ziekte

Wondroos

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor wondroos

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Amoxicilline 2 4,5
Oxycodon 1 5
Azitromycine 1 2
Claritromycine 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: wondroos

01-05-2022 | Man | 64
Wondroos
Innemen gaat prima. Schema 7-12.17-23 uur. Erg misselijk en het gevoel dat er een steen in mijn maag zit. Meeste last hiervan als ik ga liggen. Moet ik na inname nog een tijd blijven zitten? Lijkt namelijk of dit medicijn problemen veroorzaakt als ik gelijk weer ga liggen(wil ook snel weer liggen omdat ik mij moe en beroerd voel door de wondroos) Moe en af en toe slaan[lees meer...] mijn gedachten op hol.

24-04-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Ik was op tijd bij huisarts. Had wel 2 dagen verhoging. Wondroos werd wel minder maar na 10 dagen slikken nog niet weg. Verlengd met 5 dagen. Ben wel inmiddels 2 kg aangekomen ondanks zelfde dieet en sporten. Vocht vasthouden.Ik denk dat ik wat meer water moet drinken. Kreeg het na elke keer slikken benauwd, alsof mijn keel werd dicht geknepen. Ook kreeg ik uitslag over [lees meer...]mijn bovenbenen. Wondroos had ik op mijn arm . Ik heb lymfoedeem door bestraling. Borstkanker gehad. Nu laatste dag vd antibiotica. Wondroos is bijna weg. Toch maar weer naar de huisarts voor beoordeling. Hoop dat ik geen verlenging hoef, vind het toch wel een dingetje met de slikschema.

22-04-2022 | Vrouw | 38
Wondroos
Gekregen ivm wondroos aan mijn arm. Na dag 3 zag ik duidelijk verbetering. Zwelling en roodheid namen af. Ik heb de dosering voor 12 jarigen aangehouden ivm mijn (lichte) gewicht en overgevoeligheid voor medicatie, dus 3 x p/d ipv 4. Op de nuchtere maag voor mij geen doen. Ik kreeg onmiddellijk Maagzuur en braakneigingen. na overleg met de huisarts afgesproken om het na w[lees meer...]at voedsel in te nemen. Vergeleken met andere antibiotica viel deze reuze mee.

19-02-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Door onbekende oorzaak kreeg ik ineens wondroos in mijn gezicht. Omdat ik het niet kende misschien wat laat naar huisarts gegaan ( 3 dagen nadat de verschijnselen begonnen). Ik kreeg een kuur voor 10 dagen, 3x daags 2x 500gr dus best heftig. Innemen van deze capsules was al een drama, ze bleven hangen in me keel maar met heel veel water kreeg ik ze weg. Na 48 uur zag ik we[lees meer...]l heel duidelijk verschil. Zwelling en pijn werden rap minder maar dat werd vervangen door lichte misselijkheid de hele dag door en hoofdpijn. Vooral snachts en smorgens was de hoofdpijn wel heel heftig. Zie je met 3x daags maar eens aan een eetschema te houden #not dus. Ik probeer 7-3-11 aan te houden. Dit medicijn doet zijn werk goed maar door die bijwerkingen hoop ik het nooit meer te hoeven slikken.

22-07-2021 | Vrouw | 63
Wondroos
Aanvankelijk voor 7 dagen, niet effectief genoeg dus nogmaals 7 dagen. Algehele malleise hierdoor. Na 14 dagen nog niet helemaal over.

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.

24-03-2021 | Vrouw | 23
Wondroos
7 dagen 3x per dag 2 pillen om wondroos te verhelpen. Pillen eerder gehad en weer dezelfde bijwerkingen. Misselijk, diarree en het gevoel dat mijn maag niet meer leeg kan zijn. Om 02:00 de wekker, cracker eten en 2 glazen water drinken om te zorgen dat de medicijnen geen brandend gevoel geven. Nog 4 dagen te gaan op deze medicijnen. De bijwerkingen zijn te overzien, maar w[lees meer...]el heel erg vervelend.

21-03-2021 | Man | 21
Wondroos
Ik had een serieuze infectie achter op mijn kuit, maar door dit medicijn is alles verholpen. 4 x een pil van 500mg per dag hielp mij enorm, en na 48 uur werd de pijn, roodheid, en zwelling een stuk minder dik. Nu 5 dagen later is het bijna helemaal opgelost. top middel

Penidural

19-03-2021 | Vrouw | 65
benzathinebenzylpenicilline
Wondroos
Ik kreeg voor het eerst wondroos en kreeg toen van de huisarts penudural injectie het doet even pijn maar werkt uitstekend

18-03-2021 | Vrouw | 61
Wondroos
Wondroos aan re voet, begon met een ontstoken teen waarschijnlijk door een schimmelinfectie. De zwelling van de teen en de voet was binnen 3 dagen flink afgenomen dus de jeuk over mijn hele lijf wilde ik voor lief nemen. Maar de jeuk werd steeds erger/ slapeloze nachten en desloratadine tegen de jeuk hielp niet. Nu overgestapt naar argumenten. Afwachten wat dat gaat doen.

13-01-2021 | Vrouw | 82
Wondroos
Mijn moeder is 82 en heeft 2x per jaar wondroos, voeten of benen en ook af en toe gezicht helemaal. Dit is een geweldige kuur(10dg 3x 500mg), meestal na 3-4 dagen resultaat. Enigste nadeel dat je goed aan de tijden moet houden, 1 uur voor of 2 na eten. Soms lastig bij ouderen mensen.

27-12-2020 | Vrouw | 62
Wondroos
Ik kreeg een rood plekje op mijn neus en wang, de volgende dag werd ik wakker met een rood opgezet rechterwang en dikke neus. In het ziekenhuis werd ik van de huisartsenpost naar de eerste hulp gestuurd, wegens ernstige wondroos. Omdat ik allergies ben voor Amoxicilline kon ik geen Antibiotica infuus krijgen en kreeg ik Clindamycine voor 2 weken mee naar huis. Na een p[lees meer...]aar dagen had het al effect alleen werd ik wel misselijk ervan. Nu na een week is mijn gezicht bijna genezen maar heb ik wel pijn in mijn mond , alsof je aften ontwikkeld,ontzettende dorst en buikpijn. Ook steeds een bittere smaak in mijn mond.

29-11-2020 | Vrouw | 40
Wondroos
Deze kuur gekregen tegen wondroos op mijn bovenbeen. Het middel deed goed zijn werk en de plek begon binnen twee dagen al te verminderen. Wel kwamen er op meerdere plaatsen nieuwe plekken tot uiting die ook snel weer weg waren. Het innemen is wel een dingetje en ik probeer me er wel aan te houden wat prima gaat mbt niet eten, maar de tijden willen wel eens wisselen. Ik b[lees meer...]en wat vermoeider dan normaal, bij te vroeg na het eten innemen ontstaat er het gevoel alsof er iets scherps weer omhoog klimt via je slokdarm, een kop thee en een maalox doet wonderen. Verder is de urine en ontlasting wat donkerder dan normaal, en heb ik nu (drie dagen voor einde kuur van 10 dgn) vaginale schimmelinfectie en onder mijn borsten maar dat is ook wel veel voorkomend bij AB. Verder werkt dit heel goed!

Penidural

13-11-2020 | Vrouw | 33
benzathinebenzylpenicilline
Wondroos
veel pijn in het gebied van de injectie, dit kan tot een week aanhouden, daarnaast ervaar ik een enorme vermoeidheid in de eerste 3 dagen na de injectie

29-09-2020 | Vrouw | 47
Wondroos
Na inname moet men rechtop blijven zitten voor 30 min, anders is het net of de capsule blijft hangen in de slokdarm wat pijn doet en daar open gaat wat heel vies smaakt, branderig gevoel en misselijkheid veroorzaakt. Meteen na dat uur eten lijkt te verlichten. 10 dgn 4x per dag om 7.00 , 12.00, 17.00, 22.00. Je mag dan eten en drinken tussen 8.00 en 10.00, 13.00 en 15.00[lees meer...], 18.00 en 20.00, 23.00 en 1.00, maar zo laat eet ik niet meer. Je mag tussendoor wel thee en water maar niet in grote hoeveelheden.

27-09-2020 | Man | 62
Wondroos
Erg misselijk en weinig eetlust. Met veel water innemen scheelt soms. Ook rechtop blijven staan/zitten scheelde bij mij iets. Dus niet gelijk weer in bed gaan liggen, wel lastig als je beroerd bent. Weet niet of het aan de kuur ligt, maar ik voel me na 14 dagen einde kuur nog steeds niet de oude: licht misselijk, moe, slap gevoel, geen verhoging temperatuur overigens. W[lees meer...]ellicht komt dit door de impact van dit medicijn of de wondroos cq. de combinatie van beiden? Anders maar naar de huisarts.

05-09-2020 | Vrouw | 48
Wondroos
Door een blaar op mijn hiel en dan op slippers lopen, wondroos gekregen. Koorts, dikke pijnlijke voet. Medicijnen zorgen wel dat het afneemt, maar we zijn op dag 6 van de 10. Het innemen is echt wel een ding. Ik heb normaal nooit problemen met het inslikken van medicijnen, maar deze wel! Ze lijken regelmatig te blijven steken in mijn keel slokdarm, proef soms ook de m[lees meer...]edicijnen. Misselijk, vol gevoel. Nog 4 dagen...!! 🤮 Schema van op lege maag innemen is ook wel even nadenken, maar dat moet je er voor over hebben. Hopelijk wondroos dan helemaal weg.

20-08-2020 | Vrouw | 49
Wondroos
De effectiviteit is prima. Maar de extreme vermoeidheid is vreselijk. En het gevoel dat de pillen ergens blijven hangen. Zoals bij elke antibiotica aan het eind van de kuur een vaginale schimmelinfectie.

16-05-2020 | Man | 48
Wondroos
De eerste 2 dagen deed het niets en toen begon het langzaam te werken. Heb wel de hele dag door hoofdpijn

14-05-2020 | Vrouw | 66
Wondroos
Voor de 6de keer wondroos aan mijn borst. Voor het eerst dat ik problemen ondervind van deze AB. Een tijdje na innemen van capsule krijg ik een zeer vervelend, branderig gevoel in mijn slokdarm. Gaat soms over na water drinken, soms niet. Is ook niet bij elke capsule.

13-04-2020 | Vrouw | 69
Wondroos
Dolblij met het medicijn. Wondroos aan oor al na twee dagen duidelijk minder. Vooral in coronatijd heel blij dat ik er zo snel vanaf was. Ik ben gevoelig voor wondroos, was al de derde keer, ik weet hoe ernstig het kan worden.

16-02-2020 | Man | 55
Wondroos
rood, warm opgezwollen boven been met centraal een harde zone van 5cm diameter. in het centrum een klein pustelje( etter blaartje)

12-08-2019 | Man | 59
Wondroos
Ik moet 4 x per dag 2 x 500 mg slikken, óf 1 uur voor, óf 2 uur na de maaltijd. Ik vind het handiger om 1 uur voor de maaltijd de capsules in te nemen op de lege maag. Mijn schema voor de medicijniname is: 08:00, 13:00, 17:00 en 23:00 Mijn maaltijden zijn dan om: 09:00, 14:00, 18:00 In de ochtend eet ik 2 boterhammen, de middagmaaltijd sla ik vaak over en [lees meer...]om 18:00 eet ik eventueel wat brood met als hoofdmaaltijd veel fruit (banaan, mandarijnen en appel) Tussen de maaltijden door drink ik witte thee. In het begin had ik last van diaree, maar later werd het vaste ontlasting. Ik heb vooral last van verminderde concentratie.

Broxil

04-08-2019 | Man | 29
feneticilline
Wondroos
Wondroos opgelopen. Ik (man, 29), heb deze kuur gekregen voor 7 dagen. 500 mg, 3x per dag. In tegenstelling tot anderen totaal geen last van bijwerkingen. Wondroos was binnen 3 dagen helemaal verdwenen. Eerste 2 dagen hooguit een beetje rommelende buik en het gevoel dat het medicijn 'bleef hangen'. Paar keer diep zuchten zorgde al voor vermindering hiervan. Ik slik zeer ze[lees meer...]lden antibiotica en eet geen vlees dus krijg ook niet onbedoeld antibiotica binnen. Ik rook wel. Verder gebruik ik geen andere medicatie. Ik heb het medicijn, zoals voorgeschreven, altijd op een lege maag ingenomen. 2 uur voor inname niets gegeten en na inname altijd een uur gewacht met eten. Ontlasting ook ongewijzigd.

