Ervaringen met Augmentin

Oogontsteking (1 mening)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)

11-08-2023 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Bacteriële infectie
Door een geinfecteerde wond en later een open been dolblij met augmentin om ergere infectie/sepsis te voorkomen. Ik gebruik het nu twee weken. Innemen met eten (koekje/banaan/yoghurt) en dan gaat het prima. Enige bijwerking is minder honger, dus kleinere porties over de dag nemen omdat ik snel vol zit met eten. Blij met effectiviteit en bijwerking prima te doen

10-08-2023 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Bacteriële infectie
Nadat Fluxo niet werkte op wat in eerste instantie wondroos leek maar later een bacteriele infectie aan een wond (ontstoken hematoom resultaat open been met zeer veel pus en risico sepsis) bleek kreeg ik Augmentin. Na de horrorverhalen hier dacht ik nou dat kan er ook nog wel bij… gewoon innemen met iets eten (yoghurt/koekje/banaan) en genoeg water. Geen enkele keer missel[lees meer...]ijk geweest, geen maag/darm ellende. Enige is veeeeel minder honger en snel vol bij eten maar ja als dat alles is. Ik gebruik het nu 11 dagen en het is zeer effectief. Als je dit nodig hebt mag je blij zijn dat het bestaat om andere ellende te voorkomen

07-07-2021 | Vrouw | 31
amoxicilline / clavulaanzuur (50/12,5mg/ml)
Bacteriële infectie
Direct na inname begon het met darmklachten zoals diarree, dit is bekend en was nog te doen. Daarna kreeg ik steeds meer klachten zoals heftige hoofdpijn terwijl ik dit nooit heb, extreme vermoeidheid en pijn mijn keel en moeite met slikken. Ook kreeg ik last van mijn maag. Het wondje ziet er nu goed uit (dag 8) en de kuur is voor 10 dagen voorgeschreven maar deze heftige[lees meer...] bijwerkingen trek ik niet meer. Morgen de huisarts bellen om te overleggen of ik er al mee mag stoppen want deze bijwerkingen beïnvloeden echt mijn leven! Ik wil dit spul nooit meer slikken!

09-05-2021 | Vrouw | 32
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Bacteriële infectie
Gebruikt bij een infectie van de eileiders/eierstokken na een ivf punctie. Na 48 uur nam de ergste koorts af (van +39.5 naar rond de 38 graden) Na 3 dagen begon de (ernstige) diarree, dit duurde tot 2 dagen na het afronden van de kuur. Ik kreeg ook na een dag of 3 stekende pijn bij het plassen. Dit zou niet bij de ontsteking moeten horen. Direct na het afronde[lees meer...]n van de kuur heb ik deze stekende pijn ook niet meer gehad. De vermoeidheid viel mij echt tegen, deze antibiotica hakt er flink in.

21-05-2017 | Man | 65
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Bacteriële infectie
Helpt goed, maar veroorzaakt bij mij extreem gewelddadige nachtmerries