Ervaringen met Benzoylperoxide Hydrogel

Acne/puistjes (80 meningen)

04-09-2019 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Na vijf dagen (eenmaal per dag) gebruik in de avond, even moeten stoppen. Ik kreeg op de plekken waar ik de gel gesmeerd had een extreem rode kleur (en gevoelig!). Op mijn kin kreeg ik huidschilfers en een trekkerig gevoel in/op de huid. Overigens is de gel wel effectief! Nauwelijks tot geen nieuwe puisten erbij gekregen. Na deze ‘stop’ ga ik weer door met smeren en kijken[lees meer...] hoe dat uitpakt. Wellicht af en toe met een tussenstop van een dag omdat mijn huid dus gevoelig blijkt te zijn. Bijwerkingen zijn onder andere jeuk en bijtend wanneer ik de gel op mijn huid smeer. Maar dat heb ik er wel voor over. Het trekt ook vrij snel in gelukkig.

01-09-2019 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Al sinds mijn 10e heb ik last van milde acne. Op mijn 14e heb ik Benzoyl peroxide ontdekt en dit heeft voor mij echt een groot verschil gemaakt! In het begin merkte ik niet veel verschil, maar na een paar maanden had ik veel minder last van acne en was mijn huid op sommige dagen zelfs helemaal acne vrij. Ik raad aan om Benzoyl peroxide the combineren met de reinigings gel [lees meer...]van Kruidvat Pure, deze effectieve en goedkope manier heeft mij geholpen om acne tegen te gaan. Ik ben nu 19 jaar en gebruik het product al 5 jaar en ben nog steeds erg tevreden. De enige bijwerkingen zijn dat de huid soms droog en schilferig wordt, maar dat valt goed tegen te gaan met een hydraterende crème (bijvoorbeeld van Kruidvat Pure ;-)). Al met al echt een aanrader en zeker het proberen waard!

25-03-2019 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik heb al sinds mijn 16e last van hormonale acnee. Op mijn 17e ben ik deze gel gaan gebruiken en ongeveer na een week was ik puist/bult loos! Nu ben ik 19 jaar en alles is weer teruggekomen. De gel blijkt niet meer te helpen en/of verergert het juist! Heel jammer:(

08-03-2018 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Werkt bij mij geweldig goed. Voor het slapengaan dun opbrengen. Wel een handdoek over kussen en deken doen, spul geeft nare bleekvlekken. 's Ochtends e goed afwassen.

11-11-2015 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Mijn tube is alweer leeg. Ik heb vooral een droge huid ervan gekregen, maar dat valt wel weer mee. Ik doe dan wat nivea crème op die droge plekjes en dan is het na een dagje weer normaal. Wanneer het erg droog is geworden, doe ik ook even geen benzoylperoxide meer op. Ik heb zelf niet veel verschil gemerkt in mijn huid behalve de droogheid. Mijn moeder zegt wel verschil te[lees meer...] hebben gezien in mijn voorhoofd.

03-04-2012 | Man | 19
Acne/puistjes
Ik gebruik het middel nu ongeveer 2 weken en moet zeggen dat ik nog niks van de hieronder genoemde bijwerkingen heb gemerkt. Mijn huid is juist soepeler en zachter geworden en de donkere plekjes zijn ook minder geworden. De acne zelf is helaas nog niks aan veranderd. Pas inderdaad wel goed op met je kleding en beddengoed. Het hoerige alleen niet, het gaat ook ontzettend st[lees meer...]inken naar dit middel. Het ruikt nogal naar chloor.

19-01-2011 | Vrouw | 19
Puistjes
Ik gebruik dit product al een aantal jaren en het helpt voor mij heel goed. Hiervoor zat mijn hele hoofd altijd onder de puistjes en sinds ik het ben gaan gebruiken heb ik een mooie gladde huid gekregen. De eerste weken is het inderdaad afzien met rode huid en schilfertjes, maar op een gegeven moment raakt je huid eraan gewend en werkt het prima. Ik raad het zeker aan voor[lees meer...] alle mensen bij wie de troep van clearasil en dergelijke niet bij werkt! Je kan het gewoon halen bij de apotheek, zonder recept en het is heel goedkoop.

03-02-2021 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
De acne ging weg, echter kreeg ik veel last van de bijwerkingen. Toen ik stopte, kwam alles weer terug..

01-03-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik heb dit product nu voor een maand gebrobeerd, en ik heb nog geen verandering gezien. Gelukkig waren er geen bijwerkingen.

30-04-2017 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Gebruikt tegen acné, hielp eigenlijk totaal niet. Puistjes kwamen gewoon terug, misschien zelfs iets meer.

30-03-2015 | Vrouw | 18
benzoylperoxide (50mg/g)
Acne/puistjes
Ik heb deze hydrogel een aantal weken gebruikt maar ben gestopt omdat mijn huid erg droog werd en begon te schilferen. Ik heb niet echt acne maar heb wel last van de puistjes op mijn gezicht. Ik ben met deze gel in aanraking gekomen door mijn opleiding huidtherapie (geeft leren toch nog voordelen). Misschien had ik toch door moeten zetten, want de puistjes zijn helaas weer[lees meer...] terug. Overigens ben ik op zoek naar een acné model voor mijn praktijktoets op 9 april. Deze zal worden gehouden op de hogeschool utrecht. Reiskosten worden vergoed! Dus wil je graag een behandeling voor je acné, dan zou je mij daar heel erg mee helpen!

14-02-2015 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
na 3 dagen zag ik al verschil. soms heb ik nog een paar maar niet zo erg als eerst.

18-10-2014 | Vrouw | 18
benzoylperoxide (50mg/g)
Acne/puistjes
Ik heb deze creme zelf ook gebruikt, maar weet nu uit eigen ervaring en studie dat het er nooit echt mee weg te krijgen is. Dus wie wil er definitief en GRATIS van zijn/haar acne af? Ik ben Amy en ik ben een afgestudeerd schoonheidsspecialiste en ben nu bezig met de opleiding all-round Ik zoek voor de specialisatie acne een model voor mijn stage examen. Je krijgt 5-7 behan[lees meer...]delingen van 60 min. per behandeling helemaal gratis. De behandelingen vinden plaats nabij het NS station van Rotterdam Centrum en je hebt keuze uit de dinsdag tussen 16.00 en 20.00 uur of op vrijdag tussen 10.00 en 14.00 uur. Graag alleen serieuze reacties! Ik hoor graag van jullie!

22-08-2013 | Man | 18
Acne/puistjes
Na een paar maanden de producten van La Roche te hebben geprobeerd was ik toch niet tevreden. Mijn huid bleef zeer vettig dus daar moest iets aan gebeuren. Ik gebruikte tijdens die maanden al benzoylperoxide, maar alleen op de puistjes zelf. Dit hielp lokaal, maar er staken telkens opnieuw de kop op. Ik las op internet dat benzoylperoxide wel eens de oplossing zou kunnen z[lees meer...]ijn. Vandaag ben ik 3 weken bezig. De eerste 2 weken was mijn huid schilferig en droog, ik zag amper verbetering. Pas sinds vorige week is er verandering zichtbaar. Vooral de roodheid en zwelling van de puisten vallen me op! (of net niet :p) Die is heel wat afgenomen. De puisten in mijn hals zijn zo goed als weg en op de rechterkant van mijn kin ook. Alleen op de linkerkant zitten er nog een paar flinke jongens, maar dit gaat ook wel beteren hoop ik. Al bij al een goed product! Hopelijk krijgt het ook die laatste puisten weg :)

15-07-2013 | Man | 18
Acne/puistjes
Na een maand in gebruik ben ik behoorlijk tevreden. Ik merk dat de puisten uitdrogen en niet knalrood komen te staan. De eerste weken smeer je het best 1x per dag, daarna kan je overschakelen naar 2x. Beetje onhandig dat het textiel bleekt!

27-05-2013 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Om maar gelijk goed te beginnen; ik kan het iedereen aanraden!! Ik gebruik het nu een tijdje (lees 5 mnd) en ik ben ontzettend blij met het resultaat. Toen ik begon las ik op allerlei forums de meest gruwelijke verhalen over velletjes, ontstekingen etc. Ik ben in de afgelopen 5 maanden alleen maar tevreden geweest. Als je er zelf gewoon zorgvuldig mee omgaat is er niet aan[lees meer...] de hand. Begin gewoon met de lichtste variant en kijk hoe dat uitpakt. Bij mij helpt deze prima.. Laat je vooral niet bang maken door anderen en probeer het zelf uit!