ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1

12-01-2017

Acne/puistjes

Als puber last gekregen van acne. Op mijn veertiende aan de Diane-35 gegaan die wonderen voor mijn huid deed. Vanwege zware hoofdpijnklachten op 26-jarige leeftijd mee gestopt, waarna mijn acne in volledig terug kwam. Lees: super veel white heads, kleine witte pukkeltjes en ontstekingen op m'n voorhoofd en wangen. Ondanks mijn pogingen om ervan af te komen (lichtere pil, k[lees meer...]operspiraal, huidtherapie) uiteindelijk de huisarts Acid A Vit voorgeschreven gekregen. Elke avond aanbrengen. De eerste weken gebeurde er voor mijn gevoel weinig, behalve een schilferige huid (rond de kin) en branderige wangen. Echter, in combinatie met een goede vette/hydraterende dagcreme, merkte ik dat het na een flink aantal weken stukken beter werd. Na 10 weken zijn mijn voorhoofd en wangen zo goed als glad. Af en toe een ontsteking maar ik ben zeer tevreden en opgelucht. Ik zou dit product zeker proberen, let wel: je moet geduld hebben en consequent smeren. De nadelen zijn wat mij betreft te verwaarlozen bij de voordelen die je ervan hebt. Ik zou graag een voor- en na foto delen, maar helaas biedt dit platform die mogelijkheid niet.
30-06-2015

Acne/puistjes

Ik heb al ruim acht jaar last van vrij hevige acne. Op mijn veertiende aan de Diane-35 gegaan die wonderen voor mijn huid deed. Uiteindelijk op m'n achttiende mee gestopt, waarna mijn acne in al zijn glorie weer terug kwam. Door de huisarts Acid A Vit voorgeschreven gekregen, elke avond aanbrengen. In het begin schilferde mijn huid enorm en was het gortdroog. Na een maand [lees meer...]gebruik gingen de schilfers weg. Heb nu nog steeds wel een droge huid, dus het is belangrijk om je huid goed vochtig te houden met een hydraterende creme voor overdag. Wat betreft mijn acne is mijn huid wel verbeterd. Mijn voorhoofd is vrij glad, krijg soms helaas nog wel wat grote ontstekingen. Is het zeker waard om te proberen.
13-05-2015

Acne/puistjes

Ik begon steeds meer puistjes te krijgen en dat vond ik vervelend. De huisarts schreef mij dit voor. Je moet wel erg geduld hebben, maar het helpt zeker. Je mag er niet mee in de zon, geen idee waarom, maar ik doe het toch. Je huid wordt inderdaad heel schilferig. Dat is vervelend, maar is makkelijk te verhelpen met een simpele dagcrème.
02-04-2015

Acne/puistjes

Ik gebruik de créme nu 3 dagen en heb geen pukkels meer en ook geen onderhuids pukkels , terwijl mijn gezicht helemaal onder zat. Ik ben zeer tevreden hierover het werkt! P.S. : Ik gebruik trouwens ook nog doxycycline Disp 100 mg pch erbij en die combinatie werkt echt goed samen.. Pukkels gaan weg! DoxycyclineDisp zijn trouwens tabletten.
25-09-2014

Acne/puistjes

Ik heb Acid A vit door de huisarts voorgeschreven gekregen tegen mijn acne. Ik gebruik het nu 4 maanden ongeveer. Eerst ben ik begonnen het iedere dag te smeren. Ik kreeg echter een heel droge, trekkerige, schilferende, rode huid. met een branderig gevoel. Daarom ben ik de creme 2x per week gaan gebruiken. ik heb veel minder last van puisten (ik had echt van die onderhuids[lees meer...] ontstekingen). nu heb ik af en toe nog kleine oneffenheden. Mijn huid blijft echter wel schilferen, de rest van de bijwerkingen zijn weg getrokken gelukkig. Ik vraag me alleen af of het goed is dat mijn huid blijft schilferen. Ik kijk het nog ff aan en anders toch maar ff terug naar de huisarts. Ik zou het niet direct iedereen aanbevelen omdat de creme wel veel bijwerkingen heeft. maar als je alles al geprobeerd hebt kan deze creme uitkomst bieden.
05-07-2010
Vrouw

Acne/puistjes

Ik heb nu 3 maanden Acid A Vit creme gebruikt voor mijn plotseling opkomende acne. Maar nu 3maanden verder heeft het bij mij niet veel geholpen, in het begin dacht ik dat het minder werd, maar daarna werd het eigenlijk iets meer. Verder weinig bijwerkingen alleen klein beetje droge huid. Ik krijg nu Eryacne gel erbij en moet Acid A Vit ook blijven door smeren. Kijken of di[lees meer...]t helpt.
Pagina 1 van 1

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!