Clonazepam

Angststoornis (1 mening)
Epilepsie (1 mening)

11-06-2019

Tremor

bij orthostatische tremor eerste middel. Algemene gevoel van onbehagen, overdag erg slaperig . veel stemmingswisselingen
16-02-2019

Nekklachten

Ergens in 2011 dit middel voorgeschreven gekregen door een Neuroloog ivm langdurig aanhoudende nekkrampen. Dosering van eerst 3 maal daags 2mg, wat gewoon teveel was en in zeer korte tijd naar 2 maal daags 1mg gegaan. Dit tot op heden. Opzich is het een prettig middel en voor mijn gevoel iets minder suffer dan Diazepam. Het wordt eigenlijk voorgeschreven bij mensen met epi[lees meer...]leptie, maar omdat het het zelfde werkingsmechanisme heeft als Diazepam (alleen dus iets zuiverder), is het daarom ook spierverslappend. Het is niet echt een benzodiazepine waarvan je steeds meer en meer nodig hebt ivm de lange halfwaarde tijd, en als je het 2x per dag gebruikt wordt het normaal en blijft het normaal. Althans in mijn beeldvorming. Tot op heden heb ik nog geen nare of lastige bijwerkingen mogen ervaren. Rivotril is het originele merk en gegarandeerd met 100 procent de werkzame stof Clonazepam, dus een generiek merk kan iets minder van de werkzame stof bevatten ook qua hulpstoffen. Gebasseerd op naar mijn eigen inzien en onderzoeken.
14-02-2019

Clonazepam (clonazepam)

Eigenlijk gebruik ik diazepam, zo'n 60-90 mg per dag. Toen dit te duur werd (een deel krijg ik voorgeschreven en een deel koop/kocht ik zelf) begon ik clonazepam te gebruiken. Veel sterker, werkt alleen korter, maar merk dat niet eens. Nu neem ik 3-4 diazepam van 10 mg en 2-3 clonazepam van 2 mg, equivalent is ongeveer totaal: 80-90 mg diazepam. Ik gebruik al 25 jaar benz[lees meer...]odiazepines, ben tussendoor wel gestopt (hell on earth) zonder een degelijke afbouw. Na 4 jaar nog niet hersteld (hoewel het ergste na resp. 3 maanden en respc. een jaar over was) en toen langzaam weer begonnen op eigen initiatief en van de huisarts af en toe een receptje oxazepam 10 mg of alprazolam 0,5 mg. Het is pure verslaving, ik probeer toch te sporten e.d. maar werken zit er niet meer in (ook door andere oorzaken). Vergeleken bij toen gebruik ik als ik ECHT angst heb gerust een alprazolam (Xanax 2 mg retard) bovenop wat ik al slik en dan ook nog een sterke pijnstiller, zoals symoron (methadon) of tramadol. De symoron ben ik toen mee gestopt, was wekenlang doodmoe, want het pepte me juist op. Met tramadol hetzelfde, maar minder sterk. Dat gebruik ik nog steeds, zo'n 8 jaar alweer denk ik. Heb het wel teruggedrongen naar 100-150 mg per dag. Als ik meer neem krijg ik ook weer die enorme vermoeidheidsklachten (zoals bij de afkick van methadon) en heb ik steeds meer tramadol nodig en als ik niet boven de 150 ga dan niet. Als ik tramadol vergeet dan wordt ik echt enorm moe. Tegenwoordig heb ik het meestal door, maar vroeger niet altijd, wat resulteerde in dubbele doses e.d.. In ieder geval wil ik hier wel allemaal vanaf, maar heb geen idee meer waar te beginnen. Gebruik deze zooi nooit (alles wat ik genoemd heb) als je het niet ECHT nodig hebt. Ik had het ooit wel nodig, maar tijdelijk en dat werd chronisch, met een onaangename pauze.
13-01-2019

Sociale fobie

Top! Werkt als een trein, zeker als je 1/8 tablet op intrabuccale wijze (laten oplossen op het wangslijmvlies) is de werking na inname zeer snel. Tevens effectief in extreem lage doseringen en erg goedkoop, een aanrader.
18-09-2018

Clonazepam (clonazepam)

Dankzij Clonazepam eindelijk weer rust in mijn hoofd. Door overspannenheid heb ik een paniekstoornis opgelopen en die is nu redelijk onder controle. Slik 0,5 mg per dag. Overigens geen last van bijwerkingen. Slik ze nu 8 weken. Ik ben er heel tevreden over.
13-09-2018

Clonazepam (clonazepam)

Kan het zijn dat dit de eerste dagen de angst heftiger maakt? Ben beetje bang om hiermee door te gaan
04-08-2018

Tinnitus

Middel voorgeschreven als slaapmiddel bij Tinnitus. Begin sliep ik goed met een lage dosis. Na enkele weken veel minder. Ik wil de dosis niet verhogen. Bijwerking spierslapte. Werking wordt snel minder. Dan zal de dosis moeten worden verhoogd. Dat is uiteindelijk geen optie. Ik nam overigens 0,25 gr
13-06-2018

Clonazepam (clonazepam)

Zeker na het lezen van de bijsluiter en de aangepaste bijsluiter van de arts twijfelde ik of ik het middel überhaupt zou proberen. Ik heb tabletten van 0,5 Mg. Ik heb een vriendin gebeld om mij in de gaten te houden, aangezien ik bang was voor psychose, vallen, verwardheid of woede aanvallen. Dit waren namelijk de bijwerkingen welke ik volgens mijn arts extra alert op m[lees meer...]oest zijn, en nog een paar, maar minder gevaarlijke. Tot onze grote verrassing en blijdschap begon ik na een half uurtje al rustiger te worden, en na een goed uur was ik weer min of meer mezelf. Dit middel is dus nog heel nieuw voor mij, en van mij zou de dosering iets hoger mogen, dat ga ik met de arts overleggen. Maar ik moet zeggen dat ik zéér te spreken ben op dit moment. Ook de schopbenen waar ik 's avonds last van heb heb ik gisteravond bijna geen last van gehad. Tot slot wil ik zeggen dat het prachtig is om hier je ervaringen te kunnen delen en die van anderen te lezen... M.v.g.
27-05-2018

Spierspasmes

Ik gebruik dit middel al 14 jaar altijd perfect geholpen, sinds februari 2018 gaan afbouwen omdat ik meer dan 30 medicijn éénheden per dag gebruik . Dit op mijn eigen verzoek met toestemming van de neuroloog. Nu eind mei ben ik twee weken geleden gestopt en komen mijn klachten ook vrij snel weer terug. Nu begrijp ik hoe belangrijk dit medicijn voor mij is, na overleg me[lees meer...]t neuroloog weer snel begonnen, wat ben ik bij met clonazepam !
14-11-2017

Epilepsie

5 jaar geleden begonnen en wil niet meer anders, ik slaap weer ok. Ik had last van schokken bij het inslapen. Die zijn nu verdwenen. Reeds bezocht om zonder te proberen, maar kreeg veel last van afkickverschijnselen. Maar snel weer terug gegaan.
22-05-2017

Spierspasmes

Helpt mij. Nachten redelijk ok. Ik ben alert op verslaving ja... Ik wil niet duf door t leven gaan. Na 22.00 h neem ik niet meer in. Ik heb dwarslaesie 16 jr. weet wat er allemaal op de markt is. tip eigen plan trekken. in alle eerlijkheid vroeger ook wel eens een in genomen, ff chill voelen, wijsheid komt met de jaren zeg ik dan maar. leven is alleen mooi in alle facetten[lees meer...] en niet groggy, stoned zo je wil leven. alles is dan grijs, geen kleur, geen lol en ja ook geen verdriet... leef!
07-03-2017

Clonazepam (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

heb al 30 jaar RLS. Clonazepam verlicht de klachten maar heeft de nodige bijwerkingen, zoals zware benen, vermoeidheid en geheugenverlies.
11-02-2017

Clonazepam (clonazepam)

Sinds enige tijd pak ik dit middel wanneer ik me erg onrustig voel, als ik rare gedachtes niet uit mijn hoofd kan krijgen of als ik me druk maak, omdat ik een of andere afspraak heb. Het werkt voor mij, ik word er rustiger van, relaxter en minder angstig. De bijwerkingen zijn bij mij minimaal, ik kan er zelfs mee blijven sporten. Eerder oxazepam geprobeerd waarop mijn lich[lees meer...]aam zelfs bij de kleinste hoeveelheid zeer hevig reageerde. Fijn dat deze medicatie wel iets voor me doet.
03-02-2017

Clonazepam (clonazepam)

Ik gebruik het tegen zenuwpijn in mijn voet, waar de neurostimulator niet inkomt. Heb eerst andere middelen gebruikt, maar ik werd daar ziek van, veel ast van bijwerkingen. Toen kreeg ik van de pijnpoli dit middel ook wel bekend als Rivotril en nu haalt het de scherpe kantjes weg van de zenuwpijn Geen bijwerkingen, in het begin wat slaperig, maar dat went ook weer. Ik g[lees meer...]ebruik er totaal geen alcohol bij. Staat ook in bijsluiter, je krijgt tegen het einde van de nacht echt nachtmerries als je wel drinkt.
02-02-2017

Clonazepam (clonazepam)

Voorgeschreven voor angst niet lang ingenomen. Gaf me geen goed gevoel.
10-07-2016

Clonazepam (clonazepam)

Ik neem het nog maar een paar dagen, om angst,en slaapstoornissen onder controle te krijgen. Ik neem 1,5 mg per dag, verdeeld over drie dosissen. Ik ben er ontzettend tevreden over. Voor het eerst sinds jaren slaap ik weer voldoende, het is alsof ik eindelijk weer mijn leven terug heb. Ik kan nu ook weer gewoon gaan zwemmen bijvoorbeeld zonder bang te worden in het water[lees meer...] (geen idee waarom dat gebeurde, maar dat hoorde bij de angsstoornis zeker)? Binnenkort begin ik met therapie om de angststoornissen aan te pakken, en ondertussen werk ik ook aan een betere slaapomgeving en ben ik beginnen sporten, dus zo gauw dat allemaal wat beter loopt, wil ik de medicatie beginnen afbouwen natuurlijk. Het punt is dat ik al die stappen niet kon ondernemen net omdat ik bijna niet sliep en er de hele dag als een zombie bijliep en vooral met overleven bezig was. De medicatie geeft me de ademruimte om eraan te werken, om ervoor te zorgen dat ik het na ene tijd niet meer nodig zal hebben. Dat is het idee. Ze hebben me op een bepaald moment ook een antidepressivum gegeven en een tranquilizer, maar dat vond ik verschrikkelijk. Ik sta ook heel sceptisch tegenover medicijngebruik hoor. Maar hier ben ik echt zo blij mee. Het is voorlopig een geweldige hulp.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum