ziekte

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor urineweginfectie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: urineweginfectie

22-09-2021 | Vrouw | 72
Urineweginfectie
Nooit meer, ik kan niet lezen, niet alleen naar buiten

21-09-2021 | Vrouw | 38
Urineweginfectie
Ik hen alergie voor veel medicatie. En dit helpt snel en goed

21-08-2021 | Vrouw | 32

14-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Na de tweede capsules werd ik misselijk en kreeg hoofdpijn. Werd steeds zieker, voelde me down, ernstige spierpijn en kon bijna niet meer op mijn benen staan. Totaal geen eetlust meer . Huisarts gebeld en ogenblikkelijk gestopt met deze medicatie. Kreeg andere medicijnen. Wil dit medicijn nooit meer hebben. Je schrikt van alle negatieve reacties en ernstige bijwerkingen [lees meer...]van dit medicijn Nooit meer voorschrijven.

08-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Ik weet niet of andere dit herkennen, word niet bij de bijwerkingen vernoemd. Ik ben zo extreem moe dat ik niets kan doen, ik sleep mij de dag door. En hoofdpijn . En zoals er al iemand voor mij schreef,ik had geen klachten toen ik met dit medicijn begon en heb juist blaasontsteking klachten gekregen. Ik probeer de kuur nog af te maken, nog 2 dagen

04-08-2021 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Ik vraag me af, wat is erger het middel of de kwaal. Misselijk, Heel veel pijn bij het plassen, het brand verschrikkelijk, zelfs zitten is zeer gevoelig. Nu 24 uur na laatste pil maar de pijn neemt niet af.

23-07-2021 | Vrouw | 22
Urineweginfectie
Na dag 1 gebruik van de AB kuur voel ik me ontzettend beroerd. Ik kan al dagen niks, ik lig continue in bed of op de bank. Symptomen van de urine weg infectie verdwenen echter wel na 2 dagen, dat is ook wel het enige positieve wat ik over Furabid weet te benoemen. Ik voel me futloos, heb pijn in mijn hele lichaam en ben somber gestemd. Ik kan nauwelijks eten en iedere k[lees meer...]eer als ik dat probeer eindigt het in een hoest bui die bijna resulteert in overgeven. Ik ben verder gezond en begin 20. Dit heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Ik ben erg geschrokken van de bijwerkingen en negatieve reacties die ik hier lees. Hier zou actie op ondernomen moeten worden!

13-07-2021 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Ik heb dit medicijn gebruikt voor mijn blaasontsteking. Dit werkt goed. Dit medicijn verhoogde mijn bloedsuikers gigantisch. Nadat ik de kuur afgemaakt had, werd mijn bloedsuiker in de loop van de dagen erna weer normaal.

20-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Na het stoppen kreeg ik na een week verschrikkelijke jeuk en heb er nog last van

07-06-2021 | Vrouw | 34
Urineweginfectie
Ik had een blaasontsteking en deze heb ik regelmatig. Vorige keer dit medicijn ook gehad, nergens last van en nu na de eerste pil al zoveel bijwerkingen dat ik gestopt ben. Huisarts heeft andere antibiotica voorgeschreven en toen nergens meer last van gehad.

03-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Ik wil het nooit meer slikken .eerst branderig gevoel mij hele schedel daarna ging het onwijs jeuken en tijdens de hele kuur heel veel haaruitval en nu ruim een week later verlies ik nog veel haar .Voelt echt dunner aan

20-05-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik slik 1 keer per dag 2 capsules van 50mg nitrofurantine . Sinds ik ze slik.heb ik last van veel haaruitval,ik ben vaak misselijk waardoor ik niet kan eten.ben vaak verward.en moet meer als 7 keer per dag plassen,en snachts ook heel vaak opstaan om te plassen.ik ben ook erg moe.en heb snachts last van mijn benen door pijn en doof en zwaar gevoel in mijn benen,en jeuk ove[lees meer...]ral,ik zag dat hier meer mensen last van hebben.ik had ze gekregen voor een chronische blaasontsteking.nu weet ik waar het vandaan komt omdat heel veel mensen hier last van hebben.

19-05-2021 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Ik slik sinds een paar maanden nitrofurant,ik heb heel veel bijwerkingen,hoofdpijn,misselijk,depressief doof gevoel in mijn benen,ernstig haaruitval,weinig eetlust,braakneigingen ,altijd moe en slaperig.ik ben gestopt met dit middel.slikte het al 5 maanden 100 mg per dag capsules.dat was een onderhouds dosering,ik weeg nog maar 46 kilo omdat ik altijd misselijk ben ,ik ben[lees meer...] per direct gestopt toen ik hier ook mensen met dezelfde klachten tegen kwam

22-04-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik heb een dosering van 100 mg per dag.furantoine ik had een onderhouds dosering vann100 mg per dag .maar de kuur was 50 tabletten voor een kuur,maar ik heb dit middel al 5 maanden datvvond ik vreemd.ik had voorheen ook een onderhouds dosering maar was wat anders.ik ben hier gekomen .en toen zag ik dat ik niet de enigste was Ik zo veel bijwerkingen ervan(misselijk de hele[lees meer...] dag waardoor ik heel slecht kan eten,vaak wordt ik misdelijk ervan.veel spierpijn.en snachts pijn aan mijn benen.en veel haaruitval.het middel heet: nitrofurant

07-04-2021 | Man | 24
Urineweginfectie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven omdat ik op dat moment al twee weken ziek was. Ik had symptomen van een nierbekkenontsteking en er waren ontstekingscellen in mijn urine aangetroffen. Niet zoveel om het blaasontsteking of nierbekkenontsteking te kunnen noemen, maar genoeg om het voor de zekerheid op kweek te zetten. Omdat de uitslag van de kweek een week op zich zou la[lees meer...]ten wachten, moest ik dit antibioticum gebruiken met een kuur van 7 dagen. De eerste 2-3 dagen was het nog uit te houden. Mijn koorts zakte en mijn urine werd helderder (vooral iets lichter van kleur). Ik voelde me wel erg vermoeid en had last van duizeligheid. Na inname werd ik ook wat misselijk. Na dag 3 werden de bijwerkingen erger. Inmiddels (dag 6) kan ik alleen nog maag op bed en op de bank liggen. Ik voel me doodop en heb veel duizeligheid en ineens weer verhoging, nadat het een paar dagen weg was geweest. Inmiddels blijkt dat ik geen nierbekkenontsteking had en er is tot nu toe geen verklaring voor mijn klachten. Wat wel interessant is, is dat vandaag mijn urine weer is nagekeken en dezelfde hoeveelheid ontstekingscellen en bacteriën is aangetroffen. Wederom niet over de grens van blaasontsteking, maar dit antibioticum heeft dus niks gedaan hiertegen.

06-04-2021 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Had maar voor 1 nacht een zakje gekregen. Het moet op een lege maag ingenomen worden..... de hele nacht ziek geweest ervan. En dacht hrt is maar 1 nacht dus zal snel over zijn. Nu week erna nog steeds elke na middag of avond super misselijk

05-04-2021 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Helaas heb ik in de afgelopen maanden meerdere blaasontstekingen gehad waarvoor ik Furabid voorgeschreven heb gekregen. Na de eerste kuur kreeg ik jeuk op mijn heup maar dit was nog wel te doen, maar na elke kuur (4 in totaal) verergerde de jeuk. Het is inmiddels al twee weken terug dat ik mijn laatste kuur heb beëindigd en ik wordt nog steeds helemaal gek van de jeuk, het[lees meer...] lijkt zelfs alleen maar erger te zijn geworden na het stoppen, armen, buik, bovenbenen, billen, knieholtes, al dan niet met bultjes en of rode vlekken (die komen en gaan) - het is gekmakend. Zit onder de blauwe plekken van het krabben en lig uren wakker ‘s nachts. De twee soorten antihistamine die ik inmiddels al heb voorgeschreven gekregen doen niks tegen deze jeuk... Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren )-:

21-03-2021 | Vrouw | 75
Urineweginfectie
Nou een vreselijke ervaring. Medicatie die je ziek maken. Gestopt na 2 dagen.

Bactrimel

02-01-2021 | Vrouw | 68
co-trimoxazol
Urineweginfectie
Vreselijke ervaring, hartkloppingen, verlies van eetlust. Oververmoeid en desondanks slaapstoornissen. Ik heb me nog nooit zo slecht en slap gevoeld.

Fosfomycine

14-12-2020 | Man | 77
Urineweginfectie
Ik heb periodiek last van urinewegontsteking, toch wel 1 à 2 keer per jaar. Soms is dat te bestrijden met (heel) veel drinken, maar meestal is het 'een abonnement op het toilet'. De éénmalige dosis van Monuril of Fosfomycine (volgens mij hetzelfde) had bij mij vrijwel direct effect; volledig werkzaam na een dag of 2 - 3. Geen bijverschijnselen. Ik wil graag een zakje van d[lees meer...]it medicijn 'op voorraad' hebben, want - op een of andere manier - openbaart zo'n urinewegontsteking zich altijd op een vrijdag...

28-11-2020 | Vrouw | 39
Urineweginfectie
Na dagen hoge koorts en zelfs bezoek seh waar ze urine controleerde, troffen ze niets aan. Eigen huisarts laten controleren, ook niets. Toevallig moest ik voor een second opinion in een ander ziekenhuis zijn waar ze ook alles controleerde, bloed, urine, echo van alle organen. De arts belde in de avond dat er wel een infectie was gevonden en schreef deze kuur voor 5 dagen v[lees meer...]oor. De eerste capsule na het avondeten genomen. In de ochtend na ontbijt met yoghurt zoals voorgeschreven, toen heel erg duizelig geworden. De dagen erna geen last meer van gehad. Op de helft van de kuur begon de heftige pijn in mijn rechterflank minder te worden, de koorts ging weg en ik voel mij nu aanzienlijk beter. De kuur heeft bijwerkingen maar die staan bij mij absoluut niet in verhouding tot de klachten waarvoor ik het heb gekregen. Heel tevreden!

01-11-2020 | Vrouw | 65
Urineweginfectie
De allereerste keer dat ik Furabid heb gebruikt, in juni 2020 was ik erg tevreden. Nu, de tweede keer een kuur van 5 dagen. Werkt erg snel, dus erg effectief, maar ik had nu zulke buikkrampen, niet normaal meer. Sowieso heb ik bij een urineweginfectie krampen, maar wist deze keer niet of het van het medicijn kwam of de infectie. Nu, een paar dagen later, nog krampen. Duu[lees meer...]rt blijkbaar lang voordat je darmen zich weer normaliseren. Niet zo tevreden dus deze keer.

27-10-2020 | Man | 55

11-10-2020 | Man | 48
Urineweginfectie
Over het algemeen tevreden. Probleem was dat ik ook prostaatproblemen had waar deze antibiotica niet goed tegen werkt. Daarm nog een aanvullende kuur gehad hiertegen. Vervelendste bijwerkingen waren de darmkrampen i.c.m. het vaker moeten poepen.

Furadantine

04-10-2020 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Van dag 1 continu de beschreven bijwerkingen en een paar die er niet tussen staan , druk op de longen, druk op de borstkas, niet uit mn woorden geraken, heel verward overkomen , niet kunnen concentreren, precies een junkie, metaalsmaak, tintelende tong, oorpijn en pijn aan kaakgewricht net of die is uit de kom geweest. Hevige pijn net als bij maandstonden en hevige pijn aa[lees meer...]n mn blaas. De pijn bij het plassen is ook nog niet gebeterd. Ik ben diabeet en toch schrijft men dit voor ondanks ik dit gemeld heb. Ik kan me niet voorstellen dit nog maanden te moeten innemen. Elke keer is het net of ik een beetje meer sterf. Ben ten einde raad.

04-08-2020 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Met regelmaat urineweginfectie of te wel blaasontsteking. Dit middel helpt om mijn blaas weer schoon te maken. Nu twee maal gebruikt en twee maal met goed resultaat. Beter dan elk ander antibiotica kuur, met vele bijwerkingen. Ik heb met dit middel weinig tot geen bijwerkingen, een klein beetje opgeblazen gevoel in de maagstreek verder helemaal niks. Ook geen diaree.

Ciprofloxacine

25-07-2020 | Vrouw | 41
ciprofloxacine
Urineweginfectie
Ik had hieronder van de week mijn ervaringen al gedeeld omdat ik best wat bijwerkingen had zoals maagpijn, hoofdpijn en dubbel zien. Op dag 5 kwam er 's avonds erge pijn bij in mijn kuit. Dag 6 kon ik bijna niet meer lopen, want elke stap deed zo pijn. Op de site van het Nederlandse Genootschap van Huisartsen las ik over het gevaar van dit soort antibiotica, omdat het p[lees meer...]eesontstekingen en scheuringen van de achillespees kan geven en dat je dus bij klachten DIRECT de huisarts moet contacteren. Nu was het weekend, dus de huisartsenpost gebeld en daar had onze eigen huisarts dienst. Die kende de bijwerking niet eens en deed het af als "toeval". Hij zei letterlijk: Je hebt de antibiotica in je hele lichaam en de pijn alleen in je rechterkuit en niet ook in je linker, dus dat is toeval. Ik zou wel mogen stoppen (minstens 5 dagen slikken), maar hij raadde me aan om de laatste 3 pillen toch maar op te maken. Nu zat het me vanmiddag toch niet lekker, want het laatste waar ik zin in heb is een spontane scheuring van mijn achillespees, dus ik heb mijn pil om 19u overgeslagen. Rond die tijd merkte ik dat de pijn wegtrok en ik mijn been weer wat normaler kon gebruiken. Ook lopen ging beter en ik kon zelfs weer druk uitoefenen op dat been. Inmiddels 2 uur nadat ik de pil in had moeten nemen en ik ben zo goed als van de pijn af!!!!! Mensen, lees je goed in, want dit is een antibiotica dat vrijwel NOOIT als 1e gegeven mag worden, vanwege de bijwerkingen. De NGH waarschuwt er zelf voor. Dus als het enigszins kan, laat je adviseren en neem een veiliger alternatief!

09-07-2020 | Vrouw | 47
Urineweginfectie
middel werkt prima tegen blaasontsteking, maar jongens wat een bijwerkingen.

Furadantine

29-06-2020 | Vrouw | 77
Urineweginfectie
Ik heb en dwarslaesie (caudalaesie) waardoor mijn blaas snel geïrriteerd is. Tevens doe ik dagelijks een zelfcatheterisatie. Hoe schoon. Je ook bent, de e-coli verspreidt zich vanzelf in de omgeving van de urineweg uitgang . Zeker 1 a 2x per jaar heb je kans op een infectie. Soms is de infectie hardnekkig en naar ik denk, gevaarlijk voor verdere uitbreiding van de infect[lees meer...]ie. Door het gebruik en de gevolgen van de caudalaesie is het gebied ook anders gevoelig, dus zou je een blaasontsteking kunnen missen.

Ciprofloxacine

12-06-2020 | Man | 51
ciprofloxacine
Urineweginfectie
Dit middel voorgeschreven gekregen na een heftige urineweginfectie. Als je de horrorverhalen in dit forum leest slik je nooit geen antibiotica meer. Echter....ondanks de bijwerkingen mogen we ook erg dankbaar zijn dat dergelijke middelen bestaan. Even een week op gezette tijden de medicijnen innemen en weg is de ontsteking/infectie. In bijna 95 % van alle gevallen werken d[lees meer...]eze medicijnen gewoon goed. Een klein percentage spuwt zijn gal op dergelijke forums. Zorg er voor dat je tijdens de kuur en vooral na de kuur probiotica neemt in de hoogste vorm (scheelt je enorm veel maag en darmklachten vooral na de tijd) en neem extra vitamine C (minimaal 1000 mg per dag) Als je toch misselijk word na de inname helpt het om de tabletten NA het eten te nemen. Succes!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2642)
Depressie (2126)
Angst & paniekstoornis (2094)
Hoge bloeddruk (1508)
Blaasontsteking (1095)