Ervaringen met Ethinylestradiol/Drospirenon

ethinylestradiol/drospirenon

05-12-2017 | Vrouw | 50
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Risico factor factor V van leiden vandaar de bloedverdunners, maar tevens het probleem van twee maal in de maand ongesteld zijn omdat dit nu eenmaal geregeld wordt door dit medicijn. Op aanraden van nieuwe arts gestopt met dit medicijn. Geen hoofdpijnen meer gebruik van pijnstillers daarvoor duidelijk gedaald. Hopen op dat periode of regelmatig wordt of i.v.m. overgang ein[lees meer...]delijk verdwijnt. Na stoppen van de pil ook gestopt met de bloedverdunners. En de ongemakkelijke droge ogen zijn nu ook weg. Gelukkig de eerste maanden niet twee maal per maand periode.

03-02-2023 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik slik deze pil al een half jaar en de slechtste bijwerking is sneller aankomen en meer honger hebben maar omdat ik altijd mager ben geweest zonder de pil is bijna 10 kilo aankomen niet zo erg en ik sport ook veel de rest ben ik wel tevreden mee en de menstruatie is veel minder geworden en minder pijnlijker en het meeste voordeel is dat deze pil mij geen klachten g[lees meer...]eeft in mijn benen zoals bij de Yasmin pil wel het geval is bij het s'morgens wakker worden voelde ik wel een heel erge verstijfde pijn in mijn been ,wel raar dat een pil met dezelfde hormonen toch een andere bijwerkingen geeft. .

27-06-2022 | Vrouw | 37
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na jaren getobt te hebben met ernstige Pmdd was ik bij Yaz 24+4 uitgekomen. Zelf alles geprobeerd, van een Mirena spiraal tot verschillende pilsoorten, geen anticonceptie (was ook een ramp met Pmdd), gynaecoloog niemand die mij verder kon helpen. Ik zakte steeds verder in een depressie. Ik voelde me 1 week in de maand goed en voor mijn menstruatie was een hel. Tot ik deze [lees meer...]pil ontdekte. Aan alle vrouwen met Pmdd klachten deze pil is echt de moeite waard. Ik zit 1 dag voor mijn menstruatie, normaal had ik mezelf slepend de dag door moeten helpen. Ik heb bijna geen klachten meer. Wat een wereld van verschil! Ben er zo blij mee dat ik het andere vrouwen die hiermee kampen ook gun!

15-08-2019 | Vrouw | 36
Acne/puistjes
Ik heb dit middel gebruikt tegen acné (en anticonceptie als bijzaak). Binnen enkele weken was mijn acné zo goed als verdwenen en na een paar maanden was mijn huid weer helemaal rustig. Echter vond ik de andere bijwerkingen van dit middel erg storend en ben daarom na een jaar gebruik weer gestopt. (Mede door het libidoverlies is dit ook een zeer effectief anticonceptie[lees meer...]middel gebleken ;-)) Nu ruim een halfjaar later is mijn acné nog steeds weggebleven (met af en toe een klein pukkeltje rond mijn menstruatie). De overige bijwerkingen zijn in het geheel verdwenen.

28-09-2023 | Vrouw | 34
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Diverse pillen gebruikt Nog ergere moodswings bij andere pilstrippen Onwijze menstruatiepijn/ krampen Door mijn gynaecoloog werd deze pil voorgeschreven.

21-07-2019 | Vrouw | 33
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Sinds een paar maanden heb ik deze pil van het merk Teva gekregen van de apotheek. Het zou dezelfde samenstelling moeten zijn, maar mijn huid lijkt erg veranderd. Heel vettige neus en kin en meer pukkeltjes. Verder geen opvallende bijwerkingen. Jarenlang Yasmin en Sandoz gebruikt, zelfde product, andere merknaam.

09-08-2019 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Elke ochtend neem ik mijn pil. Ik word daarna erg lusteloos en heb weinig energie. Na 6 uur is dit op zijn ergst, heb ik een zeer kort lontje en kan ik weinig hebben. Soms ben ik misselijk en de meeste middagen moet ik op bed liggen en voel ik me vreselijk. Ik schrik van de depressieve gevoelens en de bijwerkingen die deze pil bij mij opwekken. Volgende week bel ik mijn hu[lees meer...]isarts om te overleggen of ik direct weer kan stoppen, tenzij dit weekend het verbeterd.

04-06-2022 | Vrouw | 30
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na negatieve ervaringen met verschillende soorten anticonceptie kwam ik er achter dat de Yaz pil zou kunnen helpen bij PMDD. Ik heb via mijn huisarts deze generieke versie voorgeschreven gekregen. Na de eerste maand voelde ik al een verlichting. Ik heb 4 jaar lang een Kyleena gehad omdat ik dacht dat dat zou helpen maar mijn klachten leken daarmee alleen maar toe te nemen [lees meer...]en ik was zwaar depressief geworden. Ik had nooit gedacht dat deze pil mijn redding zou zijn. Ik kan niet goed verwoorden wat een hel PMDD is, en ik wou dat ik veel eerder de Yaz (of generieke variant) had ontdekt. Ik kan me voorstellen dat deze pil niet goed valt bij mensen zonder PMDD/PMS dus mijn aanrader is deze vooral te proberen als je last hebt van deze klachten, anders kan het te heftig zijn. Ik slik de 24+4 variant, maar ik kon dat niet selecteren uit de lijst.

12-01-2023 | Vrouw | 28
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik gebruikte lange tijd al geen anticonceptie meer: de standaardpil en de nuvaring zorgden beide voor (mild) depressieve klachten en dus leefde ik al vijf jaar hormoonloos. Maar naarmate de jaren vorderden, merkte ik dat mijn cyclus mij steeds meer de baas werd: Steeds zo'n tien dagen voor mijn ongesteld kreeg ik enorm last van paniekaanvallen, huilbuien, boze gedachten, v[lees meer...]ermoeidheid, een extreem opgezette buik, concentratieproblemen, angstklachten, insomnia tot aan mijn ongesteldheid. Richting het einde werd ik iedere maand zelfs standaard ziek/grieperig voor een paar dagen. Ik constateerde dat ik eigenlijk maar max 2/3e van de maand oké voelde. Dus het werd weer tijd voor de pillenroulette. Ik kreeg de minipil (binnen 10 dagen gestopt want dat werd was de hel op aarde), de Zoely (hielp op zich maar vernietigde mijn libido) en de gynaecoloog wilde het eigenlijk al opgeven. Ik had van PMDD-lotgenoten gehoord dat de Yasmin mogelijk kan helpen, dus heb toen bij mijn gyn aangedrongen om die te proberen. Ik ben zo ontzettend blij dat ik die keuze heb gemaakt! Weg angstklachten, fysieke klachten, depressieve gevoelens. Ik ben volledig emotioneel stabiel, ik krijg drie keer zo veel gedaan op werk/sporten en ik heb ook veel minder last van een opgezette buik en slecht slapen. Hiernaast is mijn huid er ook op vooruitgegaan. Het enige minpuntje voor mij is dat ook bij deze pil mijn libido zakt. Op zich heb ik dat tot nu toe bij iedere pil gehad en valt de mate waarin mijn libido nu minder is geworden voor pilbegrip wel mee. Mijn kwaliteit van leven is ondanks deze klachten extreem toegenomen. Houd dus hoop en blijf verschillende pillen proberen, uiteindelijk zit er voor jou vast ook de juiste bij!

03-08-2019 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Ik gebruik de pil pas een week en ik zit erover na te denken om er gewoon mee te stoppen. Ik ben gevallen tijdens het rennen omdat mijn benen gewoon veels te zwaar aanvoelen en ik ben mezelf niet meer. Ik ben mega moe en ik heb erg last van stemmingswisselingen en benauwdheid. Dit is echt troep!!!

23-08-2021 | Vrouw | 23
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanwege onregelmatige menstruatie, overbeharing en acne ben ik begonnen met dit middel. Mijn acne lijkt eerder erger te zijn geworden, mijn beharing is niet minder en ik ben nogal geschrokken van de bijwerkingen. Ik heb daarom besloten om na 1.5 slikken te stoppen. De klachten waarvoor ik begon neem ik maar voor lief.

29-01-2023 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Sinds een jaar slik ik nu deze pil. Ik merk dat ik veel depressieve invloeden heb gekregen, mijn libido enorm is gezakt, ik erge stemmingswisselingen heb en misschien nog wel het ergste; dat ik heel veel ben aangekomen terwijl mijn sport en voedingspatroon niet is veranderd. Ik raad deze pil absoluut af! Echt troep!

05-01-2021 | Vrouw | 20

04-07-2019 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Alleen maar negatieve bijwerkingen: -moodswings -laag/geen libido -emotioneel onstabiel -depressie opwekkend -veel bloedverlies -etc. Bij goed gebruik geen doorbraakbloedingen en weinig buikkrampen tijdens de menstruatie. Overgestapt op de koperspiraal omdat ik van de hormonale rommel in mijn lijf af wil.

28-03-2016 | Vrouw | 20