Ervaringen met Penidural

Wondroos (8 meningen)

14-10-2010 | Vrouw
Belroos
merk als ik de injectie nodig heb mijn been begint dan te branden en voel me niet goed krijg griep vrschijnselen .ben zeer tevreden metv penidural

06-10-2010 | Vrouw

21-12-2009 | Man
Aangezichts ontstekingen
Medicijn werkt goed. De injectie doet enorm veel pijn. Bij de 4e injectie heeft de huisarts de met het medicijn megeleverde vloeistof deels vervangen voor een pijnstiller. Dit hielp enorm.

27-05-2013 | Vrouw | 26
benzathinebenzylpenicilline
Ik vind de injecties erg pijnlijk. Ik krijg ze liggend toegdient, altijd in dezelfde bil omdat aan de andere kant oedeem zit. Meestal zo'n 2 a 3 dagen last van een pijnlijke, warme, gezwollen plek. Krijg af en toe wel een soort ontsteking aan mijn been wat gepaard gaat met veel pijn, dezelfde pijn als wondroos maar waarbij ik geen koorts krijg. Vraag me af of deze injectie[lees meer...] alleen nog wel voldoende is. De huisarts weet even geen andere oplossing

13-11-2020 | Vrouw | 33
Wondroos
veel pijn in het gebied van de injectie, dit kan tot een week aanhouden, daarnaast ervaar ik een enorme vermoeidheid in de eerste 3 dagen na de injectie

29-11-2016 | Vrouw | 39
Juveniele artritis
Hallo! Ik heb in mijn kindertijd talloze jaren elke 4 weken een penidural injectie gehad. Ik heb talloze vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan zonder enig resultaat. Mijn celdelingsproces werkt niet optimaal. Ik ben op zoek naar een mogelijke verklaring en wil onderzoeken of er een verband bestaat tussen onvruchtbaarheid en het gebruik van penidural. Zijn er vrouwen die z[lees meer...]ich hierin herkennen? Dank alvast voor een reactie.

21-04-2011 | Vrouw | 39
Acute reuma na streptokokkenbacterie
Nu 2 (van totaal min. 18) injecties penidural in bil gezet gekregen. Middel wordt opgelost in 5 ml vloeistof in spuit. Injectie wordt, op mijn verzoek, liggend toegediend. Langzame inspuiting helpt pijn verminderen tijdens het zetten. Ontspanningsoefeningen (ademhaling) helpen goed tijdens toediening. Achteraf veel bewegen helpt ook goed, want het blijft gedurende enkele d[lees meer...]agen een pijnlijke plek. Vergeleken met een morfine-injectie, vind ik deze injectie minder pijnlijk.

09-11-2015 | Vrouw | 43
Wondroos
Spuit al 10 jaar penidural injecties tegen zware aanvallen van wondroos verschijnsel pijn in benen, 40 + koorts. Nu spuiten 1x per 4 weken geen erysipelas meer, benen genezen weer, kan weer werken. Nu wordt het niet meer geleverd ivm kosten. En nu? betalen we niet genoeg ziekenfonds kosten en premie? zijn wij te duur? Nu maar massaal importeren uit buitenland / duitsland w[lees meer...]ant daar wordt nog wel geleverd.

10-07-2015 | Vrouw | 56
benzathinebenzylpenicilline (2000ml)
Wondroos
Omdat ik steeds terugkerende wondroos heb krijg ik al jaren iedere maand een penidural injectie in rechter bil ,omdat ik links oedeem heb mag daar nooit in geprikt worden . Pijn straalt uit naar de rug tijdens inspuiten,even erg pijnlijk maar trekt snel weg .. Vandaag weer geweest en gevraagd naar een iets dikkere naald ,nou ik moet zeggen met resultaat. Straalde ni[lees meer...]et naar de rug uit en nadien ook minder last van bilspleet misschien optie voor vele om dit ook is te proberen. Alles beter dan steeds die vervelende wondroos

16-04-2015 | Vrouw | 56
Wondroos
hele goede ervaring. De pijnlijke injecties waren niet anders maar sinds eind 2014 doen ze een kleine hoeveel pijnbestrijding bij in en dat is heel prettig. Bij mij is de kans op wondroos heel groot vandaar dat in het verleden is besloten tot deze injecties. Heb ook tabletten geprobeerd maar deze hadden als bijwerking een constante zoete smaak om de mond. Veel keus heb ik [lees meer...]niet, of een regelmatige terugkeer van de wondroos en dus heel ziek zijn, of iedere maand een Peniduralinjectie. Dat laatste bevalt mij beter.

