ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
03-09-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

1 maand gebruikt en meteen gestopt. In de stopweek werd ik helemaal gek. Stemmingswisselingen, paniekaanvallen en mijn libido was echt veel te hoog ( heb nog moeten janken omdat ik geen seks kon hebben).
24-08-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Graag wil ik mijn mening delen over deze anticonceptie. Voor MIJ pakte deze pil totaal verkeerd uit. De eerste jaren ging het goed, gewoon een fijne pil en met de normale werking zoals dat het moet zijn, weinig bijwerkingen. Tot ik de “goedkopere” versie kreeg. Althans.. dat denk ik omdat mijn pil geswitchts was naar een andere naam. Mijn bijwerkingen waren heftig. Depr[lees meer...]essieve gevoelens, angstige gevoelens, niet-normaal piekeren en door deze sleur raakte ik mezelf kwijt. Hierdoor de keuze gemaakt om over te stappen naar de spiraal. De mirena spiraal met zeker 30% minder hormonen. Ik merkte meteen al het verschil qua hormonen. Wel weer vetter haar en weer 3 kilo aangekomen maar dit liever dan een depressie door te veel hormonen!! Ik raad de yasmin pil niet aan!!
16-08-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Toen ik 14 was gestart met deze pil ivm onhandelbare uitspattingen rond menstruatie. In eerste instantie heeft deze pil voor rust gezorgd in het gezin, mijn hormonen werden rustiger en daarmee mijn gedrag. Na een jaar of 8 ben ik ivm de zwaarte van de pil (ik rook)gewisseld van pil. Het was flink zoeken, van de een kreeg ik acne en van de ander blies ik op als een ballonne[lees meer...]tje. Na meerdere pillen proberen kwam ik 3 jaar geleden toch weer uit bij Yasmine. Toen is eigenlijk alle ellende begonnen, angst, tot het punt dat ik het huis niet meer verliet. Dit ging gepaard met een serieuze depressie, zelfs van sneeuw moest ik huilen omdat ik nergens meer van kon genieten. Een paar maanden geleden heb ik het roer omgegooid. Ik ben 26, woon samen en dacht; ik stop met de pil, eens kijken wat dat doet. Nu 4 maanden later lijken mijn mentale problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik geniet weer, ga uit. Iets wat ik jaren niet meer gedaan heb en bovenal, mijn libido is terug, ik wist niet eens dat ik een libido had. Nooit meer de(ze)pil voor mij.
12-08-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik gebruik deze pil al 8 jaar en heb nog nooit last van bijwerkingen gehad. Werkt perfect.
31-07-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Overgestapt op deze pil in eerste instantie vanwege mijn acne. Acne is niet weggegaan door deze pil ook niet na n halfjaar. Ik had veel last van doorbraak bloedingen en extreem gevoelige borsten. Ook werd ik meer prikkelbaar door deze pil en was mijn libido echt 0,0..... dit beide als opstapeling heeft niet veel goeds gedaan voor mijn relatie!! Ook was ik opeens -10 kg kwi[lees meer...]jt !!!! Na n halfjaar ben ik er helemaal klaar mee en stop ik per direct.
31-07-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Na jaren geen anticonceptiepil te hebben gebruikt, wilde ik het toch maar weer eens proberen vanwege mijn acne. Ik heb deze pil maar 3 maanden geslikt, maar helaas heb ik 3 maanden in angst geleefd. Na het stoppen kreeg ik ook nog eens depressieve gevoelens omdat mijn hormonen zo in de war waren....heel eng en naar. Nu beetje bij beetje begin ik mij weer beter te voelen. I[lees meer...]k gun dit niemand. Meiden; denk goed na voordat je synthetische hormonen in je lichaam stopt (welke pil dan ook). Het lijkt misschien normaal, maar dat is het absoluut niet. Ik zou willen dat ik die drie maanden kom terugdraaien.
08-06-2018

Acne/puistjes

Gebruik deze pil nooit. 3 keer gebruik gemaakt van de yasmin en snap niet waarom ik telkens weer opnieuw begonnen ben. Ik werd zo gek van deze pil dat ik zo agressief werd en ik vaak in paniek raakte. Mijn borsten groeien gigantisch terwijl mijn gewicht afneemt. Erg gevoelige borsten. De ergste bijwerking vind ik de hoofdpijn die ik ervan krijg. Zo erg dat ik het liefst he[lees meer...]le dag met mijn ogen dicht geluidloos op bed lig. Vergeet niet de misselijkheid die ik erbij ernaar. Het enige wat ik kan zeggen is dat “de wereld” ziek is en dat het een schande is dat dit wordt voorgeschreven door artsen.
22-04-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ivm PMS klachten kreeg ik Yasmin voorgeschreven door de gynaecoloog. Vrij snel kreeg ik last van tintelingen aan mijn ledematen, slapende handen en voeten. Tevens was ik erg emotioneel, mijn PMS klachten werden niet minder maar de bijwerkingen waren extreem. In overleg met de gyanaecoloog de strip afgemaakt en daarna mocht ik niet meer verder gaan met Yasmin. Nu gestopt en[lees meer...] heb last van extreem haaruitval, is heel erg. Na overleg met de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog. Volgens de huisarts Is het mogelijk dat de haaruitval komt door stoppen met Yasmin. Voor mij nooit meer Yasmin
Pagina 1 van 7

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!