propranolol

Tremor (23 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

18-07-2021 | Vrouw | 53
propranolol (80mg)
Vanaf dag van inname elke nacht benauwdheid met kriebelhoest. Na enkele dagen kreeg ik er een inhalator met Ventalin bij, dat hielp een beetje, maar toch bleef ik wakker worden door kriebelhoest. Na een week ontstonden jeukende galbulten op mijn buik. Mijn bloeddruk was wel meteen gedaald en had normale waarde, ook hart was rustig door dit medicijn. Ben gestopt door bijwe[lees meer...]rkingen.

28-05-2021 | Man | 52
propranolol (40mg)
Als ik een presentatie moet geven voor een publiek ben ik enorm nerveus en begin ik te hyperventileren. Op aanraden van mij huisarts dit middel gekregen, en ik moet zeggen dat dit voor mij een wondermiddel is. Half uur voor ik presentatie moet geven, neem ik er 2 van 40 mg. in. Van dit medicijn word ik rustig, ik ben nog wel nerveus maar mijn lichaam blokkeert niet meer. I[lees meer...]k word er ook opgewekt en alert van. Ik neem het alleen in als ik een presentatie moet geven of als ik voor een publiek moet spreken .

08-04-2021 | Vrouw | 18
Stress
ik ben normaal iemand die snel gestrest is, maar nu met centraal examen ging het niet goed. ik kreeg paniek aanvallen met hart kloppingen en kon niet meer stoppen met trillen. Het kost echt veel energie voor mij. ik ben naar de huisarts gegaan en ik kreeg dit voorgeschreven. je voelt het echt meteen na een uur de werking. op het begin is het raar, want ik ben gespannen en[lees meer...] gestrest, maar mijn lichaam reageert er niet op. de enige bijwerkingen die ik heb is koude handen voor de rest niks. het enige wat doet is dat het ervoor zorgt dat je hartslag daalt en dat was echt genoeg om al mijn problemen op te lossen. Ik neem 1 per dag rond het zelfde tijd, ik mag er max 3 per dag nemen als dat nodig is.

23-02-2021 | Man | 61
Tremor
ik heb een essentiele tremor- bevende handen - maar ik ondervind dat ik regelmatig hoofdpijn heb en het ergste is dat ik ondervind dat mijn positiviteit weg is en ook dat ik geen werk iever meer heb ben lusteloos geworden, daarom graag meningen van anderen eens graag gehoord

19-02-2021 | Vrouw | 62
propranolol (80mg)
Een paar jaar geslikt in het begin hielp het wel , maar naar een tijdje had ik het gewoon weer iedere maand wel in mindere mate. Ik ben het nu aan het afbouwen. Wat een drama. Ben twee weken bezig. eerste week om de dag 1 nu om de twee dagen 1. Voel mij heel onrustig en opgejaagd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Ga het nooit meer slikken.

27-12-2020 | Man | 28
propranolol (10mg)
Nadat ik een paniekaanval heb gehad toen ik in bed lag heb ik een week in het ongewisse gelopen met een enorme hoeveelheid anticipatie-angst. Ik was immers bang dat het opnieuw zou gebeuren. Na een week bij de dokter geweest die me 3x 10mg Propranolol wilt laten gebruiken. Ik moet zeggen dat ik met behulp van dit medicijn me terug normaal voel met uitzondering van de n[lees meer...]egatieve gedachten. Ik wil echter liever zonder maar wanneer ik het soms niet neem, voel ik de fysieke kenmerken van angst weer opkomen (zweten, hyperventilatie,...). Om deze reden ga ik therapie volgen bij een psycholoog in de hoop dat ik geen nood meer heb aan deze pilletjes.

29-11-2020 | Vrouw | 30
Spataderen
Dit medicijn voorgeschreven gekregen vanwege spataderen in de slokdarm maag en lever, veroorzaakt door poortader trombose waar niets meer aan te doen is. 2 maanden gebruik en dagelijks slap gevoel in benen, lusteloos, vermoeid en niet in staat met mijn kleintje te spelen. Depressieve gevoelens en totaal geen eetlust. Hoop snel een alternatief te krijgen, want dit schiet ni[lees meer...]et op zo.

29-11-2020 | Man | 29
Trillen
Ik heb al vanaf mijn 12e jaar last van trillen, was nooit zo van de suprise op school uitpakken want dan werd het trillen erger. Op mijn 18e levensjaar ging ik ermee naar dokter omdat het trillen zo heftig was dat als ik ging afrijden dat het gevaarlijk werd om re rijden. Zeg dat me been alle kanten op ging bij het indrukken van de koppeling ik heen en weer ging in de stoe[lees meer...]l het was niet leuk meer. Toen bij de arts geweest en die zei als je dit medicijn neemt krijg je deze en deze bijwerkingen.. toch maar niet gedaan. Waarom? Geen idee.... tot een jaar of 25 heb ik altijd de angst gehad van straks ga ik daar afrekenen en ga ik weer trillen en raar worden... dus dat was geen leven meer voor mij. Heb ik toch maar het medicijn genomen want het was gewoon niet leuk meer... dat ik begon ging ik al snel naar de 160 mg met een tal bijwerkingen maar het hielp mij echt goed kreeg meer zelfvertrouwen maar tot een moment moest ik voor een keuring en daar uit bleek dat mijn hartslag gevaarlijk laag was namelijk 44 in rust. Dus het medicijn moest omlaag, ik ben nu van 160 naar 10 mg gegaan me hartslag is nu 46 in rust en de 10 mg werkt niet de hele dag. Maar ik heb meer rust in me lijf. Dat ik niet hoef te denken straks ga ik weer trillen. Ik tril gewoon maar boeiend als iemand anders dat ziet iedereen heeft wat. Ik ben inmiddels bijna 30 jaar

12-10-2020 | Vrouw | 65
Hartkloppingen
aanvankelijk 10 mg geprobeerd, maar had geen enkel effect op hartkloppingen. Overgestapt naar 40 mg. Heftige bijwerkingen en hartkloppingen iets minder maar niet helemaal weg.

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol (160mg)
Hartritmestoornissen

11-08-2020 | Man | 28
propranolol (40mg)
Op mijn 26e 1,5 tot 2 jaar lang gebruikt. Kreeg deze aanbevolen van een vriend tijdens een buitenlandse studie met veel studielast. Eerste 3-4 maanden voelden magisch. Geen hoge hartslagen, helder denken weinig bijwerkingen. Na deze periode ebde de magie weg. Levenslust, energie , positiviteit waren uit mijn lichaam gezogen. De kwaad had al geschied, ik was bijna niet in s[lees meer...]taat om te sporten, hartslag ging niet omhoog en had geen kracht in de benen. Ik weet niet of dit een directe of een indirecte bijwerking is. Vervolgens begonnen met afbouwen, eerst 20mg daarna een periode met 10mg nu zes maanden geen propranolol. Ik merk dat ik nu pas mijn conditie kan opbouwen. Kortom, geen goede ervaring met deze pillen. Sinds kort valeriaanpillen en cbdpillen en meditatie. Dit is mijn nieuwe oplossing

03-07-2020 | Man | 35

08-06-2020 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Propranolol werkte zo'n 40%, daar was ik eerst blij mee, maar had nog geen leven zo met aanvallen van 2,5 dag en mega spugen.. Last vd bijwerkingen dus van 120 terug gegaan naar 80. Na 17 jaar op candersartan over dat helpt veel beter tegen migraine, minder bijwerkingen maar heb wel ook veel hogere dosis.

24-05-2020 | Man | 29
propranolol (80mg)
Werkt perfect als preventief middel tegen migraine. Heb actavis, aurobindo en sandoz gehad, vooral bij die laatste begonnen bijwerkingen duidelijk op te treden. Vanaf toen wilde ik afbouwen, binnen enkele dagen/weken voelde ik mij fitter, energieker en ging mijn libido omhoog.

23-05-2020 | Vrouw | 56
propranolol (80mg)
De 80 Mg retard versie is buitengewoon goed. Je voelt het product werken bij een angstaanval. Het houdt het doorkomen van de migraine aanval tegengehouden worden. Ik begrijp niet waarom dit retardproduct uit productie gaat. Het helpt zo vele mensen die niet geholpen zijn bij een acute afgifte maar beschermd worden ten alle rijden door de retard versie met uitgestelde af[lees meer...]gifte. Hoe kan je een goed product nu zo maar stopzetten om economische redenen ? Foei aan de producenten. Je brengt mensen bewust in gevaar omda er geen alternatief is .

20-05-2020 | Man | 20
Hypertensie

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum