nitrofurantoine

Urineweginfectie (3 meningen)

28-06-2021 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Na twee volle dagen de medicatie te hebben ingenomen, werd ik in de avond ineens heel koud en warrig, duizelig. Eenmaal op bed, buikpijn alsof er een zware steen in mijn maag lag. Heel veel zweten en onrustig. Uiteindelijk 3 uur geslapen en werd ik brakend wakker, daarna kwam de diarree. Na 1 volle dag braken en diarree, kwam de vreselijke hoofdpijn. Pijnlijke benen heb[lees meer...]ben aantal dagen geduurd. Ik ben nagegaan of iemand in mijn omgeving buikgriep had, maar niemand. Ook niets verkeerds gegeten. Mijn conclusie is dat dit bijwerkingen zijn van dit medicijn. Doorgegeven aan mijn huisarts, ik wil ze nooit weer.

05-05-2021 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Na verwijderen van m'n baarmoeder fikse blaasontsteking Deze capsules gekregen 4x per dag 1 capsule. Geen bijwerkingen gehad. 1 week klachtvrij en nu weer een andere kuur teimethoprim 300mg 1x per dag 3 dagen kijken of dese meer effect hebben

05-05-2021 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Afschuwelijk!!! Al eerder dit middel gebruikt met toen enkel wat misselijkheid na inname. Vorig jaar ook al wat jeuk bij de kuur. Nu 1 uur na inname 1e tablet start jeuk voeten, na half uur kwam daar hoofdpijn en misselijkheid bij. Vervolgens overal jeuk en buikkrampen. Vervolgens flinke maagpijn en begonnen met braken....heb nadat ik hier weer toe in staat was mezelf va[lees meer...]n de badkamervloer geraapt en de huisarts gebeld. Kon inderdaad reactie zijn, al na 1 tablet. Krijg nu iets tegen allergische reactie en andere kuur voor de blaasontsteking. Nooit geen nitrofurantoine meer voor mij

03-05-2021 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Via huisarts furadantine 100 mg gekregen na herhaalde blaasontstekingen. Gebruik middel ongeveer 2x per maand, géén bijwerkingen en binnen 3 uur zijn de klachten stukken minder. Zeer tevreden!

15-03-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Had last van een erge blaasontsteking die tot driemaal toe is teruggekeerd. Eerste twee keer een antibioticakuur van een week gekregen, waarbij 2e kuur met furadantine. De ontsteking kwam opnieuw terug een week later en dan kreeg ik een kuur van 3 maand voorgeschreven met furadantine waarbij ik 1 pilletje per dag moest nemen. Ben nu Halfweg en de meeste klachten zijn verdw[lees meer...]enen, maar krijg nu last van enorm jeukende bultjes op benen en armen vooral. De dokter stelde voor citrizine te gebruiken voor als de jeuk te erg werd. Ook al 2maal een vaginale infectie gekregen door al die antibiotica. Toch zal ik de kuur afmaken want alles is beter dan die vreselijk pijnlijke blaasontsteking.

05-10-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Werkt niet. 3 dagen 3x per dag genomen, eerst dacht ik dat ik er vanaf was maar na die drie dagen begon ik terug ernstige last te krijgen van die blaasontsteking. Zweet extreem veel, misselijk, koorts en hoesten. En veel diarree!

02-10-2020 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Ik gebruik dit medicijn al jaren voor onderhoud. Niet elke dag maar zodra ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb, de eerste dag 2. Voor het slapen gaan.,de rest 1 per dag ook ‘s avonds voor het slapen gaan. Ik stop als de klachten weg zijn, dit alles op advies van de uroloog. Helaas blijkt dat mijn apotheek deze Furadontine niet meer aan kan komen in 100 mg.

09-09-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na inname voel ik me echt slecht, hoofdpijn, misselijkheid en enorme spierpijn en vermoeidheid. Kan ik dit verhelpen of deze symptomen verlichten door iets?

18-07-2020 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Furadantine = Nitrofurantoin Eerste keer dat ik een blaasontsteking heb. Deze pilletjes voorgeschreven gekregen 3x per dag 100mg. Voor 5 dagen maar na 3 dagen mocht ik al stoppen indien de blaasontsteking beter was. Dag 1 nam ik er 2 omdat ik vrij laat bij de dokter was geweest. Na 1 pilletje ging het al beter met mijn blaasontsteking. Tweede dag nam ik er 3 en was ok, [lees meer...]hoewel ik me toch wat angstig voelde. Derde dag nam ik er 3 en toen begon het, voortdurend diarree. ‘s Avonds kreeg ik het heel benauwd, werd ik angstig, moest ik huilen. Dag 4 was ik het huis uit en pilletjes vergeten dus heb ik er maar 1 ingenomen, meteen weer maag/darmpijn, diarree. Vanochtend werd ik wakker, angstig en depressief, ik moet voortdurend huilen. Ik nam m’n eerste pilletje en ging dan pas aan het googlen. Toen vond ik deze pagina. Als je al enigszins last hebt van angsten/depressie FORREAL NEEM DEZE SHIT NIET. In het verleden heb ik me vaak zo gevoeld maar toen ik met ‘de pil’ stopte voelde ik me een pak beter. Ik moest nooit meer huilen. Dit is letterlijk de eerste keer sinds september 2019 dat ik moet huilen. Vreselijk dit.

23-05-2020 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Een dag gebruikt en doodziek, nacht niet geslapen, overdag kon ik helemaal niets doen. Lijkt op een hele zware griep. Direct na 4 x 1 per dag gestopt en lig op bed bij te komen van de hoofdpijn, misselijkheid, kan niet goed ademhalen, pijn in benen en armen. ECHT VRESELIJK.

17-02-2020 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Voor mezelf een uitstekend medicijn bij 'n blaasontsteking! Na slechts enkele uren voel ik al beterschap en na 3 dagen is het genezen ! Geen bijwerkingen van hoofdpijn, maagpijn, enz... Super produkt !

27-12-2019 | Vrouw | 68
nitrofurantoine (10mg/ml)

25-04-2019 | Man | 28
Blaasontsteking
Neem dit niet tenzij je jezelf van kant wilt maken. Ik werd zo depressief en gestresst dat ik niet meer kon slapen terwijl ik oververmoeid was. Koppijn, geen eerlust, krop in de keel, depressie, buikloop, kortademing, hoge hartslag, ik ging eraan kapot. Nu al 3 dagen gestopt en voel me nog steeds depressief en gestresst. Hopelijk ben ik snel beter ik zie het leven niet mee[lees meer...]r zitten door die troep.

20-12-2018 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Wat een troep. Voorgeschreven voor een blaasontsteking, al snel geen eetlust,hoofdpijn, misselijk en na 2 dagen pijnlijke steken in zij en maag. Moeite met inademen pijnlijk in de maag en buik. Gelijk gestopt met die rotzooi. Maar de blaasontsteking is weg.

07-11-2018 | Vrouw | 20

10-10-2018 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Een maand geleden kreeg ik dit medicijn voorgeschreven tegen een blaasontsteking, voor drie dagen, drie maal per dag, 100mg capsules. De blaasontsteking genas kortstondig maar gedurende die tijd ondervond ik aantasting van darmflora, buikloop, algemene malaise, verminderde eetlust en hoofdpijn. Drie weken nadien is het terug van vanouds, dus begin ik de pillen opnieuw t[lees meer...]e slikken, op eigen initiatief. Hoofdpijn, rillerigheid, verminderde eetlust, misselijkheid, braakneigingen, anuskrampen en gevoel van algemene malaise treden op, na 1 dag. Nu reeds vijf pillen geslikt maar na al de verhalen hier te hebben gelezen kap ik ermee. Heb een hemangioom op mijn lever en ben er niet gerust in. Morgen naar de huisarts.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum