Ervaringen met Roaccutane

isotretinoine

droge huid droge lippen hoofdpijn nagels breekbaar of gemakkelijk breekbaar vermoeidheid

Folliculitis (2 meningen)

24-01-2024 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik slik nu bijna 9 maanden roaccutane. In het begin was ik vooral erg bang dat de acne zou verergeren maar dit is gelukkig niet gebeurd en de ernstige acne nam al snel af. Hier en daar af en toe nog een ontsteking maar deze zakken al veel sneller af dan voorheen. Ook de acne op mijn schouders en rug waren heel snel verdwenen. Nu heb ik rondom mijn menstruatie nog af en toe[lees meer...] een pukkeltje maar dit is echt te overzien. Wel heb ik nu het buiten ook kouder is last van een ontzettend droog gezicht, hier viel echt niet tegen aan te smeren. Ik stond meerdere keren per dag met mijn dagcreme paraat, maar sinds ik ook een andere gezichtsreiniger ben gaan gebruiken is dit ook al minder. Ik ben over een paar weken klaar met mijn behandeling en moet zeggen dat ik het wel een beetje beangstigend vind of het weer terug gaat komen maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Voor mij, na jaren te hebben zitten kl*ten met verschillende huidspecialisten, behandelingen en medicijnen is dit de beste uitkomst geweest.

25-04-2023 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb nooit hele ernstige acne gehad maar wel genoeg om er onzeker van te worden. Ik ging de deur niet uit zonder make-up. Zalfjes en antibiotica van de huisarts hielpen tijdelijk. Omdat het niet genoeg hielp ben ik bij de dermatoloog terecht gekomen. Ik heb in totaal 9 maanden roaccutane geslikt. 30mg per dag en de laatste 2 weken 20mg en 10mg 2x per week om het rust[lees meer...]ig af te bouwen. Ik kan jullie vertellen, ik ben nog nooit zo gelukkig en zelfverzekerd geweest. Ja ik had last van een droge huid, droge lippen (bleef maar smeren) en na maand 7 werd ik erg snauwerig en snel moe maar ohh wat is dit het waard geweest. Ik heb in de begin maanden een dagboek voor mijzelf bijgehouden. De eerste paar maanden zul je heftige ontstekingen krijgen en vellen die van je gezicht vallen maar wanneer je deze fase doorstaan hebt wordt je huidje mega glanzend en zacht. Inmiddels ben ik 4 weken gestopt en het wordt alleen maar beter. Ondanks de bijwerkingen en soms op je tenen lopen had ik deze keuze nogmaals gemaakt. De zelfverzekerdheid die je ervoor terug krijgt is ook heel veel waard.

25-05-2022 | Vrouw | 27
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Ik heb 4 keer deze kuur gehad. De laatste keer voor 9 maanden. Mijn huid ziet er nu heel goed uit. Hopen dat het zo blijft. Mijn tip is als je dit medicijn slikt goed te luisteren naar je lichaam. Wanneer je moe bent ga dan niet door, wanneer je lichaam pijn doet, rust uit en drink voor water.

26-04-2023 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Normaal zal ik niet snel een reactie plaatsen maar ikzelf heb deze reacties ook gelezen voordat ik begon aan roaccutane. Daarom wil ik met jullie ook graag mijn ervaring delen. Na enorm veel geprobeerd te hebben aan producten en de 30 aangetikt te hebben was ik radeloos wat ik nog kon doen mijn ecne weg te krijgen. Eenmaal naar de dermatoloog geweest begon ik weer te t[lees meer...]wijfelen omdat het zo'n zware medicijnen zijn. Begin september ben ik toch begonnen aan mijn roaccutane kuur. Hier heb ik lang over nagedacht omdat ik erg opzag tegen de bijwerkingen. In het begin werd mijn acne erger . Gelukkig vielen de bijwerkingen mee. Ik had last van droge lippen en vermoeidheid. De vermoeidheid weet ik niet of dit van de medicijnen afkomstig is. Mijn lippen was goed bij te houden met smeren. Ik ben begonnen met 40mg per dag. Na 2 maanden zag ik nog weinig verbetering en mocht ik mijn hoeveel mg ophogen naar 60mg per dag. Ook toen bleven mijn bijwerkingen goed te doen. Na 5 maanden was mijn acne nog steeds niet weg. Ik werd er onzeker van en begon te denken dat ik nooit af zou komen van mijn acne. Maar wachten en doorzetten wordt beloont. Nu na 8 maanden is mijn acne geheel verdwenen. Na 6 a 7 maanden werden mijn lippen wel steeds droger. Ik ben ontzettend blij dat ik hieraan begonnen ben. De kuur was het meer dan waard. Hopelijk komt mijn acne dan ook niet meer terug. Maar daar kan ik nu nog niets over zeggen. Hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring en boeken jullie ook mooie resultaten wanneer jullie aan deze kuur beginnen.

06-04-2023 | Vrouw | 34
Acne/puistjes
Ik liep jarenlang met grove poriën en milde acne. Vanwege dit probleem ging ik naar een dermatoloog. Diverse zalfjes geprobeerd en uiteindelijk in overleg met de arts 20 mg voorgeschreven gekregen. Was ik maar nooit aan dit medicijn begonnen. Mijn huid werd erger. Mijn hele wang zit vol met littekens, die ik daarvoor nooit had. Als ik de tijd had teruggedraaid had ik di[lees meer...]t niet gedaan en was ik tevreden met mijn grove poriën en milde acne. De arts raadt aan om door te gaan, maar dat zou betekenen meer permanente littekens en wat krijg ik voor terug iets kleinere poriën. Hebben jullie dit ook ervaren?

02-03-2024 | Vrouw | 39

droge lippen

Ik heb dit middel ook gebruikt en heb (werd niet geadviseerd) toch af en toe mijn gezicht/ lichaam gescrubt en daarna goed ingesmeerd met litteken crrme van biodermal… Als ik mensen vertel dat ik onder zat en roacutane heb gebruikt geloven ze het haast niet omdat mijn huid er goed uitziet nu!

30-05-2022 | Vrouw | 39
Acne/puistjes
Vanaf mijn 12e al acne. Jaren lang getobt met allerlei middelen, bezoekjes aan huidtherapeuten, schoonheidssalons, vermijden van bepaalde voedingsstoffen. Op mijn 30e pas voor het eerst naar een dermatoloog geweest. Waarom ik dat nooit eerder heb gedaan, geen idee, maar deze liet mij direct starten met een minimale dosering. Binnen een half jaar was alle ellende voorbij. D[lees meer...]e droge lippen hield ik vet met pure vaseline. De droge ogen heb ik nu, 9 jaar later nog steeds maar is alleen 's nachts als ik wakker wordt een 'probleem'. Mijn huid is zeker niet 'spotless' jaren acne heeft echt wel zijn sporen achtergelaten. Ook psychisch en juist daarom ben ik zo blij dat ik het gedaan heb. Omdat ik nu, op mijn 39e notabene, zonder schaamte mensen in hun gezicht aan kan kijken.

02-10-2023 | Man | 44
Acne/puistjes
Ik heb tweemaal een behandeling met Roaccutane ondergaan. Hoewel het mijn puistjes wel heeft laten verdwijnen, waren de bijwerkingen echt verschrikkelijk, vooral de zeer droge en gevoelige huid en de jeuk. Nadat ik met Roaccutane was gestopt, kwam de acne helaas weer terug. Later ben ik overgestapt op Minocycline, en dat heeft tot op heden geholpen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum