flucloxacilline

Bij  WondroosX

Infectie (wond) (30 meningen)
Bacteriƫle infectie (23 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

01-05-2022 | Man | 64
Wondroos
Innemen gaat prima. Schema 7-12.17-23 uur. Erg misselijk en het gevoel dat er een steen in mijn maag zit. Meeste last hiervan als ik ga liggen. Moet ik na inname nog een tijd blijven zitten? Lijkt namelijk of dit medicijn problemen veroorzaakt als ik gelijk weer ga liggen(wil ook snel weer liggen omdat ik mij moe en beroerd voel door de wondroos) Moe en af en toe slaan[lees meer...] mijn gedachten op hol.

24-04-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Ik was op tijd bij huisarts. Had wel 2 dagen verhoging. Wondroos werd wel minder maar na 10 dagen slikken nog niet weg. Verlengd met 5 dagen. Ben wel inmiddels 2 kg aangekomen ondanks zelfde dieet en sporten. Vocht vasthouden.Ik denk dat ik wat meer water moet drinken. Kreeg het na elke keer slikken benauwd, alsof mijn keel werd dicht geknepen. Ook kreeg ik uitslag over [lees meer...]mijn bovenbenen. Wondroos had ik op mijn arm . Ik heb lymfoedeem door bestraling. Borstkanker gehad. Nu laatste dag vd antibiotica. Wondroos is bijna weg. Toch maar weer naar de huisarts voor beoordeling. Hoop dat ik geen verlenging hoef, vind het toch wel een dingetje met de slikschema.

22-04-2022 | Vrouw | 38
Wondroos
Gekregen ivm wondroos aan mijn arm. Na dag 3 zag ik duidelijk verbetering. Zwelling en roodheid namen af. Ik heb de dosering voor 12 jarigen aangehouden ivm mijn (lichte) gewicht en overgevoeligheid voor medicatie, dus 3 x p/d ipv 4. Op de nuchtere maag voor mij geen doen. Ik kreeg onmiddellijk Maagzuur en braakneigingen. na overleg met de huisarts afgesproken om het na w[lees meer...]at voedsel in te nemen. Vergeleken met andere antibiotica viel deze reuze mee.

19-02-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Door onbekende oorzaak kreeg ik ineens wondroos in mijn gezicht. Omdat ik het niet kende misschien wat laat naar huisarts gegaan ( 3 dagen nadat de verschijnselen begonnen). Ik kreeg een kuur voor 10 dagen, 3x daags 2x 500gr dus best heftig. Innemen van deze capsules was al een drama, ze bleven hangen in me keel maar met heel veel water kreeg ik ze weg. Na 48 uur zag ik we[lees meer...]l heel duidelijk verschil. Zwelling en pijn werden rap minder maar dat werd vervangen door lichte misselijkheid de hele dag door en hoofdpijn. Vooral snachts en smorgens was de hoofdpijn wel heel heftig. Zie je met 3x daags maar eens aan een eetschema te houden #not dus. Ik probeer 7-3-11 aan te houden. Dit medicijn doet zijn werk goed maar door die bijwerkingen hoop ik het nooit meer te hoeven slikken.

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.

21-03-2021 | Man | 21
Wondroos
Ik had een serieuze infectie achter op mijn kuit, maar door dit medicijn is alles verholpen. 4 x een pil van 500mg per dag hielp mij enorm, en na 48 uur werd de pijn, roodheid, en zwelling een stuk minder dik. Nu 5 dagen later is het bijna helemaal opgelost. top middel

18-03-2021 | Vrouw | 61
Wondroos
Wondroos aan re voet, begon met een ontstoken teen waarschijnlijk door een schimmelinfectie. De zwelling van de teen en de voet was binnen 3 dagen flink afgenomen dus de jeuk over mijn hele lijf wilde ik voor lief nemen. Maar de jeuk werd steeds erger/ slapeloze nachten en desloratadine tegen de jeuk hielp niet. Nu overgestapt naar argumenten. Afwachten wat dat gaat doen.

13-01-2021 | Vrouw | 82
Wondroos
Mijn moeder is 82 en heeft 2x per jaar wondroos, voeten of benen en ook af en toe gezicht helemaal. Dit is een geweldige kuur(10dg 3x 500mg), meestal na 3-4 dagen resultaat. Enigste nadeel dat je goed aan de tijden moet houden, 1 uur voor of 2 na eten. Soms lastig bij ouderen mensen.

