ziekte

Uitstellen van menstruatie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor uitstellen van menstruatie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: uitstellen van menstruatie

11-05-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Voor mijn vakantie begonnen met dit medicijn en erg veel spijt van. Bijwerkingen waren ontzettend aanwezig en vooral mijn opgezette voeten en erg chagrijnig zijn namen de bovenhand. Ik werd na 3 dagen na laatste pil ongesteld en nog nooit zoveel krampen in buik en rugpijn gehad. Voortaan pak ik dit medicijn niet meer.

23-03-2022 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
In verband met vakantie wilde ik graag mijn menstruatie met een week uitstellen. Door het lezen van de ervaringen op deze site was ik erg aan het twijfelen omdat ik bang was voor mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk toch voor gekozen om het te doen. 3 dagen van te voren begonnen met slikken (twee keer per dag een tablet na een maaltijd) en in totaal 10 dagen de tabletten g[lees meer...]eslikt. Ik heb nergens last van gehad, helemaal geen bijwerkingen. Het werkte goed. Op de derde dag na het stoppen uiteindelijk ongesteld geworden. Ook daarbij gelukkig nog geen bijzonderheden. Ik zou het aanraden.

06-03-2022 | Vrouw | 38
Uitstellen van menstruatie
Naar aanrader van de huisarts om mijn menstruatie uit te stellen voor vakantie kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Ik slik antidepressiva en dit leek beter dan de anticonceptiepil pil. Ik heb me echt nog nooit zo slecht gevoeld. De hele dag door hoofdpijn, buikkrampen(vooral in bed) en mijn emoties gaan zo heen en weer! Dit was echt een slecht idee om dit t[lees meer...]e nemen. Ben na 7 dagen gestopt, dan maar ongesteld op vakantie. Voor mij dit medicijn nooit meer!

25-11-2021 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Voor mij werkte dit middel perfect. Van tevoren had ik gezocht naar ervaringen van anderen en daarom was ik wat huiverig om dit middel te gebruiken. Maar bij mij werkte het prima! Ik had geen buikpijn, hoofdpijn of wat dan ook tijdens gebruik en mijn menstruatie kwam 2 dagen na het stoppen op gang. Ik wilde op vakantie niet ongesteld zijn. Ik heb er voor gekozen om Primolu[lees meer...]t een maand vóór de vakantie te slikken om zo mijn menstruatie te verzetten. Dat is heel goed gelukt! Mijn cyclus kwam weer prima op gang en zodoende was ik ongeveer 2 weken vóór en 2 weken ná mijn vakantie ongesteld. Je hoeft dus niet bang voor dit middel te zijn, het heeft mij goed geholpen!

20-11-2021 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik heb Primolut gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen vanwege mijn vakantie. Toen ik terug kwam werd ik na 3 dagen ongesteld. Toen begon de bijwerkingen in te slaan. Ik heb 3e graads endometriose en het leek alsof ik weer in mijn tiener jaren was. Meer als 2 dagen buikkrampen met uitstraling naar benen, bedlegerig, hoofdpijn, misselijk, geen trek om te eten, dubb[lees meer...]el zien, hevig bloedverlies en oververmoeid. Was het effectief? Jazeker tijdens mijn vakantie heb ik geen last gehad. Is het de moeite waard? Nee, ik zou dit niet zo snel meer doen gezien de nasleep ik ervan krijg.

23-10-2021 | Vrouw | 15
Uitstellen van menstruatie
Ik ben hiermee begonnen omdat ik op vakantie ga. 2 weken van te voren ben ik begonnen. En nu ben ik eerder ongesteld dan dat het eigenlijk zou moeten. Iemand anders hier ook ervaring mee?

01-10-2021 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Paar dagen voor verwachte menstruatie begonnen met slikken en dit 13 dagen gedaan. Nauwelijks bijwerkingen, misschien iets meer vocht vasthouden. Na het stoppen werd ik 3 dagen later ongesteld. Dit was normaal. Ook de menstruatie erna was normaal, al kwam deze 3 dagen eerder dan verwacht.

13-09-2021 | Vrouw | 19
Uitstellen van menstruatie
Drie dagen voor voorspelde menstruatie begonnen. Geen last van bijwerkingen en heeft zijn werking goed gedaan. Zou t een volgende keer weer doen

07-09-2021 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
2 dagen voor menstruatie begonnen en 3 dagen geslikt. Ik werd 4 dagen na de laatste pil ongesteld. Wel gepaard met meer buikkramp maar dat was het waard.

05-08-2021 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Enkele dagen geslikt om mijn menstruatie uit te stellen voor de vakantie. Ga dit nooit meer doen… Ik ben niet eerder ongesteld geworden, dus het deed zijn werk wel. Maar toen ik stopte, begon twee dagen later de onttrekkingsbloeding; ik had zoveel buikpijn, ik kon niet zitten. In de nacht bijna flauwgevallen, het leken wel weeën. Ga dit nooit meer gebruiken.

21-06-2021 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen ivm vakantie en onregelmatige menstruatie. Geen bijwerkingen gehad, menstruatie kwam na 3 dagen op gang en verliep normaal. Voor mij dus een prima medicijn geweest.

30-05-2021 | Vrouw | 51
Uitstellen van menstruatie
Ik zou deze niet meer gebruiken. Mijn week vakantie is door deze pillen er niet beter op geworden. Veel thuis gezeten ivm pijn

Mirena

18-11-2020 | Vrouw | 21
levonorgestrel
Uitstellen van menstruatie
Na vele horrorverhalen over het zetten van een spiraal was ik erg angstig. Ik heb het zetten hierdoor meer dan 1 jaar uitgesteld, maar vorige week durfde ik toch eindelijk te gaan. Ik was hiervoor erg gespannen en angstig voor de pijn, maar het zetten viel reuze mee! Ik heb wel goed voor de afspraak pijnstilling ingenomen, maar het zetten zelf was bij lange na niet zo erg [lees meer...]als ik verwacht had. Je voelt wel dat er wat gebeurt, maar het was zeker niet de ergste pijn uit mijn leven. Normaal deel ik niet echt zulke verhalen op het internet, maar doordat ik zelf heel angstig was door de verhalen over het zetten, wil ik toch ook delen dat het goed kan gaan (met weinig pijn). Ik stond binnen 10 minuten weer buiten bij de huisarts, paar uur erna wel buikkrampen gehad die vergelijkbaar zijn met ongesteldheid, maar al met al een hele positieve ervaring gehad van het zetten van een mirena (bijwerkingen kan ik nog niks over zeggen)!

Cyclokapron

26-09-2020 | Vrouw | 48
tranexaminezuur
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruik de prikpil (48 jaar oud nu) wegens hevige menstruatiebloedingen. Zou dus eigenlijk geen bloeding meer moeten hebben maar ben nu weeral een week aan het bloeden en slik al een week Tranexamine 500 mg hiervoor. Het helpt bij mij dus totaal niet. Het bloeden wordt alleen maar meer.

27-08-2020 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
Omdat ik ging kamperen wilde ik mijn menstruatie uitstellen. Op advies van de huisarts 16 dagen van tevoren begonnen met slikken (1 tablet per dag). Ik kreeg wat pijnlijke borsten en meer acne. Uiteindelijk 20 dagen geslikt, en mijn menstruatie kwam 3 dagen later als vanouds op gang. Kortom: zeer aan te bevelen als je de menstruatie tijdelijk uit wil stellen. Mijn huis[lees meer...]arts adviseerde wel om ruimschoots van tevoren te beginnen met slikken, er is dan maar 1 tablet per dag nodig en de kans dat er toch een bloeding komt is dan heel klein.

14-08-2020 | Vrouw | 21

04-08-2020 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Zou in onze zomervakantie naar de zon ongesteld worden. Jaren geleden al eens een pil gehad om menstruatie uit te stellen. Nu weer een recept aangvraagd bij de huisarts. Toch een ander merk deze keer; Orgametril. Wat een ellende. Twee weken voor verwachte menstruatie aan begonnen. In het begin had ik last van somberheid, moe, stemmingswisselingen. En eenmaal op vakanti[lees meer...]e begon mijn menstruatie gewoon op de datum dat deze zonder pil ook zou beginnen. Dus dit medicijn voor mij nooit meer.

01-08-2020 | Vrouw | 21
Uitstellen van menstruatie
Ik heb dit medicijn meerdere malen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen voor kamp en vakantie. Het stelde inderdaad prima mijn menstruatie uit, al hoorde ik van anderen wel dat ik wat chagrijniger overkwam en ik had last van stemmingswisselingen (een beetje zo'n ongesteldheids chagrijnigheid). Na het stoppen met slikken kreeg ik wel een hele intense menstruatie met [lees meer...]veel meer pijn dan normaal, iets waarmee ik dus rekening hou als ik het gebruik.

24-07-2020 | Vrouw | 51
Uitstellen van menstruatie
Gebruik dit medicijn al sinds mijn twintigste, elk jaar als ik op vakantie ga zonder problemen. Ik ben nu 51. Schrik dus wel van de verhalen van anderen de dames met al die bijwerkingen. Maar wat mij mij betreft dus ideaal. Geen gedoe in de vakantie met verbandjes en al die toestanden. De buikpijn in het begin bij het slikken , dat moet dan maar, omdat je lichaam toch gewo[lees meer...]on wat anders wel. En dat ik misschien meer buikpijn heb of zwaarder ongesteld ben na het slikken , neem ik dan ook de koop toe. Zo een ramp is dat nu ook weer niet. Ik raad het mijn dochter ook aan , mocht ze al dat gedoe niet willen hebben in de vakantie.

09-07-2020 | Vrouw | 31
Uitstellen van menstruatie
Ik heb dit middel gebruikt om mijn menstruatie eenmalig uit te stellen. Vanwege de heftige pijnklachten gedurende mijn menstruatie, wilde ik niet ongesteld zijn op mijn eigen bruiloft. Aangezien ik verder geen pil oid gebruik, kreeg ik Primolut van de huisarts. 3x daags na het eten een tabletje innemen, ging prima. Erg gebruiksvriendelijk. Na de laatste 3 tabletten, duurd[lees meer...]e het een dag of 4, 5 toen mijn menstruatie weer op gang kwam. Het middel was dus effectief voor het doel waarvoor ik het gebruikte. Ik heb gedurende de 10 dagen wel wat lichte kramp in mijn onderbuik gehad, en wat hoofdpijn. De bijwerkingen waren in mijn geval licht in vergelijking met de Microgynon.

05-07-2020 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruike dit medicijn. Direct diezelfde nacht bij de eerste inname van het pilletje kreeg ik last van kramp. Overdag viel dit wel mee, maar ‘s nachts werd het toch wel vervelend. Steeds het gevoel dat ik het moet worden, terwijl dat niet zo is. Gebruiksvriendelijk, handig. Zie niet echt een verschil tussen dit medicijn en ogametril.

03-05-2020 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Op aanraden van de huisarts deze pillen gebruikt. Ivm onze kinderwens en werk van vriend moest ik mijn menstruatie uitstellen om de eisprong op het juiste moment te krijgen. De maand na het gebruik van deze pillen mocht ik absoluut niet zwanger raken. Tijdens het innemen van de pillen heb ik nergens last van gehad. De menstruatie bleef uit en 3 dagen na de laatste pil kwa[lees meer...]m de ongesteldheid. Dit werkte goed. Helaas voelde ik me tijdens die ongesteldheid verschrikkelijk verdrietig, neerslachtig, down, ga zo maar door. Ook kreeg ik enorme acne op mijn gezicht, schouders, hals en rug. Al met al heb me nog nooit zo ellendig gevoeld! Nu is mijn tweede menstruatie na het gebruik van de pillen. Helaas 5 weken na mijn vorige menstruatie, en dus niet 4 weken wat mijn normale cyclus altijd was. Ben benieuwd naar het verdere verloop van mijn cyclus. De pillen hebben hun werk prima gedaan, maar ik gebruik deze nooit weer..

11-03-2020 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Ik heb primolut voor 5 dagen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen. Tijdens het gebruik geen bijwerkingen gehad. Daarna des te meer. Ik ben na het stoppen met primolut na 3 dagen ongesteld geworden en dat is nu al 12 dagen aan de gang. Ik werd daarnaast erg emotioneel, depressief en voelde me erg slecht. Dat is wel verminderd inmiddels maar nog niet helemaal over. [lees meer...]Ik gebruik dit nooit meer!

11-10-2019 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Niemand hier ervaring in? Ik zou t graag willen weten.

09-10-2019 | Vrouw | 48
Uitstellen van menstruatie
Ik heb 10 dagen 3x per dag deze pillen geslikt voor mijn menstruatie uit te stellen vanwege vakantie .De 4de dag na het stoppen kwam de menstruatie heel heftig met veel pijn en veel bloedverlies ik kreeg er ook heftige buikpijn bij .Na 1week met veel pijn te hebben gelopen en ook geen eetlust meer te hebben ben ik opgenomen in het ziekenhuis waaruit de scan en echo’s ble[lees meer...]ek dat me poortader naar me lever verstopt zat , en dat ook de aders naar me darmen dicht gingen zitten en af gingen sterven . Al met al 9 dagen in het ziekenhuis gelegen en nu weer thuis met nog steeds en poortader die dicht zit . De artsen zijn nog volop in onderzoek maar gaan er voor 95% vanuit dat dit komt door gebruik van Primolut in combinatie met vliegen. Ik mag dit middel nooit meer gebruiken en hoop dat het allemaal weer goed gaat komen op dit moment zit ik aan de bloedverdunners om alle andere aders open te houden en te hopen dat de stolling in de poortader langzaam verkleint .

08-10-2019 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Ik heb n vraag over de orgametril. Ik gebruik t om mijn menstruatie eenmalig uit te stellen, wegens een vakantie. Mijn vraag is, zodra ik ermee stop, zou ik na 3 dagen ongeveer ongesteld moeten worden. Wanneer is dan na die ongesteldheid weer mijn volgende menstruatie? Is dat dan achtereen volgens of pas weer na 24 dagen. Dus wordt de gehele menstruatie cyclus verschov[lees meer...]en? Dat zou mij wel goed uitkomen, want dan heb ik 2x profijt vd kuur. Tevens vroeg ik mij af of je van 1 kuur, dus 15 dgn slikken ook bijwerkingen kan krijgen?

15-08-2019 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
Ik heb Primolut gebruikt om mijn ongesteldheid uit te stellen, wat perfect heeft gewerkt. Na 3 dagen werd ik ongesteld. Ik heb geen last gehad van vocht vasthouden, hoofdpijn, moeheid en heb ook geen zwaardere mensturatie gehad dan normaal.

14-08-2019 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
Primolut gebruikt om menstruatie uit te stellen in de vakantie. Dit heeft prima gewerkt! Na het stoppen werd ik 4 dagen later ongesteld, maar een paar druppels ipv verwachte hevige 'ontrekkingsbloedingen' zoals beschreven en verteld door de huisarts. Ik raad het zeker aan! NB: met gebruik van de pil ook altijd weinig klachten gehad, wellicht reageer ik niet anders op ee[lees meer...]n hormoon waardoor ik nauwelijks klachten heb ervaren. Ik denk dat dit in vergelijking valt.

13-08-2019 | Vrouw | 46
Uitstellen van menstruatie
Geen menstruatie op vakantie, geen bijwerkingen ervaren. 3 keer per dag innemen, had mijn wekker op mijn telefoon 3x per dag gezet, na het eten innemen. Afgelopen zondag gestopt (nu is het dinsdag) tot op heden alleen nog wat krampjes, maar nog geen menstruatie. Die zal nog wel komen.

13-08-2019 | Vrouw | 24
Uitstellen van menstruatie
14 dagen vakantie, zou op de 2e van de vakantie ongesteld worden dus ik wilde de menstruatie zeker 13 dagen uitstellen. (Ook duidelijk vermeld naar de huisarts) 2 weken van te voren (volgens gebruiksaanwijzing/advies) begonnen. Gelijk onder de pukkels, onrustig met slapen en last van stemmingswisselingen. Van huilen om niets tot (zeer) geïrriteerd. Menstruatie uitstellen g[lees meer...]ing de eerste 6 dagen van de vakantie goed. Vervolgens gewoon ongesteld geworden met ontzettende buikpijn.. zo erg had ik het in tijden niet mee gemaakt. Laatste dagen dosis verhoogd naar 3 per dag. Maar mocht niet meer helpen. Laatste weekje dus niet gezwommen, wel beetje mijn vakantie verpest. Eens maar nooit weer die pil!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2769)
Depressie (2220)
Angst & paniekstoornis (2210)
Hoge bloeddruk (1580)
Blaasontsteking (1166)