Dexmethylfenidaat

Medikinet (113 meningen)
14-03-2016

27-11-2015

ADHD

Ik heb 2 kinderen met adhd. Zij zijn gestart met ritalin. Maar deze moesten ze 3 maal per dag innemen. Eten ging steeds slechter. veel last van rebound effect. Kinderen waren hier niet gelukkig mee. Gelukkig is er een apotheek in Nederland die deze medicatie maakt die langer werkt en geen bijwerkingen heeft. Mijn kinderen willen niet meer stoppen met deze medicatie. Missch[lees meer...]ien moet dit toch als ik deze medicatie zelf moet gaan betalen. Want dit is voor 2 kinderen niet te doen. Dit zou ik erg jammer vinden.
12-10-2015

ADD

Begin van inname een extreem vrolijk en blij gevoel. Na een aantal dagen werden mijn emoties op een lijn getrokken (neutraal) ik werd niet meer enthousiast maar ook niet meer somber. Dit duurde echter voor maar 2 dagen. Kort samengevat, de eerste 5 dagen hadden een redelijk positief effect. Daarna alleen nog maar negatieve klachten: buikpijn, hoofdpijn, spontane huilbuien,[lees meer...] kokhalsen (regelmatige drang tot overgeven), vermoeidheid, somberheid en een droge mond.
14-05-2015

ADHD

Sinds september vorig jaar weet ik dat ik ADHD heb, ben nu 50 en heb m'n hele leven al concentratieproblemen. Met een IQ van 130 de Mavo gedaan en gestreden tegen het niet kunnen concentreren maar de strijd verloren met diverse burnouts. Dus ik was blij met de diagnose en toen aan de pillen...eerst Ritalin maar kreeg ontzettende rebounds en hartkloppingen, dus toen over op[lees meer...] Concerta maar de hartkloppingen bleven. Vervolgens Welbutrin maar hier werd ik ontzettend depressief van. Dus toen leken de mogelijkheden uitgeput. Tot ik op mijn speurtocht op internet op DEXmethylfenidaat stuitte. Dit middel is in de VS in de handel onder de naam Focalin maar helaas in Nederland niet in de handel MAAR GELUKKIG is er één apotheek in Nederland die ze zelf maakt en per post verstuurd. Ik heb het mijn psychiater verteld, zij kende het niet maar is er zich in gaan verdiepen en werd ook enthousiast. DEXmethylfenidaat heeft nl. veel minder bijwerkingen. Ik slik het nu sinds januari, het instellen ging heel makkelijk en ik heb eigenlijk geen bijwerkingen. Vanaf dag 1 kan ik me beter concentreren en ben innerlijk veel rustiger geworden. Mijn psychiater schrijft het nu aan meer patiënten voor! Ik hoop dat Focalin in Nederland ook gewoon nog een keer in de handel komt want ik vind dat veel meer mensen de mogelijkheid moeten hebben dit middel te gebruiken. DEXmethylfenidaat is nl. een gezuiverde vorm van methylfenidaat (Ritalin) waardoor het zoveel minder bijwerkingen heeft.
28-11-2014

ADD

sinds 2 weken slik ik methylfenidaat (2 x 10 mg driemaal daags). ik merk in mijn werk dat ik rustiger werk (als de pil is ingewerkt) op school merk ik er niets van , ik kan me nog steeds niet concentreren en ben vaker met andere dingen bezig dan de les. ik heb een aantal bijwerkingen die niet weg gaan zoals : eerste uur droge mond drink veel water, ik ben de hele dag misse[lees meer...]lijk , ben suf, ben vaak aan het trillen en heb af en toe huilbuien. ik kan ook erg heftig reageren op dingen die mensen zeggen, ben niet mezelf. ik ga vragen voor een ander medicijn want denk niet dat dit het juiste is voor mij.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum