benzoylperoxide

07-10-2021 | Vrouw | 22
benzoylperoxide (50mg/g)
Acne/puistjes
Op aanraden van de huisarts deze gaan gebruiken. Na 2 keer aanbrengen werd ik de volgende ochtend wakker met een rood gezicht. Nu al 3 dagen een zeer branderige huid die niet minder lijkt te worden. Ik breng 3x per dsg bepanthen aan om de jeuk en branderigheid te onderdrukken…. Als je een gevoelige huid hebt vermijd dit middel aub!

09-09-2019 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik heb nooit echt last gehad van puistjes. 1 puistje in 3 maanden was normaal. Totdat ik over ben gestapt naar deze pil die ik nu slik. Ik wist dat deze mij puistjes zou gaan geven maar zoveel😨 mijn hele rug zat onder en daar had ik echt NOOIT een puistje. Mijn gezicht. Ik lijk wel een kind van 14 die helemaal vol zit. Ik ben 23 trouwens. De dokter adviseerde mij deze cr[lees meer...]ème, ik moet zeggen ik gebruik hem nu 4 weken en het is een heel stuk minder, mijn huid is heel droog. Lijkt wel alsof ik een facelift heb gehad😂 maar toch komen er toch puistjes door. Ik smeer bv me hele rug in dus niet alleen de plekjes want dan komen ze ergens anders. Maar het werkt dus niet volledig. Op dit moment vind ik mijn gezicht het ergste. Ik ga morgen naar de dokter toe en ga vragen voor de jasmin pil. Ik word hier niet goed van. Ik hoop met heel me hart dat deze pil mij gaat helpen en geen andere nare bijwerking geeft!

16-12-2018 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Heb op mijn 23e veel last van een onrustige huid en hormonale acne. Wanneer ik benzoylperoxide 5% gebruik is een puistje meestal binnen 2 dagen weg. Ik raad wel aan om het plaatselijk aan te brengen en (vooral op kleine puistjes) niet heel dik te smeren, het droogt je huid namelijk ontzettend uit. Mocht je huid wel schilferen, dan werkt wassen/exfolieren met dode zeezout e[lees meer...]rg goed. Het is wel een tijdelijke oplossing, je moet blijven smeren wanneer de acne bijvoorbeeld hormonaal is. Laat het goed opdrogen voor je gaat slapen, of houd er rekening mee dat het flinke onuitwasbare vlekken achterlaat.

29-12-2019 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Dit gebruikt voordat ik aan roacuttane begon. Mijn dekbed bleekte volledig uit, veel last van jeuk, zat met schilfers op mn gezicht. Ontevreden over de zalf

24-01-2017 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik gebruik nu sinds ongeveer 1 week de Galderma Benzacare 50mg/ml gel en mijn gezicht is helemaal puistloos. Ik heb vroeger nooit veel puistjes gehad, maar sinds 1 jaar heb ik steeds best wel veel. Ik kan niet echt zeggen dat ik een mega erg acne hoofd heb, maar wel gewoon altijd stuk over 20 puistjes waarvan 3 heel erg en de rest kleine bultjes. Ik heb bijna alles geprobe[lees meer...]erd qua huidverzorging van de duurste merken tot de goedkoopste en ik heb altijd deze zalf in huis gehad, maar altijd alleen plaatselijk op puistjes aangebracht. Tot 1 week geleden was ik desperate en heb ik het over mijn hele hoofd gesmeerd (Dit voelt heel trekkerig aan). Ik heb het 2 minuten laten intrekken en hier de Galderma Benzacare Anti-Roodheid creme overheen aangebracht. Dit doe ik nu sinds iets langer dan 1 week elke avond en ik ben gewoon helemaal puistjes vrij. Ik reinig mijn gezicht met de Anti redness van paulas choice en een standaard moisturizer van hun gebruik ik ook 's ochtends. Ik merk wel dat mijn huid erg trekkerig is in de ochtend en ik een rood waasje op mijn gezicht heb. Ik zou dus nog een iets hydraterendere creme moeten gebruiken om het allemaal in balans te brengen, maar dit bedek ik met makeup dus je ziet er niks meer van. Ik ben echt suuuuper blij dat ik dit eindelijk ben gaan gebruiken en raad het iedereen aan.

30-11-2016 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Mijn bijwerkingen: Uitdroging en schifering van de huid. Toenemen van hoeveelheid/grootte bultjes. Het lijkt er op dat de bultjes eerder 'rijpen', maar de roodheid lijkt meer en lijkt zelfs langer te duren dan zonder medicijn.

07-12-2019 | Vrouw | 33
Acne/puistjes
Benzoperoxide Kan je huid voorgoed verminken als je er mee in de zon loopt zonder factor 50 erboven op te smeren! Ik wist enkel dat het kon je kledij en kussensloop bleken... jong en ik deed ook geen research over producten zoals ik nu doe ., Ik heb witte vlekken die nooit meer verdwijen . Heel ontsierend doet je ouder lijken lelijker ., opgelet dus altijd smeren in de z[lees meer...]on je bruint heus niet minder met hoge factor dat wordt enkel maar gedacht! 🙂

10-12-2020 | Vrouw | 36
Acne/puistjes
Al sinds mijn puberteit last van acne. Een tijd de Diane pil genomen wat ook zeer goed werkte maar dit is ongezond om op lange termijn te nemen. Nu op latere leeftijd vooral nog last van acne rond mijn kin/kaken. De Yasmine pil helpt ook deels. Benzac is het enige dat echt werkt. Enkel wat jeukerige huid. Ik raad het zeker aan, na enkele dagen beterschap. Best wel sna[lees meer...]chts opdoen want het laat een wit residu aan.