Ervaringen met Tretinoine Crème/Oplossing

Acne/puistjes (5 meningen)
Ziekte van Darier (1 mening)

22-09-2010 | Man
Ziekte van darrier
huid wordt rood maar de jeuk en de bultjes gaan niet weg de zalf tretinoine helpt niet, misschien verbetering met combinatie hydrochinon tabletten zalf is gemakkelijk te gebruiken geen bijwerkingen.ik ben niet tevreden over de zalf

09-08-2010 | Man
Acne.
Bij begin gebruik verergering van de klachten en last van wat bijwerkingen zoals droge huid. Daarna sterke vermindering in combinatie met lokale antibiotica. Het bewaren in de koelkast is niet praktisch tijdens vakanties, maar wel verfrissend. Een hele lichte variant van Tretinoine zit in dure rimpelcremes!

27-06-2022 | Vrouw | 51
tretinoine (0,5mg/ml)
Binnen 2 weken zag ik de diep rode vlekken in mijn gezicht al iets minder worden. Nu bijna een half jaar bezig en het is nog wel iets te zien, maar zeer tevreden over het resultaat. In het begin was het doorzetten ivm de bijwerkingen zoals roodheid en schilferige huid. Ipv elke dag in het begin even om de dag gesmeerd, nu inmiddels elke dag. ( mijn huid is er nu aan[lees meer...] gewend).

01-02-2018 | Vrouw | 14
tretinoine (0,2mg/g)
Acne/puistjes
Ik heb een vraag over de tretionine creme, weet niet als ik het goed spel, het heet ook wel vitamina A creme volgensmij. Ik gebruik het producht nu al 3 weken bijna 4. Af en toe heb ik wel nog een dikke vervelende puist maar Me huid is ontzettend verbeterd en veel egaler, alleen vervelt me huid nog wel en is me huid ook best wel rood wat ik nog al vervelend vind. Me huid i[lees meer...]s nu al ongeveer 2 weken rood. Mijn dokter heeft me de creme voor savonds voor geschreven en een antibiotica lotian voor smorgens om te reinigen. Dat prikt wel nog omdat er alcahol in zit. Ik zou graag willen weten als het normaal is dat me huid nu nog zo rood is en wanneer het zal weg trekken, en als ze huid er echt helemaal egaal van wordt. Alvast mega bedankt

12-12-2017 | Vrouw | 22
tretinoine (0,5mg/ml)
Acne/puistjes
Sinds ik gestopt ben met de combinatiepil heb ik behoorlijk last gekregen van talgbultjes in mijn gezicht en hals. Ik kreeg een heel reliëf op mijn voorhoofd en langs mijn ogen en wangen. Ook al weet ik dat heel veel erger kon dan wat ik had, vond ik het zelf heel erg omdat ik door de pil altijd een goede huid gehad had. Make up kon de roodheid wel weghalen, maar het relië[lees meer...]f was voor mijn gevoel erg zichtbaar. Ik was naar de huidtherpeut geweest en heb daar vanalles geprobeerd van behandelingen, peelings tot creme’s (benzyl peroxide, fruitzuur). Helaas hielp niets voor langer dan een par daagjes. Van de huisarts kreeg ik antibiotica voor op mn huid. Ook dit hielp niet. Ik was zelfs weer uit frustratie aan dezelfde pil begonnen, maar kreeg daar ineens enorme haaruitval van. 2 weken geleden dan toch maar weer naar de huisarts om te vragen voor mogelijk een andere soort pol. De huisarts stelde toen vitamine A zuur voor. Zelf had ik hier nog nooit van gehoord, maar vond het het proberen waard. Dit zou dan ook het laatste zijn wat ik nog kon proberen. Na mezelf geïnformeerd te hebben op internet werd ik wel een beetje bang van de horrorverhalen, aangezien ik 0,5 crème voorgeschreven had gekregen. Toch begonnen en inderdaad, het werd iets erger in het begin en mijn huid begon al snel te vervellen. Eigenlijk was ik best blij met dit resultaat, omdat het tenminste iets deed in vergelijking met alle andere dingen die ik eerder geprobeerd had. Nu, nog geen 2 weken later, merk ik al verschil!! De schilvers zijn er nog, maar zie je echt niet wanneer ik ‘s avonds en ‘s ochtends creme gebruik. Mijn talgbultjes zijn aanzienlijk af aan het nemen, eindelijk!! Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat over een aantal weken, wanneer ook de schilvers hopelijk weg zijn getrokken. Op het internet las ik trouwens ook vaak dat werd aangeraden met een lagere conenctratie te beginnen, maar ik denk juist dat dat maakt dat de resultaten langer op zich laten wachten. Ik ben juist heel blij een hogere concentratie te hebben, aangezien dit ervoor zorgt dat je sneller vervelt en dus eerder door dat proces heengaat. Wel moet er denk ik op het huidtype gelet worden. Een vriendin van me heeft dit product ook gebruikt en reageerde heel heftig, waardoor ze al snel moest stoppen helaas.

21-12-2010 | Vrouw | 32
Acne

19-04-2010 | Vrouw
Acne
Bij begin gebruik Acne heel veel erger, nu nergens meer last van. Wel heel vervelend in de koelkast bewaren. Volgens mij is het wel tuig: absoluut niet gebruiken bij zwangerschap/kinderwens. Ben benieuwd naar resultaat als ik straks stop.