Ervaringen met Modiodal

modafinil

Bij  NarcolepsieX

30-08-2023 | Man | 78
Narcolepsie
ik heb weinig of geen keuze wil ik nog redelijk kunnen functioneren. ik verdenk wel dat ik mijn libido ben kwijt geraakt! hoop dat er alternatieve medicijnen en of betere dosis !

18-06-2023 | Vrouw | 24
Narcolepsie
Toen ik 8 was ben ik begonnen met tobben. Inmiddels 24 en slik nu drie jaar modafinil en methylfenidaat. Ochtend (9.00) 2x 100mg moda + 1x 10mg methyl. Middag (12.00) 1x100mg moda + 1x 10mg methyl. Middag (15.00) 2x10mg methyl. Helaas nog steeds weinig effect. Ik blijf slaap aanvallen houden en veel onbegrip. Ik kan nog steeds ieder moment slapen. Ook ben ik inmiddels mama[lees meer...] omdat de pil niet samen ging met de moda. Helemaal blij met mn lieve dochtertje maar maakt het soms wel wat pittiger. Iedere dag is nog een gevecht met narcolepsie, cvs, hartritmestoornissen, astma en pijn in de gewrichten. Helaas mag ik ook niet deelnemen aan het verkeer en zijn mijn dagen behoorlijk aangepast. Gelukkig is mn dochtertje ook een lichtpuntje en ben ik altijd positief ingesteld.

12-04-2017 | Man | 75
Narcolepsie
Viel af en toe zo maar in slaap, aan de huiskamertafel, tijdens werk aan pc, of tijdens tv kijken- op zich niet verontrustend. Partner vond wel dat ik er mee naar de huisarts moest i.v.m. werk - ik was op dat moment koerier. Ik zocht het eerst op: af en toe in slaap vallen en vond narcolepsie. Vervolgens keek ik onder Narcolepsie en vond Modiodal als medicijn. Ik met die w[lees meer...]etenschap naar de huisarts en die schreef mij dat voor - Vervolgens reed ik er mee b.v. naar Noord Denemarken en terug en alleen gestopt om te tanken.. Logische bijwerking was Slaapstoornis, Modafinil heeft als bijwerking Slaapaanval. Is er wezinlijk verschil tussen beide medicamenten en hoe rijm ik: middel tegen slaapaanvallen en de waaarschuwing voor slaapaanvallen??

07-01-2015 | Man | 27
modafinil
Narcolepsie
Ik leid sinds mijn puberteit aan narcolepsie. Het heeft helaas zeer lang geduurd eer ik daar ben achter gekomen (ik veronderstel dat mijn huisdokter nog nooit te maken kreeg met de ziekte). 5 jaar geleden had een neuroloog mij Rilatine 10mg voorgeschreven. Die heb ik 1 jaar gebruikt, maar was er niet zo tevreden van, vooral door de 'boost' die je krijgt en ook weer voelt v[lees meer...]erdwijnen. Daarna heb ik 4 jaar niks gebruikt omdat ik het mentaal moeilijk kreeg met de boost; en viel ik voortdurend in slaap, op de meest ongewenste momenten en plaatsen. 2 weken terug ben ik dan opnieuw naar andere neuroloog geweest voor een 2de opinie. Deze verstelde mij over Provigil (Modafinil), ik gebruik deze nog maar enkele dagen maar WAT EEN VERSCHIL. Soms heb ik wel het gevoel dat mijn lichaam moe word, maar mijn geest blijft super aandachtig. Voorlopig heb ik geen bijwerkingen. Als ik het medicijn langer gebruik zal ik hier eens een nieuwe ervaring plaatsen.