Vervroegde menopauze

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Premature menopauze (24)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor vervroegde menopauze

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Livial 1 5
Synapause E3 tabletten 1 1
Estradiol Pleisters 1 4
Androgel 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: vervroegde menopauze

Femoston

28-07-2021 | Vrouw | 44
estradiol / dydrogesteron
Vervroegde menopauze
Vreselijk laat van overgangsklachten uit eindelijk na de gyn zh voor hormoontherapie . Ik was er heel blij mee dat het bestond dus kreeg femoston 1/10 voorgeschreven met de instelling dat het ging helpen. Maar helaas allergie,s reactie gekregen moest na 1 week meteen stoppen .voor mij voorloppig even geen andere therapieen geen fijne ervaring

Utrogestan

21-11-2020 | Vrouw | 44
progesteron
Vervroegde menopauze
Goed voor het inslapen Maar ik word er erg emotioneel van en depressief

Androgel

10-11-2020 | Man | 50
testosteron
Vervroegde menopauze
Na een hele poos, me lamlendig gevoeld te hebben, geen energie en ook geen enkele zin ergens in, ook mijn libido was ver te zoeken toch maar naar de huisarts. Zelf dacht ik door rond te Googlen al aan testosterontekort. Bij mijn huisarts aangegeven en uiteindelijk 2x bloedafname gedaan met 11en9.1 als resultaat. Laag maar ruim boven het minimum van 6. Ik was het daar niet[lees meer...] mee eens, en drong aan op een doorverwijzing naar Andros Kliniek in Arnhem. Daar nogmaals geprikt met 7 als resultaat. Na onderzocht te worden en een goed gesprek gevoerd te hebben besloten om met androgel te starten. Nu naar ruim twee weken gesmeerd te hebben valt het resultaat me erg tegen of is dit nog te vroeg? Voel me zeker al beter en vrolijker, maar het is het gewoon nog niet. Ook mijn libido is nog niks verbeterd. Iemand hier ervaring mee?

Femoston

08-09-2020 | Vrouw | 41
estradiol / dydrogesteron
Vervroegde menopauze
Tijdens waarschijnlijk een burn out, maar ook veel hormoon gerelateerde klachten via via bij een menocare afdeling in het ziekenhuis terecht gekomen. Wat fijn dat mijn klachten meteen erkend werden! Ik moest met de anticonceptiepil stoppen en kreeg eerst hormoonpleisters. Verschillende merken en doses geprobeerd; ze leken heel snel te werken om vervolgens net zo snel weer [lees meer...]totaal niet te werken. Toen overgestapt op Femoston 1/10. Daarbij duurde het iets langer voor het ging werken, maar dat vond ik op dat moment juist een goed teken. De 1/10 hielp nog niet afdoende, dus overgegaan naar de 2/10. Geweldig! Voelde me eindelijk sinds jaren weer mezelf, zonder onrust/gejaagdheid, angst, veel stemmingswisselingen etc. Fibromyalgieklachten namen zienderogen af en wat ze al voorspeld had: Mijn weerstand werd stukken beter. Ik gebruik er ook Vitals elke dag, visolie en magnesium bij op aanraden van het ziekenhuis. Echt een verademing. Ook ik kan niet goed tegen suikers en koolhydraten en ik las hier dat dit misschien met elkaar te maken heeft. Op dit moment voel ik me weer veel minder goed helaas. In juli is ons condoom gescheurd, waarna ik een morning after pil heb genomen. Daarna begon de ellende.. Femoston werkt haast niet meer en ik heb net 4 weken achter elkaar gemenstrueerd. Nu weet ik niet zeker of dit nog komt door die m.a.pil, want het kan ook zijn dat ik straks volledig in de overgang zit en dit het onregelmatige stukje is wat daaraan vooraf gaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb de neiging om er een halve pil Femoston extra bij te nemen om het weer aan de gang te krijgen, omdat ik nu te veel klachten krijg..

Estradiol Pleisters

12-11-2019 | Vrouw | 45
estradiol transdermaal

Livial

07-08-2017 | Vrouw | 47
tibolon
Vervroegde menopauze
vanaf 32 jaar in overgang. Indicatie tegen botontkalking. Geen menstruatie en geen menopauzeklachten meer. gedurende 15 jaar 15 kilo gewichtstoename.

Synapause E3 tabletten

22-09-2015 | Vrouw | 49
estriol oraal
Vervroegde menopauze
Na het gebruik direct heel veel last van afscheiding (dag en nacht). Het lijkt wel alsof de tablet wordt afgestoten met een allergische reactie. Ook een zere buik en na een paar dagen heel veel hoofdpijn. Lamlendig gevoel, niet meer vrolijk. Overmatig transpireren. Voel me ook naar.

19-03-2015 | Vrouw | 41
Vervroegde menopauze
Ik gebruik de femoston 1/5 mg sinds 5 maart '15. Nog geen vervelende bijwerkingen tot nu toe, wel vannacht na 5 mnd weer een menstruatie. Maar weet niet hoe ikme op langere termijn ga voelen? Voel me nu nog prima, gelukkig

17-03-2014 | Vrouw | 32
Vervroegde menopauze
Met de anticonceptiepil gestopt om zwanger te raken, maanden niet menstrueren en dan erachter komen dat je vervroegd in de overgang bent (30+). Is niet leuk. Vooral niet als je dan ook nog eens in alle hevigheid klachten krijgt zoals slapeloosheid, hartkloppingen en emotioneel labiele buien. Ben meteen doorgestuurd naar een gyn.die mij Femoston voorschreef. Ik had al resea[lees meer...]rch gedaan op internet naar de evt.gevaren van dit middel maar die zijn (in mijn ogen) verwaarloosbaar als je naar gemiddelden kijkt. Nadat ik ruim 6 maanden klachten heb gehad ben ik dit middel sinds vorige week gaan slikken en het lijkt wel een wonder, na dag 4 werden de klachten minder. Nu, dag 7, heb ik sinds een half jaar weer eens eerlijk geslapen. Ik voel me een ander mens.

12-12-2013 | Vrouw | 43
Vervroegde menopauze
Vanaf mijn 38e is mijn menstruatie gestopt en bleek dat ik al in de postmenopauze zat. Ik heb dit medicijn het eerste jaar af en aan gebruikt omdat ik als bijwerking nervositeit heb, hier had ik al last van maar heb het idee dat het door dit medicijn erger wordt. Ook heb ik het idee dat ik verstrooider word door dit medicijn. Toch heb ik het sinds de laatste twee enhalf ja[lees meer...]ar wel ononderbroken gebruikt omdat ik inzag dat het toch wel nodig is omdat ik ook al ernstige osteoporose heb voor mijn leeftijd en de overgangsklachten die ik had, vooral droge ogen en huid, stijve gewrichten zijn zo goed als over. Dus ik zet denk ik toch nog maar even door tot m,n 50e. Om door te gaan met de femoston tot m'n 50e heeft m'n huisarts me aangeraden i.v.m. de osteoporose en hij zei dat het hartklachten kan voorkomen.