lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

31-01-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik slik sinds 2,5 maand de Yasmin (Rosal) en ben nogal geschrokken van de bijwerkingen die ik voel sinds m'n eerste stopweek. Ik ervaar hevige misselijkheid, waardoor ik in 2 weken zo'n 4 kilo ben afgevallen. Maar ben ook zeer neerslachtigheid, pieker veel en heb continu huilbuien. In eerste instantie dacht ik er niet over na dat dit samen kon hangen met de pil, maar toen [lees meer...]ik me realiseerde dat het begon precies tijdens de stopweek begon het kwartje te vallen. Ik ga morgen naar de huisarts, maar ben per direct gestopt met deze pil.
02-01-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik ben van de mirena spiraal overgeschakeld naar de yasmine pil en tot hiertoe tevreden. Ik heb jaren het spiraal gehad en ook jaren plezier van gehad tot ik bij de laatste spiraal veel vocht vast hield en dus flink aangekomen was. Deze laatste spiraal heb ik er dan na 1jr laten uithalen en de yasmine beginnen gebruiken. Weg vocht vasthouden, mijn oude lijf terug en qua ge[lees meer...]wicht terug naar normaal. Bijwerkingen: naar mijn regels toe hoofdpijn (spiraal geen hoofdpijn), gespannen borsten. In het algemaan ben ik zeer tevreden van de yasmine.
29-12-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik gebruik deze pil al jaren tot volle tevredenheid. In tegenstelling tot andere pillen die ik gebruik heb. Ik ben iets afgevallen. Menstruatie is een stuk lichter. Ik ben nu 47 en blijf deze pil zo lang als mag gebruiken. Mijn dochter van 21 gebruikt hem ook en heeft ook helemaal geen klachten.
07-09-2016

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Twee weken geleden van de gynaecoloog een aanbeveling gekregen om aan de pil te gaan door onregelmatige menstruatie (PCOS) en somberheid rond de menstruatie (heb meerdere depressieve episoden gehad in het verleden). Omdat ik aan het afvallen ben is Yasmin aangeraden. Maar de laatste anderhalve week zijn de klachten rondom nervositeit juist toegenomen. Een drukkend gevoel o[lees meer...]p de borst, spontane misselijkheid en transpiratie. Moeite met ademhalen, voelt een beetje als hyperventilatie. Na wat oxazepam voel ik me weer normaal. Overweeg daarom om te stoppen met deze pil.
13-07-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik vermoedde de laatste paar maanden dat mijn jarenlange gevecht (sinds start met Yasmin) tegen vaginale schimmelinfecties aan de pil lag. Ik las er steeds meer over, ervaringen van anderen. Daarom naar de huisarts in Nederland en overgestapt op Lenorgestel Ethinylestradiol, de lichtste vorm. Schimmelinfecties zijn sindsdien verleden tijd, ik kan weer seks hebben zonder pi[lees meer...]jn. Helaas heb ik nu ipv schimmelinfecties een opgezwollen buik die elke avond het ergst is. Het maakt niet uit wat ik eet.
13-07-2016

Acne/puistjes

Ik gebruik sinds mijn 16e de pil en had voor die ook regelmatig last van puistjes. Ik ben nu 22 en ik bleef last hebben van puistjes, dus besloot ik over te stappen op een andere pil, de Yasmin. Ik had gelezen dat hier een ander soort hormoon in zit dan in de meeste andere anticonceptiepillen. Sinds het gebruik van deze pil is mijn huid egaler dan ooit te voren! Af en toe [lees meer...]nog wel last van een puistje, maar dat heeft iedereen wel is. Ik ben er heel erg blij mee!!
13-06-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Vrij snel kreeg ik al last van heftige migraine en droge vagina. Geleidelijk aan begonnen de andere bijwerkingen. Heeft een hele negative impact op mn leven gehad. Nooit meer deze pil voor mij.
02-06-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Begin 2015 schreef mijn dokter mij de Yasmin pil voor (ik was toen 17), omdat de microgynon 30 weinig effect had. Ik heb de Yasmin zo'n 6 maanden geslikt. In het begin kreeg ik last van hoofdpijnaanvallen en voelde ik me vreemd, maar er werd mij ook verteld dat je de eerste paar maanden van dit soort bijwerkingen kon voelen. Ik besloot dus om er verder niet veel aandacht a[lees meer...]an te besteden en dacht dat dit na een maandje wel over zou zijn. Mooi niet dus! Na 4 tot 5 maanden werden de klachten steeds erger. Ik had dagelijks last van hoofdpijnaanvallen die ik nooit eerder heb gehad, hierdoor moest ik dan op bed liggen en wachten tot het over was. Ook had ik enorm veel last van buikpijn, bij deze buikpijn voelde het alsof er iemand met een mes in mijn buik stak. De pijn was zo erg dat ik niet meer kon lopen. Ik kan echt wel tegen een stootje maar dit werd me te heftig. Ook had ik last van paniek aanvallen en een drukkend gevoel op de borst. Ik heb ook veel last gehad van stemmingswisselingen en best wel depressieve gedachtes. Na een tijdje kreeg ik ook weet last van doorbraakbloedingen ook al slikte ik de pil steeds maar 1 maand. Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de huisarts en heb microgynon 50 gekregen. Over microgynon ben ik super tevreden! Ik raad iedereen de Yasmin pil echt af!!
Pagina 1 van 7

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!