Bij  HooikoortsX

Slit one (3 meningen)
Allergovit (1 mening)

01-06-2020 | Man | 65
Hooikoorts
Ivm ernstige hooikoortsklachten heb ik gedurende vier (5?) jaar Grazax geslikt, elke dag 1 tablet. Ik ben er niets mee opgeschoten, de hooikoorts is terug en ik ben weer aan de medicijnen. Het heeft me alleen veel geld gekost, jaarlijks eigen risico.

21-04-2020 | Man | 24
Hooikoorts
Ik had een duidelijke geval van hooikoorts met lichte reacties op huisstofmijt, boompollen en hondenhaar, een medium reactie op kattenhaar en een zware reactie op graspollen (5 cm bij de huidpriktest). Hierop kreeg ik een kuur van 5 jaar voorgeschreven met Grazax, wat na 2/3 jaar al een flinke terugloop van hooikoorstreacties teweeg bracht. Na 5 jaar was mijn reactie op gr[lees meer...]aspollen zelfs helemaal verdwenen, terwijl ik op de basisschool en middelbare school soms thuis moest blijven door mijn hooikoorts. Na 1 jaar merkte ik dat ik ineens een lichte reactie kreeg op appel, peer, kersen en perzik. Nu, na 3 jaar, komen mijn klachten weer terug in de vorm van: niesen, loopneus, jeukende ogen, jeukend gehemelte (dit is de ergste) en daardoor vooral slapeloze nachten. Binnenkort ga ik toch maar eens terug naar de allergoloog.

05-04-2020 | Vrouw | 48
pollen van Timotheegras (100)
Hooikoorts
Flauwgevallen, tintelende vingers, ademnood, piepende longen, koorts, steken in hartstreek, daarvoor geen klachten. Direct opgenomen Eerste Hulp. Bijwerkingen zeer ernstig!

04-10-2019 | Man | 30
Hooikoorts
Van augustus 2016 t/m september 2019 Grazax gebruikt. In het voorjaar van 2018 merkte ik al dat mijn hooikoortsklachten verminderden. In 2019 heb ik helemaal geen last gehad van hooikoorts. Uit de laatste allergietest bleek ook dat ik niet meer allergisch ben voor graspollen. Voor mij heeft de immunotherapie echt gewerkt! Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Daarbij he[lees meer...]b ik trouw elke ochtend een tablet ingenomen. Tip: neem het meteen in als je opstaat. Op die manier wordt het een routine en vergeet je het nooit in te nemen.

01-07-2019 | Man | 20
Hooikoorts
Geweldig medicijn! Aan iedereen met een allergie tegen graspollen aan te raden :) (Natuurlijk wel met de arts bespreken) Zorg er wel voor dat je de volle aanbevolen 2 jaar volhoud. Ik merkte zelf pas tegen het einde van de twee jaar verschil. Nu anderhalf jaar na mijn laatste gebruik een allergietest gedaan; ik ben volledig van mijn allergie af!

31-05-2017 | Man | 47
Hooikoorts
Na bijna 35 jaar medicijnen (voorgeschreven en via drogist) tegen de klachten van de hooikoorts vond ik het wel welletjes. Via Google kwam ik op immunotherapie. Zowel de huisarts en KNO aders waren snel akkoord. Uit testen bleek ik zuivere hooikoorts te hebben zonder andere allergieën. Inmiddels gebruik ik de medicatie 8 maanden. En nu al duidelijk resultaat. Totaal ge[lees meer...]en klachten dit voorjaar. Ook alle verkoudheden zijn verdwenen. Medicatie is zeer eenvoudig in gebruik. Totaal geen last van bijwerkingen. Een aanrader voor iemand met langdurige hooikoorts.

26-09-2016 | Man | 36
Hooikoorts
Al sinds mijn jeugd veel last van hooikoorts in de meest extreme vorm. Dus veel niezen, ontstoken ogen en heel moe. Diverse testen wezen ieder keer weer uit dat ik voor meerdere zaken allergisch ben waaronder gras. Voor gras was ik het meest allergisch en wel in zodanige vorm dat ik na iedere test een contramiddel kreeg om van de reactie af te komen... Na dik 2 jaar Graz[lees meer...]ax ingenomen te hebben bleek bij een tussentijdse test dat de allergische reactie bijna 0 was. Nog een jaartje slikken en dan mag ik er alweer mee stoppen. Afgelopen zomer volop buiten bezig geweest met fietsen en wandelen. Iets waar ik de afgelopen jaren nooit van had kunnen dromen.

06-06-2016 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Helaas is de allergie na 4 jaar gebruik niet weg, er is ook geen klachtenvermindering opgetreden. Het innemen van de tabletten gaf een vervelende jeuk in de keel die na ongeveer 20 minuten verdween. Voor mensen met een zeer ernstige vorm is het dus ook de vraag of je dit middel wilt gebruiken, het heeft mij namelijk vier jaar lang mijn eigen risico gekost (in totaal zo'n 1[lees meer...]000 euro).

03-06-2016 | Man | 23
Hooikoorts
Na 5 jaar slikken van deze tabletten is mijn hooikoorts bijna net zo intens. De kosten van dit medicijn gebruik voor mij (bijna 2000 euro eigen risico, gelukkig werd de rest gedekt door de zorgverzekering) zijn voor mij weggegooid geld omdat dit niet gewerkt heeft. Nu kan ik alsnog niet genieten van lente of zomer en ben ik alsnog zeer vermoeid onder alle hooikoortsmedicat[lees meer...]ie. Ik zou dit niet aanbevelen wanneer er keuze is tussen dit, of immunotherapie via injecties. 5 jaar lang iedere dag 1 pil onder je tong en hier minstens 15 minuten rekening mee houden wordt na een tijd erg irritant.

03-04-2016 | Man | 44
Hooikoorts
Bij de start van het gebruik van Grazax geen klachten maar 2 a 3 weken een allergische reactie op het medicijn. Nu 4 maanden later zijn de klachten al behoorlijk afgenomen. Alleen nog aan 1 kant last van een verstopte/opgezwollen buis van Eustachius. Het lijkt te werken. Tot nu toe geen slechte ervaring met het medicijn.

12-07-2015 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Dit jaar na vele jaren van hevige hooikoorts van grassen begonnen met desensibilisatie door middel van grazax smelttabletten onder de tong. Zeer prettig niet de injecties te hoeven laten zetten. Weinig bijwerkingen, soms wat jeuk in neus en keel. Dit seizoen merk ik al een wereld van verschil op, nauwelijks klachten. Verademing! Belooft veel goeds, is pas eerste behandelja[lees meer...]ar van de 3 a 5.

05-12-2014 | Man | 7
Hooikoorts
Mijn zoon van 7 is eind augustus gestart met Grazax. In eerste instantie ruim een week last van griep verschijnselen en keelpijn. We dachten dat dat het was, maar heel langzaam is er een steeds erger wordende allergische reactie van de huid ontstaan. Jeukende bulten, ontstonden in de uren na inname en na het sporten. Toen wij eindelijk de link vermoedden tussen deze allerg[lees meer...]ische huid klachten en de Grazax zijn we gestopt om te zien of dit minder zou worden. Helaas niet. Zojuist weer uit het niets (wel warm gehad) vreselijke urticaria op armen benen rug en gezicht. Maandag afspraak maken bij de KNO arts.

01-06-2014 | Man | 45
Hooikoorts
5 jaar lang geslikt. Ging aanvankelijk goed ieder jaar wat minder klachten in juni. Ik kon zelfs weer een wandelingetje maken bij mooi weer in juni. Echter na 5 jaar gestopt, het is tenslotte heel duur. Dit jaar weer evenveel hooikoorts als vroeger in juni. GEEN immuniteit gekregen dus. Ik ga weer op zoek naar een goede anti histamine.

29-03-2014 | Man | 31
Hooikoorts
Ik kon niet genieten in het voorjaar en vooral de maanden juni, juli en augustus waren een drama. Niezen, jeukende ogen, jeukende keel en een potdichte neus. Gevolg slecht slapen en er letterlijk ziek van zijn. Elk jaar keek ik of er iets was voor hooikoorts totdat mijn huisarts die gespecialiseerd is in imuuntherapie met dit middel Grazax kwam. Ik slik het nu vier jaar om[lees meer...]dat ik nog niet helemaal hooikoorts vrij ben, maar ik kan eindelijk genieten van de zomer en het voorjaar. Dit middel heeft mijn leven veranderd in positieve zin en dan maakt mij die 350 euro eigen risico niet uit. Top middel voor mij!

17-05-2013 | Man | 35
Hooikoorts
Mensen, let op! Dit product kost 3,50 euro per pilletje!! Ik kreeg dus een rekening van 350 euro (eigen risico was nog niet gebruikt)

19-11-2012 | Vrouw | 65
Hooikoorts
na het gebruik van Grazax kreeg ik overal exceem, vooral onder aan mijn voeten, dit duurt nu al maanden en is nog steeds niet over. Zijn er meer mensen met die ervaring?

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum