estradiol transdermaal

Overgang (25 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)
Hoofdpijn (1 mening)
Slapeloosheid (0 meningen)
Artrose (0 meningen)

27-08-2020 | Vrouw | 53
Overgang
Ik ben ontzettend blij met de pleisters van Systen. Zeer effectief. Gebruik het samen met Utragestan. Allemaal bio identiek en weinig kans op trombose in vergelijking met het slikken van pillen. Was altijd moe. Met de pleisters had ik mijn energie weer terug en mijn hormonale migraines zijn verdwenen. Systen is nu een tijd niet leverbaar geweest. Ik werd echt wanhopig.[lees meer...] Heb Sandoz gebruikt een preferentiemiddel vd zorgverzekering. Gebruik dit nooit!! Ik kreeg erontzettende steken van in mijn borsten. Toen ik ermee stopte verdwenen de steken. Gebruik nu Mylan. Wordt ook uit de productie gehaald. Geen steken, maar afgifte is minder goed merk ik. Toch weer moe en hoofdpijnen. Hopelijk is Systen snel weer leverbaar. Toen voelde ik mij helemaal goed.

14-08-2020 | Vrouw | 58
estradiol transdermaal (100ug/24)
Hormoontherapie ivm het transgenderproces. De Sandoz pleisters plakken niet goed, zodat ik over gegaan ben op een spray.

07-07-2020 | Vrouw | 57
estradiol transdermaal (1mg)
Overgang
Gebruikt voor klachten van de overgang echter al na 1 week begon de ellende. Resultaat zkh. in en uit. Nooit meer oestrogeen voor mij.

05-06-2020 | Vrouw | 67
Overgang
Al meer dan 10 jaar gebruik ik deze pleisters. Nadat mijn baarmoeder verwijderd was, voelde ik mij vreselijk. Ik was geen “ Leuk “ mens meer, kreeg met bijna met iedereen ruzie en veel last van hevige opvliegers met als gevolg meer wakker als dat ik sliep, overdag moe en sacherijnig. Op advies van mijn huisarts hormoonpleisters gaan gebruiken. Alleen nu ik 67 ben wil[lees meer...] je er wel eens mee stoppen. Dit heb ik 3 x Geprobeerd en langzaam afgebouwd. Tot ik niets meer gebruikte. Nu weer iedere nacht minimaal 5x waker, badend in het zweet met de nodige opvliegers. Overdag ook vele keren. Ik ben er nu toch weer mee begonnen .

21-04-2020 | Vrouw | 52
estradiol transdermaal (3mg)
Overgang
Na een jaar opvliegers en nachtzweten overleefd te hebben door de overgang kreeg ik ineens zonder reden ernstige angst en depressie klachten. Ook urinewegklachten kwamen erbij waardoor ik het linkte aan de overgang. De huisarts wilde me naar psycholoog en cognitieve gedragstherapie inzetten maar ik had geen problemen in mijn leven. Ik heb zelf een verwijzing naar de overg[lees meer...]angspoli aan gevraagd en na 4 maanden hel en steeds verhoging van de hormoonpleisters ben ik nu eindelijk weer mezelf. De gynacoloog heeft de hormonen verhoogd baar 4,5 mg met het resultaat dat ik weer gelukkig ben, vrolijk, weer kan werken en voor mijn gezin klaar kan staan. Dit nadat ik maanden alleen maar angstig en depressief / huilend op de bank kon liggen. Ik raad iedereen met ernstige overgangsklachten psychisch of lichamelijk hormoonpleisters aan!! Van de hel eindelijk weer mezelf!

15-12-2019 | Man | 53
Menopauze
Voordien gebruikte ik Vivelle Döt maar die zijn uit de handel. De pleisters waren kleiner en uit een soort silicone. Bij dit product voelt de pleister heel onaangenaam en is huidonvriendelijk, telkens ik de pleister verwijder (wat ik heel voorzichtig doe) is mijn huid geschonden.

12-11-2019 | Vrouw | 45
Vervroegde menopauze

29-10-2019 | Vrouw | 56
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
Ik gebruik de pleisters samen met Utrogestan (progesteron). Misschien moet ik 2 maanden wachten tot het goed werkt. Wat perfect werkt om de pleister goed te laten zitten is: de plek waar je de pleister wilt plakken eerst te ontvetten met een drupje afwasmiddel en water, daarna afspoelen en drogen en 5 min later de pleister erop plakken.

06-08-2019 | Vrouw | 60
estradiol transdermaal (25ug)
Overgang
Na 10 jaar last te hebben gehad van opvliegers was ik het helemaal zat, dus uiteindelijk deze hormoontherapie geprobeerd. De opvliegers verdwenen na ruim 2 maanden gebruik, maar intussen was mijn haar zó dun geworden dat ik bang was kaal te worden en daarom heb ik besloten te stoppen met de hormoontherapie. Liever opvliegers dan kaal!

13-07-2019 | Vrouw | 41
estradiol transdermaal (100ug/24)
Na deze operatie in 2018 aug waar mijn eierstok eileiders baarmoeder en 10 cm darm was verwijderd in febr 2019 toch nog mijn laatste eierstok verwijderd ivm pijn in onderbuik deze zat vast gekleefd aan mijn dunne darm . Daarna pats boem de overgang in wat een ellende wat een verdriet ik herkende mezelf niet wist niet wat ik moest . Voor de operatie ruim 30 kg afgevallen [lees meer...]nu alles er weer bij. Voel me klote . Systen 100 mg in gebruik werkt wel maar t gewicht word helaas niet minder . Wel stemmingswisselingen iets en t nachtelijk zweten is verdwenen . Als ik de pleister vergeet dan word ik echt n gemene nare heks ( zo omschrijft mijn dochter van 10 jaar het ) . Dus blijf ze gebruik en maar ik wil mijn oude gewicht ook graag terug .

21-04-2019 | Vrouw | 49
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
Nachtelijke overvliegens. Daardoor te lange tijd slecht slapen. Erg emotioneel, om en door alles huilen. Na 2 jaar echt niet grappig meer. Ik gebruik de pleisters icm Mirena, die ik al heel lang heb. Binnen een week nauwelijks nog opvliegers. Huilen begint nu eindelijk af te nemen. Heel blij met de pleisters. Jammer en typisch dat Nederland zo overbezorgd is over horm[lees meer...]oonaanvulling tijdens de overgang. Mijn ervaring met sandoz is ook idd dat ze heel slecht plakken.

11-04-2019 | Vrouw | 54
Overgang
Ik gebruikte eerst Systen van Janssen: uitstekend product. Werkt goed en blijft de voorgeschreven tijd van ong. 3.5 dagen plakken. Die van Sandoz zijn vreselijk. Plakken niet en 1 x je kleding er langs en ze rollen af. Systen mag niet meer van de verzekering ook niet na voorschrift medische noodzaak arts. Ik vind dit rampzalig om eerlijk te zijn . Liever niet deze gener[lees meer...]ieke variant.

19-03-2019 | Vrouw | 55
Endometriose
sinds mijn 33ste baarmoeder kwijt na endometriose, op mijn 35ste eierstokken verwijderd. direct in overgang, eerst 8 jaar hormoonspuit ( onderhuids ) daarna progesteron en vanaf een jaar of 5 nu pleisters, op aanraden gyneacoloog nu 7 weken gestopt, maar ik ga door een hel. Drijf mijn bed uit en ook overdag gemiddeld 4 opvliegers per uur, ik probeer het nog even aan te zie[lees meer...]n met A.Vogel ( overgang totaal ) maar anders ga ik weer terug naar de pleisters. Dit is NIET te doen. Iemand anders hier dezelfde ervaring ??

16-03-2019 | Vrouw | 58
Overgang
Ik gebruik dit samen met utrogestan tegen overgangsklachten. Het werkt direct. Je moet even op jouw lichaam de juiste plek vinden om de pleisters te plakken. Bij mij op m'n bovenbeen. Dit gaat goed. Ik kan weer slapen en voel mij zo veel beter!

11-12-2018 | Vrouw | 52
estradiol transdermaal (100ug/24)
Gebruik icm spiraal, veel minder hormonale migraine en ook minder heftige aanvallen! Wel aanzienlijk aangekomen in gewicht wat ik wel een groot nadeel vind maar migraine is vele malen erger. Aan te raden! Mag deze nog tot 60ste jaar gebruiken volgens gynaecoloog,gelukkig!

08-06-2018 | Vrouw | 37
estradiol transdermaal (25ug)
Mijn ervaring gaat over de pleisters van fabrikant Sandoz. Zeer regelmatig zitten er pleisters in het doosje waar niet op de gehele pleisters plaksel zit, daardoor geeft het niet de voorgeschreven dosis af. Daarnaast laten de pleisters zo snel los dat ik na een dag alweer een nieuwe moet plakken. Enorme verspilling en kwalitatief slecht product.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum