Ervaringen met Propranolol

propranolol

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

06-02-2024 | Man | 42
Tremor
Ik gebruik dit medicijn sinds 15 jaar en heb er veel baat bij maar probeer het ten behoeve van mijn gemoedstoestand toch zo weinig mogelijk in te nemen. Ik heb last van trillende handen door een tremor en dit helpt effectief hiertegen maar anderzijds zijn de bijwerkingen wel dusdanig dat ik er behoorlijk vlak van wordt. Een medicijn die mijn symptomen aanpakt zoals Propran[lees meer...]olol dat doet en dan zónder de bijkomende vermoeidheidsklachten is mijn grootste wens.

04-02-2024 | Man | 69
propranolol (40mg)
Ik gebruik 1 pilletje voor een optreden met een orkest. Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de huisarts. Sindsdien heb ik rust in mijn lijf bij een optreden, zelfs met solos die ik moet spelen. Het valt mij op dat de concentratie er niet onder lijdt. Ik zweer bij dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen.

21-01-2024 | Man | 46
Hartritmestoornissen
Ik heb propranolol 5 jaar geleden voorgeschreven gekregen via cardioloog voor een hartritmestoornissen (sporters hart), dosis waar ik mee begon was 80mg en dat beviel toen uitstekend. Klachten werden minder zo ook mijn paniekaanvallen, later 2X40mg omdat de 80mg uit de handel ging. Na gebruik van nu 4 jaar later kwamen de eerste klachten, begon met pijnlijke koude handen, [lees meer...]vingers die blauw werden en voeten en tenen. Vooral eerst met koude dagen later constant koude handen en voeten, duizeligheid had ik toen ook wat steeds erger werd tijdens schoonmaken. Advies dosis verlagen naar 1X40mg eigenlijk vanaf 2023 werden de klachten alleen maar erger. Inmiddels nu meer klachten door bijwerkingen dan toen ik begon zoals: Lage bloeddruk Lage hartslag vermoeidheid Duizeligheid Kortademigheid Koude handen en voeten Verhoging van het cholesterol Luchtwegen klachten met name neus en holtes Moeite met inslapen Onrustige benen Zit nu ook weer aan een astma pufje door benauwdheidsklachten, longen waren schoon op de fotos alleen bloedvaten waren wat meer aanwezig. (Teken van harde werkende bloedvaten) Hart was mooi vermaat en verder geen afwijkingen te zien. Inmiddels ben ik 2024 begonnen met afbouwen om erna volledig te stoppen, ik zou waarschijnlijk alleen nog maar 10mg mogen gebruiken tijdens een ritmestoornis indien deze langer dan 5 minuten aan houd. Mijn advies zou zijn om dit medicijn bij langer gebruik te realiseren wat de bijwerkingen zijn, daar wordt pas achteraf over gesproken indien deze vorm krijgen.

17-01-2024 | Man | 40
propranolol (480mg)
Verhoogde hartslag
Dit propanolol 160 Mg retard keer 3 per dag is 480 Mg met verlengde afgifte werkt perfect bij mijn hoge hartslagen per minuut in rust toestand. Per dag neem ik 480 Mg retard propanolol, per dag. Ene in de ochtend, dan middag en dan avond. En ook tegen mijn hypertensie. En ook de bovendruk van de bloeddruk. Dit is de beste bètablokker voor hoge hartslagen en hoge bloeddruk.[lees meer...] Ik slik dit toch al zo'n19 jaren.

11-01-2024 | Vrouw | 33
propranolol (10mg)
Ik heb steeds meer last van examenvrees. Ik probeer alleen nog een CE rijbewijs te halen. Het moet wel lukken maar door de stress kan ik niet voldoende presteren op het examen. Ik neem 1 uur voor het examen, 1 tablet van 10mg. dit middel heb ik voor de tweede keer gebruikt en bij de tweede keer had ik zoveel minder stress. Ik maakte helaas een domme fout op het examen waar[lees meer...]door ik weer zakte maar voor de rest was ik en de examinator zeer tevreden en ging ik ook redelijk tevreden naar huis met het idee dat het volgende keer zeker moet lukken. Ik heb de huisarts gelijk gebeld dat ik graag voor het volgende examen weer dit middel wil gebruiken ondanks dat wanneer het bij mij uit gaat werken na ongeveer 7 uur, mij zo slecht en zweverig voel. Daarom zal ik na het behalen van mijn rijbewijs dit middel verder ook niet meer gebruiken.

20-12-2023 | Vrouw | 64
Tremor
Na een leven lang bevende handen ben ik sinds enkele maanden propanolol gaan slikken. Ik ben 64 jaar Het beven is nagenoeg helemaal weg en ik voel me veel zekerder. Met de vermoeidheid valt het mee, ik doe alles gewoon een tandje lager. Jammer dat ik dit medicijn niet in mijn jonge jaren ben gaan gebruiken.

31-10-2023 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Bijna 26 jaar geslikt,eerste jaren 3x10 mg maar effect nam af. Toen jarenlang 40 mg maar nu helpt het niet echt meer,helaas. Ga morgen beginnen aan metoprolol,1x daags 100 mg. Ben benieuwd.

06-08-2023 | Man | 55
Tremor
Helpt niet zoals ik zou wensen. Gekregen om bijverschijnselen afkicken benzo's te beteugelen. Bijwerkingen zijn te nadrukkelijk aanwezig

10-04-2023 | Man | 38
propranolol (160mg)
Hoge bloeddruk
Ik neem de 160mg retard. Tevreden over dit medicijn. Mijn bloeddruk en hartslag zijn perfect onder controle. Het sporten wordt wel bemoeilijkt doordat mijn hartslag moeilijk stijgt.

31-03-2023 | Vrouw | 24
Angst
Voor mijn praktijkexamen auto gebruikt. Alle angstklachten zoals hartkloppingen, trillen e.d. waren verdwenen als sneeuw voor de zon! Kon eindelijk weer presteren. Ook geslaagd! Geen negatieve invloed op concentratie of reactievermogen gemerkt. Kon in deze dosering ook veilig gebruikt worden bij een al lage bloeddruk. Zeker een aanrader bij faalangst en spanningen.

13-03-2023 | Vrouw | 49
Hartritmestoornissen
Gekregen ivm hartkloppingen door waarschijnlijk hormonen. Zo’n 2 a 3 uur na inname behoorlijk duizelig alsof ik op een deinende boot sta.

11-02-2023 | Vrouw | 41
Verhoogde hartslag
Dit middel gekregen voor verhoogde hartslag. Na inname van 3 dagen slaap ik wel in maar wordt ik vaak wakker in de nacht. Ook ben ik erg moe overdag. Overgegaan naar metoprolol.

25-12-2022 | Man | 70
propranolol (80mg)
Sinds ik Propanolol gebruik is de migraine onder controle. Soms, eens per maand wel hoofdpijn. Maar dat is te behappen. Wel constant moe en gemis van energie. Maar ik durf weer afspraken te maken zonder angst voor een migraine aanval.

18-12-2022 | Vrouw | 39
Ziekte van Graves

20-10-2022 | Vrouw | 31
propranolol (80mg)
Ik heb 1 pil hiervan ingenomen en een heftige allergische reactie gehad. De dag erna stevige migraine gekregen en 5 dagen verminderde bewustzijn, waarvan 3 aan het infuus. Uiteindelijk 104 u in een migraine aanval gezeten. Depakine infuus om uit de aanval te komen hielp niet. Door de migraine veel moeten overgeven, waardoor ik uitgedroogd raakte. Ook was mijn bloeddruk na[lees meer...]ar zeer gevaarlijk gedaald. Volgens de neuroloog is dit een zeldzame bijwerking en komt het niet vaak voor. De migraine was niet levensbedreigend, maar de uitdroging door het overgeven wel.

21-09-2022 | Vrouw | 38
propranolol (3)
Hartritmestoornissen
Heb paniek en agressie aanvallen en probleem met mijn hart ritme. Ik krijg na depot 1x in de 3 weken 100 mg depot, en pariperidon 1x per dag 3 mg.