Propranolol

propranolol

Tremor (21 meningen)
Hartritmestoornissen (14 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

06-03-2020

Trillen

Houdings nektremor Ik denk dat ik na een periode van hoge stress in combinatie met al bestaande zenuwen standaart passend bij mijn persoonlijkheid een nektremor heb ontwikkelt. Het belemmerde mijn hele leven. En ik zag het somber in omdat ik toen 26/27 was.. Het beheerste mijn leven en ik werd er lichamelijk en geestelijk heel moe van.. als ik drank drink is de tremor[lees meer...] tijdelijk minder of weg.. zodra de drank is uitgewerkt komt de tremor harder terug.. weinig mensen weten dat ik het hem omdat ik bepaalde houdingen vermijd of het verberg. Propranolol maakt het nog enigzins dragelijk geestelijk en lichamelijk. En zelfs dan is het vaak aanwezig... ik ben erdoor aangekomen en heb geen gejaagde gevoelens meer kan makkelijk uren op de bank liggen terwijl ik vroeger niet stil kon zitten.. op mijn zin in sex is erg vermindert. Zonder dit medicijn zou het niet vol te houden zijn. Er is weinig over bekend. Ik hoop dat iemand mijn verhaal leest en mij verder wil onderzoeken want deze medicatie pakt de oorzaak absoluut niet aan en ik denk dat het mijn hele metabolisme heeft vertraagd met alle gevolgen van dien.. ook ken ik de gevolgen niet voor op de lange termijn..
20-02-2020

Hartkloppingen

Vreselijk wat 'n spul. Na een 80 mg. capsule na 'n half uur ongeveer, een enorme druk op mijn borstkast. God dat was akelig ,een nacht vol nachtmerries, de dag erna zo suf als ik weet niet wat. Toch maar weer een ingenomen de dag erna, en toen kreeg ik angstaanvallen, geen lucht, dacht werkelijk dat ik dood ging. -------Weer terug naar m'n ouwe vertrouwde metoprolol ! D[lees meer...]aar gaat m'n hart gewoon rustiger van kloppen, en zakt de bloeddruk van, de onderdruk is vaak te hoog en de bovendruk te laag, en mijn hart ging vaak tekeer of ik de Mergellandroute had gerend ! Destijds begonnen met Metoprolol; prima spul.------- Dus NOOIT meer propranolol
09-02-2020

Propranolol (propranolol)

Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.
24-01-2020

16-01-2020

Hartritmestoornissen

Door de huisartsenpost en vervolgenseen vervangende huisarts werd mij driemaal per dag 20 mg propranolol voorgeschreven. De aard van de aanvallen van tachycardie is al die tijd niet vastgesteld. Na het bezoeken van drie ziekenhuizen is pas na vier jaar voor het eerst een vermoeden van sinus uitgesproken. Propranolol hielp dan ook niet om aanvallen de stoppen. Via metoprolo[lees meer...]l en sotalol ben ik na vijf jaar aanklooien op bisoprolol gezet. Bisoprolol 5 mg helpt om een sinustachycardie binnen een halfuur af te zwakken. Het komt voor dat ik een tachycardie heb die ook niet door bisoprolol is te stoppen, mogelijk is het dan een flutter. Helaas kan ik dat niet inschatten. Als ik dat wel zou aanvoelen, dan zou ik sotalol innemen.
13-01-2020

Hartkloppingen

Ik heb slechts 1 vervelende bij werking en dat is een koud gevoel soms grieperig. kan dit echter nergens terug vinden wel koude handen ,voeten maar niet hele lichaam?
06-01-2020

Propranolol (propranolol)

Als 20er had ik elke 2 weken 2 a 3 dagen hevige migraine. Met P verminderde met de tijd naar 1x per maand. Ik stond regelmatig slapend op mijn bed te gillen. Had elke dag stevig buikkrampen. Mijn conditie was helemaal weg en opbouwen lukte niet. 500 meter lopen en ik was bek af en voelde het bloed kloppen in m’n benen alsof ik een marathon had gelopen. Heb het 7 a 9 jaar[lees meer...] ingenomen en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb kunnen doen als 20er, ik had de energie er niet voor. Voelde mij een omaatje. Na het stoppen ivm gewenste zwangerschap in een emotionele rollercoaster gekomen. Had binnen 4 weken afgebouwd op advies huisarts. Jaren later ben ik er achter gekomen dat het ook gevoelens afvlakt dus dat verklaart de rollercoaster. Kan mij niet herinneren of deze werking toen al bekent was (2003). Ik heb nog altijd last hiervan, ook na jaren hulp gehad te hebben. Zijn er meer mensen die lang zo’n hoge dosis hebben genomen en na het stoppen hiermee kampen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de effecten hiervan?
01-01-2020

Propranolol (propranolol)

Ik kreeg dit middel voorgeschreven vanwege angst. Ik ben goed ziek geweest en heb nu PDS. Volg een streng dieet en eten is moeilijk. Ik krijg dan een paniekaanval. Ik heb van de huisarts propranolol retard 80 gekregen. Ik merkte wel dat mijn hartslag (heel) laag werd. Zelfs 52. Dat voelde niet goed. Na een paar uur begon mijn buik te rommelen met dunne diarree als gevolg[lees meer...]. Nu kan ik dus nog steeds niet deelnemen aan het gewone leven... ik ben nu gestopt met het medicijn. Had er maar 1 genomen, die is nu uitgewerkt benul heb net gewoon kunnen eten zonder problemen.
09-06-2019

Propranolol (propranolol)

waarom heb ik dikke handen al ik ze neem ?????
14-05-2019

23-04-2019

Propranolol (propranolol)

Ik ben sinds 20 jaar migraine patiënt. Aanvallen tot 4 x per maand . Sinds ik Propranolol neem is mijn migraine drastisch verminderd . Neem deze medicatie ondertussen 6 maanden en heb nog maar 2 keer terug een aanval van migraine gehad . Voor mij een wondermiddel !
14-03-2019

Propranolol (propranolol)

Na een aantal andere middelen, kreeg ik Propranolol voorgeschreven voor de hoge bloeddruk icm migraine, ruim 4 jaar geleden. Hielp mij op die fronten echt, maar heb er oorsuizen aan overgehouden. Ik hoop dat dat nog wat verminderd. Ook heb ik al een paar jaar een raar gevoel/gevoelloosheid in mijn tenen van de rechtervoet. Nooit naar gevraagd, maar nu ik sinds ruim 5 w[lees meer...]kn gestopt ben, beginnen mijn tenen weer normaal te voelen. Hoofdpijn is helaas ook weer terug en de bloeddruk stijgt weer lekker. Ook afvlakking van gevoelens heb ik last van gehad.
11-02-2019

Propranolol (propranolol)

de eerste vier à vijf dagen van het gebruik, voelde ik me fantastisch: geen hoofdpijn, energiek,... Dit gevoel ebde de dagen nadien jammer genoeg weer weg, en een significante impact op mijn migraine had het ook niet, zelfs na verdubbeling van 1x naar 2x 40mg per dag... Gelukkig ook niet veel bijwerkingen, occasioneel een beetje licht in mijn hoofd, verder niks.
04-02-2019

Tremor

Ik had last van trillende handen. Met name schrijven was een probleem. Slik sindsdien Propanolol. Probeer wel eens of het nog effect heeft als ik er mee stop. En ja, binnen 2 dagen begint het trillen weer. Ik heb er dus erg veel baat bij en nauwelijks bijwerkingen. Ik moet de tabletten middendoor breken en dat gaat vaak erg moeilijk.
29-01-2019

Propranolol (propranolol)

Nadat ik eerst metropolol voorgeschreven kreeg, maar daar niet goed op reageerde (erge druk op de borst) nu dus propranolol, een kindermiddel volgens de dokter.... (nou ja...) ;p Dit omdat ik nogal heftig op medicijnen kan reageren. Ben begonnen met 10 mg, daar kon ik vrij snel beter door slapen, maar na enkele weken had ik er niet meer genoeg aan en begon het hartbonke[lees meer...]n weer 's nachts. Dus 10 mg erbij, gaat redelijk nu, word alleen regelmatig wakker 's nachts en voel me dan onrustig. Dan ga ik er even uit, drink iets of neem valeriaandruppels, vannacht ben ik met een halve paracetamol weer in slaap gevallen. Hoop dat ik niet weer hoef te verhogen, want ben wel minstens 3 kilo aangekomen, niet leuk... 😛
09-01-2019

Hypertensie

eerst gebruikte ik Metoprolol maar door een hele nare bijwerking waar ik nooit meer vanaf kom, te weten oorsuizen, deze voorgeschreven gekregen. Al eerder had ik allergische reactie op Renitec en Diovan. Allebei veroorzaakten gezwollen oogleden en lippen. Dit medicijn gebruik ik nog maar kort dus hoe het zich op de langere termijn ontwikkeld weet ik nog niet maar ik houd[lees meer...] mijn hart vast.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum