Ervaringen met Grazax

Sublivac (3 meningen)
Itulazax (3 meningen)

01-06-2014 | Man | 45
Hooikoorts
5 jaar lang geslikt. Ging aanvankelijk goed ieder jaar wat minder klachten in juni. Ik kon zelfs weer een wandelingetje maken bij mooi weer in juni. Echter na 5 jaar gestopt, het is tenslotte heel duur. Dit jaar weer evenveel hooikoorts als vroeger in juni. GEEN immuniteit gekregen dus. Ik ga weer op zoek naar een goede anti histamine.

27-06-2013 | Man | 45
pollen van Timotheegras
Voor dat ik met Grazax begonnen ben had ik veel last van Hooikoorts, ook met gebruik van medicijnen, Nu 3 jaar later bijna geen last meer.

03-04-2016 | Man | 44
Hooikoorts
Bij de start van het gebruik van Grazax geen klachten maar 2 a 3 weken een allergische reactie op het medicijn. Nu 4 maanden later zijn de klachten al behoorlijk afgenomen. Alleen nog aan 1 kant last van een verstopte/opgezwollen buis van Eustachius. Het lijkt te werken. Tot nu toe geen slechte ervaring met het medicijn.

29-04-2011 | Man | 44
Hooikoorts
Vanaf mijn vroege jeugd allergisch geweest voor graspollen. Tot een paar jaar geleden betekende dat veel medicijngebruik in de zomer (Beconase neusspray, Prevalin oogdruppels en Zyrtec anti-histamine pillen). Drie jaar geleden begonnen met Grazax kuur en ben net klaar met de kuur. Eerste jaar al beduidend minder klachten en vorige zomer al zo goed als klachtenvrij. Voor he[lees meer...]t eerst in mijn leven heerlijk buiten in het gras picknicken. Dit had er 20 jaar geleden al moeten zijn!

11-03-2011 | Man | 44
Tegen hooikoorts allergie
Ik heb bijna mijn hele leven veel last gehad van hooikoorts. Soms zo erg dat ik een dagdeel in bed moest blijven. Mijn allergie is echt voor bloeiend gras in de maanden juni, juli en augustus.Veel verschillende medicijnen geprobeerd maar geen enkele gevonden waarmee ik 100% hooikoorts vrij was. Ben in februari 2009 Grazax gaan gebruiken en was gelijk al bijna die hele zo[lees meer...]mer hooikoorts vrij. Moet nu nog een jaar maar ben heel erg blij met het goede resultaat.

03-12-2012 | Vrouw | 42
Darmproblemen - diarree
Sinds ik Grazax gebruik heb ik echt vreselijke darmklachten en zelfs is er een voedsel allergie ontstaan of erger geworden....Mijn darmen zijn echt een hel.....Ben blij dat ik er nu zelf achter kom.....Zelfs koorts aanvallen gehad zo beroerd!!!

06-11-2020 | Vrouw | 38
pollen van Timotheegras (75000)
Ik ben allergisch voor alle bomen, grassen en huismijt. Medicatie bleek al jaren niet voldoende en ik begon me met regelmaat grieperig te voelen. Toen is gebleken na testen in het ziekenhuis dat ik toch wel behoorlijk allergisch ben en doordat de medicatie niet meer werkte zijn mijn longblaasjes gaan ontsteken en heb ik een lichte vorm van astma ontwikkeld. Ik ben vooral[lees meer...] vaak moe en heb last van mijn spieren altijd. Sinds een week gestart met Grazax en ervaar veel ongemakken. Geen energie, moe dus. Daarnaast spierpijn en niet fit en wat nieuw is dat ik een druk op de borst voel en me benauwd voel. Afgesproken om de puffer naar 3x IPv 2x per dag te zetten en nog een week aan te kijken. Ik gebruik nog steeds mijn medicatie: 2x per dag desloratadine totaal 10 mg, neusspray dagelijks en Foster. Dit omdat ik over enkele weken kan starten met acarizax tegen de huismijt allergie.

25-06-2021 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Mijn hooikoorts werd op een gegeven moment zo ernstig dat ik niet meer goed functioneerde en ik op het punt stond mij ziek te melden op het werk. In januari begonnen met deze tabletten en de maanden erna al minder klachten. Nu ga ik het derde jaar met de tabletten in en zie veel mensen om mij heen die veel klachten hebben, maar ik heb enkel een lichte snotneus. Ik ben ze[lees meer...]er tevreden over dit middel en hoop dat na het stoppen van de tabletten het effect blijft.

23-11-2022 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Grazax gestart iom allergoloog. Ongeveer 2.5 maand gebruikt. Ik ben bekend met eczeem. Door de start gigantisch veel eczeem gekregen op de borst en buik. Op de armen, achter mijn oren. Veel in gezicht ook. Daarnaast ontstoken ogen gekregen. Daarvoor oog antibioticazalf gekregen. Het eczeem komt maar niet tot rust na de stop vh middel. Ontiegelijk veel jeuk gehad. Blaze[lees meer...]n op de huid. Nu gestart met Prednison iom allergoloog en dermatoloog. Dit middel is absoluut niet mild en niet voor iedereen te gebruiken. Daar ben ik van overtuigd. Naast de klachten van verergert eczeem, oogontsteking en benauwdheid is het ook nog eens zo dat ik mijn antihistamine medicatie moest verdubbelen. Als je het mij vraagt zou dit middel verboden moeten worden. Kost heel veel geld, daarbij kan je al bestaande medicatie verdubbeld worden én ben je niet zeker van een blijvend resultaat na 3 jaar. Het is een verdienmodel voor de farmaceutische industrie. Kortom: overweeg goed of je dit durft te proberen als je al eczeem hebt en licht astmatische klachten had of hebt. Wie weet werkt het bij anderen heel goed. Mijn ervaring was bijzonder teleurstellend.

26-09-2016 | Man | 36
Hooikoorts
Al sinds mijn jeugd veel last van hooikoorts in de meest extreme vorm. Dus veel niezen, ontstoken ogen en heel moe. Diverse testen wezen ieder keer weer uit dat ik voor meerdere zaken allergisch ben waaronder gras. Voor gras was ik het meest allergisch en wel in zodanige vorm dat ik na iedere test een contramiddel kreeg om van de reactie af te komen... Na dik 2 jaar Graz[lees meer...]ax ingenomen te hebben bleek bij een tussentijdse test dat de allergische reactie bijna 0 was. Nog een jaartje slikken en dan mag ik er alweer mee stoppen. Afgelopen zomer volop buiten bezig geweest met fietsen en wandelen. Iets waar ik de afgelopen jaren nooit van had kunnen dromen.

30-03-2021 | Vrouw | 35
Hooikoorts
Eindelijk na jaren denken besloten om desensibilisatie te doen voor mijn hooikoorts. Ik heb zo’n last van dat ik er ziek van word en pillen van de huisarts werken onvoldoende tot niet. Heb de pillen 20 dagen gebruikt. Kreeg meteen knallende hoofdpijn en huidiitslag in de vorm van bultjes op mijn buik. Dacht dat ik gewoon even aan de pillen moest wennen. Na de pillen 17 dag[lees meer...]en te hebben gebruikt krijg ik ook last van hartkloppingen. Nu een dag gestopt en de hartkloppingen en de hoofdpijn worden minder heftig, maar zijn nog steeds aanwezig. Nu wordt er verder bloedonderzoek gedaan en wellicht ecg. Dame van de kliniek kende de bijwerkingen niet, terwijl het toch echt in de bijsluiter staat. Kleine kans op hartkloppingen, maar wel aanwezig. Zou toch even dubbel nadenekn voor je dit gebruikt.

17-05-2013 | Man | 35
Hooikoorts
Mensen, let op! Dit product kost 3,50 euro per pilletje!! Ik kreeg dus een rekening van 350 euro (eigen risico was nog niet gebruikt)

09-01-2021 | Vrouw | 34
Hooikoorts
In februari 2020 gestart met grazax. Kno arts had dit voorgeschreven. Ik heb haar meerdere malen gevraagd of dit middel veilig was om te gebruiken. Volgens haar was dit het geval. Binnen een minuut direct een heftige allergische reactie opgezette keel, moeite met ademhalen. Kno arts erbij geroepen en moest de rest van de pil uitspugen. Een tijd in het ziekenhuis gebleven,[lees meer...] extra medicatie moeten gebruiken tegen de allergische reactie. Per direct gestopt met de grazax. Daarna naar huis gegaan met het idee dat het weer goed was. Volgende dag na eten van walnoten dezelfde reactie uiteindelijk op de spoed eisende hulp beland. Longarts dacht net als ons aan de grazax. Doorgestuurd naar de allergoloog in het umcg. Immuunsysteem was zo in de war door de grazax dat ik heel veel voeding niet kon eten zonder opgezette keel en benauwdheid. Meerdere onderzoeken gehad. Gelukkig geen primaire allergieën aan overgehouden. We zijn nu bijna een jaar verder en ik kan nog steeds geen noten eten en ook geen tarwe producten ook reageer ik op bepaalde fruitsoorten. Door 1/3 tablet grazax is mijn leven drastisch verandert in negatieve zin. Voedingsproblemen heb ik nooit gehad en sinds inname grazax wel. En ernstig ook. Elke keer als ik iets nieuws probeer te eten is het weer spannend of ik erop ga reageren of niet. Kno artsen willen er niet over praten. Denk goed na voordat je dit medicijn gaat gebruiken.

09-04-2016 | Vrouw | 33
pollen van Timotheegras (100)
Echte aanrader! Bij starten veel bijwerkingen gehad van hooikoortsklachten na 2 weken voorbij. Wel meer moe dan anders, maar weegt niet op tegen de voordelen die ik nu in het eerste voorjaar van gebruiken heb!! Echt ik geniet weer van het voorjaar. Geen last van tranende ogen loopneus of benauwdheid meer. Zelfs inhalator is niet meer nodig.

12-07-2015 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Dit jaar na vele jaren van hevige hooikoorts van grassen begonnen met desensibilisatie door middel van grazax smelttabletten onder de tong. Zeer prettig niet de injecties te hoeven laten zetten. Weinig bijwerkingen, soms wat jeuk in neus en keel. Dit seizoen merk ik al een wereld van verschil op, nauwelijks klachten. Verademing! Belooft veel goeds, is pas eerste behandelja[lees meer...]ar van de 3 a 5.

02-08-2021 | Man | 31
Hooikoorts
Ik gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar, ook erg last van mijn darmen, en bij mij is onlangs glutenallergie vastgesteld. Ik hoop niet dat dit gerelateerd is aan elkaar. Wel ben ik grotendeels van de hooikoorts af, maar als dit met elkaar te maken zou hebben was het het wellicht niet waard. De scores die ik heb gegeven zijn mogelijk niet correct; ik weet niet of het met [lees meer...]elkaar te maken heeft.