26-08-2015 | Man | 60
Lymfoedeem
Sinds 1992 lymphoedeem in beide armen en handen. Ontstaan door het niet werken of vernielde lymphe-vaten. Jaren lymphe drain massages gehad, handen en armen gezwachteld en wondroos aanvallen gehad. Tot... Penidural werd toegediend. Nadien nog een paar heftige aanvallen gehad van wondroos, maar de laatste jaren gaat het naar zeer tevredenheid. Hoorde gisteren, dinsdag 25 au[lees meer...]gustus 2015, van m'n huisarts dat penidural uit de handel is genomen door de fabrikant. En nu?? Heb vanmorgen een mail gestuurd naar Astellas met de volgende tekst, die ik graag met iedereen deel: "Ik gebruik al jaren wegens heftige wondroos Penidural. Vier wekelijks via injectie toegediend. Deze spuiten houden mij nu al jaren uit het ziekenhuis. Vaak ging opname gepaard met 40+ graden koorts en een opname van bijna 4 weken per keer. Ernstig dus!! De laatste keer was het zelfs voor de artsen moeilijk om de infectie weer onder controle te krijgen. Een hernieuwde aanval kan zelfs levensbedreigend zijn. U begrijpt dus dat de mededeling van m'n huisarts dat Penidural niet meer geleverd wordt insloeg als een bom. Hoe nu verder is de grote vraag? Ik vraag me af waarom gestopt is met de produktie van Penidural, misschien puur commercieel belang? Of zijn er andere redenen. Voor mensen zoals ik met lymphoedeem aan beide handen en armen is het de oplossing om nog enigszins 'normaal' te kunnen leven zonder elk moment van de dag bang te zijn om een of andere wondje, krasje of wat dan ook op te lopen en daarmee een wondroos aanval uit te lokken. Als patiënt dan ook onbegrijpelijk dat de produktie zo maar wordt gestopt. En nu? Alternatief? Constant antibiotica slikken is geen optie, want door het vele verstrekken van antibiotica ben ik inmiddels resistent tegen vele soorten. Bovendien zouden m'n darmen bij constant gebruik dit niet kunnen volhouden. Veel nare bijwerkingen die je niet hebt bij Penidural. Ik hoop van gansen harte dat u alsnog terug komt op uw beslissing om de produktie te staken en ik weet zeker velen met mij. Ik zie uw berichten met belangstelling tegemoet." En nu maar afwachten ...

01-07-2016 | Vrouw | 61
Wondroos
Ik heb de penidural een jaar lang maandelijks via injectie gekregen. Ter ondersteuning van de wondroos en tegen Lyme. Het is me prima bevallen. Met name tegen de lyme was het effectief.

27-08-2015 | Vrouw | 61
benzathinebenzylpenicilline (5ml)
Lymfoedeem
ik heb me er altijd goed mee kunnen helpen, bij geen gebruik word ik erg ziek en met veel pijn, dan lig ik aan t bed gekluisterd en kan niet lopen.

04-10-2016 | Man | 62
Wondroos
Hallo, ik wil u er op wijzen dat de vervanger van Penidural gewoon in Nederland te verkrijgen is. Onze apotheker heeft Benzatinebenzylpenicilline met dezelfde werkzame stof uit Almere laten komen. Ik was in maart gestopt met Penidural en in september weer wondroos na tien jaar. Groeten, Aris

06-08-2015 | Man | 64
Complicatie na operatie
Gebruik penidural al ruim 30 jaar zonder problemen maar het word uit de handel genomen

14-08-2011 | Man | 64
Recidiverende erysipelas
Wondrooserysipelas kwam steeds terug hier in west Afrika. Kuurtje met flucloxacilline hielp dan goed. Op advies van Cubaanse artsen alhier een jaar lang iedere 4 weken een bilprik met benzylpenicilline gehaald. Aandoening is al 2 jaar niet teruggekomen.