31-07-2019 | Man | 68
Wondroos
ABC weergave: 2 x/week zwemmen ,moeilijk afdrogen-bukken. Water tussen de tenen vooral kleine tenen. Vloer altijd een bron van bacterie. Teen vocht maakt huid week , beetje schimmel rotting water. 26-7-19 21:00 avond rustig aan tafel binnen, ik dacht ik werd gestoken nabij kleine teen links. Echt "au" pijn. Uurtje erna prikt en jeuk. Zat.27-7-19 22:00 rode tenen, 02:[lees meer...]00 pijnlijk rood halve voet vanaf tenen. 03:00 gezwollen voet helemaal rood en paarse tenen. 03:30 contact dokterspost. Komen! Antibiotica gekregen iedere 6 uur 1 caps.500mg Flucloxacilline = (500 fluc) Zondag , Maandag Dinsdag = geen verbetring voet verder gezwollen paars rood en om 07:00 scheenbeen Links en kleine teen recht ook jeuk rood. Dinsdag direct huisarts gebeld kon 11:40 terecht. Co assistente stuurde me gelijk door SEH Rijnstate. daar scheenbeen vlek ziende groter werd.(500 fluc sloeg niet aan) Dinsdag opname ziekenhuis en infush 24 uur Clindamycine (mg?) Woensdag idem. Donderdag idem 15:00 overgestapt op 600 mg caps, Clindamycine vrijdag 26-7-19 ziende verbetering 14:00 ontslagen uit ziekenhuis. (wat blijkt bacterie in scheurtje kleine teen binnengedrongen dat was die "au"pijn week eerder) Vorzetting tot en met 02-8-2019 15:00 met 600mg Clind. iedere 8 uur. 13 augustus controle voet(en) Rijnstate ziekenhuis. (verder iedere dag 3 x wondverzorging tussen de kleine teentjes). ( Heb ook half ademende sokjes gekocht als extra bescherming in deze fase bij de Zeeman) . Je merkt een gevecht tussen de infectie en dit medicijn , je gloeid zeker de eerste 3 a 4 dagen van de kuur van 10. Na 4 a 5 dagen droge huid vooral om de oogkassen , wenkbrauwen, zijkanten oog. (Insmeren) Natuurlijk ruikt je urine. Drinken

04-05-2019 | Vrouw | 61
Wondroos
Ik had een pijnlijke neus na een verkoudheid, ik dacht hooikoorts. Maar na een bezoek aan de huisarts bleek ik wondroos te hebben. Na 2 dagen medicijnen werd mijn gezicht roder en dikker. Daarna zijn de klachten snel afgenomen en na een week bijna geheel verdwenen. In combinatie met paracetemol was de pijn goed te onderdrukken.

14-01-2019 | Vrouw | 29
Wondroos
Na 4 dagen ziekenhuis(kreeg daar antibiotica via infuus) ivm wondroos in het gezicht, thuis verder gegaan met de flucloxacilline. 4x daags 500mg. De wondroos nam snel af. Enige minpunt, soms misselijk.

20-10-2018 | Vrouw | 25
Wondroos
Meteen de eerste dag al misselijk erdoor. Vooral na inname en paar uur daarna met eten last. Na paar happen eten kotsneiging. Werkt voor de wondroos goed maar zou het niet nog is willen hebben. Ook gevoelig voor een migraine aanval.

20-09-2018 | Man | 54

22-07-2018 | Man | 58
Wondroos
Preventief begonnen met het slikken van Flucloxacilline. Ik voelde een wondroos in mijn rechteronderbeen opzetten. Onderbeen werd warm en in voelde een algehele malaise opkomen. Meteen gestart met de kuur. Na drie dagen was het effect van de Flucloxacilline al merkbaar. Zwelling nam af. Na vijf dagen (20 capsules) kreeg ik enorme huiduitslag op schouders, rug en armen. Jeu[lees meer...]k is niet te harden. Koude douches helpen voor even. Straks maar weer langs de huisarts.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2786)
Depressie (2241)
Angst & paniekstoornis (2239)
Hoge bloeddruk (1596)
Blaasontsteking (1173)