Ervaringen met Acid A Vit

Acne/puistjes (10 meningen)

03-11-2018 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Na het stoppen met de pil toen ik achter in de dertig was, kwam mijn acne in volle hevigheid terug. Ik gebruikte al een tijdje Clindamycine, maar dit hielp niet voldoende. De onderhuidse acne (cystes) bleven komen. Tretinoine zalf had ik al eerder gekregen van de huisarts, maar in het begin gebruikte ik deze verkeerd (lees: iedere avond een dikke laag erop smeren), waard[lees meer...]oor ik enorm last van mijn huid kreeg. Deze keer heb ik het rustiger aangepakt: ik gebruik de creme twee keer per week, heel dun (niet meer dan een erwtje voor mijn hele gezicht), en smeer er dan na een half uur een goede vochtinbrengende, neutrale nachtreme overheen. Ik gebruik hiervoor Effaclar H van La Roche Posay. Topspul! In de ochtend gebruik ik Cetaphil creme. Deze is iets vetter, maar trekt wel snel in, en zorgt dat de schilfers niet zichtbaar zijn. Je huid wordt wat droger van deze creme, maar het effect is prachtig. Ik kan het bijna niet geloven. Na een paar weken gebruik lijkt het wel of mijn talgklieren er voorgoed mee opgehouden zijn. Geen glimgezicht meer, en mijn make-up blijft de hele dag zitten zonder dat ik deze hoef bij te werken! En het belangrijkste: er is geen pukkeltje meer te zien op mijn gezicht. De huid van mijn gezicht lijkt ook een stuk strakker te zijn, en littekentjes zijn minder zichtbaar. Ik ben heel erg blij met dit effect, en kan deze creme iedereen aanraden. Het is echter wel belangrijk dat je de creme met mate, en op de voorgeschreven manier gebruikt, anders kan het averechts werken!

02-04-2015 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik gebruik de créme nu 3 dagen en heb geen pukkels meer en ook geen onderhuids pukkels , terwijl mijn gezicht helemaal onder zat. Ik ben zeer tevreden hierover het werkt! P.S. : Ik gebruik trouwens ook nog doxycycline Disp 100 mg pch erbij en die combinatie werkt echt goed samen.. Pukkels gaan weg! DoxycyclineDisp zijn trouwens tabletten.

12-10-2018 | Vrouw | 35
Top spul.

12-01-2017 | Vrouw | 26
tretinoine (0,2mg/ml)
Acne/puistjes
Als puber last gekregen van acne. Op mijn veertiende aan de Diane-35 gegaan die wonderen voor mijn huid deed. Vanwege zware hoofdpijnklachten op 26-jarige leeftijd mee gestopt, waarna mijn acne in volledig terug kwam. Lees: super veel white heads, kleine witte pukkeltjes en ontstekingen op m'n voorhoofd en wangen. Ondanks mijn pogingen om ervan af te komen (lichtere pil, k[lees meer...]operspiraal, huidtherapie) uiteindelijk de huisarts Acid A Vit voorgeschreven gekregen. Elke avond aanbrengen. De eerste weken gebeurde er voor mijn gevoel weinig, behalve een schilferige huid (rond de kin) en branderige wangen. Echter, in combinatie met een goede vette/hydraterende dagcreme, merkte ik dat het na een flink aantal weken stukken beter werd. Na 10 weken zijn mijn voorhoofd en wangen zo goed als glad. Af en toe een ontsteking maar ik ben zeer tevreden en opgelucht. Ik zou dit product zeker proberen, let wel: je moet geduld hebben en consequent smeren. De nadelen zijn wat mij betreft te verwaarlozen bij de voordelen die je ervan hebt. Ik zou graag een voor- en na foto delen, maar helaas biedt dit platform die mogelijkheid niet.

13-05-2015 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik begon steeds meer puistjes te krijgen en dat vond ik vervelend. De huisarts schreef mij dit voor. Je moet wel erg geduld hebben, maar het helpt zeker. Je mag er niet mee in de zon, geen idee waarom, maar ik doe het toch. Je huid wordt inderdaad heel schilferig. Dat is vervelend, maar is makkelijk te verhelpen met een simpele dagcrème.

24-03-2011 | Vrouw | 18
Acné
Ik gebruik Acid A Vit al bijna twee jaar. In het begin verergerde de acné erg en ging mijn huid daarbij heel erg schilferen. Ik heb toen doorgezet waardoor ik tegenwoordig een egale huid heb, met zeer zelden nog een puistje. Deze blijven altijd klein. Het enige is wel dat mijn huid erg slecht tegen zon kan. Het wordt rood en gaat schilferen. Ook reageert mijn gezicht ov[lees meer...]ergevoelig op zweet tijdens het sporten. Het voelt branderig en trekkerig aan en wordt knalrood. Deze bijwerkingen wegen wat mij betreft niet op tegen een gezicht helemaal vol puistjes. Ik raad deze crème dan ook zeker aan.

30-06-2015 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik heb al ruim acht jaar last van vrij hevige acne. Op mijn veertiende aan de Diane-35 gegaan die wonderen voor mijn huid deed. Uiteindelijk op m'n achttiende mee gestopt, waarna mijn acne in al zijn glorie weer terug kwam. Door de huisarts Acid A Vit voorgeschreven gekregen, elke avond aanbrengen. In het begin schilferde mijn huid enorm en was het gortdroog. Na een maand [lees meer...]gebruik gingen de schilfers weg. Heb nu nog steeds wel een droge huid, dus het is belangrijk om je huid goed vochtig te houden met een hydraterende creme voor overdag. Wat betreft mijn acne is mijn huid wel verbeterd. Mijn voorhoofd is vrij glad, krijg soms helaas nog wel wat grote ontstekingen. Is het zeker waard om te proberen.

25-09-2014 | Vrouw | 33
Acne/puistjes
Ik heb Acid A vit door de huisarts voorgeschreven gekregen tegen mijn acne. Ik gebruik het nu 4 maanden ongeveer. Eerst ben ik begonnen het iedere dag te smeren. Ik kreeg echter een heel droge, trekkerige, schilferende, rode huid. met een branderig gevoel. Daarom ben ik de creme 2x per week gaan gebruiken. ik heb veel minder last van puisten (ik had echt van die onderhuids[lees meer...] ontstekingen). nu heb ik af en toe nog kleine oneffenheden. Mijn huid blijft echter wel schilferen, de rest van de bijwerkingen zijn weg getrokken gelukkig. Ik vraag me alleen af of het goed is dat mijn huid blijft schilferen. Ik kijk het nog ff aan en anders toch maar ff terug naar de huisarts. Ik zou het niet direct iedereen aanbevelen omdat de creme wel veel bijwerkingen heeft. maar als je alles al geprobeerd hebt kan deze creme uitkomst bieden.

17-02-2013 | Vrouw | 61
tretinoine
Eind aug. 2012 is een aantal plekken op mijn hals/borst met stikstof verwijderd (pijnlijk). Omdat de overige omringende huid nog wat korrelig aanvoelt heeft de arts vorige week het dagelijks dun aanbrengen van Acid a Vit 0,5 creme voorgeschreven. Mijn huid is vanaf de 3e behandeldag ontzettend rood en uiterst gevoelig (branderig). Als ik het 2 weken gebruikt heb ga ik info[lees meer...]rmeren of het zich wel goed ontwikkelt, ik heb nl. mijn twijfels.

20-10-2011 | Vrouw | 34
Acné op rug
Ik gebruik de creme nu 4,5 week op mijn rug. De acné is bijna geheel verdwenen. Mijn huid jeukt vervelend, is schilverig en rood. Met sproten wordt dit erger door het zweten. Het is nu herfst, maar het schijnt dat je ook niet in de zon mag, omdat de huid dun is geworden. Ik ga over een aantal weken met mijn huisarts overleggen of ik de creme zal blijven gebruiken en wat de[lees meer...] alternatieven zijn. Heeft iemand ervaring met het gebruik en na hoelang verdwijnt de roodheid, jeuk en schilverigheid?

05-07-2010 | Vrouw
Acne/puistjes
Ik heb nu 3 maanden Acid A Vit creme gebruikt voor mijn plotseling opkomende acne. Maar nu 3maanden verder heeft het bij mij niet veel geholpen, in het begin dacht ik dat het minder werd, maar daarna werd het eigenlijk iets meer. Verder weinig bijwerkingen alleen klein beetje droge huid. Ik krijg nu Eryacne gel erbij en moet Acid A Vit ook blijven door smeren. Kijken of di[lees meer...]t helpt.

25-02-2019 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Na twee maal van pil verwisseld te zijn (heb nu een koperspiraal), meerdere malen naar de schoonheidsspecialiste te zijn geweest en de inderm applicatievloeistof te hebben geprobeerd, vond de huisarts het tijd voor iets anders. Ik heb al vanaf mijn 13de acne en ben er nu wel een beetje klaar mee. Deze schreef toen de Acid A Vit voor. Ik ben gewend dat er bijwerkingen vastz[lees meer...]itten aan acnebestrijding, maar had niet verwacht dat ik het zo vervelend zou vinden. De roodheid en irritatie vielen wel mee, maar de droogheid en schilfering was vreselijk. Als ik al enkel mijn huid aanraakte, vielen er velletjes van mijn huid af. Je kan beter geen make-up dragen bij deze crème, maar i.v.m. onzekerheid en schaamte durfde ik dit niet. Dit maakte het uitdrogen nog erger. Het maakte niet uit hoeveel nivea ik erop smeerde, mijn huid bleef droog. Het heeft mij ook niet geholpen. Ik ga tegenwoordig naar een dermatoloog en ben begonnen met de differin gel. Raak niet ontmoedigd door mijn ervaring. Iedereen zijn huid is anders. Ik heb de crème 12 tot 14 weken geprobeerd. Als je zelf na 8 à 9 weken onvoldoende effect merkt, zou ik je adviseren om opnieuw naar de huisarts te gaan voor iets anders. Succes!