ziekte

Bestaat uit:
Trillen (4)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor tremor

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Diazepam 1 5
Akineton 1 4
Gabapentine 1 2
Rivotril 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: tremor

12-10-2021 | Vrouw | 56
Tremor
Na overbelasting van mijn rugspier was mijn linkerrugspier gaan trillen en linkerbeen was de trilling echt heftig maar nooit zichtbaar. Dit was sinds een half jaar dagelijks voelbaar. Lichte trillingen afgewisseld met uren van matige trillingen. Deze zijn niet waarneembaar maar wel voelbaar. Alles hier tegen geprobeerd maar niks hielp. Totdat ik propranol 10 mg ben ge[lees meer...]start. Ik leef weer voel me veel beter. Verder heb ik geen andere medicatie dus voor mij de eerste medicatie die ik slik in 56 jaar

04-10-2021 | Man | 64
Tremor
Ik gebruik de propranolol al een paar jaar. Trillen met de linkerhand heb ik al heel lang. Ik ben linkshandig. De rechterhand heb ik geen problemen mee. Met name als ik in een andere omgeving kom met vreemde mensen heb ik tremors. Dan kan ik nog geen kopje koffie oppakken. Of als ik thuis precies werk moet doen. Solderen of kleine schroefjes en dat soort dingen..Propranol[lees meer...]ol heeft mij hier heel lang mee geholpen. Ik gebruik nu 1 tablet en kan dan functioneren. Typen, schrijven en zelf werken met gereedschap. Vreemd is wel dat ik dit tremors maar aan 1 kant heb.Ik ga zelfs weer biljart spelen. Merk wel dat de werking minder wordt na het gebruik van een aantal jaren. Misschien een beetje meer nemen. Iemand ervaring mee dat de werking na verloop van tijd begint af te nemen? Ik hoor het graag

06-08-2021 | Man | 80
Tremor
Trillen van de duimen, ernstige hinder bij vioolspelen. Doet de strijkstok trillen! In ontspannen toestand in de voormiddag gaat het beter. Gaat ook beter bij het drinken van een glas wijn of porto...

23-02-2021 | Man | 61
Tremor
ik heb een essentiele tremor- bevende handen - maar ik ondervind dat ik regelmatig hoofdpijn heb en het ergste is dat ik ondervind dat mijn positiviteit weg is en ook dat ik geen werk iever meer heb ben lusteloos geworden, daarom graag meningen van anderen eens graag gehoord

Fycompa

08-08-2019 | Man | 72
perampanel
Tremor
Als gevolge van mijn orthostatische tremor en een positief gevolge van een aantal lotgenoten is op mijn verzoek de neuroloog overgegaan tot het verstrekken van dit medicijn. Al na het eerste tablet kreeg ik nachts ernstige en angstige waanbeelden. (ik vond mij zelf terug op het balkon) Natuurlijk ben ik uit angst niet meer gaan slapen De volgende dag kreeg ik veel jeuk in [lees meer...]het gezicht en schrok ik van de rode plekken het gezicht. Ben direct gestopt met het medicijn en de dokter geïnformeerd. De volgende nacht kreeg ik wederom waanbeelden. Zeer nare ervaring !

Clonazepam

11-06-2019 | Man | 72
clonazepam
Tremor
bij orthostatische tremor eerste middel. Algemene gevoel van onbehagen, overdag erg slaperig . veel stemmingswisselingen

04-02-2019 | Man | 74
Tremor
Ik had last van trillende handen. Met name schrijven was een probleem. Slik sindsdien Propanolol. Probeer wel eens of het nog effect heeft als ik er mee stop. En ja, binnen 2 dagen begint het trillen weer. Ik heb er dus erg veel baat bij en nauwelijks bijwerkingen. Ik moet de tabletten middendoor breken en dat gaat vaak erg moeilijk.

13-09-2018 | Vrouw | 47
Tremor
Na 2 jaar trillen eindelijk een rustiger gevoel met Propronolon. Het zou van de stress zijn, emdr gedaan enz. Van de alcohol (want dat maakte mijn lijf wat rustiger) maar nu toch duidelijk dat het een neurologisch ding is. Ben er niet blij mee, maar wel fijn te weten dat mijn gevoel dus juist is! Ik heb gewoon geen grip op het trillen! Voel me nu een sterker mens.

16-07-2018 | Man | 79
Tremor
Trillende handen zijn kennelijk blijvend,( erfelijk via moeder's kant) maar na het dagelijks gebruik van propranolol wel iets minder (1 x per dag 160 mg). Ik heb het meeste last tijdens warmte of hitte en na inspanning van de armen, zoals vuil uit de tuin trekken of bijvoorbeeld enig spitwerk of timmerwerk. Na verloop van een uur of een paar uur rust is dat weer verdwenen[lees meer...]. Ben wegens essentiele tremor al jaren niet meer in een restaurant geweest voor een etentje o.i.d. Daarbij moet worden gezegd dat een immuunziekte van mijn in januari 2018 overleden echtgenote ook een belangrijke rol heeft gespeeld (bang voor bacterieoverdracht). Ben nu ook gestopt met koffie drinken ofschoon ik geen overmatige koffiedrinker ben/was. Misschien helpt dat iets in positieve zin. Ben bang dat anderen mijn bevende handen opmerken !!!

Akineton

23-01-2018 | Vrouw | 60
biperideen
Tremor
Gebruik wegens parkinson tremor . waarbij mijn hele linkerkant aan het schudden is en ook mijn hart onregelmatig gaat kloppen is het wat rustiger geworden slik 2 x halve tablet . zou meer kunnen gaan slikken maar ben daar erg voorszichtig mee

10-10-2017 | Man | 48
Tremor
Al vanaf mijn 16de last van trillende handen. Mijn vader had het ook. Inmiddels ben ik 48. Ik heb niet het idee dat het veel erger is geworden. Ik sport veel, ik heb het gevoel dat dat ook helpt om de hartslag naar beneden te halen. Ik slik af en toe een half 40mg tabletje. 20 mg dus. Dit doe ik voor vergaderingen of voor een bruiloft, zodat ik gewoon een kop koffie kan va[lees meer...]stpakken. Ik word er wel moe van, voor de rest geen bijwerkingen, behalve dat het mijn prestaties wat betreft hardlopen wel naar beneden haalt. Als ik een wedstrijd heb probeer ik die week daarvoor geen propranolol te nemen.

11-06-2017 | Man | 65
Tremor
Neuroloog schreef deze medicatie en dosering voor tegen tremor. Ik heb hem verteld dat ik deze medicatie eerder had gebruikt en dat ik daar slechte ervaring mee had. Sinds ik gestopt was, voelde ik me veel beter en voor de bloeddruk regulatie was het absoluut niet meer nodig. Advies gekregen om toch maar eens te proberen. Hartslag tijdens wekelijkse sporten was dramat[lees meer...]isch gedaald t.o.v. natuurlijke hartslag. Normaal tijdens inspanning 125, nu rond de 80. NA cooling down normaal in 5 minuten terug naar 85, nu snel naar 65. Allemaal misschien niet erg maar ik voelde me beroerd (Hondsberoerd, vlekken voor de ogen, piep in het oor, duizelig, geen fut). Na drie dagen naar de huisarts geweest om de bloeddruk te laten controleren. Deze was niet alarmerend laag maar in plaats van 80 mg retard stelde hij voor om nu 2 maal daags 2 tabletten van 10 milligram te nemen.

11-06-2017 | Man | 65
Tremor
Huisarts schreef deze dosering voor nadat de neuroloog eerder propranolol retard 80 mg had voorgeschreven, Hierover apart een mening gegeven. Had al eerder slechte ervaring met deze dosering tegen hoge bloeddruk. Na veel klachten moest de huisarts opgetrommeld worden omdat ik een black out had gehad na opstaan van het toilet. Medicijn toen afgebouwd, bloeddruk prima in [lees meer...]orde en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Na korte tijd bleek dat ik dezelfde nare bijwerkingen kreeg. In overleg met neuroloog gestopt en over gestapt op primidon.

31-07-2016 | Vrouw | 28
Tremor
Ik gebruik propranolol, omdat ik zonder niet kan werken ivm een te hevige tremor in mijn handen (gezondheidszorg). Ik kan dus wel zeggen dat ik tevreden ben over het resultaat. Al blijft de tremor nog wel in een lichte vorm aanwezig.

29-04-2016 | Vrouw | 55
Tremor
Zonder dit medicijn is mijn tremor erg hevig en kon ik niet normaal functioneren. Met medicijn is de tremor soms helemaal weg, soms in tijden van grotere stress is het licht aanwezig. Dit medicijn heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt.

16-03-2016 | Vrouw | 55
Tremor
Zonder dit medicijn kan ik niet functioneren, omdat mijn tremor dan te heftig is. Met dit medicijn zijn mijn klachten miniem en kan ik volledig functioneren. Ik ben zeer tevreden met mysoline. Ik heb bijna geen bijwerkingen.

05-01-2016 | Man | 22
Tremor
geeft redelijk wat bijwerkingen, zoals lichte bloeddruk, duizelig, droge ogen, heel levendig dromen, maar doet zijn werk verder prima!

Gabapentine

04-01-2016 | Vrouw | 57
gabapentine
Tremor
tremor benen zijn trillingen in de benen zodat je niet stil kunt blijven staan. lopen gaat wel maar het kost veel energie om op de been te blijven ik moet regelmatig gaan zitten om de trillingen tegen te gaan de medicijnen helpen niet goed genoeg om gewoon mijn leven te lijden.

10-05-2015 | Man | 38
Tremor
Helpt goed tegen het trillen. Als onverwachte bijkomstigheid lijkt het mijn leven ook een heel stuk makkelijker te maken mbt Non Verbal Learning Disability (NLD). Ik ben minder gespannen en reageer minder snel (te heftig) op situaties en mijn motoriek is verbeterd ten opzichte van als ik geen propranolol heb geslikt.

01-04-2015 | Man | 45
Tremor
Heb last van essentiële tremor, met name trillende handen. Ik gebruik het met name voor vergaderingen of voor een verjaardag. Helpt goed, heb wel het gevoel dat vermoeidheid een bijwerking is.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2648)
Depressie (2128)
Angst & paniekstoornis (2100)
Hoge bloeddruk (1517)
Blaasontsteking (1096)