Ervaringen met Modiodal

Narcolepsie (10 meningen)

04-11-2010 | Man
Narcolepsie
Mijn vraag is: Wie heeft deze bijwerking: een erg kort lontje. Mijn man gebruikt dit medicijn nu een maand en is erg in zijn humeur aan het veranderen. Zeer opvliegerig en ik heb erg veel moeite met de "nieuwe" persoon in mijn leven. Probeer alles, maar kan het maar niet goed doen. Wie herkent dit?

23-09-2010 | Man
Narcolypsie
hallo, ik ben Mike, 18 jaar en lijd aan narcolepsie. door deze aandoening slik ik modiodal, ik heb er zeker baat bij! voordelen:niet moe, ik kan me nu goed concentreren dat was voorheen een groot probleem, oraal in te nemen, geen zware medicijn, weinig tot geen bijwerkingen, ik heb geen hallucinaties meer gehad, ik ben een stuk alerter, sociaal gezien ben ik ook bevor[lees meer...]derd en het aller belangrijkst ik ben een stuk gelukkiger. hierdoor gaat het een stuk beter op school, denk zelfs dat ik een vervolg opleiding ga doen(HBO), als ik deze medicijn niet had gehad dan zijn mijn kansen een stuk kleiner geweest. nadelen: ik had op het begin dat ik dit medicijn nam als bijwerking, hoofdpijn. ik merk dat ik 's avond later slaap en dat ik daardoor moeilijker als 'normaal' uit me bed kom. Als jullie nog vragen/aanmerkingen hebben, stel ze! Met vriendelijke groet, Mike

20-06-2010 | Vrouw
Narcolepsie
Ik heb sinds januari Modiodal voorgeschreven gekregen na een lange geschiedenis van slaap apneu. De slaap apneu was weg, maar ik bleef met verschijnselen zitten als onbedwingbare slaapaanvallen tijdens vergaderingen, tijdens autoritten en repeterende werkzaamheden. Ook hallucinerende dromen, ofwel levendige dromen en nachtmerries had ik al jaren. De neuroloog heeft ee[lees meer...]rst 2 x p.d. 100 mg voorgeschreven, maar 's middags hielp dat niet afdoende en heeft zij het verhoogd naar 1 x 100 mg in de ochtend en 2 x 100 mg in de middag. In de eerste week kon ik heel slecht slapen en zat 's nachts beneden op en zag ook de laatste minder leuke anderhalf jaar dubbel en dwars terug in korte tijd. Ik heb nu een groot deel van mijn leven weer onder controle en dat voelt goed. Daarnaast slik ik wel voor de dromen en nachtmerries 25 mg Imipramine en krijg daarnaast Xyrem. Ik wilde dat ik dit 20 jaar eerder wist, al weet ik niet of dit toen al verkrijgbaar was. Het heeft heel wat los gemaakt, ten positieve en voelt als een bevrijding. Ik hoop ook dat het zo blijft.

10-06-2010 | Man
ADD, depressie en slaapaanvallen
Ik heb mijn leven lang last gehad van ADD, depressie en slaapaanvallen, maar kwam er rond mijn 50e door een krantenbericht pas achter dat dit niet normaal was. Zelfs mijn huisarts wuifde mijn klachten steeds weg. Ik was niet echt gelukkig en verloor er vaak mijn relatie en baan door. Samen met mijn psychiater heb ik jarenlang diverse medicijnen uitgeprobeerd (Ritalin, Conc[lees meer...]erta, Strattera, diverse SSRI's, Dexamfetamine, Wellbutrin (Zyban), Clomipramine en Modiodal (Modafinil). Met uitzondering van de SSRI's (Seroxat, Efexor, Zoloft) hielpen eerder genoemde medicijnen min of meer, al kreeg ik wel hartritmestoornissen (vermoedelijk van de Dexamfetamine). Ik gebruik nu al een tijdje Clomipramine en Modiodal (Modafinil), resp. 30 mg en 100 mg per dag, voor mij een ideale combinatie. Ben nu 62 en zit voor het eerst van mijn leven echt lekker in mijn vel.

22-04-2010 | Man
Vermoeidheid slaperigheid
Ik heb al tijden last van vermoeidheid en slaapaanvallen hiervoor kreeg ik eerst ritalin maar de werking daarvan verdween vrij snel en ik had ook last van de bijwerkingen. Daarna kreeg ik modiodal voorgeschreven en dat werkte ook heel goed (zonder bijwerkingen)maar ik moest er steeds meer van gaan slikken om de werking hetzelfde te houden. Op een gegeven moment zat ik aa[lees meer...]n de 3 x 200 miligram per dag Nu moet ik een maand slikken en dan een maand niet anders werkt het niet meer. Weet iemand misschien een ander medicijn tegen slaapaanvallen en vermoeidheid ?

19-04-2010 | Man
Slaperigheid / vermoeidheid
Ik ben schildklierpatient en blijf, ondanks medicatie, last houden van aanhoudende vermoeidheid cq slaperigheid. Hiervoor slik ik Modiodal naar believen. Omdat het erg verslavend is probeer ik het gebruik te minimaliseren. Soms 2 tot 3 op een dag....soms een aantal dagen niet. In dat laatste geval moet ik wel gelegenheid hebben om overdag een aantal uren extra te slapen. I[lees meer...]k moet er wel voor waken dat ik mijn laatste pil niet na 7 uur neem, anders kom ik 's-nachts niet meer in slaap. Dus het is een beetje rekenen, maar het werkt prima.

18-03-2010 | Vrouw
Narcolepsie
Een wondermiddel, zij het niet dat ik erg veel last had van bijwerkingen. Ben Inmiddels dan ook gestopt en ben overgestapt op een ander middel, tw Ritalin. Mijn klachten verdwenen indertijd met Modiodal maar mijn gewicht nam enorm toe en ik kreeg allerlei vage spier- en gewrichtspijnen. Ook onrustige benen, vooral 's avonds en dan kon ik beter naar bed gaan anders werd[lees meer...] het alleen maar erger. Inmiddels ben ik dus gestopt met de Modiodal en de klachten zijn zo goed als verdwenen. Ik ben al weer behoorlijk afgevallen. Nu nog maar afwachten wat de Ritalin voor mij in petto heeft. Ik slaap in elk geval wel en ik val overdags niet meer in slaap... Groet, Jorien

27-07-2009 | Vrouw
Narcolepsie
helpt alert te houden tijdens wakkere momenten houdt echter de onbedwingbare slaapaanvallen niet tegen helaas. geen bijwerkingen althans niet bij mij. in combinatie met xyrem houdt het zowel de kataplexie als de slaapaanvallen goed tegen. Ze zijn er nog wel maar niet meer zo storend als voor het medicijngebruik.

22-07-2009 | Man
Lichte vorm van narcolepsie
Ongeveer een jaar of drie geleden is er bij mij een lichte vorm van narcolepsie vastgesteld, een slaapstoornis. Mijn ogen vielen regelmatig dicht als in een onbedwingbare vermoeidheid, bijvoorbeeld tijdens repeterende werkzaamheden of vergaderingen. Ook droomde ik zeer veel, erg levendig, wat zich vervolgens bijvoorbeeld uitte in praten in mijn slaap en slaapwandelen. Verd[lees meer...]er had ik bij sterke emoties soms opeens kort geen kracht in mijn benen. De neuroloog heeft mij in het begin 50 milligram Modiodal per dag voorgeschreven en het was alsof ik een nieuw leven had. Je moet weten dat al mijn klachten voor mij normaal waren, ik wist niet beter. Jaren lang heb ik hiermee rond gelopen, totdat iemand mij vertelde dat dit niet normaal was. Ongeveer anderhalf jaar aan onderzoeken later werd een lichte vorm van narcolepsie vastgesteld. Die 50 milligram Modiodal veranderden mijn leven! Helaas kwamen de klachten langzaam aan terug, voornamelijk vanwege mijzelf; te weinig structuur, dus een slecht slaappatroon. Anderhalf jaar geleden ben ik daarom overgestapt op 100 milligram per dag. Ik heb zeer weinig klachten. De klachten die ik heb spelen vooral op aan het einde van de dag, als de medicatie bijna uitgewerkt is. Ik zal Modiodal de rest van mijn leven moeten blijven gebruiken, maar het is het waard. Bij deze dan ook een bedankje aan de makers hiervan, jullie hebben mijn leven positief veranderd! :-)

16-05-2013 | Vrouw | 20
ADHD
ik kon men kaken niet meer goed ontspannen in het begin en was erg opgefokt en snel agressief en stemmingswisselingen. en vervolgens vergat ik ze vaak

17-03-2012 | Vrouw | 21
modafinil
Goedenavond, ik ben 21 jaar en ik ben gediagnostiseerd met narcolepsie.... Ik heb hier al meer dan een jaar last van, maar het is pas vanaf begin deze week dat ze me modiodal hebben voorgeschreven, alleen ik heb nu al grote stemmingswisselingen. Ik moet door mijn cardioloog in de gaten gehouden worden omdat, ik ook nog eens last heb van een hartritmestoornis en met modiod[lees meer...]al voel ik dat een beetje. Het enige probleem voor mij is dat ik ondanks ik dit slik, nog steeds 4 tot 5u later weer slaap.... dus, sinds één jaar is mijn leven een hel... Ik word ook gevolgd door mijn neuroloog en mijn psychiater, maar dit wordt allemaal een beetje veel en ik sta op het punt om in te storten. Ik denk dat het me goed zal doen als ik de ervaringen van anderen hoor met dezelfde problemen zodat ik me minder alleen voel :)

23-04-2012 | Vrouw | 23
modafinil
Hallo ik ben Marion ben 23 en heb al sinds mijn puberteit last van narcolepsie. Heb er heel lang geen gehoor aan gegeven, totdat ik iedere dag met mijn scooter op en neer naar mijn werk moest en dus steeds tijdens het rijden in slaap viel. Ben dus naar de dokter gegaan en heb testen moeten doen in het ziekenhuis en ja hoor ik heb narcolepsie(wat mijn vader al jaren zei) n[lees meer...]u heb ik dus al een tijdje modiodal geslikt en dat werkte super.in het begin wat hoofdpijn klachten. maar dat is nu over. Vergeet het wel eens per ongeluk te nemen maar dan zie ik wel hoeveel effect het heeft als ik het dus een keer niet neem. Echt bizar hoe snel ik dan weer inslaap. Maar nu kreeg ik bij de apotheek ineens een andere vorm genaamd modafinil. Heeft iemand daar ervaring mee? het ziet er redelijk hetzelfde uit qua bijsluiten enz. maar ben benieuwd..

18-06-2023 | Vrouw | 24
modafinil (100mg)
Narcolepsie
Toen ik 8 was ben ik begonnen met tobben. Inmiddels 24 en slik nu drie jaar modafinil en methylfenidaat. Ochtend (9.00) 2x 100mg moda + 1x 10mg methyl. Middag (12.00) 1x100mg moda + 1x 10mg methyl. Middag (15.00) 2x10mg methyl. Helaas nog steeds weinig effect. Ik blijf slaap aanvallen houden en veel onbegrip. Ik kan nog steeds ieder moment slapen. Ook ben ik inmiddels mama[lees meer...] omdat de pil niet samen ging met de moda. Helemaal blij met mn lieve dochtertje maar maakt het soms wel wat pittiger. Iedere dag is nog een gevecht met narcolepsie, cvs, hartritmestoornissen, astma en pijn in de gewrichten. Helaas mag ik ook niet deelnemen aan het verkeer en zijn mijn dagen behoorlijk aangepast. Gelukkig is mn dochtertje ook een lichtpuntje en ben ik altijd positief ingesteld.

10-11-2015 | Man | 24
modafinil (100mg)
ADD
Geweldig middel! Ik neem 200mg in de ochtend, de Modiodal het generieke tabletje geeft mij bij erge (huid)uitslag dat rechtvaardigt het om het merkmedicijn te slikken. Welke tevens wat sterker is. Maar 200mg in de ochtend dus, dat zijn 2 tabletjes, en 1 in de middag (9uur en 1200uur). Perfect! Werkt niet hetzelfde als Ritalin, wel wat beter en minder chemisch spulletje in [lees meer...]mijn ogen, en ik heb heel veel medicijnen geslikt voor al de psychische problemen waar ik tegen aan ben gelopen. Anti-epileptica, antidepressiva, antipsychotica, benzo's je kan het zo gek niet bedenken. Dit is een vrij redelijk middel naar de respons kun je altijd nog wat van de dosering veranderen 100 of 200 is startdosis meen ik. 300 Niet in ieder geval. Maar de max is 400. Werkt een uurtje of 8. Ben minder chaotisch, minder vergeetachtig(!). Dat doet alleen Modiodal bij mij, Ritalin niet en met amfetamine heb ik soms wat minder chaos, maar uiteindelijk wordt je hele leven in mijn ogen een chaos van amfetamine. Dat is ookwel speed oftewel drugs. Alle medicijnen kun je drugs noemen. Maar met speed heb je wel een scherp puntje te pakken ;). Heel anders dan dit middel. Dit is gewoon een lichte stimulant die je amper oppept, meer de vermoeidheid weghaalt. En structuur geeft voor mij als ADDer.

07-01-2015 | Man | 27
Narcolepsie
Ik leid sinds mijn puberteit aan narcolepsie. Het heeft helaas zeer lang geduurd eer ik daar ben achter gekomen (ik veronderstel dat mijn huisdokter nog nooit te maken kreeg met de ziekte). 5 jaar geleden had een neuroloog mij Rilatine 10mg voorgeschreven. Die heb ik 1 jaar gebruikt, maar was er niet zo tevreden van, vooral door de 'boost' die je krijgt en ook weer voelt v[lees meer...]erdwijnen. Daarna heb ik 4 jaar niks gebruikt omdat ik het mentaal moeilijk kreeg met de boost; en viel ik voortdurend in slaap, op de meest ongewenste momenten en plaatsen. 2 weken terug ben ik dan opnieuw naar andere neuroloog geweest voor een 2de opinie. Deze verstelde mij over Provigil (Modafinil), ik gebruik deze nog maar enkele dagen maar WAT EEN VERSCHIL. Soms heb ik wel het gevoel dat mijn lichaam moe word, maar mijn geest blijft super aandachtig. Voorlopig heb ik geen bijwerkingen. Als ik het medicijn langer gebruik zal ik hier eens een nieuwe ervaring plaatsen.

10-07-2023 | Vrouw | 30
modafinil (400mg)
ADD
Sinds ik modafinil gebruik is er een wereld voor me opengegaan. Het staat bekend als de limitless drug. Van de film limitless. Je bent gefocust. Je cognitieve prestaties gaan omhoog je kan veel langer door werken, je stemming verbetert, je zelfvertrouwen groeit, je kan multitasken, je begrijpt dingen veel sneller. Ik vind het echt een wondermiddel Helaas word het door art[lees meer...]sen niet altijd voorgeschreven omdat het officieel niet erkend word als medicijn tegen add of adhd. In amerika is het wel officieel erkend. Het medicijn werkt ontzettend goed. ///////////RED Mijn medicijn.nl Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.//////////////