ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-01-2018

Endometriose

Ik ben 16 jaar en ik ben er recent achter gekomen dat ik endometriose heb. Ik heb hiervoor een echo gehad en mijn gynaecoloog stelde deze pil voor. Ik heb eerst een tijd een lichtere pil geslikt voor ik wist dat ik endometriose had maar hiervan kreeg ik teveel bijwerkingen (ochtendmisselijkheid en braken). Deze pil bevalt me tot nu toe erg goed en de bijwerkingen zijn te [lees meer...]doen bij mij.
31-12-2017

Acne/puistjes

Hallo, Ik heb een vraag: Ik heb de yasmin pil nu in huis en kan niet wachten om te gaan beginnen want ik wil hem nemen vanwege Acne. Maar het probleem is dat ik maar niet ongesteld wordt. Ik slik hem dus niet vanwege veilige seks of zwangerschap te voorkomen want ik ben pas 14. Mij gaat het dus puur om het verdwijnen van mijn Acne. Ik had dus hier de vraag bij als je gewo[lees meer...]on random voordat je ongesteld word de pil al kan slikken, dus niet op de eerste dag van je cycles. Want ik wil dus dolgraag beginnen alleen wordt ik maar niet ongesteld en ik wacht er nu al zeker een week op maar het gebeurt maar niet Alvast bedankt!
25-12-2017

Acne/puistjes

Slik nu bijna een halfjaar deze pil en ben 18 jaar, rook veel en drink veel. Nooit last gehad maar een verlaagd libido, puistjes verdwenen wel maar zaten heftig op mijn rug en decollete. Ik merk nu een erg droge vagina. Slaap mega slecht en ben niet meer zo als ik was. Iemand een betere optie? Wil mijn Acne niet terug.
20-12-2017

Acne/puistjes

Na Dianne (9 jaar) ben ik op Yasmin overgestapt omdat ik teveel last had van de bijwerkingen van Dianne. Ik heb van te voren goed onderzocht welke pil het beste bij mij zou passen gelet op mijn klachten, zoals acne, haarverlies en menstruatiepijn. Ik kwam uit bij Yasmin. Ik ben in overleg met mijn huisarts met deze pil begonnen wetend dat deze pil gevaarlijke bijwerkingen [lees meer...]kan triggeren. Ik heb namelijk een auto-imuunziekte en ik moet dus erg voorzichtig zijn met medicijnen over het algemeen. Ik heb de Yasmin pil een maand gebruikt en het was een regelrechte nachtmerrie! Ik had last van haaruitval, gewichtstoename, exterme droge huid, vaginale droogheid, hartkloppingen, hevige menstruatie, onregelmatige bloeddruk en slaapproblemen. Ik had ook erg last van een geirriteeerde blaas, omdat ik veel te vaak moest plassen van deze pil. Ik moest dus hierdoor veel water drinken, want anders had ik blaasachtige symptomen. Na mijn eerste stopwerk, direct toen ik de pil weer innam, had ik last van benauwdheid en pijn op mijn borst die gebaard gingen met hoestbuien. Ik dacht dat ik verkouden was, maar voor de zekerheid nam ik de besluiter nog een keer door. En ja hoor... deze bijwerkingen staan keurig vermeldt onder het kopje longembolie. Ik schrok me dood en ik ben dan direct in overleg met de huisarts, gestopt. Van hem moest ik een tijdje helemaal geen pil meer innemen omdat mijn lichaam nu helemaal uitgeput zou zijn door deze pil. Ik gebruik nu condooms. Yasmin had ook voordelen, namelijk dat ik geen vocht vasthield en dat mijn acne wegbleef. Daarnaast was ik minder humeurig. Maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Gelukkig was ik er op tijd bij want anders had ik een longembolie. Wees dus gewaarschuwd.
26-11-2017

Acne/puistjes

Al 8 jaar gebruikte ik de Microgynon 30 pil en was altijd zeer tevreden alleen kreeg ik sinds een paar jaar terug ineens last van puistjes. De huisarts raadde mij de Yasmin pil aan. Ik ben zeer tevreden over het resultaat wat betreft mijn huid, na een week al verbetering!! Helaas vind ik de bijwerkingen te eng om de pil nog te slikken. Ik heb ineens zware vermoeide benen[lees meer...], net alsof mijn bloed niet goed doorstroomt!! Herkent iemand dit?? En gaat dit nog over? Ik gebruik de Yasmin pil slechts een week.
13-11-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Na de mirenaspiraal overgestapt op deze pil in de hoop acne te verbeteren en menstruatieklachten te verminderen. Nog geen drie weken geslikt en ik voelde me vreselijk en kon niet normaal functioneren of reageren of dingen. Huilbuien, spanning, ontevreden, agressief en enorme stemmingswisseling. Fysiek klachten als diarree, misselijk, pijn in hoofd en kaken, koud. Dokter ge[lees meer...]beld omdat ik het niet meer trok! Strip niet eens afgemaakt. Hoop mij snel weer normaal te voelen.
06-11-2017

Acne/puistjes

Ik ben begin 2015 gestart met de Yasmin pil op mijn eigen verzoek. Ik slikte eerder microgynon 30. Mijn huid en haar werden daar echter heel vet van en ik had veel last van puistjes. De huisarts was eerst niet zo voor het gebruik van de Yasmin ivm het risico op trombose. Omdat ik echter niet tot de risicogroep behoorde (geen hart en vaat ziekten in de familie, niet roken/d[lees meer...]rinken, geen overgewicht en veel sporten) mocht ik het toch proberen. Het resultaat is zeer positief binnen enkele maanden was mijn gezicht zo goed als gaaf. Een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen. Positieve bijkomstigheid is dat ik nu ook een veel minder heftige menstruatie heb met minder krampen en minder bloedverlies. Enige bijwerkingen die ik ondervind zijn soms lichte hoofdpijn (die ik ook al kreeg van de microgynon) en een wat verminderd libido. Al met al dus hier een hele positieve ervaring.
29-10-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik slik sinds een half jaar de Yasmin pil. Merk dat ik erg pijnlijke borsten heb en ze zijn erg gegroeid, wat weer rugpijn veroorzaakt. Ik had al vaak migraine aanvallen bij mijn vorige pil (de Microgynon 50) maar bij deze pil zijn ze heftiger geworden. Verder ook veel last van mijn darmen en aangekomen. Erg jammer want ik dacht dat een lichtere pil voor mij de oplossing[lees meer...] was, nu stap ik over op een spiraaltje.
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!