Ervaringen met Grazax

Sublivac (3 meningen)
Itulazax (3 meningen)

08-02-2024 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Gestopt in overleg met allergoloog veel bijwerkingen . Zou het niemand aanraden

17-11-2023 | Vrouw | 55
Hooikoorts
Heb dit middel 3 maanden gebruikt, in de vorm van smelt tabletten. Direct na inname kreeg ik pijnlijke keel en slokdarm. Maagzuur, misselijkheid en daarbij soms braken. In overleg met allergoloog gestopt.

22-03-2023 | Man | 26
Hooikoorts
Slik dit nu een maand en kan dus niks over de werking zeggen… maar ik heb totaal GEEN bijwerkingen. Zelfs geen jeuk in de mond bij inname ofzo. Zeer blij met deze behandeling

23-11-2022 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Grazax gestart iom allergoloog. Ongeveer 2.5 maand gebruikt. Ik ben bekend met eczeem. Door de start gigantisch veel eczeem gekregen op de borst en buik. Op de armen, achter mijn oren. Veel in gezicht ook. Daarnaast ontstoken ogen gekregen. Daarvoor oog antibioticazalf gekregen. Het eczeem komt maar niet tot rust na de stop vh middel. Ontiegelijk veel jeuk gehad. Blaze[lees meer...]n op de huid. Nu gestart met Prednison iom allergoloog en dermatoloog. Dit middel is absoluut niet mild en niet voor iedereen te gebruiken. Daar ben ik van overtuigd. Naast de klachten van verergert eczeem, oogontsteking en benauwdheid is het ook nog eens zo dat ik mijn antihistamine medicatie moest verdubbelen. Als je het mij vraagt zou dit middel verboden moeten worden. Kost heel veel geld, daarbij kan je al bestaande medicatie verdubbeld worden én ben je niet zeker van een blijvend resultaat na 3 jaar. Het is een verdienmodel voor de farmaceutische industrie. Kortom: overweeg goed of je dit durft te proberen als je al eczeem hebt en licht astmatische klachten had of hebt. Wie weet werkt het bij anderen heel goed. Mijn ervaring was bijzonder teleurstellend.

16-10-2022 | Man | 30
pollen van Timotheegras (300)
Hooikoorts
Inmiddels ben ik 2 jaar verder met het gebruik van grazax (na al 3 jaar injecties te hebben gekregen) en de klachten zijn bij mij nauwelijks veranderd in de maanden mei/juni. In de eerste week van het gebruik een heftige allergische reactie gehad op de medicatie. Na 2 jaar gebruik, ervaar ik nog steeds veel jeuk en zware malaise klachten. Twee weken geleden naar de KNO-art[lees meer...]s geweest, hij geeft aan dat ik uitbehandeld ben... Zit erover na te denken een second opinion aan te vragen bij een allergoloog. Zijn er hier nog adviezen/tips voor in de maanden mei/juni of bijvoorbeeld voor een doorverwijzing? Alles is welkom! Dank!

18-08-2021 | Vrouw | 17
Hooikoorts
Dochter raakte zeer vermoeid, dit werd steeds erger. Veel hoofdpijn. Ze sliep eigenlijk de hele dag. Klieren in oksel en liezen raakten opgezwollen. Met bloedprikken andere oorzaken uitgesloten. Toen toch maar de grazax stop gezet. Binnen een week begon ze langzaam te herstellen. Ongelofelijk hoe ziek je kunt worden van gras innemen. Ze heeft de medicatie drie kwart jaar g[lees meer...]enomen. Helaas heeft het haar niet mogen helpen.

02-08-2021 | Man | 31
Hooikoorts
Ik gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar, ook erg last van mijn darmen, en bij mij is onlangs glutenallergie vastgesteld. Ik hoop niet dat dit gerelateerd is aan elkaar. Wel ben ik grotendeels van de hooikoorts af, maar als dit met elkaar te maken zou hebben was het het wellicht niet waard. De scores die ik heb gegeven zijn mogelijk niet correct; ik weet niet of het met [lees meer...]elkaar te maken heeft.

25-06-2021 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Mijn hooikoorts werd op een gegeven moment zo ernstig dat ik niet meer goed functioneerde en ik op het punt stond mij ziek te melden op het werk. In januari begonnen met deze tabletten en de maanden erna al minder klachten. Nu ga ik het derde jaar met de tabletten in en zie veel mensen om mij heen die veel klachten hebben, maar ik heb enkel een lichte snotneus. Ik ben ze[lees meer...]er tevreden over dit middel en hoop dat na het stoppen van de tabletten het effect blijft.

30-03-2021 | Vrouw | 35
Hooikoorts
Eindelijk na jaren denken besloten om desensibilisatie te doen voor mijn hooikoorts. Ik heb zo’n last van dat ik er ziek van word en pillen van de huisarts werken onvoldoende tot niet. Heb de pillen 20 dagen gebruikt. Kreeg meteen knallende hoofdpijn en huidiitslag in de vorm van bultjes op mijn buik. Dacht dat ik gewoon even aan de pillen moest wennen. Na de pillen 17 dag[lees meer...]en te hebben gebruikt krijg ik ook last van hartkloppingen. Nu een dag gestopt en de hartkloppingen en de hoofdpijn worden minder heftig, maar zijn nog steeds aanwezig. Nu wordt er verder bloedonderzoek gedaan en wellicht ecg. Dame van de kliniek kende de bijwerkingen niet, terwijl het toch echt in de bijsluiter staat. Kleine kans op hartkloppingen, maar wel aanwezig. Zou toch even dubbel nadenekn voor je dit gebruikt.

09-01-2021 | Vrouw | 34
Hooikoorts
In februari 2020 gestart met grazax. Kno arts had dit voorgeschreven. Ik heb haar meerdere malen gevraagd of dit middel veilig was om te gebruiken. Volgens haar was dit het geval. Binnen een minuut direct een heftige allergische reactie opgezette keel, moeite met ademhalen. Kno arts erbij geroepen en moest de rest van de pil uitspugen. Een tijd in het ziekenhuis gebleven,[lees meer...] extra medicatie moeten gebruiken tegen de allergische reactie. Per direct gestopt met de grazax. Daarna naar huis gegaan met het idee dat het weer goed was. Volgende dag na eten van walnoten dezelfde reactie uiteindelijk op de spoed eisende hulp beland. Longarts dacht net als ons aan de grazax. Doorgestuurd naar de allergoloog in het umcg. Immuunsysteem was zo in de war door de grazax dat ik heel veel voeding niet kon eten zonder opgezette keel en benauwdheid. Meerdere onderzoeken gehad. Gelukkig geen primaire allergieën aan overgehouden. We zijn nu bijna een jaar verder en ik kan nog steeds geen noten eten en ook geen tarwe producten ook reageer ik op bepaalde fruitsoorten. Door 1/3 tablet grazax is mijn leven drastisch verandert in negatieve zin. Voedingsproblemen heb ik nooit gehad en sinds inname grazax wel. En ernstig ook. Elke keer als ik iets nieuws probeer te eten is het weer spannend of ik erop ga reageren of niet. Kno artsen willen er niet over praten. Denk goed na voordat je dit medicijn gaat gebruiken.

23-11-2020 | Man | 53
Hooikoorts
Heb de medicijnen helemaal gebruikt maar bijna geen verbetering ervaren. medicijnen zijn moeilijk uit de sachet ruimte te halen, Veel maagklachten gehad en een rekening van 379 euro die ik echt grof vind voor 3 pakjes medicijnen!

31-07-2020 | Man | 30
Hooikoorts
Mijn hele leven (ik ben nu 30) heb ik vreselijk last gehad van hooikoorts, zo erg dat ik niet naar buiten wilde/kon. Veel medicijnen en combinaties van medicijnen geprobeerd (neussprays, oogdruppels, pillen, etc.), dit hielp altijd erg weinig. Ik zit nu op anderhalf jaar met het grazax traject, en heb deze zomer veel minder klachten. Zo'n 75% minder zou ik zeggen. Ik b[lees meer...]en dan ook ontzettend blij dat ik hier aan ben begonnen, en kan het iedereen aanraden die last heeft van (gras)pollen.

01-06-2020 | Man | 65
pollen van Timotheegras (300)
Hooikoorts
Ivm ernstige hooikoortsklachten heb ik gedurende vier (5?) jaar Grazax geslikt, elke dag 1 tablet. Ik ben er niets mee opgeschoten, de hooikoorts is terug en ik ben weer aan de medicijnen. Het heeft me alleen veel geld gekost, jaarlijks eigen risico.

21-04-2020 | Man | 24
Hooikoorts
Ik had een duidelijke geval van hooikoorts met lichte reacties op huisstofmijt, boompollen en hondenhaar, een medium reactie op kattenhaar en een zware reactie op graspollen (5 cm bij de huidpriktest). Hierop kreeg ik een kuur van 5 jaar voorgeschreven met Grazax, wat na 2/3 jaar al een flinke terugloop van hooikoorstreacties teweeg bracht. Na 5 jaar was mijn reactie op gr[lees meer...]aspollen zelfs helemaal verdwenen, terwijl ik op de basisschool en middelbare school soms thuis moest blijven door mijn hooikoorts. Na 1 jaar merkte ik dat ik ineens een lichte reactie kreeg op appel, peer, kersen en perzik. Nu, na 3 jaar, komen mijn klachten weer terug in de vorm van: niesen, loopneus, jeukende ogen, jeukend gehemelte (dit is de ergste) en daardoor vooral slapeloze nachten. Binnenkort ga ik toch maar eens terug naar de allergoloog.

05-04-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Flauwgevallen, tintelende vingers, ademnood, piepende longen, koorts, steken in hartstreek, daarvoor geen klachten. Direct opgenomen Eerste Hulp. Bijwerkingen zeer ernstig!

04-10-2019 | Man | 30
Hooikoorts
Van augustus 2016 t/m september 2019 Grazax gebruikt. In het voorjaar van 2018 merkte ik al dat mijn hooikoortsklachten verminderden. In 2019 heb ik helemaal geen last gehad van hooikoorts. Uit de laatste allergietest bleek ook dat ik niet meer allergisch ben voor graspollen. Voor mij heeft de immunotherapie echt gewerkt! Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Daarbij he[lees meer...]b ik trouw elke ochtend een tablet ingenomen. Tip: neem het meteen in als je opstaat. Op die manier wordt het een routine en vergeet je het nooit in te nemen.