ziekte

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor urineweginfectie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: urineweginfectie

28-11-2020 | Vrouw | 39
Urineweginfectie
Na dagen hoge koorts en zelfs bezoek seh waar ze urine controleerde, troffen ze niets aan. Eigen huisarts laten controleren, ook niets. Toevallig moest ik voor een second opinion in een ander ziekenhuis zijn waar ze ook alles controleerde, bloed, urine, echo van alle organen. De arts belde in de avond dat er wel een infectie was gevonden en schreef deze kuur voor 5 dagen v[lees meer...]oor. De eerste capsule na het avondeten genomen. In de ochtend na ontbijt met yoghurt zoals voorgeschreven, toen heel erg duizelig geworden. De dagen erna geen last meer van gehad. Op de helft van de kuur begon de heftige pijn in mijn rechterflank minder te worden, de koorts ging weg en ik voel mij nu aanzienlijk beter. De kuur heeft bijwerkingen maar die staan bij mij absoluut niet in verhouding tot de klachten waarvoor ik het heb gekregen. Heel tevreden!

01-11-2020 | Vrouw | 65
Urineweginfectie
De allereerste keer dat ik Furabid heb gebruikt, in juni 2020 was ik erg tevreden. Nu, de tweede keer een kuur van 5 dagen. Werkt erg snel, dus erg effectief, maar ik had nu zulke buikkrampen, niet normaal meer. Sowieso heb ik bij een urineweginfectie krampen, maar wist deze keer niet of het van het medicijn kwam of de infectie. Nu, een paar dagen later, nog krampen. Duu[lees meer...]rt blijkbaar lang voordat je darmen zich weer normaliseren. Niet zo tevreden dus deze keer.

27-10-2020 | Man | 55

11-10-2020 | Man | 48
Urineweginfectie
Over het algemeen tevreden. Probleem was dat ik ook prostaatproblemen had waar deze antibiotica niet goed tegen werkt. Daarm nog een aanvullende kuur gehad hiertegen. Vervelendste bijwerkingen waren de darmkrampen i.c.m. het vaker moeten poepen.

Furadantine

04-10-2020 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Van dag 1 continu de beschreven bijwerkingen en een paar die er niet tussen staan , druk op de longen, druk op de borstkas, niet uit mn woorden geraken, heel verward overkomen , niet kunnen concentreren, precies een junkie, metaalsmaak, tintelende tong, oorpijn en pijn aan kaakgewricht net of die is uit de kom geweest. Hevige pijn net als bij maandstonden en hevige pijn aa[lees meer...]n mn blaas. De pijn bij het plassen is ook nog niet gebeterd. Ik ben diabeet en toch schrijft men dit voor ondanks ik dit gemeld heb. Ik kan me niet voorstellen dit nog maanden te moeten innemen. Elke keer is het net of ik een beetje meer sterf. Ben ten einde raad.

04-08-2020 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Met regelmaat urineweginfectie of te wel blaasontsteking. Dit middel helpt om mijn blaas weer schoon te maken. Nu twee maal gebruikt en twee maal met goed resultaat. Beter dan elk ander antibiotica kuur, met vele bijwerkingen. Ik heb met dit middel weinig tot geen bijwerkingen, een klein beetje opgeblazen gevoel in de maagstreek verder helemaal niks. Ook geen diaree.

25-07-2020 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Ik had hieronder van de week mijn ervaringen al gedeeld omdat ik best wat bijwerkingen had zoals maagpijn, hoofdpijn en dubbel zien. Op dag 5 kwam er 's avonds erge pijn bij in mijn kuit. Dag 6 kon ik bijna niet meer lopen, want elke stap deed zo pijn. Op de site van het Nederlandse Genootschap van Huisartsen las ik over het gevaar van dit soort antibiotica, omdat het p[lees meer...]eesontstekingen en scheuringen van de achillespees kan geven en dat je dus bij klachten DIRECT de huisarts moet contacteren. Nu was het weekend, dus de huisartsenpost gebeld en daar had onze eigen huisarts dienst. Die kende de bijwerking niet eens en deed het af als "toeval". Hij zei letterlijk: Je hebt de antibiotica in je hele lichaam en de pijn alleen in je rechterkuit en niet ook in je linker, dus dat is toeval. Ik zou wel mogen stoppen (minstens 5 dagen slikken), maar hij raadde me aan om de laatste 3 pillen toch maar op te maken. Nu zat het me vanmiddag toch niet lekker, want het laatste waar ik zin in heb is een spontane scheuring van mijn achillespees, dus ik heb mijn pil om 19u overgeslagen. Rond die tijd merkte ik dat de pijn wegtrok en ik mijn been weer wat normaler kon gebruiken. Ook lopen ging beter en ik kon zelfs weer druk uitoefenen op dat been. Inmiddels 2 uur nadat ik de pil in had moeten nemen en ik ben zo goed als van de pijn af!!!!! Mensen, lees je goed in, want dit is een antibiotica dat vrijwel NOOIT als 1e gegeven mag worden, vanwege de bijwerkingen. De NGH waarschuwt er zelf voor. Dus als het enigszins kan, laat je adviseren en neem een veiliger alternatief!

09-07-2020 | Vrouw | 47
Urineweginfectie
middel werkt prima tegen blaasontsteking, maar jongens wat een bijwerkingen.

Furadantine

29-06-2020 | Vrouw | 77
Urineweginfectie
Ik heb en dwarslaesie (caudalaesie) waardoor mijn blaas snel geïrriteerd is. Tevens doe ik dagelijks een zelfcatheterisatie. Hoe schoon. Je ook bent, de e-coli verspreidt zich vanzelf in de omgeving van de urineweg uitgang . Zeker 1 a 2x per jaar heb je kans op een infectie. Soms is de infectie hardnekkig en naar ik denk, gevaarlijk voor verdere uitbreiding van de infect[lees meer...]ie. Door het gebruik en de gevolgen van de caudalaesie is het gebied ook anders gevoelig, dus zou je een blaasontsteking kunnen missen.

12-06-2020 | Man | 51
Urineweginfectie
Dit middel voorgeschreven gekregen na een heftige urineweginfectie. Als je de horrorverhalen in dit forum leest slik je nooit geen antibiotica meer. Echter....ondanks de bijwerkingen mogen we ook erg dankbaar zijn dat dergelijke middelen bestaan. Even een week op gezette tijden de medicijnen innemen en weg is de ontsteking/infectie. In bijna 95 % van alle gevallen werken d[lees meer...]eze medicijnen gewoon goed. Een klein percentage spuwt zijn gal op dergelijke forums. Zorg er voor dat je tijdens de kuur en vooral na de kuur probiotica neemt in de hoogste vorm (scheelt je enorm veel maag en darmklachten vooral na de tijd) en neem extra vitamine C (minimaal 1000 mg per dag) Als je toch misselijk word na de inname helpt het om de tabletten NA het eten te nemen. Succes!

Nitrofurantoine

08-05-2020 | Man | 22
Urineweginfectie
Beste mensen, Afgelopen dinsdag nacht kwam ik erachter dat ik moeilijk kon plassen en erna gelijk het gevoel had dat ik weer nodig moest. Het brandde en ik wist gelijk dat dit een blaasontsteking was. Ik kon bij de dokter terecht en die heeft mij nitrofurantoine meegegeven, 50 mg. Na de eerste dag slikken voelde ik nul verschil, sterker nog ik werd duizelig, kreeg hoofd[lees meer...]pijn, vele koude rillingen en soms heel warm. Ik had mijn lichaamstemperatuur opgemeten en ik had 37.5, gelukkig geen koorts, maar het voelt wel zo. Het is nu vrijdag nacht en ik ben wakker geworden doordat ik zo misselijk ben en door dr koude rillingen kan ik bijna niet inslaap komen. Ook werkt mijn blaas niet mee want elk uur zit ik zeker weten op de wc en plas ik kleine beetjes. Dag 5 breekt straks aan en ik heb niet veel hoop dat het minder wordt. Kan iemand hier een mening over geven wat ik zou kunnen doen? Zag dat een nieuwe kuur aanvragen vaak heeft geholpen. Ik zou graag snel beter willen worden dus let me know! Thanks in advance Ps: fijn dat dit middel wel werkt voor sommige!

Azitromycine

22-03-2020 | Man | 46
azitromycine
Urineweginfectie
Ik wil toch even mijn ervaring met dit medicijn laten weten omdat ik het zelf bijna niet durfde te slikken na alle horror verhalen hier. Ik kreeg deze antibiotica omdat ik een vermoedelijke urineweginfectie, dan wel ontsteking had. Dit werd hetzelfde behandeld als een soa, met grof geschut als het ware, om het weekend te kunnen overbruggen. Na inname zat ik eigenlijk ner[lees meer...]veus te wachten op wat er ging gebeuren maar het viel me allemaal erg mee moet ik zeggen, zeker na het lezen vd ervaringen hier. Ik zat bij wijze van spreken al klaar op de wc wachtend op de diarree aanval maar die is nooit gekomen :). Ja ik had wel een lichte kramp af en toe, beetje droge mond en ik heb me wel 's fitter gevoeld maar al met al viel het mij allemaal hartstikke mee! Ik heb wel voor en na het innemen wat gegeten en de pillen ingenomen met melk en ik heb een extra probiotica pil genomen. Verder heb ik ook regelmatig wat gegeten. Over de effectiviteit van het medicijn kan ik nog niet veel zeggen omdat ik het eergisteren pas heb ingenomen, kom ik later wel op terug.

Doxycycline

21-02-2020 | Man | 44
doxycyline
Urineweginfectie
Symptomen: branderig gevoel bij het plassen. Diagnose: mycoplasma genitalium Effectiviteit: het lijkt te helpen en de symptomen nemen af. 1e antibiotica kuur met ander middel had niet geholpen Bijwerkingen: vermoeide en zwakke benen. Na een dag kantoorwerk ben ik fysiek afgetakeld en doe ik niets meer. Dokter raadt nu aan 2x inname te skippen.

Fosfomycine

12-02-2020 | Vrouw | 40
Urineweginfectie
1 zakje voor de nacht innemen van 3000 mg heeft mijn leven verwoest. Ik ben 40, voel mij nu 90! Na 5 dagen kon ik bijna niet meer lopen, en nog steeds 4 maanden na gebruik ! Ik kan niet meer zonder steunkousen😥

13-11-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Verschrikkelijk ziek en minimale werking. Nooit weer!

27-10-2019 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Sinds eind augustus blaasontsteking die al een paar keer omhoog kroop richting nieren. Voorheen eigenlijk nooit infecties. Steeds net geen nierbekken ontsteking vanwege de kuren. Trekkend gevoel buik en druk buik urine met pus. Heb eerst een hele korte kuur fosfomycine gehad in september voor 1 nacht infectie was na 3 dagen weer terug. Vier weken geleden amoxicilline gehad[lees meer...] tijdens kuur namen klachten volledig af maar na stoppen direct kwamen klachten langzaam terug. Helaas bij de ciprofloxacine hetzelfde. Deze kuur lijk tov de andere kuren helemaal niet aan te slaan al zou dat volgens een kweek die ik heb gehad wel moeten omdat ik gewoon de e coli heb die de ontsteking veroorzaakt. Tijdens gebruik nog steeds last van rug, nieren, drukkend gevoel in buik etc. Laatste dag van de kuur namen klachten nog sterker toe. Heeft niet geholpen. Urine test op lyctocieten bleef positief. Bijwerkingen minimaal had teveel last van infectie zelf. Nu aan vierde kuur furabid en hopen dat deze wel aanslaat!

22-09-2019 | Vrouw | 51
Urineweginfectie
Ik heb 2 pillen geslikt, maar kreeg rillingen en gevoel dat ik moest gaan braken . Ben in bed gaan liggen en heb alleen maar geslapen durfde niet meer te eten of nog een pil te nemen. Dacht liever blaasontsteking dan me zo ziek te voelen. Ik had ook soort migraineaanval . Dus geen goede ervaring , na 2 dagen weer een beetje beter .

12-08-2019 | Vrouw | 64
Urineweginfectie
Veel ervaringen hier gelezen, dus werd een beetje huiverig. Prima middel, bijna geen bijwerkingen gehad, mag geen naam hebben. Erg tevreden, van mijn urineweginfectie af gelukkig...

29-05-2019 | Vrouw | 56
Urineweginfectie
Al eerder had ik furabit gebruikt bij urineweginfectie. Echter ging het de laatste keer fout. Ik voelde me raar, kreeg jeukende rode handen en werd kortademig. Ik heb de huisartsenpost gebeld. In een mum van tijd stonden ze met gillende sirenes aan de deur. Gelijk aan het zuurstof en epipen erin. Mn bloeddruk bleef dalen en voor ik het wist was er een ambulance. In het zi[lees meer...]ekenhuis heb ik een nacht moeten blijven

28-05-2019 | Vrouw | 31
Urineweginfectie
Deze medicijnen voorgeschreven gekregen na urine test ivm onsteking. Ik voelde me al niet super maar met deze medicijnen werd het de eerste 2 dagen niet beter. Dan koud, dan warm. Leek net of ik koorts had. Erg moe, dagelijks hoofdpijn, misselijk en diarree. De 3de dag werd het iets beter maar de hoofdpijn, misselijkheid en diarree bleef. Gister de laatste capsule gehad e[lees meer...]n hopelijk zakken de bijwerkingen nu snel af.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

30-04-2019 | Man | 52
amoxicilline / clavulaanzuur
Urineweginfectie
Vorig jaar ook een kuur gedaan. Werkte goed. Helaas nu opnieuw. Ook nu werkt het weer snel. Dezelfde dag ging het al veel beter en de dag na de start waren de klachten grotendeels voorbij. Net als vorige keer geen bijwerkingen.

28-03-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Ik heb zeer heftige bijwerkingen van dit medicijn ervaren en ben er dan ook acuut meegestopt. Ik had het gevoel in shock te raken

03-03-2019 | Man | 28
Urineweginfectie
Beste mensen Wees gewaarschuwd en gebruik dit middel niet en vraag om een alternatief. Ik moest dit middel van mijn huisarts gebruiken omdat hij dacht dat ik urineweginfectie had(was niet het geval). Na 1e inname voelde ik mij al heel erg raar en had ik overal pijn ik dacht dat het normaal was en ging dus verder met her gebruik van dit middel. na 3 dagen gebruik kreeg ik 2[lees meer...]x hyperventilatie aanval en voelde ik mijn hart bijna niet meer en had ik overal pijn hierdoor moest ik naar spoedeisendehulp. Ik moest direct stoppen met dit middel en dus deed ik dat ook na 3 4 maanden gestopt te zijn met dit middel heb ik nog steeds pijn aan mijn linker en rechterkant van mijn lichaam. Mijn gezondheid is door deze medicijn volledig achteruit gegaan en beïnvloed het mij in mijn dagelijkse leven. Gebruik het Aub niet mensen ik wil dat niemand het zelfde gaat meemaken als mij en hoop ik met mijn verhaal jullie voldoende ingelicht te hebben.

01-03-2019 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Onduidelijk of het door gebruik van dit antibiotica komt, maar ik ben sindsdien (nu 3 maanden) de hele winter aan het kwakkelen met gezondheid o.a. Neus- en keelontstekingen, griep enz. vanwege gebrek aan weerstand.

Trimethoprim

14-02-2019 | Vrouw | 62
trimethoprim
Urineweginfectie
Geen bijwerkingen en snel van de blaasontsteking af.

14-02-2019 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
In mei 2018 kreeg ik aan het eind van de pillenstrip 11 dagen jeuk over het hele lichaam. Nu in januari kreeg ik opnieuw furabid voorgeschreven. Een kwartier nadat ik de furabid had ingenomen kreeg ik gigantische jeuk over mijn hele lichaam, waarbij ik mezelf tot bloedens toe openkrabde. Vervolgens ontdekte ik dat ik niet meer kon lopen. Ik had nog precies genoeg tijd om m[lees meer...]ijn dochter telefonisch te waarschuwen die een ambulance heeft gebeld. Ik raakte ook af en toe weg en had ademhalingsproblemen. Mijn mond was opgezet en mijn kaak had een verlamd gevoel. De brandweer heeft het raam open weten te krijgen en ik heb de hele dag op de eerste hulp gelegen. Via twee injecties, waarvan adrenaline er een was, en een zuurstofmasker, ben ik gered. Volgens de eerste hulp heb ik nog geluk gehad. Bij de eerste hulp vertelden ze ook dat de 11 dagen jeuk in mei een waarschuwing hadden moeten zijn voor deze anafylactische shock: " je krijgt 1 waarschuwing dat je allergisch bent, die heb je in mei gehad, de keer daarna is het helemaal mis!" .

05-09-2018 | Vrouw | 18
Urineweginfectie
Afgelopen jaren steeds terugkerende urine weg infecties gehad. Huisarts heeft na veel kuren monuril voorgeschreven, s’avonds opgelost in een groot glas water en de hele nacht niet naar het toilet geweest. De volgende ochtend was de erge pijn bij het plassen zo goed als verdwenen. Goed blijven drinken en de klachten verdwenen snel! Al met al erg tevreden over de medicatie.

25-08-2018 | Vrouw | 27
Urineweginfectie
Graag wil ik mijn mening delen. Ik was zó bang dit medicijn te nemen vanwege de vele verhalen over nare bijwerkingen. Heb emetofobie (extreme angst voor overgeven), dus het was echt moeilijk voor me. Toen de pijn naar m’n zij begon te trekken heb ik het toch maar gepakt, ik wilde natuurlijk geen nierbekontsteking. Super zenuwachtig ingenomen en.. nergens last van! Beetje m[lees meer...]oe en hangerig, maar dat kan ook door de blaasontsteking komen. De klachten daarvan zijn na 1 nacht al sterk verminderd. Ik ben dus super tevreden!

Nitrofurantoine

23-07-2018 | Vrouw | 18

18-06-2018 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Door de vele ernstige bijwerkingen kan ik alleen het vermoeden behouden dat dit middel in een een of ander enge kerncentrale geproduceerd is. Echt voor mijn nooit weer....wat een rommel!.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2434)
Depressie (1984)
Angst & paniekstoornis (1905)
Hoge bloeddruk (1378)
Blaasontsteking (1000)