ziekte

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor urineweginfectie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: urineweginfectie

Cotrimoxazol

16-01-2022 | Man | 67
cotrimoxazol
Urineweginfectie
Omdat ik erg slecht reageerde op ciprofloxacine heb ik van de uroloog dit middel gekregen toen ik een week na een urologische ingreep een gecompliceerde urineweginfectie kreeg. Binnen twee dagen was de koorts (bijna 40 graden) weg en ook de pijn. De enige bijwerking die ik heb gehad is af en toe een vage misselijkheid maar dit heb ik opgevangen door de tabletten gelijktij[lees meer...]dig in te nemen met een middel tegen misselijkheid. Al met al ben ik er erg tevreden over. Helaas is nu een maand later de infectie weer terug, maar dat schijnt bij urineweginfecties vaker het geval te zijn. Dus maar weer naar de arts...

29-12-2021 | Vrouw | 21
Urineweginfectie
Ik ben hier echt van geschrokken dit is de eerste keer dat ik deze antibiotica gehad heb maar wat een verschrikkelijke bijwerkingen overal ernstige jeuk constant naar de wc gaan en slokdarm stond in brand nooit meer voor mijn. Moet ook per direct stoppen van de huisarts

21-12-2021 | Vrouw | 35
Urineweginfectie
Ik heb Furabid een paar keer eerder geslikt, maar de laatste keer kreeg ik meteen urticaria en een enorme jeuk over mijn hele lichaam, en oedem op mond/lip, neus, oog, oor en hals. Ik raakte in paniek omdat ik de gevoel had dat ik bijna niet kon ademen. Naar de huisarts geweest en kreeg en andere medicijn. Mag nu niet Furabid meer slikken.

Ciprofloxacine

23-11-2021 | Man | 67
ciprofloxacine
Urineweginfectie
Doordat een niersteen mijn urineleider blokkeerde is als gevolg van stuwing een klein scheurtje in mijn linkernier ontstaan. (z.g. Blow out) Enorm veel pijn en urine in de buikholte, scrotum en penis. Hiervoor een tijdelijke nierdrain gekregen om de druk er af te halen. (in afwachting van een operatie) Uit voorzorg dit antibioticum gekregen. Ik slik het nu bijna een week[lees meer...] maar de bijwerkingen zijn ondragelijk, met name de constante misselijkheid en de angst, depressie en paniek. Morgen moet ik weer naar de uroloog en ik ga vragen om een alternatief.

02-11-2021 | Vrouw | 35
Urineweginfectie
Binnen 1 uur na eerste pil inname heftige allergische reactie als in anafylactische shock. Hele lichaam jeuk en tintelingen voor ik het door had lag ik buiten bewustzijn en gelukkig op tijd de ambulance die mij adrenaline spuiten heeft gegeven en mee heeft genomen. Ik zat tegen een hartaanval aan. Ze vertelde me dat dit bijna nooit voorkomt zo een heftige reactie gelijk. [lees meer...]Ik heb FURABID daarvoor al 6 keer gehad en nergens last van. Ik mag het in ieder geval nooit meer nemen! Als ik nu een urineweginfectie heb krijg ik FOSFOMYCINE en dat gaat goed!

Ciprofloxacine

31-10-2021 | Vrouw | 30
ciprofloxacine
Urineweginfectie
Ciprofloxacine gekregen na een “verwaarloosde” blaasontsteking. Urine was troebel, maar de bacterie voor een pure blaasontsteking was niet meer te vinden. Veel pijn gehad in de flanken, onderrug, onderbuik en liezen (wijst op een nierbekkenontsteking). Na een week de kuur te hebben ingenomen (2x per dag), gaat het qua pijn al beter (nog wel een doffe pijn in onderrug) en g[lees meer...]een pijn meer met plassen. Helaas heeft de antibiotica niet het gewenste effect gehad, want ik kon weer naar de huisartsenpost met koorts. Nu nitroforantoine gekregen, die hopelijk wel het gewenste effect heeft. Veel last gehad van een vaginale schimmelinfectie (met de nodige paniek en een doktersbezoek tot gevolg), wat schijnbaar een veel voorkomend gevolg is van een antibiotica kuur. Over het algemeen erg belabberd gevoeld van de ciprofloxacine (en de ontsteking zelf), maar verder geen ernstige bijwerkingen ervaren.

22-10-2021 | Vrouw | 35
Urineweginfectie
Diaree, ontstoken keel gevoel , nek klachten en schouders spierpijn, heel erg verkouden, gevoel alsof ik koorts heb. Symptomen op dag 4 begonnen

22-09-2021 | Vrouw | 72
Urineweginfectie
Nooit meer, ik kan niet lezen, niet alleen naar buiten

Monuril

21-09-2021 | Vrouw | 38
Urineweginfectie
Ik hen alergie voor veel medicatie. En dit helpt snel en goed

21-08-2021 | Vrouw | 32

14-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Na de tweede capsules werd ik misselijk en kreeg hoofdpijn. Werd steeds zieker, voelde me down, ernstige spierpijn en kon bijna niet meer op mijn benen staan. Totaal geen eetlust meer . Huisarts gebeld en ogenblikkelijk gestopt met deze medicatie. Kreeg andere medicijnen. Wil dit medicijn nooit meer hebben. Je schrikt van alle negatieve reacties en ernstige bijwerkingen [lees meer...]van dit medicijn Nooit meer voorschrijven.

08-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Ik weet niet of andere dit herkennen, word niet bij de bijwerkingen vernoemd. Ik ben zo extreem moe dat ik niets kan doen, ik sleep mij de dag door. En hoofdpijn . En zoals er al iemand voor mij schreef,ik had geen klachten toen ik met dit medicijn begon en heb juist blaasontsteking klachten gekregen. Ik probeer de kuur nog af te maken, nog 2 dagen

04-08-2021 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Ik vraag me af, wat is erger het middel of de kwaal. Misselijk, Heel veel pijn bij het plassen, het brand verschrikkelijk, zelfs zitten is zeer gevoelig. Nu 24 uur na laatste pil maar de pijn neemt niet af.

23-07-2021 | Vrouw | 22
Urineweginfectie
Na dag 1 gebruik van de AB kuur voel ik me ontzettend beroerd. Ik kan al dagen niks, ik lig continue in bed of op de bank. Symptomen van de urine weg infectie verdwenen echter wel na 2 dagen, dat is ook wel het enige positieve wat ik over Furabid weet te benoemen. Ik voel me futloos, heb pijn in mijn hele lichaam en ben somber gestemd. Ik kan nauwelijks eten en iedere k[lees meer...]eer als ik dat probeer eindigt het in een hoest bui die bijna resulteert in overgeven. Ik ben verder gezond en begin 20. Dit heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Ik ben erg geschrokken van de bijwerkingen en negatieve reacties die ik hier lees. Hier zou actie op ondernomen moeten worden!

13-07-2021 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Ik heb dit medicijn gebruikt voor mijn blaasontsteking. Dit werkt goed. Dit medicijn verhoogde mijn bloedsuikers gigantisch. Nadat ik de kuur afgemaakt had, werd mijn bloedsuiker in de loop van de dagen erna weer normaal.

20-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Na het stoppen kreeg ik na een week verschrikkelijke jeuk en heb er nog last van

07-06-2021 | Vrouw | 34
Urineweginfectie
Ik had een blaasontsteking en deze heb ik regelmatig. Vorige keer dit medicijn ook gehad, nergens last van en nu na de eerste pil al zoveel bijwerkingen dat ik gestopt ben. Huisarts heeft andere antibiotica voorgeschreven en toen nergens meer last van gehad.

03-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Ik wil het nooit meer slikken .eerst branderig gevoel mij hele schedel daarna ging het onwijs jeuken en tijdens de hele kuur heel veel haaruitval en nu ruim een week later verlies ik nog veel haar .Voelt echt dunner aan

20-05-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik slik 1 keer per dag 2 capsules van 50mg nitrofurantine . Sinds ik ze slik.heb ik last van veel haaruitval,ik ben vaak misselijk waardoor ik niet kan eten.ben vaak verward.en moet meer als 7 keer per dag plassen,en snachts ook heel vaak opstaan om te plassen.ik ben ook erg moe.en heb snachts last van mijn benen door pijn en doof en zwaar gevoel in mijn benen,en jeuk ove[lees meer...]ral,ik zag dat hier meer mensen last van hebben.ik had ze gekregen voor een chronische blaasontsteking.nu weet ik waar het vandaan komt omdat heel veel mensen hier last van hebben.

19-05-2021 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Ik slik sinds een paar maanden nitrofurant,ik heb heel veel bijwerkingen,hoofdpijn,misselijk,depressief doof gevoel in mijn benen,ernstig haaruitval,weinig eetlust,braakneigingen ,altijd moe en slaperig.ik ben gestopt met dit middel.slikte het al 5 maanden 100 mg per dag capsules.dat was een onderhouds dosering,ik weeg nog maar 46 kilo omdat ik altijd misselijk ben ,ik ben[lees meer...] per direct gestopt toen ik hier ook mensen met dezelfde klachten tegen kwam

22-04-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik heb een dosering van 100 mg per dag.furantoine ik had een onderhouds dosering vann100 mg per dag .maar de kuur was 50 tabletten voor een kuur,maar ik heb dit middel al 5 maanden datvvond ik vreemd.ik had voorheen ook een onderhouds dosering maar was wat anders.ik ben hier gekomen .en toen zag ik dat ik niet de enigste was Ik zo veel bijwerkingen ervan(misselijk de hele[lees meer...] dag waardoor ik heel slecht kan eten,vaak wordt ik misdelijk ervan.veel spierpijn.en snachts pijn aan mijn benen.en veel haaruitval.het middel heet: nitrofurant

07-04-2021 | Man | 24
Urineweginfectie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven omdat ik op dat moment al twee weken ziek was. Ik had symptomen van een nierbekkenontsteking en er waren ontstekingscellen in mijn urine aangetroffen. Niet zoveel om het blaasontsteking of nierbekkenontsteking te kunnen noemen, maar genoeg om het voor de zekerheid op kweek te zetten. Omdat de uitslag van de kweek een week op zich zou la[lees meer...]ten wachten, moest ik dit antibioticum gebruiken met een kuur van 7 dagen. De eerste 2-3 dagen was het nog uit te houden. Mijn koorts zakte en mijn urine werd helderder (vooral iets lichter van kleur). Ik voelde me wel erg vermoeid en had last van duizeligheid. Na inname werd ik ook wat misselijk. Na dag 3 werden de bijwerkingen erger. Inmiddels (dag 6) kan ik alleen nog maag op bed en op de bank liggen. Ik voel me doodop en heb veel duizeligheid en ineens weer verhoging, nadat het een paar dagen weg was geweest. Inmiddels blijkt dat ik geen nierbekkenontsteking had en er is tot nu toe geen verklaring voor mijn klachten. Wat wel interessant is, is dat vandaag mijn urine weer is nagekeken en dezelfde hoeveelheid ontstekingscellen en bacteriën is aangetroffen. Wederom niet over de grens van blaasontsteking, maar dit antibioticum heeft dus niks gedaan hiertegen.

Monuril

06-04-2021 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Had maar voor 1 nacht een zakje gekregen. Het moet op een lege maag ingenomen worden..... de hele nacht ziek geweest ervan. En dacht hrt is maar 1 nacht dus zal snel over zijn. Nu week erna nog steeds elke na middag of avond super misselijk

05-04-2021 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Helaas heb ik in de afgelopen maanden meerdere blaasontstekingen gehad waarvoor ik Furabid voorgeschreven heb gekregen. Na de eerste kuur kreeg ik jeuk op mijn heup maar dit was nog wel te doen, maar na elke kuur (4 in totaal) verergerde de jeuk. Het is inmiddels al twee weken terug dat ik mijn laatste kuur heb beëindigd en ik wordt nog steeds helemaal gek van de jeuk, het[lees meer...] lijkt zelfs alleen maar erger te zijn geworden na het stoppen, armen, buik, bovenbenen, billen, knieholtes, al dan niet met bultjes en of rode vlekken (die komen en gaan) - het is gekmakend. Zit onder de blauwe plekken van het krabben en lig uren wakker ‘s nachts. De twee soorten antihistamine die ik inmiddels al heb voorgeschreven gekregen doen niks tegen deze jeuk... Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren )-:

21-03-2021 | Vrouw | 75
Urineweginfectie
Nou een vreselijke ervaring. Medicatie die je ziek maken. Gestopt na 2 dagen.

Bactrimel

02-01-2021 | Vrouw | 68
co-trimoxazol
Urineweginfectie
Vreselijke ervaring, hartkloppingen, verlies van eetlust. Oververmoeid en desondanks slaapstoornissen. Ik heb me nog nooit zo slecht en slap gevoeld.

Fosfomycine

14-12-2020 | Man | 77
Urineweginfectie
Ik heb periodiek last van urinewegontsteking, toch wel 1 à 2 keer per jaar. Soms is dat te bestrijden met (heel) veel drinken, maar meestal is het 'een abonnement op het toilet'. De éénmalige dosis van Monuril of Fosfomycine (volgens mij hetzelfde) had bij mij vrijwel direct effect; volledig werkzaam na een dag of 2 - 3. Geen bijverschijnselen. Ik wil graag een zakje van d[lees meer...]it medicijn 'op voorraad' hebben, want - op een of andere manier - openbaart zo'n urinewegontsteking zich altijd op een vrijdag...

28-11-2020 | Vrouw | 39
Urineweginfectie
Na dagen hoge koorts en zelfs bezoek seh waar ze urine controleerde, troffen ze niets aan. Eigen huisarts laten controleren, ook niets. Toevallig moest ik voor een second opinion in een ander ziekenhuis zijn waar ze ook alles controleerde, bloed, urine, echo van alle organen. De arts belde in de avond dat er wel een infectie was gevonden en schreef deze kuur voor 5 dagen v[lees meer...]oor. De eerste capsule na het avondeten genomen. In de ochtend na ontbijt met yoghurt zoals voorgeschreven, toen heel erg duizelig geworden. De dagen erna geen last meer van gehad. Op de helft van de kuur begon de heftige pijn in mijn rechterflank minder te worden, de koorts ging weg en ik voel mij nu aanzienlijk beter. De kuur heeft bijwerkingen maar die staan bij mij absoluut niet in verhouding tot de klachten waarvoor ik het heb gekregen. Heel tevreden!

01-11-2020 | Vrouw | 65
Urineweginfectie
De allereerste keer dat ik Furabid heb gebruikt, in juni 2020 was ik erg tevreden. Nu, de tweede keer een kuur van 5 dagen. Werkt erg snel, dus erg effectief, maar ik had nu zulke buikkrampen, niet normaal meer. Sowieso heb ik bij een urineweginfectie krampen, maar wist deze keer niet of het van het medicijn kwam of de infectie. Nu, een paar dagen later, nog krampen. Duu[lees meer...]rt blijkbaar lang voordat je darmen zich weer normaliseren. Niet zo tevreden dus deze keer.

27-10-2020 | Man | 55
Urineweginfectie

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2686)
Depressie (2165)
Angst & paniekstoornis (2127)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1130)