Ervaringen met Grazax

Sublivac (3 meningen)
Itulazax (3 meningen)

06-11-2020 | Vrouw | 38
pollen van Timotheegras (75000)
Ik ben allergisch voor alle bomen, grassen en huismijt. Medicatie bleek al jaren niet voldoende en ik begon me met regelmaat grieperig te voelen. Toen is gebleken na testen in het ziekenhuis dat ik toch wel behoorlijk allergisch ben en doordat de medicatie niet meer werkte zijn mijn longblaasjes gaan ontsteken en heb ik een lichte vorm van astma ontwikkeld. Ik ben vooral[lees meer...] vaak moe en heb last van mijn spieren altijd. Sinds een week gestart met Grazax en ervaar veel ongemakken. Geen energie, moe dus. Daarnaast spierpijn en niet fit en wat nieuw is dat ik een druk op de borst voel en me benauwd voel. Afgesproken om de puffer naar 3x IPv 2x per dag te zetten en nog een week aan te kijken. Ik gebruik nog steeds mijn medicatie: 2x per dag desloratadine totaal 10 mg, neusspray dagelijks en Foster. Dit omdat ik over enkele weken kan starten met acarizax tegen de huismijt allergie.

03-02-2020 | Vrouw | 50
pollen van Timotheegras (100)
Ik ben nu 4 jaar geleden gestopt met een kuur van 3 jaar met grazax. Was altijd en eeuwig aan het snotteren. Binnen enkele weken had ik al resultaat en dit duurde echt 5 jaren, geweldig. Het was een enorme ervaring na een leven lang snotteren. Nu ben ik alweer 2 jaar aan het snotteren, weer na de allergoloog geweest en moet nu starten met een acasizax kuur, weer van 3 jaa[lees meer...]r, zelfde principe maar nu gericht tegen de huisstofmijt! Hoop op hetzelfde resultaat als grazax!

06-08-2018 | Vrouw | 64
pollen van Timotheegras (75000)
Dit medicijn werd me voor drie jaar, of meer, voorgeschreven. Het eerste jaar gebeurde er nog niets (en moest ik alsnog injecties aanvragen tegen overmatige allergische klachten bij hooikoorts en andere allergie). Nu, het tweede jaar zijn de klachten zo goed als verdwenen - niet helemaal, maar aanmerkelijk minder. Een wondertje!

12-03-2017 | Vrouw | 28
pollen van Timotheegras (75000)
Al mijn hele jeugd en puberteit erge hooikoorts gehad. Zo erg dat mijn ogen zelfs in een zomer een hoornvliesontsteking hadden. Alle neusspray, oogdruppels en tabletten hielpen maar voor een jaar. Heb daarom grazax drie jaar genomen en heb tot nu toe helemaal geen hooikoortsklachten meer. Al sinds het eerste jaar met Grazax niet meer. Zeer tevreden erover, het was de inten[lees meer...]siviteit dat de drie jarige kuur duurt (en het vele geld) zeker waard!

04-09-2016 | Vrouw | 47
pollen van Timotheegras (300)
Mijn grootste allergien waren voor de Berk, huisstofmijt en hooikoorts. Ik was in eerste instantie wat huiverig omdat ik mij geen leven kon voorstellen zonder verkouden/allergisch te zijn. Maar wat had ik immers te verliezen?? Ja elk jaar mijn eigen risico voor een heel jaar dat was ik wel kwijt na 3 maanden Grazax. Ik ben in januari 2013 gestart en het eerste voorjaar ko[lees meer...]n ik eindelijk eens genieten van een voorjaar zonder allergische reacties. Ik gebruik inmiddels al 9 maanden geen grazax meer. Ik kan niet anders zeggen dat ik nu al nagenoeg 3 jaar en 9 maanden nagenoeg geen last meer heb van mijn allergie en niet meer verkouden ben. Elk voorjaar hooguit 3 a 5 dagen allergietabletten moeten nemen. Voor mij heeft het dus echt een geweldig goed resultaat gehad. Had smelttabletten voor onder de tong.

09-07-2016 | Vrouw | 50
pollen van Timotheegras (100)
om mijn pollen allergien te behandelen begon ik in Oktober 2015 aan grazax . Aanvankelijk leek het goed te gaan en ik was blij geen injecties meer te hoeven krijgen. maar binnen een paar dagen begon ik ernstige rode uitslag te krijgen. Nu heb ik altijd aanleg gehad voor eczeem, maar niet in deze mate. Na een week zat ik van top tot teen onder en had eczeem op plekken waa[lees meer...]r ik het mijn hele leven nog nooit had gehad ..! Ook was ik kortademig . ik had eigelijk voornamelijk weleens last gehad van wat eczeem op delen van mijn armen en benen. soms mijn hals. een korte periode mijn gezicht. maar nu kreeg ik een heel rood, fel jeukend eczeem, niet alleen op mijn armen en benen, , van boven tot onder,maar ook op mijn rug en op mijn buik, waar ik nog nooit eczeem had gehad... Het was erg vurig rood en de jeukte verschrikkelijk. Ik ben toen gestopt met Grazax, en men verzekerde mij dat de klachten na enige tijd zouden wegebben/verdwijnen. Het is inmiddels juli 2016. De klachten zijn helemaal niet verdwenen, maar sinds die ene week Grazax altijd gebleven. Ik zit voortdurend onder de rode jeukende uitslag , krab heel erg, slaap slecht.. Ik denk dat Grazax voor sommige patienten een heel schadelijk medicijn kan zijn. Als je asthmatisch bent en aanleg voor huidklachten hebt zou ik er niet zomaar aan beginnen. Niemand neemt verantwoordelijkheid , maar met mij gaat het sinds het kortstondige gebruik van Grazax aanmerkelijk slechter dan ervoor, en ik heb tot nu toe alleen maar tijdelijke remedies gevonden.

09-04-2016 | Vrouw | 33
pollen van Timotheegras (100)
Echte aanrader! Bij starten veel bijwerkingen gehad van hooikoortsklachten na 2 weken voorbij. Wel meer moe dan anders, maar weegt niet op tegen de voordelen die ik nu in het eerste voorjaar van gebruiken heb!! Echt ik geniet weer van het voorjaar. Geen last van tranende ogen loopneus of benauwdheid meer. Zelfs inhalator is niet meer nodig.

16-09-2015 | Vrouw | 21
Allergische reactie
Erg fijn geneesmiddel m.b.t. inname alleen heb ik meerdere medicijnen tegen de vele allergieen die ik heb en ik kan deze niet combineren met grazax ook vooral omdat je een kwartier van tevoren en een kwartier na de inname niks mag eten of drinken.

28-11-2013 | Vrouw | 31
pollen van Timotheegras
Ik slik nu 2 jaar Grazax en bij mij heeft het afgelopen jaar al enorm geholpen. Ik ben er erg blij mee. Doodmoe werd ik van alle niesbuien in het pollenseizoen. Nog 1 jaar slikken heb ik er graag voor over. Het is wel een duur middel..

27-04-2012 | Vrouw | 52
pollen van Timotheegras
Kwam vandaag tot de conclusie dat Grazax bij mij het tegenovergestelde effect heeft! Had vorig jaar heel lang, veel allergieklachten. Dit jaar ook al in maart. Voor Grazax alleen in juli/augustus. Na maart begon ik te denken. Heb in hetafgelopen jaar ook allerlei kwalen en klachten gehad, die eigenlijk gewoon bijwerkingen van Grazax. Helaas hebben ook de artsen geen link g[lees meer...]elegd tussen Grazax en de klachten. Dus ik heb me 1,5 jaar gif toegediend en het zal nu ook nog maanden duren voor m'n lijf daar weer van hersteld is, aangezien het hooikoortsseizoen nog moetbeginnen

22-11-2022 | Man | 27
pollen van Timotheegras (100)
Vreselijk. Leek wel een zombie op een gegeven moment

09-03-2020 | Man | 50
pollen van Timotheegras (75000)
Last van asmatische hooikoorts, met grazax verdwijnen de klachten volledig. 3 jr gebruikt na 1jr off moet ik wel opnieuw beginnen omdat de klachten terugkomen.

06-06-2019 | Man | 51
pollen van Timotheegras (75000)
Grazax is erg duur, ong. 100 euro voor 30 tabletten, de effecten na 9 maanden gebruik zijn bij mij vrijwel nihil, de bijwerkingen zijn : vermoeidheid, duizeligheid, hoofdpijn. Jammer dat de apotheek drie pakjes heeft meegegeven en ik ong 350 euro moest aftikken voor iets wat ik niet meer ga gebruiken, probeer het eerst met 1 pakje en laat je niet overtuigen door de apo[lees meer...]theek dat je er metteen 3 moet afnemen, dat is weggegooid geld als het niet bij je werkt zoals ik.

19-11-2015 | Man | 12
pollen van Timotheegras (75000)
Vorig jaar zijn we er mee gestart en gestopt in maart 2015, de reactie was best heftig door een constante vermoeidheid tot overmaat werd hij ziek met griep en door deze twee zaken heeft hij de ziekte van vijver opgelopen, we ook gestopt, en nu weer gestart vanaf oktober 2015, maar nu doen wij met een ander overleg, eerste maand met een kwart, tweede maand een half, derde m[lees meer...]aand drie kwart en de vierde maand een heel, zo vorm je voor een kind een betere opbouw en aanwenning van het medicament, zo hebben wij het met de allergoloog besproken, je moet wel weten dat het zeer duur is 30 stuks is 92.50 per doosje (in Belgie) in NL 105 per doosje ook 30 stuks.. Succes ermee, maar hou je kind goed in de gaten zeker en hou evt een dagboek er bij, dit zodat je altijd na kan kijken over zijn of haar gebruik, ook bij pijn in borst, zere keel, luchttekort door een soort astma, piepen met in en uit ademhaling. We zijn dan nu ontevreden, maar we hebben vertrouwen dat het goed komt voor in het voorjaar, dit is het lichaam dat het er aan moet wennen, de resultaten waren goed in het afgelopen voorjaar en zomer.

27-06-2013 | Man | 45
pollen van Timotheegras
Voor dat ik met Grazax begonnen ben had ik veel last van Hooikoorts, ook met gebruik van medicijnen, Nu 3 jaar later bijna geen last meer.