Benzoylperoxide Hydrogel

benzoylperoxide

Roaccutane (381 meningen)
Isotretinoine Capsules (179 meningen)
Differin (39 meningen)
Eryacne (20 meningen)
Duac Acne gel (18 meningen)

09-09-2019

Acne/puistjes

Ik heb nooit echt last gehad van puistjes. 1 puistje in 3 maanden was normaal. Totdat ik over ben gestapt naar deze pil die ik nu slik. Ik wist dat deze mij puistjes zou gaan geven maar zoveel😨 mijn hele rug zat onder en daar had ik echt NOOIT een puistje. Mijn gezicht. Ik lijk wel een kind van 14 die helemaal vol zit. Ik ben 23 trouwens. De dokter adviseerde mij deze cr[lees meer...]ème, ik moet zeggen ik gebruik hem nu 4 weken en het is een heel stuk minder, mijn huid is heel droog. Lijkt wel alsof ik een facelift heb gehad😂 maar toch komen er toch puistjes door. Ik smeer bv me hele rug in dus niet alleen de plekjes want dan komen ze ergens anders. Maar het werkt dus niet volledig. Op dit moment vind ik mijn gezicht het ergste. Ik ga morgen naar de dokter toe en ga vragen voor de jasmin pil. Ik word hier niet goed van. Ik hoop met heel me hart dat deze pil mij gaat helpen en geen andere nare bijwerking geeft!
04-09-2019

Acne/puistjes

Na vijf dagen (eenmaal per dag) gebruik in de avond, even moeten stoppen. Ik kreeg op de plekken waar ik de gel gesmeerd had een extreem rode kleur (en gevoelig!). Op mijn kin kreeg ik huidschilfers en een trekkerig gevoel in/op de huid. Overigens is de gel wel effectief! Nauwelijks tot geen nieuwe puisten erbij gekregen. Na deze ‘stop’ ga ik weer door met smeren en kijken[lees meer...] hoe dat uitpakt. Wellicht af en toe met een tussenstop van een dag omdat mijn huid dus gevoelig blijkt te zijn. Bijwerkingen zijn onder andere jeuk en bijtend wanneer ik de gel op mijn huid smeer. Maar dat heb ik er wel voor over. Het trekt ook vrij snel in gelukkig.
01-09-2019

Acne/puistjes

Al sinds mijn 10e heb ik last van milde acne. Op mijn 14e heb ik Benzoyl peroxide ontdekt en dit heeft voor mij echt een groot verschil gemaakt! In het begin merkte ik niet veel verschil, maar na een paar maanden had ik veel minder last van acne en was mijn huid op sommige dagen zelfs helemaal acne vrij. Ik raad aan om Benzoyl peroxide the combineren met de reinigings gel [lees meer...]van Kruidvat Pure, deze effectieve en goedkope manier heeft mij geholpen om acne tegen te gaan. Ik ben nu 19 jaar en gebruik het product al 5 jaar en ben nog steeds erg tevreden. De enige bijwerkingen zijn dat de huid soms droog en schilferig wordt, maar dat valt goed tegen te gaan met een hydraterende crème (bijvoorbeeld van Kruidvat Pure ;-)). Al met al echt een aanrader en zeker het proberen waard!
17-06-2019

Acne/puistjes

Ik begon acne te krijgen in mijn laatste jaren van de pubertijd. Na ongeveer een maand heilig iedere avond het op te smeren begon ik resultaten te zien. Na ongeveer 3 maanden had ik een egale huid. Dit heb ik ongeveer een jaar/anderhalf jaar volgehouden en ben er toen mee gestopt (met het idee dat ik misschien intussen over de acne heen was gegroeid). Ik heb het product [lees meer...]toen ongeveer een half jaar niet gebruikt, maar helaas kwam de acne weer terug. Dus toen probeerde ik het weer, maar tevergeefs. Ik denk dat mijn huid inmiddels resistentie heeft opgebouwd voor de benzoylperoxide (als dat tenminste kan) want het werkt nu niet meer... :( MAAR het werkte de 1e keer zeer goed! Dus zeker een aanrader. Zorg er wel voor dat je goede moisturizer/dagcreme gebruikt, aangezien je er een droge huid van krijgt.
11-05-2019

Acne/puistjes

Na veel slechte ervaringen te hebben gelezen op internet het toch maar geprobeerd. Ik had niet last van extreme acne, maar had heel veel kleine puistjes op mijn voorhoofd. In het begin kreeg ik heel veel schilfers maar na 6 weken volhouden werd dit vanzelf minder. Na een paar weken waren vrijwel alle puistjes op mijn voorhoofd verdwenen. Gebruik het nu een jaar en sindsdi[lees meer...]en geen last meer gehad van puistjes (af en toe nog een puistje hier en daar, maar verdwijnt zo weer). Ik gebruik het elke avond met af en toe een dag of twee pauze. 's ochtends gebruik ik altijd crème zodat ik geen last krijg van droge huid.
25-03-2019

Acne/puistjes

Ik heb al sinds mijn 16e last van hormonale acnee. Op mijn 17e ben ik deze gel gaan gebruiken en ongeveer na een week was ik puist/bult loos! Nu ben ik 19 jaar en alles is weer teruggekomen. De gel blijkt niet meer te helpen en/of verergert het juist! Heel jammer:(
06-02-2019

Acne/puistjes

ik heb altijd al superveel last gehad van acne en niks hielp. Ik gebruik deze creme nu al bijna anderhalf jaar en geen enkel puistje meer.
16-12-2018

Acne/puistjes

Heb op mijn 23e veel last van een onrustige huid en hormonale acne. Wanneer ik benzoylperoxide 5% gebruik is een puistje meestal binnen 2 dagen weg. Ik raad wel aan om het plaatselijk aan te brengen en (vooral op kleine puistjes) niet heel dik te smeren, het droogt je huid namelijk ontzettend uit. Mocht je huid wel schilferen, dan werkt wassen/exfolieren met dode zeezout e[lees meer...]rg goed. Het is wel een tijdelijke oplossing, je moet blijven smeren wanneer de acne bijvoorbeeld hormonaal is. Laat het goed opdrogen voor je gaat slapen, of houd er rekening mee dat het flinke onuitwasbare vlekken achterlaat.
08-03-2018

Acne/puistjes

Werkt bij mij geweldig goed. Voor het slapengaan dun opbrengen. Wel een handdoek over kussen en deken doen, spul geeft nare bleekvlekken. 's Ochtends e goed afwassen.
30-04-2017

Acne/puistjes

Gebruikt tegen acné, hielp eigenlijk totaal niet. Puistjes kwamen gewoon terug, misschien zelfs iets meer.
24-01-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik nu sinds ongeveer 1 week de Galderma Benzacare 50mg/ml gel en mijn gezicht is helemaal puistloos. Ik heb vroeger nooit veel puistjes gehad, maar sinds 1 jaar heb ik steeds best wel veel. Ik kan niet echt zeggen dat ik een mega erg acne hoofd heb, maar wel gewoon altijd stuk over 20 puistjes waarvan 3 heel erg en de rest kleine bultjes. Ik heb bijna alles geprobe[lees meer...]erd qua huidverzorging van de duurste merken tot de goedkoopste en ik heb altijd deze zalf in huis gehad, maar altijd alleen plaatselijk op puistjes aangebracht. Tot 1 week geleden was ik desperate en heb ik het over mijn hele hoofd gesmeerd (Dit voelt heel trekkerig aan). Ik heb het 2 minuten laten intrekken en hier de Galderma Benzacare Anti-Roodheid creme overheen aangebracht. Dit doe ik nu sinds iets langer dan 1 week elke avond en ik ben gewoon helemaal puistjes vrij. Ik reinig mijn gezicht met de Anti redness van paulas choice en een standaard moisturizer van hun gebruik ik ook 's ochtends. Ik merk wel dat mijn huid erg trekkerig is in de ochtend en ik een rood waasje op mijn gezicht heb. Ik zou dus nog een iets hydraterendere creme moeten gebruiken om het allemaal in balans te brengen, maar dit bedek ik met makeup dus je ziet er niks meer van. Ik ben echt suuuuper blij dat ik dit eindelijk ben gaan gebruiken en raad het iedereen aan.
30-11-2016

Acne/puistjes

Mijn bijwerkingen: Uitdroging en schifering van de huid. Toenemen van hoeveelheid/grootte bultjes. Het lijkt er op dat de bultjes eerder 'rijpen', maar de roodheid lijkt meer en lijkt zelfs langer te duren dan zonder medicijn.
31-10-2016

Acne/puistjes

Ik ben een meisje van 20 jaar, ik loop al sinds mijn 11e à 12e met acne. Al zo vaak naar de huisarts gegaan en al bijna het hele assortiment gebruikt van pilletjes tot crème. Soms lijken dingen in het begin te helpen en daarna niet meer. Tot nu toe nog niks gevonden en ook geen zin om een fortuin uit te geven aan dermatologen /huidspecialisten etc.. Sinds kort gebruik ik d[lees meer...]it, ik smeer het 2x per dag 's ochtends en 's avonds. In gevallen dat ik wat meer acne heb, gebruik ik het ook nog een keer tussendoor. Het is wel belangrijk om dit in combinatie te gebruiken met andere middeltjes, omdat dit ontzettend uitdroogd. Smeer het ook alleen op de plekken waar acne zit anders zit je gezicht zo onder de schilfers. Het beste is om dit aan te brengen met wattenstaafjes om bacterien vanaf je handen te voorkomen. Ik gebruik een facewash van dokter van der hoog 2x per dag ('s ochtends en 's avonds) voor het aanbrengen van deze creme (dat voorkomt ook schilfers en je huid wordt hierdoor lekker zacht/soepel en egaal). Als je evt. makeup wilt dragen, adviseer ik eerst om de facewash te gebruiken daarna de creme en daarna een olie om schilfering te voorkomen. Nou ik het toch over dr van der hoog facewash heb, is het ook aan te raden om de scrub 2x per week te gebruiken. Daarentegen is foundation type ook erg belangrijk, ik gebruik miss sporty so clear anti spot (antibacterieel) foundation en heb hiervan ook nog een cover stick. Dit droogt heel snel, net zoals de benzogel. Heel gunstig zo heb je ook nog een minder glimhoofd. Door deze middelen is het aanzienlijk minder geworden. Het kost bij elkaar ongv 30 euro. De moeite waard en het heeft mij echt geholpen! Let op, breng hier wel een routine in, want ik merk zelf als ik het een paar dagen niet goed bijhoud ik wel weer wat meer pukkeltjes krijg! Heb dit trouwens ook geadviseerd aan een vriendin en zij is hier zo blij mee net als ik. Hopelijk kan ik jullie helpen met mijn ervaring.
27-10-2016

01-10-2016

18-06-2016

Acne/puistjes

Voor de acne van mijn dochter gebruikt ze na reiniging van het gezicht. Benzac 50 mg /ml : stofnaam bezoylperoxide

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum