ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

08-06-2018

Acne/puistjes

Gebruik deze pil nooit. 3 keer gebruik gemaakt van de yasmin en snap niet waarom ik telkens weer opnieuw begonnen ben. Ik werd zo gek van deze pil dat ik zo agressief werd en ik vaak in paniek raakte. Mijn borsten groeien gigantisch terwijl mijn gewicht afneemt. Erg gevoelige borsten. De ergste bijwerking vind ik de hoofdpijn die ik ervan krijg. Zo erg dat ik het liefst he[lees meer...]le dag met mijn ogen dicht geluidloos op bed lig. Vergeet niet de misselijkheid die ik erbij ernaar. Het enige wat ik kan zeggen is dat “de wereld” ziek is en dat het een schande is dat dit wordt voorgeschreven door artsen.
22-04-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ivm PMS klachten kreeg ik Yasmin voorgeschreven door de gynaecoloog. Vrij snel kreeg ik last van tintelingen aan mijn ledematen, slapende handen en voeten. Tevens was ik erg emotioneel, mijn PMS klachten werden niet minder maar de bijwerkingen waren extreem. In overleg met de gyanaecoloog de strip afgemaakt en daarna mocht ik niet meer verder gaan met Yasmin. Nu gestopt en[lees meer...] heb last van extreem haaruitval, is heel erg. Na overleg met de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog. Volgens de huisarts Is het mogelijk dat de haaruitval komt door stoppen met Yasmin. Voor mij nooit meer Yasmin
18-04-2018

Acne/puistjes

Na jaren de diane pil te hebben geslikt was ik het zat, ik hield veel vocht vast en me borsten waren enorm dus na grondig onderzoek op internet besloot ik voor de Yasmin te gaan. Ik heb hem 6 maanden geslikt, ik werd slanker en me borsten waren een cupmaat kleiner geworden maar mijn huid daarentegen werd alleen maar erger met acne. Het begon met allemaal kleine bultjes daa[lees meer...]rna kwamen steeds meer onderhuidse puisten tot dat ik helemaal onderzat. Na de bijsluiter eens goed te hebben bestudeerd zag ik dat 1 op de 100 vrouwen bijwerking van acne kon krijgen. ik ben accuut ermee gestopt en naar de diane weer teruggegaan helaas is het vocht en de borstmaat ook weer bijgekomen.
13-04-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik heb denk ik wel 4 verschillende soorten pillen heb geprobeerd, tevens een spiraal die mij ook niet helemaal beviel. De Yasmin was op zich niet verkeerd, helaas toch wat bijwerkingen. Mijn borsten zijn erg pijnlijk en zeker een cup gegroeid, daarin tegen is mijn libido wel verlaagd. Tussen de overgang van mijn spiraal naar de Yasmin (3,5 maand) in, heb ik mij enorm fit g[lees meer...]evoeld. Na een maand aan de Yasmin te zijn, begon ik met toch wat minder fit te voelen. Mijn huid lijkt wel iets verbeterd, heb nog wel altijd meeëters en wat puistjes. Stemmingswisselingen heb ik geen last van gehad. Na 3 maand Yasmin heb ik besloten om te stoppen. Vooral vanwege de pijnlijke borsten en verlaagd libido.
24-02-2018

Acne/puistjes

Ik ben op mijn 16e begonnen met deze pil. Ik slikte daarvoor de Diane pil voor mijn acne maar omdat deze uit de markt gehaald werd, moest ik naar een andere pil overstappen. Mijn huisarts vertelde mij dat de Yasmin pil ook tegen acne werkte dus ik ben naar deze overgestapt. Ik ben erg tevreden en ik heb jaren geen last gehad van acne of andere gekke bijwerkingen. Ik heb ti[lees meer...]jdens mijn menstruatie soms wat hevige buikkrampen en migraine (dit komt deels ook door stress en/of vermoeidheid bij mij) maar deze kan ik onderdrukken met medicijnen. Ongeveer een half jaar geleden ben ik even overgestapt naar Microgynon 20 omdat ik last had van erge vermoeidheid en ik dacht dat dit door de Yasmin pil kwam. Toen ik hiermee was begonnen kreeg ik na 3 maanden hele erge stemmingswisselingen, mijn acne was terug en ik voelde mij erg depressief. Ik had zo'n erge last hiervan dat ik terug ben gegaan naar de oude vertrouwde Yasmin pil, ik ben erg tevreden hiermee en ik kan deze pil zeker aanraden!
19-01-2018

Endometriose

Ik ben 16 jaar en ik ben er recent achter gekomen dat ik endometriose heb. Ik heb hiervoor een echo gehad en mijn gynaecoloog stelde deze pil voor. Ik heb eerst een tijd een lichtere pil geslikt voor ik wist dat ik endometriose had maar hiervan kreeg ik teveel bijwerkingen (ochtendmisselijkheid en braken). Deze pil bevalt me tot nu toe erg goed en de bijwerkingen zijn te [lees meer...]doen bij mij.
31-12-2017

Acne/puistjes

Hallo, Ik heb een vraag: Ik heb de yasmin pil nu in huis en kan niet wachten om te gaan beginnen want ik wil hem nemen vanwege Acne. Maar het probleem is dat ik maar niet ongesteld wordt. Ik slik hem dus niet vanwege veilige seks of zwangerschap te voorkomen want ik ben pas 14. Mij gaat het dus puur om het verdwijnen van mijn Acne. Ik had dus hier de vraag bij als je gewo[lees meer...]on random voordat je ongesteld word de pil al kan slikken, dus niet op de eerste dag van je cycles. Want ik wil dus dolgraag beginnen alleen wordt ik maar niet ongesteld en ik wacht er nu al zeker een week op maar het gebeurt maar niet Alvast bedankt!
25-12-2017

Acne/puistjes

Slik nu bijna een halfjaar deze pil en ben 18 jaar, rook veel en drink veel. Nooit last gehad maar een verlaagd libido, puistjes verdwenen wel maar zaten heftig op mijn rug en decollete. Ik merk nu een erg droge vagina. Slaap mega slecht en ben niet meer zo als ik was. Iemand een betere optie? Wil mijn Acne niet terug.
Pagina 1 van 7

Mirena (2052) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (456) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!