Ervaringen met Differin

adapaleen

15-05-2018 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Gebruik tegen fijne onderhuidse puistjes/bultjes. Droogt huid wel uit maar ik zie al na 2 weken verbetering. Branderigheid is wel vervelend, hopelijk trekt het gauw weg.

10-01-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Nu na zo’n 12 jaar acne via de dermatoloog Differin voorgeschreven gekregen. Met name voor de gesloten mee eters. Na twee weken heeft mijn huid er nog nooit zo slecht uitgezien. Ondanks dat ik erop voorbereid was dat het erger kon worden, had ik geen gezicht vol rode plekken/ korstjes verwacht. Bij elk mini pukkeltje zit er dagen lang een rode vlek/ korst. Ook waar de mee [lees meer...]eters zaten. Overal dus Hopelijk trekt dit nog bij, ik zou er niet opnieuw meer aan beginnen ..

10-02-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik was door de reviews op deze site nogal huiverig om Differin te gaan gebruiken. Ik ben heel blij dat ik het toch heb gedaan! Wanneer je Differin op de juiste manier gebruikt hoef je geen last te hebben van nare bijwerkingen en werkt het heel goed. Mijn huid is erg gevoelig dus gebruik ik Differin om de dag voor het slapen gaan. Ik was en reinig mijn gezicht, breng dan mo[lees meer...]isturizer aan, laat deze minimaal 15 min intrekken en daarna pas doe ik een klein beetje Differin op mijn huid (ter grote van een erwt). Dus eerst een moisturizer om te hydrateren en dan pas de Differin. Dit zorgt er bij mij voor dat ik nauwelijks bijwerkingen heb (geen rode en droge huid). Op YouTube kun je meer mensen zien die het op deze manier gebruiken, mijn huid is echt veel rustiger nu! Er komen geen nieuwe puistjes bij of ze zijn haast niet te zien en binnen 1 dag verdwenen. Probeer het dus gewoon op deze manier uit i.p.v. het meteen op de huid te smeren, dan krijg je veel minder snel vervelende bijwerkingen - mijn huid is hoogstens een piep klein beetje droog maar gewoon op te lossen door te hydrateren met moisturizer. Ik gebruik Differin nu een maand en mijn huid is hartstikke vooruit gegaan en bijna helemaal glad. Ik gebruik de moisture surge 72h van Clinique (overdag en dus voor het aanbrengen van Differin). Op YouTube (how to apply differin) staan filmpjes die je kunnen helpen om het goed te gebruiken en de bijwerkingen te minimaliseren.

08-06-2019 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb het 3,5 week geprobeerd maar helaas geen resultaat. De eerste twee dagen leek het even te werken maar mijn acne werd hierna alleen maar erger. N.a.v ervaringen die ik hier had gelezen hield ik er rekening mee dat het tijdelijk erger kon worden. Maar 3,5 week noem ik niet meer tijdelijk dus ben ik er mee gestopt.

10-09-2018 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Top middel !!! Ik loop al vanaf mijn 14de met acne rond, jaren lang bij de dokter geweest en nooit heeft iets geholpen ! Ik werd er zelf zwaar ongelukkig van.. tot dat ik van narigheid maar voor de zoveelste keer weer aanklopte bij de dermatoloog... ik gebruik deze gel nu een paar maanden en het is nog nooit zo goed gegaan met me huid !! Eindelijk geen ontstekingen meer![lees meer...]! Jammer genoeg nog wel littekens maar dat is stap 2.. ik ben erg blij met deze gel en hoop dat het veel mensen gelukkig kan maken.

05-09-2023 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Vanaf mijn 17e heb ik last van acne, voornamelijk rond mijn kin en mond. 10 jaar lang heb ik van alles geprobeerd om hier van af te komen. Soms leek iets even te helpen maar een blijvend resultaat leek het nooit te hebben. Op een gegeven moment begon het ook echt invloed te hebben op mijn mentale gezondheid. Ik was inmiddels 27 en liep nog steeds rond met de acne. 1,5 jaa[lees meer...]r geleden toch maar weer de stap gewaagd om naar de huisarts te gaan die mij doorverwees naar de dermatoloog. Hier eerst begonnen met een antibiotica-kuur waar ik helaas veel bijwerkingen van ervaarde. Bij de kuur kreeg ik ook de adapeleen gel. Uiteindelijk begon ik na 6 weken echt resultaat te zien. Mijn acne is zo goed als verdwenen en ik smeer de gel nog dagelijks. Soms kijk ik fotos terug van mijn huid voor de gel en dan verbaas ik me echt enorm over het resultaat. Een paar maanden geleden was mijn tube leeg en binnen enkele dagen begonnen de onderhuidse bultjes en acne weer te verschijnen. Ik ben kortom echt enorm tevreden met de differing gel! Daarnaast heb ik eigenlijk een hele gevoelige huid maar mijn huid reageert totaal niet gevoelig op de gel. Ik gebruik dit trouwens in combinatie met de La Roche Posay Cicaplast B5 Baume, echt een aanrader om eventuele droogheid te voorkomen en je huid goed te voeden. Overdag draag ik altijd een spf omdat je huid wat gevoeliger wordt voor uv straling. Probeer het uit zou ik zeggen!

18-01-2021 | Man | 39
Acne/puistjes
In mijn jonge jaren heb ik Roaccutane gebruikt. Ondanks de bijwerkingen ben ik hier zeer tevreden over, aangezien dit paardemiddel de acne (op de lange termijn) flink aanpakt. Daarnaast blijft de acne dan ook weg. Pas op latere leeftijd krijg ik af en toe een puistje. Differin is dan een prima middel om je huid gaaf te houden. Ik gebruik het nu al zo’n 3 jaar aaneengeslote[lees meer...]n. Bijkomend voordeel is dat ik nauwelijks rimpels heb.

22-12-2020 | Man | 39
Acne/puistjes
Ik gebruikte Differin als tiener/twintiger tegen acne. In mijn ervaring heeft het een gelijkaardige effectiviteit als benzoylperoxide (Benzac) maar is het zachter voor de huid en het bleekt je kleding/beddengoed niet. Buiten de gangbare droogheid had ik verder geen last van bijwerkingen. Een goede hydraterende creme gebruiken helpt hier enorm bij trouwens. Het maximale[lees meer...] resultaat krijg je na 12 weken gebruik, wat bij mij het geval was. De eerste weken kan je acne - zoals vaak gemeld - inderdaad verergeren; kwestie van even door te bijten tot je 6 weken ver zit. Als het dan nog acne blijft uitlokken is het wellicht niet het geschikte middel voor jou en ben je mogelijks beter met benzoylperoxide (Benzac). Differin is ook een van de meest effectieve anti-rimpelcremes die er bestaan, véél effectiever dan om het even welke vrij verkrijgbare creme. Daar ik stilaan tegen de 40 jaar aanloop ben ik vorig jaar om die reden weer Differin beginnen gebruiken. Het maximale efffect tegen rimpels is na 1 jaar zichtbaar en ik kan inderdaad bevestigen dat mijn (weinig aantal) rimpels (quasi) volledig weg zijn in die periode. Als je het gebruikt tegen acne is dat een fijn neveneffect (al heb je als tiener/twintiger meestal nog geen rimpels :) ) Helaas krijg ik er op deze leeftijd wél vervelende bijwerkingen van waardoor ik het gebruik heb moeten stopzetten: zwelling onder de ogen (wallen) en een soort allergische reactie in de buurt van de oogleden. Twee weken na stopzetting zijn de wallen en allergische reactie volledig weg. Jammer, want ik ben hiervoor altijd zeer tevreden geweest over Differin. Om bijwerkingen zoveel mogelijk te voorkomen is het heel belangrijk om slechts de grootte van een erwt Differin te gebruiken voor het hele gezicht en de buurt van de ogen te vermijden. Adapalene, het actieve bestanddeel van Differin, is een zeer krachtige retinoïde en er teveel van gebruiken heeft alleen maar nadelen; je acne (of rimpels) gaat er niet sneller van weg. Het is ook zinvol om Differin aan te brengen enkele uren voor je gaat slapen omdat het anders teveel in je kussen trekt en op die manier toch aan de ogen komt. Ook de handen wassen na aanbrengen is belangrijk. Ongeacht, als je er allergisch op reageert speelt het weinig rol hoe weinig je ervan gebruikt. Tot slot: het is altijd nuttig om naar een dermatoloog te gaan voor huidproblemen. Dat zijn immers de huidexperts. Als tiener veroorzaakte mijn acne littekens en ik ben blij dat een dermatoog me toen Roaccutane heeft voorgeschreven. Enkel Differin had dat niet opgelost.