Ervaringen met Augmentin

Blaasontsteking (5 meningen)
Bacteriële infectie (5 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)

14-12-2010 | Vrouw
amoxicilline / clavulaanzuur
Aanhoudende sinusitis met dreigende bronchitis
Ik moest deze therapie normaalgezien gedurende 10 dagen volgen, maar na een week kreeg ik plots hevige urticarie (kleine rode puntjes) over m'n gehele lichaam. Ik voelde me ook niet erg lekker... Later op de dag kreeg ik ook nog hevige diarree. De therapie op zich was wel snel aangeslagen, aangezien ik reeds na 2 dagen geen fluogele en groene snot meer had.

10-11-2010 | Vrouw
Ontstoken wijsheidstand
Ik nam deze kuur al voor 10 dagen maar nog steeds was de ontsteking niet verdwenen. Ben dan opnieuw moeten beginnen met een kuur en heb nog drie dagen te gaan maar de ontsteking is er nog steeds alhoewel het eindelijk wel minder pijnlijk is. Maar voor mij werkt dit medicijn dus toch niet echt goed maar de tandarts wilt me niets anders voorschrijven. Heb serieuse bijwerkin[lees meer...]gen waaronder diarree, vaginale infectie, borrelende darmen, misselijkheid, droge mond... en zelfs na meer dan 2 weken het medicijn te nemen (2x2/dag) zijn deze symptomen er nog steeds.

01-11-2010 | Man
Verkoudheid
Complete ramp, heeft volgens mij niet gewerkt, allerlei bijwerkingen die nu 10 dagen na de kuur nog niet gedaan zijn. Bijwerkingen zijn jeuk, diarree, witte neerslag van het medicijn wat zichtbaar is door de urine, huiduitslag aan de vingers. Echte rommel en dient van de markt genomen te worden naar mijn idee; bijwerkingen zijn erger dan de aandoening waarvoor het medicijn[lees meer...] wordt gebruikt.

14-10-2010 | Vrouw
Diverticulitis
Nadat ik uit het ziekenhuis ontslagen was, ben ik begonnen met een kuur Augmentin retard voor 1 week. Stilaan werden de symptomen en de pijn terug erger, met gevolg terug een zware ontsteking. Ben nu begonnen met een kuur Tavanic en dit lijkt voorlopig beter aan te slaan.

26-08-2010 | Man
Blaasontsteking
Op eerste harthulp gelegen stoornissen van lever en gal geelzucht , misselijk herstel 2 a 3 maanden

08-07-2010 | Vrouw
Voorhoofdholte ontsteking
Augmentin werkte vrijwel snel. De pijn ging snel over. Tijdens de kuur last van borrelende darmen en hongergevoel terwijl ik geen honger had. Na de kuur last van schimmelinfectie van slijmvliezen. Wat niet erg prettig is.

15-05-2010 | Vrouw
Ontsteking op getrokken wijsheidstand
Mijn ontsteking was snel over. Dus het medicijn helpt zeer goed. Ik had ook wel bijwerking, zoals veel voorkomt diarree. Op de laatste dag van mijn behandeling ben ik beginnen uitslag te krijgen, ik was voor een bestanddeel van Augmentin allergisch. Ik kreeg dus overal jeuk en rode plekken en kon haast niet meer op mijn voete lopen... Dus zeer goed middel, jammer van de b[lees meer...]ijwerkingen...

26-04-2010 | Vrouw
Bronchitis

06-04-2010 | Vrouw
Opgezette klieren
op intensive care beland. In een allergische shock geraakt. Het schijnt een paardenmiddel te zijn.

25-11-2009 | Man
Sinusitis
Diarree, huidirritatie, schimmel op tong en intieme plaats en de maag kan het echt niet verdragen! Effect is wel zeer goed maar daar blijft het bij, de ongemakken erbij nemen zeker....

18-05-2009 | Man
amoxicilline / clavulaanzuur
"Na enkele dagen heb ik dezelfde ervaring meegemaakt als de vorige dame.

26-02-2009 | Vrouw
amoxicilline / clavulaanzuur
Bacteriele infectie aan de buik
kreeg van dit middel overal een vreselijke huiduitslag en enorme jeuk ,moest toen ook stoppen na 3 dagen maar toen had het zijn goede werk al gedaan en mijn lichaam deed de rest.

30-07-2008 | Man
Chronische bronbitis
Het gaat over de zwaarste, namelijk Augmentin Retard (1062 mg) te nemen in 2 x 2 tabletten per dag., met het ontbijt en met het avondeten. Doordat ik chronische bronchitis heb, werken er nog maar weinig antiibiotica bij mij. De werking is over het algeem goed tot zeer goed, maar wordt zeer slecht verdragen door de maag en darmflora. Kan tot diarree leiden en daarom aan te[lees meer...] raden een dagelijkse dosis micro-organismen cultuur bij te nemen (Youghourt, Perenterol en in ernstige gevallen zelfs Diaterol). Zijn redelijk grote tabletten.

10-10-2012 | Vrouw | 17
amoxicilline / clavulaanzuur
Het begon allemaal met eczeem in mijn gezicht en hals! 2 weken geleden kwam daar krentenbaard bij. Augmentin gekregen hiervoor, de krentenbaard is helemaal weg gegaan, vrij snel ook, helaas na 6 dagen gebruik werd ik allergisch voor deze antibiotica. Moeite met slikken ed. maar allerergste: extreme huiduitslag over mijn complete lichaam. Heftige jeuk en brandend gevoel. Op[lees meer...] mijn schenen en voeten na is er geen normaal plekje huid meer te vinden. Voel me door en door slecht, wat een rotmiddel, de antiallergiepillen slaan ook niet aan dus nu aan de prednison. Had achteraf gezien liever een antibioticazalf gekregen..

07-07-2012 | Man | 18
Keelontsteking
Na 3 dagen een uitslag gekregen over mijn gehele lichaam, een drukkend gevoel in mijn hoofd en een verlies van eetlust. Leuk spul, dat augmentin.

09-06-2011 | Vrouw | 24
amoxicilline / clavulaanzuur
Na het verwijderen van een verstandskies preventief dit antibioticum voorgeschreven gekregen. Naast de vele bijwerkingen, met name in mijn darmen, is er dankzij de augmentin een bacterie binnengedrongen: Clostridium Difficile. Hierna 3 maanden ziek geweest en geeindigd in het ziekenhuis met een darmonderzoek waaruit bleek dat ik PDS heb ontwikkeld, en de Clostridium nog we[lees meer...]l een jaar of 2 klachten zal blijven geven. Bedankt Augmentin.