Ervaringen met Grazax

Sublivac (3 meningen)
Itulazax (3 meningen)

29-03-2014 | Man | 31
Hooikoorts
Ik kon niet genieten in het voorjaar en vooral de maanden juni, juli en augustus waren een drama. Niezen, jeukende ogen, jeukende keel en een potdichte neus. Gevolg slecht slapen en er letterlijk ziek van zijn. Elk jaar keek ik of er iets was voor hooikoorts totdat mijn huisarts die gespecialiseerd is in imuuntherapie met dit middel Grazax kwam. Ik slik het nu vier jaar om[lees meer...]dat ik nog niet helemaal hooikoorts vrij ben, maar ik kan eindelijk genieten van de zomer en het voorjaar. Dit middel heeft mijn leven veranderd in positieve zin en dan maakt mij die 350 euro eigen risico niet uit. Top middel voor mij!

28-11-2013 | Vrouw | 31
pollen van Timotheegras
Ik slik nu 2 jaar Grazax en bij mij heeft het afgelopen jaar al enorm geholpen. Ik ben er erg blij mee. Doodmoe werd ik van alle niesbuien in het pollenseizoen. Nog 1 jaar slikken heb ik er graag voor over. Het is wel een duur middel..

16-10-2022 | Man | 30
Hooikoorts
Inmiddels ben ik 2 jaar verder met het gebruik van grazax (na al 3 jaar injecties te hebben gekregen) en de klachten zijn bij mij nauwelijks veranderd in de maanden mei/juni. In de eerste week van het gebruik een heftige allergische reactie gehad op de medicatie. Na 2 jaar gebruik, ervaar ik nog steeds veel jeuk en zware malaise klachten. Twee weken geleden naar de KNO-art[lees meer...]s geweest, hij geeft aan dat ik uitbehandeld ben... Zit erover na te denken een second opinion aan te vragen bij een allergoloog. Zijn er hier nog adviezen/tips voor in de maanden mei/juni of bijvoorbeeld voor een doorverwijzing? Alles is welkom! Dank!

31-07-2020 | Man | 30
Hooikoorts
Mijn hele leven (ik ben nu 30) heb ik vreselijk last gehad van hooikoorts, zo erg dat ik niet naar buiten wilde/kon. Veel medicijnen en combinaties van medicijnen geprobeerd (neussprays, oogdruppels, pillen, etc.), dit hielp altijd erg weinig. Ik zit nu op anderhalf jaar met het grazax traject, en heb deze zomer veel minder klachten. Zo'n 75% minder zou ik zeggen. Ik b[lees meer...]en dan ook ontzettend blij dat ik hier aan ben begonnen, en kan het iedereen aanraden die last heeft van (gras)pollen.

04-10-2019 | Man | 30
Hooikoorts
Van augustus 2016 t/m september 2019 Grazax gebruikt. In het voorjaar van 2018 merkte ik al dat mijn hooikoortsklachten verminderden. In 2019 heb ik helemaal geen last gehad van hooikoorts. Uit de laatste allergietest bleek ook dat ik niet meer allergisch ben voor graspollen. Voor mij heeft de immunotherapie echt gewerkt! Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Daarbij he[lees meer...]b ik trouw elke ochtend een tablet ingenomen. Tip: neem het meteen in als je opstaat. Op die manier wordt het een routine en vergeet je het nooit in te nemen.

12-03-2017 | Vrouw | 28
pollen van Timotheegras (75000)
Al mijn hele jeugd en puberteit erge hooikoorts gehad. Zo erg dat mijn ogen zelfs in een zomer een hoornvliesontsteking hadden. Alle neusspray, oogdruppels en tabletten hielpen maar voor een jaar. Heb daarom grazax drie jaar genomen en heb tot nu toe helemaal geen hooikoortsklachten meer. Al sinds het eerste jaar met Grazax niet meer. Zeer tevreden erover, het was de inten[lees meer...]siviteit dat de drie jarige kuur duurt (en het vele geld) zeker waard!

01-06-2011 | Man | 28
Hooikoorts graspollen
EINDELIJK!! Er is een medicijn wat HELPT!!! Al 17 jaar heb ik ernistige hooikoorts en kon ik eigenlijk niet genieten van het voorjaar/zomer. Vooral de maanden waarin de graspollen actief zijn was voor mij een hel. totdat het medicijn Grazax op de markt kwam. Het eerste jaar nauwelijks klachten gehad en nu slik ik het al ruim een jaar. Ik kan genieten in het gras zonder te[lees meer...] niezen, zonder extreem dichte neus, geen astma mee en nauwelijks jeukende ogen. Wat een genot! Ik kan wqeer genieten van de zomer en dat doe ik dan ook met volle teugen. Het innemen van het medicijn is heel makkelijk een tabletje per dag onder je tong leggen. Ik ben mijn huisarts super dankbaar dat hij mij dit heeft gegeven. Ik was en ben de eerste die het in zijn praktijk gebruikt en hij is ook verrast door het goede resultaat. Wetenschappers /onderzoekers BEDANKT!!!

22-11-2022 | Man | 27
pollen van Timotheegras (100)
Vreselijk. Leek wel een zombie op een gegeven moment

02-02-2020 | Vrouw | 27
pollen van Timotheegras (100)
Huisstofallergie
Sinds gebruik grazax en/of slit one zeer ernstige en blijvende darmklachten gekregen. Deze bijwerkingen zijn niet bekend. Opvallend genoeg onstonden mijn klachten na de kuur, daarvoor geen klachten. De allergieklachten zijn over; ik zou er met de info van nu nooit aan begonnen zijn.

22-03-2023 | Man | 26
Hooikoorts
Slik dit nu een maand en kan dus niks over de werking zeggen… maar ik heb totaal GEEN bijwerkingen. Zelfs geen jeuk in de mond bij inname ofzo. Zeer blij met deze behandeling

21-04-2020 | Man | 24
Hooikoorts
Ik had een duidelijke geval van hooikoorts met lichte reacties op huisstofmijt, boompollen en hondenhaar, een medium reactie op kattenhaar en een zware reactie op graspollen (5 cm bij de huidpriktest). Hierop kreeg ik een kuur van 5 jaar voorgeschreven met Grazax, wat na 2/3 jaar al een flinke terugloop van hooikoorstreacties teweeg bracht. Na 5 jaar was mijn reactie op gr[lees meer...]aspollen zelfs helemaal verdwenen, terwijl ik op de basisschool en middelbare school soms thuis moest blijven door mijn hooikoorts. Na 1 jaar merkte ik dat ik ineens een lichte reactie kreeg op appel, peer, kersen en perzik. Nu, na 3 jaar, komen mijn klachten weer terug in de vorm van: niesen, loopneus, jeukende ogen, jeukend gehemelte (dit is de ergste) en daardoor vooral slapeloze nachten. Binnenkort ga ik toch maar eens terug naar de allergoloog.

06-06-2016 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Helaas is de allergie na 4 jaar gebruik niet weg, er is ook geen klachtenvermindering opgetreden. Het innemen van de tabletten gaf een vervelende jeuk in de keel die na ongeveer 20 minuten verdween. Voor mensen met een zeer ernstige vorm is het dus ook de vraag of je dit middel wilt gebruiken, het heeft mij namelijk vier jaar lang mijn eigen risico gekost (in totaal zo'n 1[lees meer...]000 euro).

03-06-2016 | Man | 23
Hooikoorts
Na 5 jaar slikken van deze tabletten is mijn hooikoorts bijna net zo intens. De kosten van dit medicijn gebruik voor mij (bijna 2000 euro eigen risico, gelukkig werd de rest gedekt door de zorgverzekering) zijn voor mij weggegooid geld omdat dit niet gewerkt heeft. Nu kan ik alsnog niet genieten van lente of zomer en ben ik alsnog zeer vermoeid onder alle hooikoortsmedicat[lees meer...]ie. Ik zou dit niet aanbevelen wanneer er keuze is tussen dit, of immunotherapie via injecties. 5 jaar lang iedere dag 1 pil onder je tong en hier minstens 15 minuten rekening mee houden wordt na een tijd erg irritant.

16-09-2015 | Vrouw | 21
Allergische reactie
Erg fijn geneesmiddel m.b.t. inname alleen heb ik meerdere medicijnen tegen de vele allergieen die ik heb en ik kan deze niet combineren met grazax ook vooral omdat je een kwartier van tevoren en een kwartier na de inname niks mag eten of drinken.

01-07-2019 | Man | 20
Hooikoorts
Geweldig medicijn! Aan iedereen met een allergie tegen graspollen aan te raden :) (Natuurlijk wel met de arts bespreken) Zorg er wel voor dat je de volle aanbevolen 2 jaar volhoud. Ik merkte zelf pas tegen het einde van de twee jaar verschil. Nu anderhalf jaar na mijn laatste gebruik een allergietest gedaan; ik ben volledig van mijn allergie af!

29-01-2012 | Vrouw | 20
Hooikoorts
Ik gebruik het nu 18 dagen, en helaas nog steeds bijwerkingen. Met name mijn klieren onder mijn tong zwellen enorm op. Vervolgens kan ik moeilijk praten en slikken. Erg vervelend zo dik onder je tong. Hopelijk werkt dit wel!