Ervaringen met Nitrofurantoine

Urineweginfectie (26 meningen)

07-02-2021 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Vandaag de vloeibare ingenomen pillen waren niet leverbaar nu vreselijke jeuk voornamelijk handen nek voeten enkels nooit geen last van gehad met de pillen iemand ervaring hier mee 🤔Gr nicole

19-01-2021 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ondanks vele negatieve reacties, ben ik hier super blij mee. Ik heb sinds overgang elk jaar aantal malen een blaasontsteking. Na inname van 1e capsule vermindert mijn klachten al. Gebruik dit al jaren en nooit klachten ervaren.

28-11-2020 | Man | 22
Blaasontsteking
Ik was bang voor dit middel vanwege alle nare ervaringen die hier staan beschreven. Ook ik heb vaak nare bijwerkingen bij antibiotica. Uiteindelijk toch dit middel genomen omdat ik het aller liefst van mijn blaasontsteking af wilde. 4x 50mg capsule per dag voor 5 dagen. Klachten van de blaasontsteking waren pas 1,5 dag na de afgemaakte kuur weg, ik was dus bang dat het nie[lees meer...]t werkte maar nu na 2 weken geen klachten meer gehad. Werkt top dus! Vanaf dag 4 heb ik een constante druk op mijn voorhoofd gehad en werd ik vermoeid en warm gevoel, dit duurde 4 dagen, dit was daarna over. Voor mij een goed middel dus. Overigens wel álle pillen tijdens/net na de maaltijd ingenomen.

05-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik ga niet voor jullie liegen, ik vind het verschrikkelijk om te in te nemen en word al misselijk als ik er aan denk. MAAR als ik een blaasontsteking heb ben ik ONWIJS BLIJ dat deze pilletjes bestaan want letterlijk dezelfde dag verdwijnen de klachten bij mij & dat is echt fantastisch want dan hoef ik niet meer huilend op de wc te zitten. Ergste bijwerking is misselijkheid[lees meer...] en vaak diarree maar het is het meer dan waard. Ik draag deze pilletjes ook standaard mee in mijn tas voor als ik het voel aankomen.

01-11-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit als derde kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, bleek voor de eerste 2 kuren resistent. Rugpijn is afgenomen. Ik merk dat ik veel last heb van slapeloosheid, piekeren, vermoeidheid en erg lusteloos ben. Na dag 4 bovendien veel last gekregen van maagzuur. De keus gemaakt om de kuur af te maken ivm eerdere nierbekkenontsteking wat ik absoluut niet nog een keer wil heb[lees meer...]ben.

07-09-2020 | Vrouw | 33
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Ik ben zwanger en longpatient, de eerste inname voor blaasontsteking was gelijk na een uur onprettig, het begon met branderig gevoel onder de voeten en handpalmen, daarna kreeg ik een exteme hoest aanval met maag krampen en een paniek aanval door de pijn. Ik liep twee weken met blaasontsteking en heb meerdere urine potjes laten na kijken, elke keer hoorde ik geen blaasont[lees meer...]steking te hebben, terwijl ik wel al twee weken met klachten loop. Eindelijk er achter gekomen dat ik blaasontsteking heb, blijkt de kuur mij zieker te maken als dat ik al was. Voor de blaas werkt het direct maar krijg er nieuwe en ernstigere klachten voor terug. Ik moest van de arts gelijk stoppen en waarschijnlijk krijg ik nu een andere kuur.

29-08-2020 | Vrouw | 19
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Een kuur van 5 dagen 2x per dag gekregen. Ik durfde er niet aan te beginnen door de reviews hier, maar ik heb er gelukkig totaal geen last van gehad. Enkel wat vermoeid, maar dat heb ik normaal gesproken ook regelmatig. Savonds begonnen met dit medicijn en de volgende ochtend al geen last meer van de blaasontsteking.

20-08-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Na jaren blaasontsteking vrij te zijn, helaas weer de sjaak. Deze keer kreeg ik Nitrofurantoïne voorgeschreven. 4x per dag 1 capsule. 's Avonds ingenomen, de volgende dag werd ik met een heel naar gevoel wakker. Het gevoel van de werkelijkheid verliezen, ik herkende deze symptomen meteen aangezien ik deze in mei 2019 ook heb gehad en hierdoor paniekaanvallen kreeg en ik va[lees meer...]n de HA Xanax heb gekregen. Gelukkig had ik deze nog liggen omdat ik toen mocht stoppen. Ik heb deze ingenomen en 's middags was dat vreselijk enge nare gevoel verdwenen. Uiteraard ook naar de HA geweest om mijn klachten voor te leggen en met het verzoek voor een andere antibiotica. Resultaat vandaag de dag; ik ben vandaag begonnen met 3x per dag 1 pil van amoxicilline (de vertrouwde antibioticum die ik altijd heb bij een ontsteking) en extra pillen van Xanax gekregen voor het geval dat.. gelukkig is het bij 1 pilletje Xanax gebleven en ga ik trouw mijn kuur afmaken waarna ik mijn urine opnieuw inlever voor controle.