29-11-2020 | Vrouw | 40
Wondroos
Deze kuur gekregen tegen wondroos op mijn bovenbeen. Het middel deed goed zijn werk en de plek begon binnen twee dagen al te verminderen. Wel kwamen er op meerdere plaatsen nieuwe plekken tot uiting die ook snel weer weg waren. Het innemen is wel een dingetje en ik probeer me er wel aan te houden wat prima gaat mbt niet eten, maar de tijden willen wel eens wisselen. Ik b[lees meer...]en wat vermoeider dan normaal, bij te vroeg na het eten innemen ontstaat er het gevoel alsof er iets scherps weer omhoog klimt via je slokdarm, een kop thee en een maalox doet wonderen. Verder is de urine en ontlasting wat donkerder dan normaal, en heb ik nu (drie dagen voor einde kuur van 10 dgn) vaginale schimmelinfectie en onder mijn borsten maar dat is ook wel veel voorkomend bij AB. Verder werkt dit heel goed!

29-09-2020 | Vrouw | 47
Wondroos
Na inname moet men rechtop blijven zitten voor 30 min, anders is het net of de capsule blijft hangen in de slokdarm wat pijn doet en daar open gaat wat heel vies smaakt, branderig gevoel en misselijkheid veroorzaakt. Meteen na dat uur eten lijkt te verlichten. 10 dgn 4x per dag om 7.00 , 12.00, 17.00, 22.00. Je mag dan eten en drinken tussen 8.00 en 10.00, 13.00 en 15.00[lees meer...], 18.00 en 20.00, 23.00 en 1.00, maar zo laat eet ik niet meer. Je mag tussendoor wel thee en water maar niet in grote hoeveelheden.

27-09-2020 | Man | 62
Wondroos
Erg misselijk en weinig eetlust. Met veel water innemen scheelt soms. Ook rechtop blijven staan/zitten scheelde bij mij iets. Dus niet gelijk weer in bed gaan liggen, wel lastig als je beroerd bent. Weet niet of het aan de kuur ligt, maar ik voel me na 14 dagen einde kuur nog steeds niet de oude: licht misselijk, moe, slap gevoel, geen verhoging temperatuur overigens. W[lees meer...]ellicht komt dit door de impact van dit medicijn of de wondroos cq. de combinatie van beiden? Anders maar naar de huisarts.

05-09-2020 | Vrouw | 48
Wondroos
Door een blaar op mijn hiel en dan op slippers lopen, wondroos gekregen. Koorts, dikke pijnlijke voet. Medicijnen zorgen wel dat het afneemt, maar we zijn op dag 6 van de 10. Het innemen is echt wel een ding. Ik heb normaal nooit problemen met het inslikken van medicijnen, maar deze wel! Ze lijken regelmatig te blijven steken in mijn keel slokdarm, proef soms ook de m[lees meer...]edicijnen. Misselijk, vol gevoel. Nog 4 dagen...!! šŸ¤® Schema van op lege maag innemen is ook wel even nadenken, maar dat moet je er voor over hebben. Hopelijk wondroos dan helemaal weg.

20-08-2020 | Vrouw | 49
Wondroos
De effectiviteit is prima. Maar de extreme vermoeidheid is vreselijk. En het gevoel dat de pillen ergens blijven hangen. Zoals bij elke antibiotica aan het eind van de kuur een vaginale schimmelinfectie.

14-05-2020 | Vrouw | 66
Wondroos
Voor de 6de keer wondroos aan mijn borst. Voor het eerst dat ik problemen ondervind van deze AB. Een tijdje na innemen van capsule krijg ik een zeer vervelend, branderig gevoel in mijn slokdarm. Gaat soms over na water drinken, soms niet. Is ook niet bij elke capsule.

13-04-2020 | Vrouw | 69
Wondroos
Dolblij met het medicijn. Wondroos aan oor al na twee dagen duidelijk minder. Vooral in coronatijd heel blij dat ik er zo snel vanaf was. Ik ben gevoelig voor wondroos, was al de derde keer, ik weet hoe ernstig het kan worden.

12-08-2019 | Man | 59
Wondroos
Ik moet 4 x per dag 2 x 500 mg slikken, Ć³f 1 uur voor, Ć³f 2 uur na de maaltijd. Ik vind het handiger om 1 uur voor de maaltijd de capsules in te nemen op de lege maag. Mijn schema voor de medicijniname is: 08:00, 13:00, 17:00 en 23:00 Mijn maaltijden zijn dan om: 09:00, 14:00, 18:00 In de ochtend eet ik 2 boterhammen, de middagmaaltijd sla ik vaak over en [lees meer...]om 18:00 eet ik eventueel wat brood met als hoofdmaaltijd veel fruit (banaan, mandarijnen en appel) Tussen de maaltijden door drink ik witte thee. In het begin had ik last van diaree, maar later werd het vaste ontlasting. Ik heb vooral last van verminderde concentratie.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase