Ethinylestradiol/gestodee...

12-04-2017

07-02-2015

23-06-2013

Ethinylestradiol/gestodeen Tabletten (ethinylestradiol/gestodeen)

Toen ik 39 werd dacht ik.... laat ik eens kijken wat mijn lichaam doet zonder pil (femodeen) Het was een ramp. Na twee jaar toch maar weer aan de pil gegaan. Het is nl nogal vermoeiend om bijna om de week ongesteld te zijn. Na eerst weer femodeen te hebben gebruikt vroeg de apotheek mij of ik er iets voor voelde om de goedkopere versie van henzelf te proberen. Neon ge[lees meer...]el mijn urine. Inmiddels ben ik ook mij zelf niet meer. Kan mijn werk amper aan en heb donkere gevoelens. Tot en met donderdag. Dan stop ik er weer mee.
27-05-2013

Ethinylestradiol/gestodeen Tabletten (ethinylestradiol/gestodeen)

Ik heb drie maanden deze pil geslikt. Ik had veel bijwerkingen onder andere hele gespannen en pijnlijke borsten en hoofdpijn. Ook had ik last van pijn in de onderbuik en mn afscheiding werd anders dan normaal. Mn menstruatie was hetzelfde als toen ik nog geen pil slikte. Hiervoor slikte ik vanaf mn 15e de levongostrel (hoe je het ook schrijft) versie. Hiervan kreeg ik na 2[lees meer...] jaar steeds meer hoofdpijn en pijnlijke/ergere bloedingen. Kortom over beide versies ben ik dus niet tevreden. Toch maar weer naar de huisarts voor een andere soort.
05-03-2013

Vruchtbaarheid

Ik slik anticonceptie vooral omdat ik anders teveel PMS verschijndselen heb: hoofdpijn, buikpijn, kramp Van Marvelon via Mercilon en Stederil op merkloze Ethinyle.... Deels omdat de stopweek verschijnselen verergereden, deels omdat verzekering de merktabletten niet vergoedt. Na 6 maanden weer terug op Stederil, dan maar zelf bijbetalen. Had elke stopweek knallende koppi[lees meer...]jn, kon amper mijn hoofd bewegen zonder draaierig of misselijk te worden.
29-01-2013

Trombose

Heb een aantal jaren deze pil geslikt, steeds zonder enig probleem tot ik in zomer 2011 een nierinfarct gekregen heb (bloedprop die in mijn nier is terecht gekomen). Ik ben helemaal doorgelicht, maar er is helemaal niets ontdekt. Na een behandeling van een aantal maanden met bloedverdunners werd ik genezen verklaard. In oktober 2012 (ik slik de pil nog steeds) krijg ik plo[lees meer...]ts last van mijn linkeronderbeen. Blijkt dat ik een veneuze trombose heb. Nu is er zelfs DNA onderzoek gedaan om te kijken of ik erfelijke afwijkingen heb die een verhoogd risico op trombose geven. Helemaal niets, dus de enige oorzaak die nog uit te sluiten valt is het gebruik van deze derdegeneratiepil. Deze is ondertussen al vaker in het nieuws gekomen vanwege het verhoogde risico op bloedklonters (en het nalaten van huisartsen om dit te melden) en ik ga nu zeker stoppen met het slikken van deze (en andere) pil.
17-06-2012

Ethinylestradiol/gestodeen Tabletten (ethinylestradiol/gestodeen)

kan alleen maar zeggen vreselijk ben niet me zelf duizelig pijn in mn hoofd ,misselijk en depri niet tegeloven dat ze t je voor kunnen schrijven morgen maar afspraak maken bij de huis arts dit trek ik niet meer gr wannabe
07-05-2012

Ethinylestradiol/gestodeen Tabletten (ethinylestradiol/gestodeen)

Werkte bij mij niet goed. Libido verlagend en raad hem dan ook zeker niet aan voor mensen die juist een hoger libido willen hebben!
05-12-2011

Ethinylestradiol/gestodeen Tabletten (ethinylestradiol/gestodeen)

Ik heb deze pil 2 maanden gebruikt en ben toen gestopt omdat ik er erg depressief van werd,veel huilen en zat niet lekker in mijn vel.
11-12-2009
Vrouw

Regelmatig ongesteld

Ik was heel onregelmatig ongesteld. 1 keer in de 3 maanden en dan was ik het meestal 2 weken, heel vervelend want had dan echt lichaamelijke klachten. Ben toen dit gaan slikken, top! Zit alleen af en toe niet echt lekker in me vel, maar dat zijn de bijwerking, dat is wel lastig. En je moet hem elke dag innemen, af en toe vergeet je dat, maarja, binnen paar uur innemen en e[lees meer...]r is niks aan de hand.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum