propranolol

Tremor (22 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

29-11-2020 | Vrouw | 30
Spataderen
Dit medicijn voorgeschreven gekregen vanwege spataderen in de slokdarm maag en lever, veroorzaakt door poortader trombose waar niets meer aan te doen is. 2 maanden gebruik en dagelijks slap gevoel in benen, lusteloos, vermoeid en niet in staat met mijn kleintje te spelen. Depressieve gevoelens en totaal geen eetlust. Hoop snel een alternatief te krijgen, want dit schiet ni[lees meer...]et op zo.

29-11-2020 | Man | 29
Trillen
Ik heb al vanaf mijn 12e jaar last van trillen, was nooit zo van de suprise op school uitpakken want dan werd het trillen erger. Op mijn 18e levensjaar ging ik ermee naar dokter omdat het trillen zo heftig was dat als ik ging afrijden dat het gevaarlijk werd om re rijden. Zeg dat me been alle kanten op ging bij het indrukken van de koppeling ik heen en weer ging in de stoe[lees meer...]l het was niet leuk meer. Toen bij de arts geweest en die zei als je dit medicijn neemt krijg je deze en deze bijwerkingen.. toch maar niet gedaan. Waarom? Geen idee.... tot een jaar of 25 heb ik altijd de angst gehad van straks ga ik daar afrekenen en ga ik weer trillen en raar worden... dus dat was geen leven meer voor mij. Heb ik toch maar het medicijn genomen want het was gewoon niet leuk meer... dat ik begon ging ik al snel naar de 160 mg met een tal bijwerkingen maar het hielp mij echt goed kreeg meer zelfvertrouwen maar tot een moment moest ik voor een keuring en daar uit bleek dat mijn hartslag gevaarlijk laag was namelijk 44 in rust. Dus het medicijn moest omlaag, ik ben nu van 160 naar 10 mg gegaan me hartslag is nu 46 in rust en de 10 mg werkt niet de hele dag. Maar ik heb meer rust in me lijf. Dat ik niet hoef te denken straks ga ik weer trillen. Ik tril gewoon maar boeiend als iemand anders dat ziet iedereen heeft wat. Ik ben inmiddels bijna 30 jaar

12-10-2020 | Vrouw | 65
Hartkloppingen
aanvankelijk 10 mg geprobeerd, maar had geen enkel effect op hartkloppingen. Overgestapt naar 40 mg. Heftige bijwerkingen en hartkloppingen iets minder maar niet helemaal weg.

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol (160mg)
Hartritmestoornissen

11-08-2020 | Man | 28
propranolol (40mg)
Op mijn 26e 1,5 tot 2 jaar lang gebruikt. Kreeg deze aanbevolen van een vriend tijdens een buitenlandse studie met veel studielast. Eerste 3-4 maanden voelden magisch. Geen hoge hartslagen, helder denken weinig bijwerkingen. Na deze periode ebde de magie weg. Levenslust, energie , positiviteit waren uit mijn lichaam gezogen. De kwaad had al geschied, ik was bijna niet in s[lees meer...]taat om te sporten, hartslag ging niet omhoog en had geen kracht in de benen. Ik weet niet of dit een directe of een indirecte bijwerking is. Vervolgens begonnen met afbouwen, eerst 20mg daarna een periode met 10mg nu zes maanden geen propranolol. Ik merk dat ik nu pas mijn conditie kan opbouwen. Kortom, geen goede ervaring met deze pillen. Sinds kort valeriaanpillen en cbdpillen en meditatie. Dit is mijn nieuwe oplossing

03-07-2020 | Man | 35

08-06-2020 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Propranolol werkte zo'n 40%, daar was ik eerst blij mee, maar had nog geen leven zo met aanvallen van 2,5 dag en mega spugen.. Last vd bijwerkingen dus van 120 terug gegaan naar 80. Na 17 jaar op candersartan over dat helpt veel beter tegen migraine, minder bijwerkingen maar heb wel ook veel hogere dosis.

24-05-2020 | Man | 29
propranolol (80mg)
Werkt perfect als preventief middel tegen migraine. Heb actavis, aurobindo en sandoz gehad, vooral bij die laatste begonnen bijwerkingen duidelijk op te treden. Vanaf toen wilde ik afbouwen, binnen enkele dagen/weken voelde ik mij fitter, energieker en ging mijn libido omhoog.

23-05-2020 | Vrouw | 56
propranolol (80mg)
De 80 Mg retard versie is buitengewoon goed. Je voelt het product werken bij een angstaanval. Het houdt het doorkomen van de migraine aanval tegengehouden worden. Ik begrijp niet waarom dit retardproduct uit productie gaat. Het helpt zo vele mensen die niet geholpen zijn bij een acute afgifte maar beschermd worden ten alle rijden door de retard versie met uitgestelde af[lees meer...]gifte. Hoe kan je een goed product nu zo maar stopzetten om economische redenen ? Foei aan de producenten. Je brengt mensen bewust in gevaar omda er geen alternatief is .

20-05-2020 | Man | 20
Hypertensie

07-04-2020 | Vrouw | 18
propranolol (80mg)
Ik heb draaiduizeligheids aanvallen, hierdoor begint alles om me heen te draaien en zak ik door mijn benen kan dan 1 week weinig tot niks. Ook heb ik zulke aanvallen zonder dat ik omval. ze denken nu migraine zonder hoofdpijn. Slik deze medicijnen nu 5 maanden en heb nog geen aanval meer gehad.

06-03-2020 | Vrouw | 28
Trillen
Houdings nektremor Ik denk dat ik na een periode van hoge stress in combinatie met al bestaande zenuwen standaart passend bij mijn persoonlijkheid een nektremor heb ontwikkelt. Het belemmerde mijn hele leven. En ik zag het somber in omdat ik toen 26/27 was.. Het beheerste mijn leven en ik werd er lichamelijk en geestelijk heel moe van.. als ik drank drink is de tremor[lees meer...] tijdelijk minder of weg.. zodra de drank is uitgewerkt komt de tremor harder terug.. weinig mensen weten dat ik het hem omdat ik bepaalde houdingen vermijd of het verberg. Propranolol maakt het nog enigzins dragelijk geestelijk en lichamelijk. En zelfs dan is het vaak aanwezig... ik ben erdoor aangekomen en heb geen gejaagde gevoelens meer kan makkelijk uren op de bank liggen terwijl ik vroeger niet stil kon zitten.. op mijn zin in sex is erg vermindert. Zonder dit medicijn zou het niet vol te houden zijn. Er is weinig over bekend. Ik hoop dat iemand mijn verhaal leest en mij verder wil onderzoeken want deze medicatie pakt de oorzaak absoluut niet aan en ik denk dat het mijn hele metabolisme heeft vertraagd met alle gevolgen van dien.. ook ken ik de gevolgen niet voor op de lange termijn..

20-02-2020 | Vrouw | 59
Hartkloppingen
Vreselijk wat 'n spul. Na een 80 mg. capsule na 'n half uur ongeveer, een enorme druk op mijn borstkast. God dat was akelig ,een nacht vol nachtmerries, de dag erna zo suf als ik weet niet wat. Toch maar weer een ingenomen de dag erna, en toen kreeg ik angstaanvallen, geen lucht, dacht werkelijk dat ik dood ging. -------Weer terug naar m'n ouwe vertrouwde metoprolol ! D[lees meer...]aar gaat m'n hart gewoon rustiger van kloppen, en zakt de bloeddruk van, de onderdruk is vaak te hoog en de bovendruk te laag, en mijn hart ging vaak tekeer of ik de Mergellandroute had gerend ! Destijds begonnen met Metoprolol; prima spul.------- Dus NOOIT meer propranolol

09-02-2020 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.

24-01-2020 | Vrouw | 31

16-01-2020 | Vrouw | 34
Hartritmestoornissen
Door de huisartsenpost en vervolgenseen vervangende huisarts werd mij driemaal per dag 20 mg propranolol voorgeschreven. De aard van de aanvallen van tachycardie is al die tijd niet vastgesteld. Na het bezoeken van drie ziekenhuizen is pas na vier jaar voor het eerst een vermoeden van sinus uitgesproken. Propranolol hielp dan ook niet om aanvallen de stoppen. Via metoprolo[lees meer...]l en sotalol ben ik na vijf jaar aanklooien op bisoprolol gezet. Bisoprolol 5 mg helpt om een sinustachycardie binnen een halfuur af te zwakken. Het komt voor dat ik een tachycardie heb die ook niet door bisoprolol is te stoppen, mogelijk is het dan een flutter. Helaas kan ik dat niet inschatten. Als ik dat wel zou aanvoelen, dan zou ik sotalol innemen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum