Microgynon '30'

ethinylestradiol / levonorgestrel

10-12-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Eerste maanden merkte ik niet zoveel van. Maar hoe langer ik nam hoe meer ik bijwerkingen kreeg. Ik kreeg last van stemmingswisseling, duizelig, hoofdpijn, somber, geen zin in, kutgevoel, soms niet lekker, moe, migraine aanvallen. Nu ben ik 1 week gestopt met de pil. Nu gaat wel wat beter. Ik kijk hoe over een maand is.
18-11-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Met de jaren steeds meer last van acne, diepe grote onderhuidse ontstekingen met name op kin. Verder stemmingswisselingen, af en toe depressief, emotioneel gevoel en woede uitbarstingen. Dit heeft mijn leven negatief beïnvloed.
04-10-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Goede pil, jarenlang gebruikt totdat ik in de stopweek last van migraine kreeg, al was dat pas na 7 jaar gebruik zonder bijwerkingen. Ik moet wel zeggen dat ik het merk Bayer had en niet een of ander huismerk.
17-09-2019

Hartkloppingen

Deze pil gaf mij zoveel bijwerkingen ik had constante hartkloppingen/overslagen. De misselijkheid in de eerste dagen na de stopweek was verschrikkelijk. Verder elke maand last van migraine en stemmingswisselingen.
12-09-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

09-09-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Anticonceptie is vreselijk. Door deze pil alsnog zware menstruatie met kramp en hoofdpijn. Door de pil extra last van PDS met winderigheid en een opgeblazen gevoel. Gestopt met de pil en sinds kort weer begonnen. Spijt ervan! Ga naar wat anders op zoek.
14-08-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik heb deze pil bijna 20 jaar geslikt en had geen idee dat de klachten die ik had werden veroorzaakt door deze pil. Dankzij een bezoek aan de hormoonspecialist werd mij duidelijk dat deze pil zeer ongeschikt voor mij is, gezien mijn hoge bloeddruk, hoofdpijn, menstruele migraine en inmiddels bereikte leeftijd van 35 jaar. Door een slechte huisarts was mij dit niet eerder b[lees meer...]ekend gemaakt. Na het stoppen van deze pil en overstappen naar de minipil op advies van de hormoonspecialist was mijn bloeddruk binnen 1,5 maand gezakt van 145 naar 115 en de menstruele migraine heb ik tot op heden niet meer gehad. De dokter wilde al betablokkers voorschrijven, de hormoonspecialist zei: 'het is logischer om de veroorzaker van de hoge bloeddruk weg te nemen.' Ik hoef deze pil nooit meer! Een hoge bloeddruk kan leiden tot hart- en vaatziekten!
04-07-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik had er niet genoeg aan. Zwanger met de pil (zeer correct gebruik, geen ziekte), gewichtstoename, slechte huid, zware menstruatie nog steeds en dus overgestapt naar mirena (ook hier niet tevreden over en gereviewed).
09-06-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Na deze medicatie ongeveer 4 jaar geslikt te hebben, zonder enige bijwerkingen, wou ik plots overstappen op een koperspiraal. Dit was echter geen succes, ineens veel bijwerkingen, hormonaal totaal in onbalans enzovoort. Na de spiraal verwijderd te hebben gelijk terug overgestapt op deze pil. Ik voelde direct terug verschil mijn lichaam is terug in balans, mijn acne verdwee[lees meer...]n. Het enige dat ik ervaren heb bij de opstart was lichte hoofdpijn en vooral grotere borsten. Deze worden op korte tijd zo groot dat men vermoedde dat ik zwanger was :) gelukkig was dit negatief en heb ik nu mooi men eerste menstruatie na 4 dagen in de stopweek te zitten. Van een B naar C cup, vind ik ergens wel wat minder vermits ik kleiner gewend ben, voor de rest ben ik super tevreden!
07-05-2019

Acne/puistjes

Ik gebruikte bijna 10 jaar de Diane 35 pil, vanwege hartnekkige acne. Alleen vanwege het verhoogde risico heeft mijn dokter gevraagd of ik wilde overwegen over te gaan op een andere pil. Ik was al eens gestopt met de Diane 35 en alle acné kwam terug. Dat heb ik ook dit keer gezegd, als ik zou overstappen op microgynon 30. Maar ik moest het niet zo negatief inzien was het[lees meer...] advies. Maar ik wist dondersgoed al wat er zou gebeuren. Het resultaat na 4 maanden. Acné over mijn gehele romp, armen en nek. Minder op mijn gezicht (gelukkig). Maar wel de helft van mijn haar kwijt en enorm vet haar. 's-Ochtends haar gewassen, in de loop van de middag wordt het alweer vet en enorme klitten. De volgende ochtend kan ik het weer gaan wassen. En dat voelt heel raar, gedurende de dag dat je haar is gewassen, het nog een keer te willen/moeten doen. Dit is een waardeloze pil.
13-02-2019

Endometriose

Alle huisartsen die de pil voorschrijven voor endometriose voor mensen zonder kinderwens jullie zijn zo dom !!!! Bij mensen met borstkanker geven jullie toch ook niet de pil of wel????? Een hormonale ziekte bestrijd je niet met hormonen want dan ga je het juist voeden dus heb jij endometriose laat je niet gek maken door je domme huisarts!!! Je moet hormoonremmers krijgen [lees meer...]
06-02-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Moest in November 2018 over op deze pil, omdat mijn pil Mylan niet leverbaar was. Deze heb ik sinds 2013 geslikt, ben in 2014 in overleg met de dokter gestopt met de stopweek en slikte deze sinds mei 2014 door. Nooit een doorbraak bloeding gehad, maar helaas is deze sinds November 2018 niet meer leverbaar en kreeg ik een alternatief. Sinds dien al 5 doorbraak bloedingen ge[lees meer...]had, maar dit is helaas niet de enige bijwerking van deze pil. Ik voel me sinds deze pil heel erg down, heb zelfs last van huilbuien. Iets dat ik nog nooit eerder heb gehad, ik last van slapeloosheid en extreme acne. De acne doet zelfs pijn, mijn hele gezicht is er rood van. Aangezien de vijfde doorbraak bloeding heb ik vorige week mijn dokter weer gebeld, met de vraag of ik terug mag op mijn oude pil. Maar deze is dus nogsteeds niet leverbaar, helaas is stoppen geen optie dus ik hoop op een spoedige levering van mijn oude Mylan pil. Maar ik raad echt iedereen aan deze pil NIET te nemen de bijwerkingen zijn echt heftig en de pil is niet effectief
26-01-2019

Acne/puistjes

Ik ben overgestapt op dit merk omdat ik van alle andere pillen wel last van acne kreeg en deze is door de apotheker voorgeschreven gekregen maar neem deze pil NOOIT. Ik heb ‘m een maand gebruikt en zit nog erger als ooit onder de pukkels.. ik ben somber en super moe elke dag. Last van spierpijn en voel mij gewoon niet fit. Wat een rot pil zeg...! NEVER nemen.
29-10-2018

14-08-2018

Uitstellen van menstruatie

Jaren deze pil gebruikt , hele erge hoofdpijn en migraine aanvallen (daarvoor veel onderzoek gehad en van alles geprobeerd) somber, stemmingswisselingen en had enorm trek in eten. ivm kinderwens gestopt en weg hoofdpijn! Toen ik weer aan de pil begon , begon ook de hoofdpijn/migraine weer, toen viel het kwartje.... nooit meer de pil voor mij!
23-05-2018

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben vanaf mijn 18e een anticonceptiepil beginnen slikken. Ik heb er eerst enkele geprobeerd en de definitieve was Microgynon 30. Ik heb deze geslikt van maart 2011 tot juli 2013. In het begin verliep dit allemaal heel goed, maar naarmate er maanden en dan 2 jaar voorbijgingen, werd ik enorm depressief, ik was ook ongeveer 10 kg bijgekomen ook al sportte ik toen, terwijl[lees meer...] ik van mezelf eerder een slank persoon ben met een snel metabolisme die bij wijze van spreken niets moest doen om een slanker figuur te behouden. Ook kreeg ik van deze pil enorme zware acne en een vette huid, hiervoor had ik daar ook nooit erg last van en was ik ook 'gezegd' met een redelijk goede huid. Ik voelde me met deze pil een opgeblazen, depressieve en lelijke walrus, een wandelende ton. Tijdens mijn stopweek voelde ik me enorm goed en tijdens het slikken heel slecht. Tot ik me dat begon te realiseren, ben ik gestopt in juli 2013. Enkele maanden na het stoppen was ik al 5 kg vermagerd en bleef alles wat ik at er ook al niet meer aanplakken. Ik voelde mij mentaal op slag beter, een andere en positievere persoon, terwijl ik bij de pil bleef hangen in heel erg negatieve emoties. De acne is eigenlijk altijd gebleven, ook nu moet ik nog zien wat ik doe. Ik heb pas sinds dit jaar goede producten gevonden die het een beetje in toom weten te houden, antibiotica ook geprobeerd en ik ben 26 met een vette huid. In 2016 heb ik besloten om een koperspiraal te laten zetten, omdat ik het echt gehad had met hormonen. Ik moet zeggen dat ik met de koperspiraal wel beter af ben op vlak van me goed voelen, niets bijkomen, maar ik had zonder pil mijn menstruatie nooit enorm enorm erg, wat ik nu met de koperspiraal wel heel heftig heb, zo heftig dat ik soms moet thuisblijven. Vandaag bij de gynaecoloog geweest, het probleem uitgelegd van mijn enorm heftige menstruaties (grootste tampon + groot maandverband en na een uur al doorlekken), zij heeft mij aangeraden om ondanks mijn schrik toch misschien dan terug over te schakelen op hormonale anticonceptie (mirena of minipil wegens minder hormonen), maar na het lezen van enorm veel reviews, heb ik toch beslist dat ik liever mezelf blijf met heftige menstruaties dan een persoon met minder of geen menstruatie die bijna zelfmoordneigingen heeft.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum