, maar na de derde dag erg veel last van bijwerkingen: koorts, hoofdpijn, stijve spieren in nek en rug, vermoeidheid, slechte nachtrust. Ik stop er gelijk mee.. dan liever kaakpijn any time of the day!

07-08-2018 | Man | 17
Trekken van tand of kies
Het Ibuprofen granulaat hielp ontzettend tegen de pijn na het trekken van mijn verstandskies. De enige nadelen zijn de smaak die redelijk vies is en de onduidelijkheid die ik ervoer over het toebereiden (bijv. is er nergens een hoeveelheid water aangegeven om het granulaat in op te lossen, je moet maar wat proberen). Al in al aan te bevelen.

26-02-2018 | Vrouw | 45
Trekken van tand of kies
Na bijna een week brufen (en paracetamol) gebruikt te hebben ivm kiespijn en trekken kies, begon mijn hoofd heel zwaar te voelen, energieloos. Daarna begon het depressieve gevoel en de enotionele labiliteit. Direct gestopt met dit medicijn

25-08-2017 | Vrouw | 21
ibuprofen (400mg)
Trekken van tand of kies
In het begin werkte ibuprofen 400 mg erg goed. Maar na een week werd de pijn erger (weet nog niet waarom). Je kan het dan in combinatie nemen met paracetamol, dat werkte uiteindelijk ook niet meer, dus het hangt echt af van hoeveel pijn je hebt. Neem het voor de zekerheid ook met eten, het beste is zuivel.

10-05-2017 | Vrouw | 26
Trekken van tand of kies
Deze zakjes voorgeschreven door zowel de kaakchirurg als de tandarts. (Verstandskiezen verwijderd) De smaak is goed te doen, en ze zijn makkelijk in te nemen. Het helpt heel erg goed tegen de pijn. Zowel deze keer als de vorige keren dat ik deze zakjes heb gebruikt geen last van bijwerkingen gehad.