Wondroos

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor wondroos

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Floxapen 2 4,5
Oxycodon 1 5
Azitromycine 1 2
Claritromycine 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: wondroos

09-07-2024 | Vrouw | 74
Wondroos

algemene malaise versuft doffe hoofdpijn

Na diagnose wondroos op mijn been, direct met de ab kuur begonnen, het lijkt erop dat ik een vroeg bij was. Algauw lastvan bijwerkingen, algehele malaise, misselijkheid en een opgeblazen gevoel. Ook een heel wazig hoofd wat nadenken belemmerde. De ab lijkt echter goed aan te slaan, worden een paar dagen niet groter en gaat daarna verbleken. Ik heb nog 2 dagen voor de boe[lees meer...]g. Fijn dat het helpt maar het is afzien!!!

Amoxicilline / Clavulaanzuur

31-12-2023 | Vrouw | 54
amoxicilline / clavulaanzuur
Wondroos
om te beginnen... de producent is Zentiva, maar die staat niet in jullie lijstje. Ik zie ook dat dit medicijn maar zelden wordt voorgeschreven bij Wondroos, Het is vandaag oudejaarsavond Ben gisteravond begonnen met de kuur en sindsdien heeft zich een blaar, zo groot als een tennisbal, op mijn kuit ontwikkeld. Ook ben ik behoorlijk aan de diarree en als ik plassen moe[lees meer...]t heb ik hooguit 2 minuten om de WC te bereiken.... Omdat lopen erg pijnlijk en moeizaam is, is dit geen fijne combinatie. Gelukkig is TENA al een paar maal te hulp geschoten 2 januari toch de huisarts maar opzoeken (tenzij de blaar eerder open gaat, dan wordt t weer huisartsenpost)

19-10-2023 | Vrouw | 55
Wondroos
na knie operatie had ik een na bloeding, op de hechtingen deze heeft nog 6 dagen na de OK dag gelekt en toen was het dicht en werd dezelfde dag dik, warm, zeer rood op de wondgebied waar de lekkage was. had ook wat koorts. was natuurlijk in weekend en heb thuis lopen koelen, dacht dat het bij de na weeen van de operatie hoorde. maandag gebeld met arts en direct getart met [lees meer...]met fluxapen na controle been want het was wondroos. port d'entre de nalekkage wondje/hechting.Ben flink een paar dagen ziek geweest en met de AB eerste dagen slapen, moe, energieloos . De AB met waneer eten en niet is even flink uitvogelen en opletten.. Nu na 10 dagen 6 x 1 gram ben ik terug gezet naar 4 x 1 gram. het is verbeterd maar nog niet weg. voel mij wel stukken beter. so far so good

15-09-2023 | Man | 47
Wondroos
Ik had van de een op de andere dag. Een rode, warme, dikke knie. Na een bezoek aan ha. Bleek dit een fikse ontsteking te zijn. Dus een kuur van 10 dagen en deze werd nog 5 dagen verlengt. 4xper dag 500mg. Capsules zijn wat aan de grote kant, maar slikken wel goed weg. Ik kreeg wel last van overmatig maagzuur, dunne ontlasting en hoofdpijn. De laatste twee klachten zijn na[lees meer...] stoppen vd kuur helaas nog aanwezig en worden volgens huisarts door de antibiotica nog steeds veroorzaakt. De ontsteking is gelukkig over.

01-09-2023 | Vrouw | 36
Wondroos
Heel veel bijwerkingen heel vervelend

28-07-2023 | Vrouw | 48
Wondroos
Na een heftig ongeluk was de schaafwond op mijn been het minste waar ik me druk om maakte. Totdat deze na drie weken ontstoken raakte en ja wondroos. Wat een helse pijn! Heb zitten janken van ellende, pijn en kon nog geen 3 meter lopen. Verder niet superziek klein beetje verhoging. Na 1.5 dag gebruik effect van dit antibioticum. Inname zonder problemen en geen enkele bijw[lees meer...]erking, even rekening houden met wanneer eten maar als je zoveel pijn hebt is dat echt niet heel belangrijk

05-07-2023 | Vrouw | 65
Wondroos
Ik gebruik de antibiotica nu inmiddels 8 dagen, eerste dagen veel last van brandend gevoel in keel en slokdarm, sinds ik de capsules met véél water inneem heb ik geen last meer van het brandende gevoel.Verder doet het medicijn wat het moet doen.

12-06-2023 | Vrouw | 50
Wondroos
Plotseling rode, erg pijnlijk borst. 2 dagen mee gelopen. Toen huisarts. Wondroos. Wondje kon hij niet vinden. 10 dagen 4x per dag 1 capsule. Effect was er vrij snel. Nu bijna een week na de laatste capsule nog steeds een rood plekje op de borst. Wordt steeds kleiner, maar niet weg. Wel groot nadeel was het inname schema. 1 uur na f 2 uur voor capsule eten. Dat was he[lees meer...]t enige dat wel vervelend was. Verder weinig klachten. Wat andere en vaker ontlasting. En 2x een branderig gevoel bij inname, verder niet.

29-04-2023 | Vrouw | 52
Wondroos
2 weken geleden heb ik de huisarts gebeld had een zeer rood en zeer pijnlijke rechter been huisarts is bij mij geweest en constateerde wondroos en schreef mij Clindamycine voor 3 x daag 2 capsules van 300 mg. Mijn rechter been was over okay het was nog wel wat rood maar geen pijn meer en ik had 2 weken de kuur afgemaakt 2 dagen later krijg ik wondroos aan mijn linkerbeen d[lees meer...]us weer een zware kuur van 3 x daags 2 capsules daar ben ik nu nog mee bezig ik hoop dat de pijn snel weg gaat slik daarnaast wel paracetamol van 500 mg en ik gebruik cannabisolie mijn linker been is dik en opgezet en rood mijn voet is ook opgezwollen ik kan bijna geen schoen meer aan hebben maar we gaan door met slikken ik ondervind van dit medicijn totaal geen bijwerkingen.

23-02-2023 | Man | 51
Wondroos
Ik kreeg plots zeer hoge koorts en de volgende morgen was mijn onderbeen en enkel dik en rood. Gelukkig kon ik dezelfde ochtend bij de huisarts terecht, diagnose: wondroos. Ik kreeg meteen deze antibiotica, 4 maal daags in te nemen. Onhandig omdat dit tussen maaltijden moet, dus even puzzelen. Ik vond de capsules ook erg groot en de geur en smaak is inderdaad metalig zoals[lees meer...] hier als werd genoemd. Toch ben ik zeer tevreden want dit medicijn doet wat het moet doen, na 2 dagen merkte ik al het verschil en nu is nog niet eens de hele kuur van 10 dagen klaar en de wondroos is (of lijkt) al helemaal weg. Natuurlijk wel wat bijwerkingen (beetje wazig), maar wondroos is enorm ernstig en voor de snelle genezig heb ik dat er graag voor over. Ik wil gebruikers van dit medicijn dan ook gerust stellen. Je neemt het niet voor de lol, maar de kwaal die dit medicijn oplost is vele malen erger dan de bijwerkingen die er optreden. Tip: ik neem wel per dag een Jakult erbij omdat darmflora beschadigd kan raken door antibiotica.

Amoxicilline

22-02-2023 | Man | 54
amoxicilline
Wondroos
elk jaar komt het wel een keer terug, na dat mijn prostaat en de omliggende lymfeklieren aan 1 lieszijde is er oedeem ontstaan en hier schijnen bepaalde bacteriën een genot uit te halen , voor mij is het een koortsaanval en een rood en warm gezwollen dijbeen, en weer een AB kuur na 8 a 10 dagen ben ik er weer vanaf.

12-01-2023 | Vrouw | 52
Wondroos
Ik heb vaker last van wondroos door een ongeval waarbij het been geïnfecteerd raakte met de stafylokokken bacterie. Na 1 dag al verbetering te zien aan het been en koorts gezakt. Na 2 dagen al geen koorts meer en het been gaat zienderogen vooruit. Kuur afmaken en op advies van de huisarts een tablet per dag blijven nemen ter voorkoming van. Geen bijwerkingen. Zeer tev[lees meer...]reden over Clindamycine.

19-11-2022 | Man | 46
Wondroos
Werkt niet goed tegen wondroos. Lastig met innemen vanwege etenstijden die je moet gaan plannen, want niet innemen tussen 1 uur voor het eten en 2 uur erna. Beetje gruis in stinkende verkleurde urine. Daarna overgegaan op amoxicilline met clavulaanzuur (augmentin) en die werkte een heel stuk beter.

Amoxicilline

19-11-2022 | Man | 46
amoxicilline
Wondroos
Deze antibiotica werkte een stuk beter dan flucloxacilline die standaard voor wondroos zou worden voorgeschreven. Nadat de wondroos na 6 dagen amper minder werd tijdens het gebruik van flucloxacilline is overgegaan op de amoxicilline met clavulaanzuur. Binnen enkele dagen gelijk verbetering en koortsvrij.

24-08-2022 | Man | 66
Wondroos
Gestart met medicatie toen de wondroos al 10 dagen flink bezig was. Na 24uur groot effect. Na 4 dagen bultjes en jeuk.

01-05-2022 | Man | 64
Wondroos
Innemen gaat prima. Schema 7-12.17-23 uur. Erg misselijk en het gevoel dat er een steen in mijn maag zit. Meeste last hiervan als ik ga liggen. Moet ik na inname nog een tijd blijven zitten? Lijkt namelijk of dit medicijn problemen veroorzaakt als ik gelijk weer ga liggen(wil ook snel weer liggen omdat ik mij moe en beroerd voel door de wondroos) Moe en af en toe slaan[lees meer...] mijn gedachten op hol.

24-04-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Ik was op tijd bij huisarts. Had wel 2 dagen verhoging. Wondroos werd wel minder maar na 10 dagen slikken nog niet weg. Verlengd met 5 dagen. Ben wel inmiddels 2 kg aangekomen ondanks zelfde dieet en sporten. Vocht vasthouden.Ik denk dat ik wat meer water moet drinken. Kreeg het na elke keer slikken benauwd, alsof mijn keel werd dicht geknepen. Ook kreeg ik uitslag over [lees meer...]mijn bovenbenen. Wondroos had ik op mijn arm . Ik heb lymfoedeem door bestraling. Borstkanker gehad. Nu laatste dag vd antibiotica. Wondroos is bijna weg. Toch maar weer naar de huisarts voor beoordeling. Hoop dat ik geen verlenging hoef, vind het toch wel een dingetje met de slikschema.

22-04-2022 | Vrouw | 38
Wondroos
Gekregen ivm wondroos aan mijn arm. Na dag 3 zag ik duidelijk verbetering. Zwelling en roodheid namen af. Ik heb de dosering voor 12 jarigen aangehouden ivm mijn (lichte) gewicht en overgevoeligheid voor medicatie, dus 3 x p/d ipv 4. Op de nuchtere maag voor mij geen doen. Ik kreeg onmiddellijk Maagzuur en braakneigingen. na overleg met de huisarts afgesproken om het na w[lees meer...]at voedsel in te nemen. Vergeleken met andere antibiotica viel deze reuze mee.

19-02-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Door onbekende oorzaak kreeg ik ineens wondroos in mijn gezicht. Omdat ik het niet kende misschien wat laat naar huisarts gegaan ( 3 dagen nadat de verschijnselen begonnen). Ik kreeg een kuur voor 10 dagen, 3x daags 2x 500gr dus best heftig. Innemen van deze capsules was al een drama, ze bleven hangen in me keel maar met heel veel water kreeg ik ze weg. Na 48 uur zag ik we[lees meer...]l heel duidelijk verschil. Zwelling en pijn werden rap minder maar dat werd vervangen door lichte misselijkheid de hele dag door en hoofdpijn. Vooral snachts en smorgens was de hoofdpijn wel heel heftig. Zie je met 3x daags maar eens aan een eetschema te houden #not dus. Ik probeer 7-3-11 aan te houden. Dit medicijn doet zijn werk goed maar door die bijwerkingen hoop ik het nooit meer te hoeven slikken.

22-07-2021 | Vrouw | 63
Wondroos
Aanvankelijk voor 7 dagen, niet effectief genoeg dus nogmaals 7 dagen. Algehele malleise hierdoor. Na 14 dagen nog niet helemaal over.

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.

24-03-2021 | Vrouw | 23
Wondroos
7 dagen 3x per dag 2 pillen om wondroos te verhelpen. Pillen eerder gehad en weer dezelfde bijwerkingen. Misselijk, diarree en het gevoel dat mijn maag niet meer leeg kan zijn. Om 02:00 de wekker, cracker eten en 2 glazen water drinken om te zorgen dat de medicijnen geen brandend gevoel geven. Nog 4 dagen te gaan op deze medicijnen. De bijwerkingen zijn te overzien, maar w[lees meer...]el heel erg vervelend.

21-03-2021 | Man | 21
Wondroos
Ik had een serieuze infectie achter op mijn kuit, maar door dit medicijn is alles verholpen. 4 x een pil van 500mg per dag hielp mij enorm, en na 48 uur werd de pijn, roodheid, en zwelling een stuk minder dik. Nu 5 dagen later is het bijna helemaal opgelost. top middel

Penidural

19-03-2021 | Vrouw | 65
benzathinebenzylpenicilline
Wondroos
Ik kreeg voor het eerst wondroos en kreeg toen van de huisarts penudural injectie het doet even pijn maar werkt uitstekend

18-03-2021 | Vrouw | 61
Wondroos
Wondroos aan re voet, begon met een ontstoken teen waarschijnlijk door een schimmelinfectie. De zwelling van de teen en de voet was binnen 3 dagen flink afgenomen dus de jeuk over mijn hele lijf wilde ik voor lief nemen. Maar de jeuk werd steeds erger/ slapeloze nachten en desloratadine tegen de jeuk hielp niet. Nu overgestapt naar argumenten. Afwachten wat dat gaat doen.

13-01-2021 | Vrouw | 82
Wondroos
Mijn moeder is 82 en heeft 2x per jaar wondroos, voeten of benen en ook af en toe gezicht helemaal. Dit is een geweldige kuur(10dg 3x 500mg), meestal na 3-4 dagen resultaat. Enigste nadeel dat je goed aan de tijden moet houden, 1 uur voor of 2 na eten. Soms lastig bij ouderen mensen.

27-12-2020 | Vrouw | 62
Wondroos
Ik kreeg een rood plekje op mijn neus en wang, de volgende dag werd ik wakker met een rood opgezet rechterwang en dikke neus. In het ziekenhuis werd ik van de huisartsenpost naar de eerste hulp gestuurd, wegens ernstige wondroos. Omdat ik allergies ben voor Amoxicilline kon ik geen Antibiotica infuus krijgen en kreeg ik Clindamycine voor 2 weken mee naar huis. Na een p[lees meer...]aar dagen had het al effect alleen werd ik wel misselijk ervan. Nu na een week is mijn gezicht bijna genezen maar heb ik wel pijn in mijn mond , alsof je aften ontwikkeld,ontzettende dorst en buikpijn. Ook steeds een bittere smaak in mijn mond.

29-11-2020 | Vrouw | 40
Wondroos
Deze kuur gekregen tegen wondroos op mijn bovenbeen. Het middel deed goed zijn werk en de plek begon binnen twee dagen al te verminderen. Wel kwamen er op meerdere plaatsen nieuwe plekken tot uiting die ook snel weer weg waren. Het innemen is wel een dingetje en ik probeer me er wel aan te houden wat prima gaat mbt niet eten, maar de tijden willen wel eens wisselen. Ik b[lees meer...]en wat vermoeider dan normaal, bij te vroeg na het eten innemen ontstaat er het gevoel alsof er iets scherps weer omhoog klimt via je slokdarm, een kop thee en een maalox doet wonderen. Verder is de urine en ontlasting wat donkerder dan normaal, en heb ik nu (drie dagen voor einde kuur van 10 dgn) vaginale schimmelinfectie en onder mijn borsten maar dat is ook wel veel voorkomend bij AB. Verder werkt dit heel goed!

Penidural

13-11-2020 | Vrouw | 33
benzathinebenzylpenicilline
Wondroos
veel pijn in het gebied van de injectie, dit kan tot een week aanhouden, daarnaast ervaar ik een enorme vermoeidheid in de eerste 3 dagen na de injectie

29-09-2020 | Vrouw | 47
Wondroos
Na inname moet men rechtop blijven zitten voor 30 min, anders is het net of de capsule blijft hangen in de slokdarm wat pijn doet en daar open gaat wat heel vies smaakt, branderig gevoel en misselijkheid veroorzaakt. Meteen na dat uur eten lijkt te verlichten. 10 dgn 4x per dag om 7.00 , 12.00, 17.00, 22.00. Je mag dan eten en drinken tussen 8.00 en 10.00, 13.00 en 15.00[lees meer...], 18.00 en 20.00, 23.00 en 1.00, maar zo laat eet ik niet meer. Je mag tussendoor wel thee en water maar niet in grote hoeveelheden.