nitrofurantoine

Urineweginfectie (22 meningen)

13-07-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Nooit meer! Er ontstond een ernstige allergische reactie een aantal dagen na inname, waardoor Prednison nodig was (antihistamine werkte niet afdoende). De blaasontsteking was wel over.

14-03-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
5 dagen 4 pillen per dag ingenomen. Blaasontsteking is weg maar 2 dagen nadat ik klaar ben met de kuur staat m’n hele lijf in de fik. Overal jeuk, rode bobbels oren handpalmen, knieholtes, nek, armen. Alles jeukt!!!

06-03-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Heb het idee,dat blaasontsteking snel onder controle was.Maar ik voel me gewoon beroerd door dit medicijn.Totaal geen energie,pijn in m'n rug.Geen eetlust.Slechte nachtrust.Jeuk onderbenen.Wat een troep in mijn lijf.Heb vanmorgen laatste pil genomen,maar voel me nog steeds niet lekker.

26-02-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ingenomen wegens blaasontsteking. Moest dit 4 keer per dag slikken. Kuur afgemaakt en een dag daarna jeuk overal!!!!! Letterlijk overal zelfs in mijn handpalmen. Heb dit nog nooit mee gemaakt zit er nu nogsteeds mee en kan niet wachten tot dit voorbij is, wil mijn leven terug. Wist nooit van recepten opzoeken voor het gebruik, vertrouwde op de dokters dat het wel goed kwam[lees meer...]. Nahhh na dit ben ik extra voorzichtig voortaan. Slechte medicijn, eerlijk is eerlijk.

07-02-2021 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Vandaag de vloeibare ingenomen pillen waren niet leverbaar nu vreselijke jeuk voornamelijk handen nek voeten enkels nooit geen last van gehad met de pillen iemand ervaring hier mee 🤔Gr nicole

19-01-2021 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ondanks vele negatieve reacties, ben ik hier super blij mee. Ik heb sinds overgang elk jaar aantal malen een blaasontsteking. Na inname van 1e capsule vermindert mijn klachten al. Gebruik dit al jaren en nooit klachten ervaren.

28-11-2020 | Man | 22
Blaasontsteking
Ik was bang voor dit middel vanwege alle nare ervaringen die hier staan beschreven. Ook ik heb vaak nare bijwerkingen bij antibiotica. Uiteindelijk toch dit middel genomen omdat ik het aller liefst van mijn blaasontsteking af wilde. 4x 50mg capsule per dag voor 5 dagen. Klachten van de blaasontsteking waren pas 1,5 dag na de afgemaakte kuur weg, ik was dus bang dat het nie[lees meer...]t werkte maar nu na 2 weken geen klachten meer gehad. Werkt top dus! Vanaf dag 4 heb ik een constante druk op mijn voorhoofd gehad en werd ik vermoeid en warm gevoel, dit duurde 4 dagen, dit was daarna over. Voor mij een goed middel dus. Overigens wel álle pillen tijdens/net na de maaltijd ingenomen.

05-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik ga niet voor jullie liegen, ik vind het verschrikkelijk om te in te nemen en word al misselijk als ik er aan denk. MAAR als ik een blaasontsteking heb ben ik ONWIJS BLIJ dat deze pilletjes bestaan want letterlijk dezelfde dag verdwijnen de klachten bij mij & dat is echt fantastisch want dan hoef ik niet meer huilend op de wc te zitten. Ergste bijwerking is misselijkheid[lees meer...] en vaak diarree maar het is het meer dan waard. Ik draag deze pilletjes ook standaard mee in mijn tas voor als ik het voel aankomen.

01-11-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit als derde kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, bleek voor de eerste 2 kuren resistent. Rugpijn is afgenomen. Ik merk dat ik veel last heb van slapeloosheid, piekeren, vermoeidheid en erg lusteloos ben. Na dag 4 bovendien veel last gekregen van maagzuur. De keus gemaakt om de kuur af te maken ivm eerdere nierbekkenontsteking wat ik absoluut niet nog een keer wil heb[lees meer...]ben.

07-09-2020 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Ik ben zwanger en longpatient, de eerste inname voor blaasontsteking was gelijk na een uur onprettig, het begon met branderig gevoel onder de voeten en handpalmen, daarna kreeg ik een exteme hoest aanval met maag krampen en een paniek aanval door de pijn. Ik liep twee weken met blaasontsteking en heb meerdere urine potjes laten na kijken, elke keer hoorde ik geen blaasont[lees meer...]steking te hebben, terwijl ik wel al twee weken met klachten loop. Eindelijk er achter gekomen dat ik blaasontsteking heb, blijkt de kuur mij zieker te maken als dat ik al was. Voor de blaas werkt het direct maar krijg er nieuwe en ernstigere klachten voor terug. Ik moest van de arts gelijk stoppen en waarschijnlijk krijg ik nu een andere kuur.

29-08-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Een kuur van 5 dagen 2x per dag gekregen. Ik durfde er niet aan te beginnen door de reviews hier, maar ik heb er gelukkig totaal geen last van gehad. Enkel wat vermoeid, maar dat heb ik normaal gesproken ook regelmatig. Savonds begonnen met dit medicijn en de volgende ochtend al geen last meer van de blaasontsteking.

20-08-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Na jaren blaasontsteking vrij te zijn, helaas weer de sjaak. Deze keer kreeg ik Nitrofurantoïne voorgeschreven. 4x per dag 1 capsule. 's Avonds ingenomen, de volgende dag werd ik met een heel naar gevoel wakker. Het gevoel van de werkelijkheid verliezen, ik herkende deze symptomen meteen aangezien ik deze in mei 2019 ook heb gehad en hierdoor paniekaanvallen kreeg en ik va[lees meer...]n de HA Xanax heb gekregen. Gelukkig had ik deze nog liggen omdat ik toen mocht stoppen. Ik heb deze ingenomen en 's middags was dat vreselijk enge nare gevoel verdwenen. Uiteraard ook naar de HA geweest om mijn klachten voor te leggen en met het verzoek voor een andere antibiotica. Resultaat vandaag de dag; ik ben vandaag begonnen met 3x per dag 1 pil van amoxicilline (de vertrouwde antibioticum die ik altijd heb bij een ontsteking) en extra pillen van Xanax gekregen voor het geval dat.. gelukkig is het bij 1 pilletje Xanax gebleven en ga ik trouw mijn kuur afmaken waarna ik mijn urine opnieuw inlever voor controle.

13-08-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Als gevolg van een blaasontsteking eerst monuril voorgeschreven gekregen (1x zakje oplossen). Helaas kwam na gebruik de blaasontsteking na 2 dagen terug. Opnieuw antibiotica kuur gekregen, dit keer nitrofurantoine. Vrijwel geen last gehad van bijwerkingen (behalve lichte vermoeidheid) en klachten na 1 dag weg. Vergeleken met monuril zelfs aanzienlijk minder last van bijwer[lees meer...]kingen. Na het lezen van de ervaringen van anderen was ik aardig afgeschrikt over het gebruik van dit medicijn, maar dit was totaal niet nodig geweest. Mij is het heel goed bevallen.

17-07-2020 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Prima antibiotica, meerdere keren geslikt en nooit klachten van gehad, misschien wat lichte hoofdpijn maar dat was alles. Blasontsteking is verdwenen :)

17-07-2020 | Man | 48
Blaasontsteking
Wat een troep. Vorig jaar ook blaasontsteking gehad en dat was snel verholpen met amoxiline. Nu deze gehad. Voel met ziek, zwak en misselijk. Alles doet zeer, hoofdpijn duizelig. Werken gaat niet. Hoop dat het snel minder word.

03-07-2020 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn 2 dagen geslikt en ben toen gestopt. Omdat ik vreselijke last kreeg van tintelingen in mijn voeten en armen/handen. Ik heb hier nog steeds heel erge last van. Ben inmiddels wanhopig. Van alles geprobeerd. Huisarts, neuroloog geweest. Zit nu aan de Pregabaline tegen zenuwpijn. Slapen lukt niet. Mijn voeten staan dan in de brand, ik kan geen dekens op mij[lees meer...]n voeten velen en weet niet hoe ik liggen moet. Mijn hele levensvreugde is weg. Het beheerst mijn hele leven, ik voel het aldoor. Ik hoor het heel graag als andere mensen hier ook last van hebben. En of en vooral hoe zij hier van af zijn geraakt. Ik ben echt zo verdrietig. Zomaar ineens moet ik nu met deze pijnen door het leven...

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum